Alamo/National en Dollar/Thrifty zitten er aan te denken om het weer uit hun programma te halen...
Afdrukvoorbeeld
Alamo/National en Dollar/Thrifty zitten er aan te denken om het weer uit hun programma te halen...
Wij huren een auto bij Alamo en vertrekken daarna naar Davenport. Na 8 dagen vertrekken we naar de gulfcoast Rotonda om daar nog een week vakantie te vieren. Ik heb geen flauw idee hoeveel tolwegen we tegen zullen komen. In orlando gaan we dus alleen naar de parken. Is het rendabel om zo'n sunpass te nemen als Alamo die biedt? Ik vind het alleen al superhandig om niet steeds in de file te moeten staan en dan steeds muntjes gepast klaar hebben liggen. Niks voor mij: chaootje.
Ik heb in zo'n 30 weken Florida(15x2weken) nog geen $10,00 aan tol betaald en dat was vooral in het begin.
De taxistandplaatsen bij alle Disneyparken, Universalparken en Seaworld staan duidelijk aangegeven. Bij de zwembaden van Disney en Seaworld heb ik ze niet gezien.
Dan heb je vast veel gereden op wegen waar geen tol werd gerekend. Zoals ik al zei ben je op de turnpike van Orlando naar Miami al meer kwijt dan jij in 30 weken kwijt bent geweest.
@PetraJessy
Gepast betalen hoeft trouwens niet altijd he, ik ging altijd bij de change booths want ik had geen zin om helemaal te zoeken naar de juiste munten, al helemaal omdat kleine munten vaak meer waard zijn dan grote munten (in tegenstelling tot wat we in Europa gewend zijn).
Ook Avis, Budget en Hertz zouden volgens verschillende bronnen aan het systeem meedoen (bijv. http://www.tollroadsnews.com/node/3155) Op de sites van deze verhuurders kan ik echter niets vinden.
Enfin, er moet toch iets dat nog niet vantevoren geregeld is in de reis zitten?
Laat Sunpass nu Platepass hete bij Hertz:
Hertz customers will be charged the actual tolls plus a daily service fee of $2.50 for days that they actually use the PlatePass® service, up to a maximum charge of $10 per week. Every Hertz vehicle in the United States has been pre-enrolled with PlatePass®, and no advanced commitment or contract is required for our renters to use this service in Florida. In Florida, the new service leverages the state's existing toll system infrastructure that captures images of a car's license plates when they pass through toll areas. Once the customer has returned their rental vehicle, American Traffic Solutions will consolidate the accrued service fee and tolls. The PlatePass® system will electronically calculate the tolls and fees, which will be charged to the same credit card that was used to rent the vehicle. Detailed statements will be available by visiting www.PlatePass.com.
Hi
Dit is mijn eerste topic (op de voorstelling na dan) op dit forum, dus ben nog een beetje de weg kwijt....
Ik ga met een vriendin op 08/09/2008 naar Orlando toe (Walt Disney World) en had daar een aantal vraagjes over...
Ik ben 19 jaar en zij is 18 jaar oud...
Hoe zit het met de leeftijdgrenzen??? Drinken is toegestaan vanaf 21 jaar.. Dat weet ik... Maar als ik bijvoorbeeld het hotel boek, moet er dan iemand bij het gezelfschap zijn die 21 jaar of ouder is???
Hoe is het daar gesteld op geld??? Moet ik van te voren geld meenemen of is het handiger om daar steeds te pinnen??? Kan dat ook met een nederlandse of belgiesche bankpas????
Alvast bedankt....
Leeftijd: het is 18 of 21. Dit ligt aan het hotel. Sommige hotels hebben een minibar met daarin alcohol. Door een leeftijdsgrens van 21 in te stellen hoeven ze zich daar niet druk over te maken. Dit zou je dus bij het hotel moeten navragen. Veel hotels vereisen ook een credit card bij het inchecken (borg).
Autohuur: tussen de 21 en de 25 betaal je extra (bij USAReisen kun je ook vanaf 19 een Underage pakket boeken)
Geld: het allerhandigste is een credit card. Maar je pinpas werkt daar ook gewoon. Geld meenemen is niet echt nodig. Hoogstens voor de eerste dag om wat eten op het vliegveld te kopen oid.
Ik ben de weg kwijt](*,) In het voorstellen Gay boy en wel met een vriendin? Grapje: "Nee joh gezellig".
Ik denk dat het wel eens moeilijk kan worden op sommige plekken 's avonds. Ze willen nl voor onze begrippen heel streng zijn met paspoort tonen enz. als je wat wilt drinken of naar binnen wilt.
Ook al oog je ouder of is 1 van de 2 wel oud genoeg dan nog.
Ons hotel ligt zogoed als vast, maar eerst nog een vraagje van men vriendin.
We verblijven in Kissimmee namelijk Comfort Suites Maingate.
Nu is de vraag welke shopping gelegenheden zijn zo wat in de buurt?
Dus shop straten maar ook shoppingcenter?
groetjes, sven
Ik neem aan dat je deze bedoeld: http://www.comfortsuitesfl.com/
Comfort Suites Maingate East at Old Town
2775 Florida Plaza Boulevard
Kissimmee, FL 34746[/URL]
http://www.comfortsuitesfl.com/images/map.gif
Je kan sowieso gaan shoppen in Old Town. Hier heb je wat leuke winkeltjes.
Zie verder http://orlando.retailguide.com/ml1ks.htm
Hebben jullie een auto? Want 'in de buurt' is met de auto natuurlijk alles..
http://www.comfortsuites.com/hotelphotos/FL550A1.JPG
Deze Comfort Suites?
http://www.comfortsuites.com/hotelph...re/FL140A1.JPG
Of deze, die Njit ook bedoelt, naast The Old Town?
Je hebt helemaal gelijk Ton. Die jij noemt heet ook echt Maingate (die kon ik eerst niet vinden). Die van mij heet Maingate East.
Adres van de bovenste:
7888 W. Irlo Bronson Hwy , Kissimmee, FL, US, 34747
Die dat jij bedoelt Njit :).
Je betaalt iets meer voor dit hotel maar je zit toch dicht bij old town wat gezellig is voor s'avonds en zeker als je geen auto hebt.
dus om te antwoorden op je vraag Njit we hebben geen auto maar gaan regelmatig de taxi gebruiken aangezien het voor ons goedkoper zal uitkomen.
dus voor de vraag opnieuw te stellen wat is er zo in de buurt van shopping gelegenheden shopping centra enzo?
Is da Florida mall ver?
Kijk gewoon eens hier: http://maps.google.nl/maps?f=d&hl=nl...2&ie=UTF8&z=12
Florida Mall is 23 minuten met de auto. Op de vorige pagina heb ik ook een link gegeven met Malls in de omgeving van je hotel. Die kun je ook op Google Maps invoeren.
OK, je zit dus in Maingate East vlak bij The Old Town. Voor de liefhebber een prima locatie en je kunt eten en winkelen op loopafstand. Naast de winkeltjes en de restaurantjes van The Old Town, waar je echt niet de hele vakantie kunt doorbrengen, is het toch lastig om shoppingmalls "in de buurt" te noemen.
Ik heb jouw discussies nog eens nagekeken en gezien dat je in het begin erg twijfelde over de auto. Volgens mij kan je vriendin met de "under 24" regeling wel een auto huren.
Mijn suggestie: maak nog eens een berekening voor een klein autootje en zet dit af tegen de kosten van een taxi en de ellende van shuttlebussen. Voor net 200 euro per week heb je een economy car, gold underaged, en dat geeft en enorme toegevoegde waarde aan je vakantie. Ik ben bang dat je voor 30 dollar per dag met een taxi niet zo gek ver komt. Je maakt een vrij dure reis, wat heb je eraan als je straks de helft van de attracties en shopping malls hebt gemist door tijdgebrek omdat je halve dagen in de bus zat te hobbelen.......
Succes met de keuze!
Even nog, ter lering en vermaak, wat indicaties van taxitarieven naar The Old Town (enkele reis, exclusief tip):
Airport $ 50
Florida Mall $ 40
Sea World $ 25
Epcot $ 20
Universal $ 35
Natuurlijk spaar je de parkeerkosten bij de parken uit (10 tot 11 Per dag) en rijd je misschien een tank benzine leeg. Ik weet niet precies wat je er van weerhoudt om een auto te huren. Als het om de kosten gaat, kan je dat argument wegstrepen.
Nogmaals, succes met de beslissing!
Gho het staat eigenlijk vast dat we geen auto willen.
Het hotel bied shuttle bussen aan op mooie uren.
We hebben nog via ons reisbureau namelijk jetair zelf nog de kans gehad om excursies mee te doen naar Miami enzo met de bus die prijs zeer goed is!
En we hebben eens gerekend en de auto is wat te duur dan als je wat kijkt en vergelijkt.
Verder Wat is het meest aan te raden?
Florida mall of orlando premium outlets?
En waar vind je die tarieven van de taxis eigenlijk ;).?
Auto versus Taxi ?? Ik zou het wel weten. Maar dat was je vraag niet.
Klik maar een op deze link , dan kun je zien wat er allemaal in de buurt van jullie hotel zit.
De vraag was inderdaad niet of Breaker een auto moest huren of niet, maar, gezien de vele teleurgestelde vakantiegangers die vertrouwden op de timetable van de shuttlebus, kon ik niet nalaten hem toch nog eens te wijzen op de mogelijkheid om zelf een auto te huren, waarmee hij zijn vakantie absoluut een meerwaarde zou geven.
Ieder zijn meug, forumlid Breaker kiest voor de bus [-o<[-o<
Zelf zou ik het wel weten[-X[-X
Nog even over de Taxitarieven. Kijk op: http://www.mearstransportation.com/taxicabservice.htm
Florida Mall Of Outlets? Ik zou even googelen. Wat wil je kopen, wat wil je er voor betalen, welke winkels vind je leuk, kom je graag in warenhuizen?
Zoals ik al zei de taxi zullen we zelfs maar amper gebruiken :).
Gewoon voor florida mall of die outlet mall wil eerst het verschil hiervan wat weten :).
Voor de rest ook nog tussen hotel en luchthaven thats it!
Zoals ik al zei, dat was je vraag niet. Maar zoals je op de link kunt zien stopt er zelfs een Linx bus bij jullie voor de deur (bij de Mile Marker) en kun je ook i.i.g. de US192 op en neer reizen. Al bijna een attractie op zich :-)
Kijk gewoon de sites eens:
Florida Mall: http://www.simon.com/mall/directory.aspx?ID=139
Orlando Premium Outlets: http://www.premiumoutlets.com/outlet...ting.asp?id=17
Genoeg te eten ook in die hoek. Iedere dag wat anders - jummie!
Zie ook hier: Tips voor goede restaurants in Orlando?
In hun brochure en op hun Internetsite vind je echt deze info:
Area Transportation:
·
ORLANDO INT'L AIRPORT (25.0m/40.2km NE)
- Shuttle Available 12:00 AM to 12:00 AM *
·
Sanford Arpt. (40.0m/64.4km E)
- Taxi Available 12:00 AM to 12:00 AM *
·
Local Bus System (0.1m/0.2km N)
·
Local Taxi Service (0.1m/0.2km NE)
·
AMTRAK Train Station (12.0m/19.3km E)
· Greyhound Bus Station (12.0m/19.3km E)
Waar heb je jouw informatie vandaan?
Volgens mij hebben we hier te maken met "de grote onderschatting"!!!
Afstanden in de VS worden niet voor niets altijd in autominuten aangegeven.
Jetair zal die niet zelf doen. Waarschijnlijk boeken zij dan gewoon de tours van Gator Tours of zo. Is wel goed te doen, maar met de bus kost het gewoon (veel) meer tijd dan met de auto. En gezien de beperkte tijd dat je daar bent en de grote hoeveelheid leuke dingen die er te zien en te doen zijn ...
Hoy hoy,
Ik weer alles begint een beetje op zijn pootjes te komen.
Ik zit gewoon nog met 1 vraag.
We gaan dus voor 3dagen naar miami en 12 dagen naar orlando.
Orlando nemen we een hotel in lake buane vista namelijk ESD Extended Stay Deluxe Lake Buena Vista of Courtyard By Marriott Palm Parkway
nu zitten we nog met 1 ding en dat is een hotel in Miami, we zoeken een betaalbaar hotel we zijn jong dus hebben geen kapitalen he.
Maar wel een hotel in de buurt van het strand en shopping gelegenheden :).
Iemand een voorstelletje?
Groeten, sven
hoy,
Ik ben al even terug vanuit het mooie florida en er is een florida fan bij ;).
We hebben er telkens heel mooi weer gehad!
En alles is prima verlopen, was men eerste keer met het vliegtuig enzo en dat is allemaal prima verlopen is eigenlijk even makkelijk als de trein.
verder zoals in dit topic staat hebben we geen auto gehuurd en we zijn er blij van :).
We zaten in het fairfield inn in de marriot village en de bus naar de disney parken was gratis de premium outlets was tevoet heel goed te doen en de rest was taxi wat eigenlijk heel goed te doen was!
Na Orlando zijn we naar Miami gegaan en dit bevalde ons een heel pak minder :s.
Wat lopen daar griezels :|
Tot volgend jaar florida :).
We gaan in april naar florida . Nu ben ik voornamelijk bezig met hotels en of villas te boeken .Ik zou graag de wilderness logde boeken met de promotie van disney met tickets dus 1500 euro voor 2 personen met disney tickets voor 7 dagen de basic tickets weliswaar ( we gaan ook naar de waterparken dus dat komt er nog bij ) . Nu ben ikaan het twijfelen tussen dit of een villa . Ik twijfel heel erg tussen deze 2 omdat je in een villa toch wat meer privacy hebt . Een disney hotel is ook erg leuk heeft iemand deze 2 al eens gedaan ? Kan iemand me vertellen wat je ervaringen zijn . Mijn vriend is helemaalgeen disney freak zoals ik en vind het maar niks zo 7 dagen in een disney hotel.
Hier vind je een Fact sheet, reviews en foto's: http://allears.net/acc/faq_wl.htm
alvast bedankt ga ik eens effe bekijken
Als het onderstaande echt waar blijkt te zijn dan kan het zijn dat in Januari er misschien nog wat leuke promoties aan komen, dus misschien het risico nemen en nog even wachten. Misschien dat er voor April ook ngo wat leuke prijzen komen dan. Het is een gok!
Bron :JimHill Monday Mouse
Getting back to Walt Disney World ... There are some very scary rumors currently making the rounds about how far down advance reservations for the Resort are for the month of January. According to one Disney insider that I spoke with late late week, to date only 35% of the resort's available room nights have been booked for the coming month.
Should this rumor prove to be true ... Well, you can expect the Mouse to roll out some pretty spectacular packages as we get closer & closer to January. With Disney doing whatever it can to put some heads in beds in those 32,000 hotel rooms that it now owns & operates on property.
Wilderness Lodge is wel een héél leuk en mooi hotel hoor...
http://corrus.googlepages.com/wldern...full;init:.jpg
De Wilderness Lodge is GE-WEL-DIG!
We zijn er afgelopen augustus geweest en zijn er echt verliefd op geworden.
Super gewoon!
Ook als je geen Disneyfan bent ga je het hier zeker naar je zin hebben.
Het is geen "blij" hotel, maar heel gezellig, sfeervol en mooi.
Heerlijk gewoon!
Toegegeven, het hotel ziet er schitterend uit, maar daarvan afgezien is er ook nog een prijskaartje.
2 base tickets voor 7 dagen zijn €352,- en een villa voor een week vanaf zo'n €500,- (bron AV), dus dat is wel een beetje verschil, al weet ik niet wat voor arrangement jullie bij Disney hebben.
Tja een villa is goedkoper. Maar het Wildernis hotel maakt je Disneybeleving wel compleet .
Zelf hebben we gekozen voor een villa omdat je veel meer ruimte hebt. Voor vakanties van enkele dagen kiezen we meestal voor een hotel maar voor een langere tijd vind ik een villa o.g. gewoon fijner.
Ik ga in mei 2010 voor 4 weken naar florida samen met mijn vriendin. Wij willen hier gaan rondreizen en misschien een kleine cruise naar de bahama's maken. Nou vroeg ik mij af welke plaatsen in florida echt de moeite waard zijn en waarom. Nu weet ik wel dat er al veel plaatsen besproken zijn hier op het forum maar misschien dat iemand in een van de onbekendere steden is geweest in florida.
Dus als je ergens geweest bent en het was echt de moeite waard of juiste niet, zou je dat dan kunnen vermelden. Dan weten wij welke we moeten aandoen en welke zeker niet.
Groeten kay