-
Re: ESTA: Alles over het Electronic System for Travel Authorization
Geprobeerd het gehele topic snel te scannen op antwoord maar nog geen duidelijkheid voor mij.
Wij gaan volgend jaar naar Orlando.
Mijn dochter van 7 jaar staat nog bij mijn vrouw in het paspoort.
Er zijn verschillende standpunten binnen dit topic, maar ik heb begrepen dat ze tot 14 jaar nog geen eigen paspoort hoeven te hebben (veranderd in 2012), klopt dit?
Ik heb uit dit topic ook begrepen dat we wel voor haar apart een ESTA formulier moeten invullen.
Kloppen deze twee stellingen naar jullie mening of heeft de VS daar weer andere gedachten over (waar ik dan over heen heb gelezen)?
-
Je kind mag nog bijgeschreven zijn op je paspoort tot 2012 maar als je naar de Verenigde Staten reis dan heeft je kind een eigen paspoort nodig.
Hier een stukje van de site www.rijksoverheid.nl
Reizen naar het buitenland
Een kind dat is bijgeschreven in uw paspoort, kan niet zonder u naar het buitenland reizen. Uw kind heeft in dat geval een eigen paspoort nodig. In sommige landen, zoals de Verenigde Staten, is een kinderbijschrijving in een paspoort niet geldig. Ook dan heeft uw kind een eigen reisdocument nodig. U kunt bij de ambassade of het consulaat, van het land waar u naartoe wilt gaan, informeren naar de toelatingseisen.
-
Iedereen moet een eigen paspoort, zelfs een pas geboren baby, dit zelfde geld voor het esta formulier, ieder familielid moet zelf een eigen esta formulier in vullen.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
damian08
Je kind mag nog bijgeschreven zijn op je paspoort tot 2012 maar als je naar de Verenigde Staten reis dan heeft je kind een eigen paspoort nodig.
Wees nu verstandig en haal dat paspoort voor dat kind...
Bovendien is het zoals Ietie schrijft...
Dus gewoon doen!
Citaat:
ietie
Iedereen moet een eigen paspoort, zelfs een pas geboren baby, dit zelfde geld voor het esta formulier, ieder familielid moet zelf een eigen esta formulier in vullen.
JUIST!
-
Oke, het is duidelijk wat betreft het paspoort.
Levert het mij dan geen problemen op als ik nu voor mij en mijn vrouw de ESTA regel (voor 8 september zonder kosten) en als mijn dochter haar paspoort heeft dan vervolgens voor haar (na 8 september met kosten)?
En verandert er dan nog iets (ESTA gerelateerde informatie) voor mijn vrouw haar paspoort omdat onze dochter eruit geschreven wordt?
-
Nee, wat haar paspoort betreft niet, het nummer, uitgifte en vervaldatum blijft toch hetzelfde...
En dat je nu ESTA eerst voor jezelf doet en over een paar weken voor je dochter, is geen enkel probleem...
-
vandaag pas mijn aangevraagd paspoort kunnen ophalen.. vanaf morgen moet er betaald worden voor ESTA dacht ik dus nog op tijd te zijn.. helaas zijn ze aan het werk op de site en kan ik het alsnog niet invullen voor 8 september
-
Gewoon nog een paar keer proberen vanavond.. en vergeet niet dat het pas om 6u 's morgens op 8 september, pas echt 8 september in Amerika is. m.a.w. misschien kan je 'm vannacht als nog gratis registreren.
-
bedankt voor de tip.. wil er best langer voor wakker blijven, maar ga niet 's nachts mijn bed uit voor 14 dollar.
-
-
Citaat:
Maarten-Annique
De site is overbelast...
Vind je het gék... Iedereen wil nu ineens op het laatste nippertje nog even ESTA invullen... Terwijl de datum toch al weken bekend was... beetje dom hé??
-
Ach, uiteindelijk is het voor ons alle drie toch gelukt!
De aanhouder wint.
-
hopelijk niet lang meer dan..
dit was een reactie op dat de site overbelast was..
ik kon hem niet eerder aanvragen maar ik blijf vandaag inderdaad nog proberen
-
het is me al gelukt, nu mijn partner nog
-
ik heb er vandaag ook al uren op gezeten
-
Volhouden Cindy... Volhouden :lol:
( Will she make it in time??? )
-
Vorig jaar heb ik voor ons gezin Esta aangevraagd aangezien onze paspoorten nov 2011 verlopen heeft opnieuw aanvragen dus geen zin.
Nu vraag ik me wel af.. kan ik de info van dit jaar kosteloos wijzigen wanneer we ergens 2011 weer richting florida gaan.De vluchtdatum adres ed zullen dan natuurlijk niet meer klopen.Weet iemand dit,.....
Cindy volgens mij is de site NU bereikbaar...
-
Het enige wat je moet invullen zijn uitsluitend de verplichte velden (die met een sterretje)
Vluchtnummers en verblijfsadressen zijn géén verplichte velden.
Indien je dit aanhoudt is het niet nodig om dingen te wijzigen...
-
En ja hoor ik heb het gehaald man man wat een gedoe
-
Wel verdraaid,, wij waren dus niet op de hoogte, gisteren nog van alles geprobeerd maar helaas, site overbelast. Reisburo heeft ons trouwens de datum 14-09 doorgegeven als uiterste datum. Ook zij hebben ons niet eerder ingelicht, beetje jammer! Dat gaan ze dan ook zeker nog van ons horen. Nu is het zo dat mijn partner en ik het visa nog hebben van vorig jaar. Het reis schema is nu echter iets aangepast, wij gaan nu eerst een week naar NY en vliegen dan door naar Florida ( voorheen alleen Orlando Florida) , iemand enig ide of wij dan ons visum moeten aanpassen? En kost deze aanpassing ons dan ook ?
-
Als jullie ESTA nog geldig is zou je hem nog kunnen aanpassen, hoewel dit niet nodig is.
Die vakjes zijn optioneel, het gaat alleen om de toestemming tot vliegen.
Wanneer en waarheen in de US is niet van belang, mits het maar binnen de datum valt.
-
esta geld voor 2 jaar dus ik denk niet dat je hem terug moet aanvragen
-
Ik zit net mijn Esta formulier in te vullen en nu al tien minuten te wachten tot mn betaling wordt verwerkt.
Heeft iemand hier ook problemen mee? Misschien dat de site nog steeds overbelast is??
Er staat: u betaling wordt verwerkt.
Een moment geduld het kan een paar minuten duren.
Opmerking: vermijd het gebruik van de "Vorige"-knop op uw browser. Dit kan ertoe leiden dat er onvolledige gegevens worden doorgegeven en pagina's onjuist worden ingeladen.
-
Citaat:
flowerscaper
Wel verdraaid,, wij waren dus niet op de hoogte, gisteren nog van alles geprobeerd maar helaas, site overbelast. En kost deze aanpassing ons dan ook ?
het is mij gisteren ook niet meer gelukt de gegevens aantepassen voor ons gezin. Wat ik heb begrepen zullen deze aanpassingen gratis zijn waarschijnlijk omdat het geen verplichte velden zijn... Ben er dus niet 100% zeker van maar ik dacht het ergens gelezen te hebben,....
-
Citaat:
flowerscaper
Nu is het zo dat mijn partner en ik het visa nog hebben van vorig jaar. Het reis schema is nu echter iets aangepast, wij gaan nu eerst een week naar NY en vliegen dan door naar Florida ( voorheen alleen Orlando Florida) , iemand enig ide of wij dan ons visum moeten aanpassen? En kost deze aanpassing ons dan ook ?
Welk visum...
Ik neem aan dat je onder het visum Waiver Program vliegt.
Dan reis je dus zonder visum...
-
Heyz,
Ik heb het Esta formulier een aantal weken terug ingevuld. Daar vragen ze verblijf plaats in de states. Ik heb het adres gegeven waar we het langs verblijven namelijk het Resort in Orlando. Hier verblijven we pas de 2de week omdat we de eerste week gaan rondtrekken.
Nu wilde het reisbureau het verblijfs adres van de eerste nacht weten om door te geven aan Martinair. Dat is dus een ander adres dan wat ik bij Esta heb opgegeven. Nu heb ik toch hetzelfde adres opgegeven als wat op het Esta formulier staat. De vrouw van het reisbureau zei dat ik dat adres gewoon kon opgeven. Nu ben ik toch bang dat ze me naar mijn reispapieren gaan vragen en zien dat ik de eerste nacht ergens anders verblijf. Maar weet nu niet als ik dat verander naar het andere adres problemen krijg omdat op het Esta iets anders staat. Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegt. Heeft iemand raad voor me?
-
Citaat:
corrus
Welk visum...
Ik neem aan dat je onder het visum Waiver Program vliegt.
Dan reis je dus zonder visum...
Ik heb het hier over het esta formulier, gewoon de aanvraag die gedaan is via het net. Weet iemand of er nog de mogelijkheid is de benodigde papieren opnieuw uit te printen, volgens mij hebben we namelijk alles weggegooid.
-
@ Carmen wij hebben dit afgelopen vakantie ook gehad, toen ik Esta aanvroeg had ik nog geen adres van Orlando waar we de eerste dagen zouden verblijven. Ik heb marco island opgegeven als eerste adres omdat ik deze gegevens al wel beschikbaar had. Toen ik later de gegevens voor Martinair doormailde heb ik weer het adres in Marco Island aangehouden omdat het anders niet zou kloppen met Esta. Je zou eventueel je Esta nog kunnen aanpassen (voor zover ik begrepen heb zijn deze velden gratis aan te passen)zodat de beide formulieren gelijk zijn. ..Ik heb bij Martinair online inchecken gekozen en ik moet zeggen dat er daarna niemand meer naar onze Esta heeft gevraagd of gekeken.
-
Citaat:
flowerscaper
Weet iemand of er nog de mogelijkheid is de benodigde papieren opnieuw uit te printen, volgens mij hebben we namelijk alles weggegooid.
Als je je aanvraagnummer nog hebt kun je op de ESTA site je aanvraag aanpassen, maar ook opnieuw uitprinten.
Niet dat je die geprinte versie echt nodig hebt, als alleen maar voor je eigen gevoel.
Heb je het nummer niet meer, dan is het opnieuw aanvragen, of indien nog geldig, gewoon zo laten.
-
@Angelique
Heeft Martinair je verder ook niet mee gevraagd naar bijv je hotel reservering voor de eerste nacht??
Omdat ze dat wel bij mij deden in Maart maar toen had ik alles kloppend ingevuld dus dat was geen probleem. Moet ik wel zeggen dat ik niet online had ingecheckt.
@Ta2 Gerrit, Dat is ook een optie denk dat ik het Esta dan ga aanpassen. Heb gelukkig de reserverings nummers nog! Ookal is het maar voor mijn gevoel.
Greetz
-
Nee na het online inchecken is Esta niet meer terspraken gekomen.
Niemand heeft nog ergens om gevraagd of wat dan ook, misschien heeft het met online inchecken te maken, geen idee. Maar inderdaad ik zou de gegevens gewoon even aanpassen bij Esta dan is alles in orde en hoef je je daar niet druk om te maken.
-
Bedankt voor de reacties, ik ben wel safe dan,, onze papieren inderdaad even voor het gevoel opnieuw uitprinten en thats it. Onze reisgenoot is dus helaas de pineut en 15 euro kwijt.
-
Citaat:
flowerscaper
Onze reisgenoot is dus helaas de pineut en 15 euro kwijt.
14,- dollar...
-
Citaat:
corrus
14,- dollar...
valt weer mee dus,
-
Wij hebben in April 2010 een Esta aangevraagd (in december 2009 trouwens ook) voor Orlando. Ik heb braaf de codes bewaard maar ik heb nooit het formulier uitgeprint. Ergens in een blog las ik dat vanaf januari 2010 ik de het formulier moest uitprinten en meenemen. Klopt dit? Of hebben we aan de code alleen genoeg? Als ik het moet uitprinten, moet ik dan ook opnieuw een ESTA aanvragen?
-
Dat klopt voor geen meter. Uitprinten is alleen voor je eigen idee. Dat staat ook op de website.
Maar als je alleen codes hebt, en nog nooit wat ingevuld, heb je wel een probleem.
Op de aanvraag moet je wel degelijk je persoonsgegevens invullen. Naam, paspoort# etc.
De plaats waar je heen gaat en het vluchtnummer zijn optioneel, dus dat is niet belangrijk.
Voor de rest is het wel handig (voor meerderen) dit topic, of dit, eens door te lezen.
Daar staan al heel veel antwoorden op, vaak dezelfde, vragen in.
-
*bloos* vervang het woord "ingevuld" voor "uitgeprint"!! (werd afgeleid door een driejarige tijdens het typen, dus je moet mijn warrigheid maar even vergeven ;-)) heb hem natuurlijk ingevuld anders krijg je ook geen code. :lol:
Ik heb onze esta al een keer gebruikt, en heb gelezen dat ze 2 jaar geldig blijven. Zal even je link doorlezen! bedankt in ieder geval :wink:
-
Citaat:
corrus
14,- dollar...
Ik ga ervan uit dat dat p.p. is, dus word ik nog niet heel vrolijk van met zijn drietjes #-o
-
Ach, die van jullie zijn nog geldig tot 2012, dus voorlopig houdt je nog $42,- in de zak.
Al zal het tegen die tijd wel wat duurder zijn :mrgreen:
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
Ach, die van jullie zijn nog geldig tot 2012, dus voorlopig houdt je nog $42,- in de zak.
Al zal het tegen die tijd wel wat duurder zijn :mrgreen:
Houd op schei uit!! :lol: Het zou me niets verbazen als we over tien jaar allemaal naakt moeten vliegen en een opstel van minstens 10.000 woorden moeten mee nemen waar uit de douane kan opmaken: wat we gaan doen, waar we dat gaan doen en waarom we dat gaan doen zodra we met onze poezelige voetjes op Amerikaanse bodem stappen. En wat voor een kosten ze er dan bij kunnen verzinnen? Misschien moet je straks ook gaan betalen om gefouilleerd te worden :-s ;-)
Och, laten we het er maar op houden dat het allemaal voor onze eigen veiligheid en comfort is :razz: