Langzaam zie ik toch wel telkens Delta of U. Airlines als beste uit de bus komen, uiteraard heeft iedereen een eigen voorkeur en mening. Belangrijk voor de meeste is het TV scherm merk ik, voor ons ook erg belangrijk.
Martinair laat ik gezien de reacties, lekker links liggen, ook vd KLM/Air France ben ik nog niet zeker of dat iets is.
Heeft er iemand ervaring met Icelandair ?
Raffie
29-07-09, 12:15
haitske
Bagage Delta Airlines na 01-07-2009
Beste Delta Airlines reizigers,
Er is een wijziging bij Delta Airlines mbt de bagage.
Voor alle tickets die na 23-05-2009 geprint zijn, mogen we nog maar 1 koffer per persoon meenemen met een maximaal gewicht van 23 kg. (ipv 2) :sad:
Wel is het mogelijk om je handbagage tot 18kg vol te stoppen.
Voor elke 2e koffer die je mee wilt nemen, wordt er $ 50,- in rekening gebracht.
Met kinderen:
Indien er minimaal 10% van het volwassene ticket in rekening gebracht wordt, mag je het volgende kostenloos voor je kindje meenemen.
koffer van max 10kg, 1 verzorgingstas, buggy en autostoel.
Ps let nog wel even op de maximale afmetingen van de koffers en handbagage.
Vanaf 1 december 2008 is het belastingvrije bedrag voor goederen verhoogd. U mag vanaf dan goederen met een waarde tot € 430,- belastingvrij invoeren.:razz:
Groetjes,
Haitske.
29-07-09, 12:27
corrus
Re: Bagage Delta Airlines na 01-07-2009
Dit geldt niet voor reizigers afkomstig van Intercontinentale vluchten.
Echt waar!
29-07-09, 12:51
haitske
Helaas wel voor reizigers uit Europa naar de US.
For customers traveling between the U.S. and Europe for tickets purchased on or after May 23, 2009 for travel beginning July 1, 2009 customers in economy class will be charged $50 US (or the local equivalent currency) for the second checked bag. Exceptions to the second checked bag fee include.
Groetjes,
Haitske.
29-07-09, 12:53
[verwijderd]
Officieel geldt het wel als je er bij Delta naar vraagt via de email, ook voor de vluchten vanaf Amsterdam.
Echter als je met de Nederlandse afdeling belt zeggen ze daar weer dat je gewoon 2 koffers mee mag nemen voor je vlucht vanaf Amsterdam naar de USA.
Maar ja, neem je het risico dat je wel moet bijbetalen?
Ik heb in ieder geval mede hierdoor voor een andere maatschappij gekozen, aangezien niemand bij Delta mij dit schriftelijk kon bevestigen.
29-07-09, 12:55
corrus
Je mag inderdaad gewoon 2 koffers meenemen...
Er is geen sprake van gokken...
29-07-09, 13:42
haitske
Beste Corrus,
Ik wil nu niet heel erg vervelend overkomen, maar mag ik misschien vragen hoe je aan die informatie komt?
Nu maakt het mij niet zo veel uit voor de heenreis, maar ja voor de terugreis is het toch wel leuk als je met 2 personen $100,- kunt besparen. (kan je weer leuk voor shoppen).
Zover mijn informatie strekt mag je echt maar 1 koffer meenemen, heb dit zowel via mail als telefonisch bij delta nagevraagt, op de website staat het ook zo vermeld en tevens kreeg ik het zelfde te horen van het reisbureau waar wij de tckets geboekt hebben.
Groetjes,
Haitske.
30-07-09, 09:15
Chablis
Het lijkt mij dat je wel degelijk 2 koffers mee mag nemen. Echter, voor de 2e betaal je dan 50 dollar ;)
30-07-09, 09:22
Njit
Je mag wel 10 koffers meenemen. Maar daar ging het hier niet om denk ik :)
30-07-09, 10:41
Teleton
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haitske
op de website staat het ook zo vermeld en tevens kreeg ik het zelfde te horen van het reisbureau waar wij de tckets geboekt hebben.
Was benieuwd hoe dit zou uitpakken. Daarom maar even naar Delta gebeld. Daar werd bevestigd dat je voor de tweede koffer inderdaad 50 dollar moet betalen. Nu er één schaap over de dam is zullen er wel meer volgen. Afwachten dus, hoe de andere maatschappijen zullen reageren.
Citaat:
Checked Baggage—International
Currently when traveling to or from cities outside the United States you can check two bags, per passenger at no extra charge. For customers traveling between the U.S. and Europe for tickets purchased on or after May 23, 2009 for travel beginning July 1, 2009 customers in economy class will be charged $50 US (or the local equivalent currency) for the second checked bag. Exceptions to the second checked bag fee include:
First and Business Class passengers
SkyMiles and WorldPerks Elite members (Platinum, Gold, and Silver)
Active duty military members traveling on orders
Passengers who purchased tickets prior to May 23, 2009
Passengers who are confirmed on a Full Y class Economy ticket.
30-07-09, 10:55
Ta2 Gerrit
Dan moet Delta wel met erg gunstige ticketprijzen blijven komen.
Op de heenweg lukt één checked bag nog wel, maar de terugweg...........:-)
30-07-09, 11:00
calypso
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teleton
Was benieuwd hoe dit zou uitpakken. Daarom maar even naar Delta gebeld. Daar werd bevestigd dat je voor de tweede koffer inderdaad 50 dollar moet betalen. Nu er één schaap over de dam is zullen er wel meer volgen. Afwachten dus, hoe de andere maatschappijen zullen reageren.
Dit is het gevolg van de overname door Delta van North West Airlines, die hadden deze regel al in hun policies staan en Delta heeft dit nu rechtgezet zodat beiden maatschapijen dezelfde richtlijnen hebben.
Re: 2e koffer bij Delta vanaf 01-07-2009 niet meer gratis
Volgens mij is bij NWA de 2e koffer nog steeds gratis. Maar ik ben wel benieuwd hoe lang nog. Het probleem zit in de samenwerking met KLM en Air France. Alle 4 de maatschappijen moeten dezelfde voorwaarde hebben omdat ze transatlantisch nauw samenwerken. Air France met Delta en de KLM met NWA. Delta en NWA zijn gefuseerd maar de integratie op verschillende vlakken loopt nog niet soepel.
30-07-09, 14:57
Michael
Ben ik blij dat ik de komende twee trips beide met United vlieg
30-07-09, 16:13
Syllvia
Dus als ik bij KLM boek, vlieg je vaak met NW, en mag dan ook maar 1 koffer (gratis) mee?
30-07-09, 17:25
Ingg
Oef. Wij hebben onze tickets op 21 mei gekocht. Nét voor de deadline.
30-07-09, 23:20
[verwijderd]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ingg
Oef. Wij hebben onze tickets op 21 mei gekocht. Nét voor de deadline.
Volgens mij stond er vanaf 21 April op de Delta site.
31-07-09, 06:13
Ebelix
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sylly
Dus als ik bij KLM boek, vlieg je vaak met NW, en mag dan ook maar 1 koffer (gratis) mee?
Nee, dan mogen er 2 koffers gratis mee.
01-08-09, 00:02
Mickey99
Het is inderdaad vreemd dat je bij Delta nog maar 1 koffer "gratis" mee mag nemen en bij de partners niet. Wij hebben 2 weken geleden tickets geboekt (naar New York) en keken in 1e instantie bij Delta (aangezien we daar de laatste keren steeds mee vlogen en zo mijlen sparen) en toen we een leuke ticketprijs zagen kwamen we erachter dat de vlucht werd uitgevoerd door de KLM. Bij de KLM waren de prijzen hetzelfde en daarom hebben uiteindelijk bij de KLM geboekt want daar mag je dus nog 2 gratis koffers meenemen.
Sonja
01-08-09, 08:58
Floridatjes
Wij hebben tickets van Delta (operated by Air France). Er staat dat we twee koffers mogen meenemen. Er wordt niks van 50$ of wat dan ook vermeld!
01-08-09, 09:12
corrus
Volgens mij schrijf ik al een tijdje dat het verhaal van die ene koffer, niet geldt voor intercontinentale reizigers... maar ja... :roll:
01-08-09, 10:22
Mickey99
corrus op de site van Delta staat het toch behoorlijk duidelijk. Het is alleen van toepassing als het ticket op of ná 23 mei gekocht is en er ná 1 juli 2009 gereisd wordt:
Checked Baggage—International
Currently when traveling to or from cities outside the United States you can check two bags, per passenger at no extra charge. For customers traveling between the U.S. and Europe for tickets purchased on or after May 23, 2009 for travel beginning July 1, 2009 customers in economy class will be charged $50 US (or the local equivalent currency) for the second checked bag. Exceptions to the second checked bag fee include:
First and Business Class passengers
SkyMiles and WorldPerks Elite members (Platinum, Gold, and Silver)
Active duty military members traveling on orders
Passengers who purchased tickets prior to May 23, 2009
Passengers who are confirmed on a Full Y class Economy ticket.
You can refer to the chart below for exceptions to the checked baggage policy.
If you have additional bags to check, you may be charged excess baggage
Sonja
01-08-09, 10:53
Teleton
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corrus
Volgens mij schrijf ik al een tijdje dat het verhaal van die ene koffer, niet geldt voor intercontinentale reizigers...
...en ik kon me eigenlijk niet voorstellen dat ze bij Delta de spelregels zouden wijzigen zonder dat Corrus het zou weten.....;-). Daarom zou het aardig zijn als je ons het enige, overtuigende en wettelijke bewijs levert, Corrus.
Desgevraagd kwam het er bij de klantenservice van Delta toch echt schoorvoetend uit toen ik er naar vroeg: 't is wezenlijk waar, 1 gratis koffer geldt voor alle intercontinentale vluchten.......:roll:
01-08-09, 13:07
Michael
Citaat:
Volgens mij schrijf ik al een tijdje dat het verhaal van die ene koffer, niet geldt voor intercontinentale reizigers... maar ja... :roll:
Nou deel je kennis zou ik zeggen. Ik sta er voor open.
02-08-09, 10:30
disney fan
Ik heb van mijn reisbureau een tijdje geleden een mailtje gekregen dat de tweede koffer niet meer gratis is.:cry:
Ook op de site van Delta staat volgens mij dat er 50 dollar voor de 2e koffer moet worden betaald.
Hoop echt dat Corrus gelijk heeft.
Ga het eerdaags meemaken want er gaat evengoed een tweede koffer mee terug\\:D/
02-08-09, 12:44
Floridatjes
In elk geval staat op ons e-ticket dat we 2 koffers per persoon mogen meenemen
02-08-09, 12:52
disney fan
Zou het kunnen dat je wanneer je met Delta ook daadwerkelijk met een Delta toestel vliegt je die 50 dollar moet betalen en wanneer de vlucht door een ander wordt gevlogen niet?
Bijv wanneer de vlucht is operated by NW of Air France?
02-08-09, 15:13
Floridatjes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door disney fan
Zou het kunnen dat je wanneer je met Delta ook daadwerkelijk met een Delta toestel vliegt je die 50 dollar moet betalen en wanneer de vlucht door een ander wordt gevlogen niet?
Bijv wanneer de vlucht is operated by NW of Air France?
Dat zou kunnen, want bij ons is het "operated by Air France"
03-08-09, 09:47
Lindaa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Floridatjes
Dat zou kunnen, want bij ons is het "operated by Air France"
Het ligt eraan bij wie je incheckt, als het Delta is, maar operated bij AF, gaat de vlieger niet op denk ik.
En anders sjouw je het aan boord, doen die Amerikanen ook :)
03-08-09, 19:17
knaapje
Citaat:
Helaas houdt Corrus blijkbaar liever zijn bron voor zich.
Kom op Corrus, anders maak je ons altijd deelgenoot van je kennis.
Laat medeforummers niet onnodig veel betalen.
03-08-09, 21:32
corrus
Hoe ingewikkeld kunnen ze het maken!??
Wij vliegen dus heen en terug via CDG... maar net nog effe gechecked, ook terug mogen we twee koffers van 23kg meenemen... Zou het ook vreemd vinden als je ze mag meenemen heen, maar niet terug... Absurd toch!?
Nuja, ik zal het sowieso met één doen. Het wordt al genoeg sleuren!
03-08-09, 22:13
Njit
Als je dus heen twee koffers meeneemt en er in de USA 1 kwijtraakt dan betaal je niks extra...
Vreemde constructie :)
03-08-09, 22:40
maanbo
completer na verder zoeken, er staat nog een overzicht op onderstaande link
Zoals eerder gecommuniceerd door Delta Air Lines gaat er voor Delta vluchten (tickets uitgegeven op/na 23 mei 2009) vanaf 1 juli 2009 een toeslag gelden voor een tweede stuk bagage. Voor Northwest vluchten gaat er eveneens per 1 juli 2009 een toeslag gelden voor een tweede stuk bagage indien het ticket is uitgegeven op/na 26 juni 2009 voor reizen tussen Europa en de Verenigde Staten.
Toeslag
- De toeslag voor reizigers bedraagt USD 50 bij vertrek vanuit de Verenigde Staten. - De toeslag voor reizigers bedraagt het equivalent van USD 50 bij vertrek vanuit Europa, behalve voor NW vluchten met vertrek vanuit FCO, FRA en LHR waar een toeslag van EUR 50 van toepassing is.
Uitzonderingen
In de volgende gevallen wordt er géén toeslag voor een tweede stuk bagage geheven:
- Reizigers met een vertrek van AMS en CDG op een DL / NW vlucht
- Reizigers geboekt op AF* en KL* codeshare vluchtnummers uitgevoerd DL /NW
- World Business Class & Business Elite passagiers
- SkyMiles/WorldPerks/Flying Blue Elite Plus & Elite kaarthouders
- Actieve U.S. duty military members
- Passagiers geboekt in Y class op DL/NW
03-08-09, 23:11
disney fan
Begrijp ik nou goed dat je wanneer je heen al met twee koffers reist en terug ook met twee koffers je de 50 dollar zowel heen als terug niet hoeft te betalen wanneer je vanaf schiphol reist?
En wannneer je heen met 1 koffer reist en terug met twee (naar schiphol) dat je dan wel die 50 dollar betaald?
03-08-09, 23:22
Yvet
Het zal dan wrs niet lang duren voordat bv United ook volgt al hoop ik echt van harte van niet......
03-08-09, 23:32
knaapje
Toen ik zojuist eens zat te zoeken voor een vlucht en hotel in oktober naar Orlando, kreeg ik op Expedia een mededeling bij een KLM/NW vlucht, dat ik EUR 7,50 moest betalen voor gebruik van een cc en EUR 50 voor een 2e koffer.
Hoe was het een paar maanden geleden ook alweer? We zouden toch all in prijzen krijgen volgens allerlei Europarlementariers. Geen brandstoftoeslagen, geen vliegtax en geen boekingskosten.
04-08-09, 08:02
calypso
Nou na het lezen van al deze nieuwe informatie zie ik dat ik dus geluk heb aangezien ik dus mijn ticket op 30 April geboekt heb, dus voor 23 mei!
En dus dan 2 koffers mag meenemen heen en terug.
Tenminste zo lees ik het uit de bovenstaande informatie!!
Kan ik nog een keer lekker inkopen zonder extra fee.....