ik heb enkele pagina`s terug dit al gepost,
wij zijn 6 mei terug gekomen en een dag of 10/12 later is er $14 afgeboekt door alamo voor de toll
Afdrukvoorbeeld
Vandaag gezien op cc dat er 3 dollar is afgeschreven, Alamo toll staat erachter.
@Teleton
Ik heb eens gekeken op de tollsite en je kunt inderdaad heel makkelijk inloggen met je contractnummer om het overzicht te zien. Ik zag gelijk dat de volgende betaling 6 juni afgeschreven gaat worden.
Ik moet zeggen het werkt super makkelijk bij Alamo dat je zo door kunt rijden voortaan bij de tolpoortjes via de sunpasslanes. Ik had het dus wel nog gevraagd bij aankomst bij alamo balie over de toloptie, maar alles gaat voortaan automatisch, je hoeft er niet meer om te vragen.
De stickers zijn te koop bij de service balie van Publix. Soms gewoon in een rek voor de balie, maar ik heb ook wel gezien dat ze ze achter de balie houden. Even vragen.
@Teleton, in de Tampa area zijn nog steeds cashlanes. Volgens een neef van me die daar permanent woont, zxal er altijd minstens 1 cashlane blijven bestaan
Tsja, een neef. Daar kan deze site over de de selmon expressway in Tampa niet tegen op, natuurlijk.....;-). Voor je neef, die er permanent woont en alle andere ongelovige Thomassen een citaat:en de afbeelding van de site:Citaat:
If you are used to paying cash and you're wondering where are the toll booths - welcome to all electronic tolling
http://img718.imageshack.us/img718/2...sswaytampa.png
Uploaded with ImageShack.us
Heeft het nut om die stickers nu al mee te nemen?? Als je die stickers activeert (moet toch ook daar gebeuren omdat het op kenteken gaat) is deze de volgende dag pas beschikbaar voor gebruik. Kun je dat ding toch net zo goed daar halen?? Ook jammer dat deze stickers eenmalig gebruik zijn...
Heb je by the way ook geen amerikaans adres nodig om een account aan te maken met corresponderende credit card voor een sunpass mini?
Ja kunt je account aanmaken en alles op voorhand activeren, zonder kenteken en zonder US adres. (evt. je eerste hotel nemen.)
Sterker nog, je kunt je kenteken zelfs uren na aankomst pas invullen en toch al door tolpoortjes gaan.
Als je daar de sticker koopt en/of daar pas activeert moet je wat uren wachten voor je het kunt gebruiken.
Ook jammer dat deze stickers eenmalig gebruik zijn...
Voor zo'n $ 25 heb je een transponder, die je kunt blijven gebruiken.
Knaapje
Correctie:
Je moet toch eerst een transponder of sticker hebben voor je de eerste keer een account kunt aanmaken.
+ US$ 10,- die er altijd als minimaal saldo op moet staan...
Nu is er een systeem dat je in feite geen cent kost, is het weer jammer....
Waarom?Je account blijft gewoon bestaan als je dat wil, je hoeft met de volgende mini niet meer te doen dan je gegevens van de auto en de nieuwe mini door te geven. En dat alles gratis en voor niks, nada, noppes. De aanschafkosten worden immers zodra de sticker geactiveerd is, op je saldo bijgeschreven. Leuker kunnen ze het toch niet maken?
Zoals Knaapje zegt, je kunt ook een transponder kopen voor 25 dollar. Da's een investering.....Ook prima, maar het hele forum zou op z'n kop staan als dit de enige manier zou zijn om electronisch tol te betalen. Want ons bint zuunig.
Overigens denk ik zelf dat de SunPass mini transponder voor de gemiddelde toerist zodra Dollar het huidige systeem van tol betalen aan de markt aanpast, helemaal niet meer interessant is. Voor een paar dollar rijdt je immers, zonder je druk te maken over je saldo, kwartjes of aanmelden, bij de meeste autoverhuurders al dan niet over de SunPass lane, fluitend naar je bestemming.
Heb nog even vorig jaar nagekeken bij Alamo maar zie alleen maar 6 dollar afgeschreven en geen tolkosten.... mmmmm, merkwaardig. Voor ons lijkt de Sunpass mini sticker het meest logisch, kom aan op Sanford en pak dan Tol 417. Kun je waarschijnlijk gewoon cash betalen..... Althans, daar ga ik vanuit.
Heb even gekeken op de site en na alle info hier lijkt het duidelijk. Wel een vraag over het formulier:
https://www.sunpass.com/selectSelect...nderNewAccount
Gegevens zijn gericht op de Amerikaanse staten. Zo ook het Driver's License State/Number....... Je moet daar ook een staat aangeven. Ik kan er niet echt uithalen of het een verplicht veld is (state) en gelezen dat bijv. telefoonvelden met 000000-en kunnen worden opgevuld.....
Wie ervaring met het invullen van NL rijbewijsnummer..... ?
Is er toevallig ergens een actueel overzicht van Tolwegen waar staat aangegeven waar je contant of niet-contant NOG kunt betalen.....?
Het gaat hier vooral om dat er betaald wordt voor de toll. De rest controleren ze minder of niet.
Zelf heb ik bij adres het adres van de laatste villa ingevuld. Dit staat er nu nog.
Bij telefoonnummer gewoon 12345....
Mijn rijbewijs heb ik wel ingevuld met het echte nummer.
Daarna had ik mijn pass sticker geactiveerd. Dit alles in Nederland een paar dagen voor vertrek zodat je ook de $ 4,99 van de sticker op je account krijgt geboekt. Nu is de sticker al actief (een paar uur nadat je alles hebt ingegeven).
Plak hem achter het raam van je huurauto zoals aangegeven in de handleiding en rijd naar je hotel / villa maar ga zeker door de toll met een van de 3 stickers zoals in de handleiding van Teleton.
Kom je in je hotel of villa schrijf dan even het kenteken op en zet je auto erin.
Soms kan je nu al zien dat er wat afgeschreven is als je door je toll bent gereden.
Zorg voor voldoende saldo op je rekening, deze gaat nooit verloren. Ik heb nu ook nog $ 4,35 staan van vorig jaar. Je kunt regelmatig inloggen en zien hoeveel toll al afgeschreven is. Kom je onder de $10 dan krijg je email voor het aan te vullen. Zoals je ziet heb ik dit nog niet gedaan sinds vorig jaar. Maar zoals gezegd als je gaat rijden zorg dan voor voldoende saldo, altijd meer dan $ 10,-.
En rijden maar................ \\:D/\\:D/\\:D/\\:D/\\:D/\\:D/
De tolwegen zijn helaas niet in eigendom van een eigenaar. Je zult dus niet snel een actueel overzicht van alle AET wegen vinden. AET = All Electronic Tolling. Je kunt deze site raadplegen voor actuele info over de Turnpike. Deze is nu al tot aan de grens Miami Dade volledig AET. Rond Miami kan je dus zonder voorziening geen gebruik maken van de Turnpike en moet je een alternatief kiezen.
In de Tampa area is ook een tolweg uitgerust met AET. Hier een link naar de site van de Selmon Express Way in de Tampa Bay Area.
Hier begrijp ik uit dat je vooraf al een sticker hebt..... of is het handig om je account aan te maken en ,,stickergegevens en nummerplaat'' later toe te voegen.... Sorry dat ik het toch niet helemaal door heb
@Teleton: Welke post .. staat ,,de Teleton Handleiding''. Thx. Bedankt voor de overige info.....
@All: Toll 417 Sanford - Davenport (27) is die wel via ,,betaalpoortjes'' te rijden.....?
Er zijn twee FAQ's aangemaakt: Tol betalen via de autoverhuurder en Tolwegen in Florida en SunPass Hierin vind je algemene info en links naar de actuele sites.
De 417 loopt niet tot de 27 door maar eindigt in Kissimmee met een afrit op de 192 of eventueel op de 4. Google geeft dit ook aan in de routebeschrijving:Je kunt de 417 van Sanford tot genoemde afritten afrijden en cash tol betalen.Citaat:
Neem afslag 64 en voeg in op de FL-530 W/US-192 W/W Irlo Bronson Memorial Hwy richting Magic Kingdom
Ga verder op de US-192 W/W Irlo Bronson Memorial Hwy
Afhankelijk van de dag van aankomst kan je ook overwegen om gewoon via de 4 naar Davenport te rijden. Op doordeweekse dagen ontstaat de file al vanaf 16:00 uur, in het weekend is er rond die tijd vaak minder verkeer rond Orlando.
Maakt niet uit dat het nog onduidelijk is we blijven uitleggen tot het duidelijk is.
Nogmaals de volgorde die al eens eerder beschreven is door mij en kijk ook op het stukje van Teleton.
1) je zorgt dat iemand al een sticker meeneemt vanuit Florida (zoals je ziet op eerdere foto's) kost $4,99 ex tax bv. bij Publix).
2) minder dan 30 dagen voordat je naar Florida gaat meld je je aan op de site van sunpass. Hiervoor moet je je gegevens invullen van je CC maar ook je woonplaats.
3) je woonplaats (adres) in NL of BE mag je niet gebruiken, pakt het systeem niet. Vul daar het adres in bv van de villa of het hotel waar je heen gaat.
4) je telefoonnummer opvullen met 000 etc.
5) activeer het nummer van je sticker in het systeem. Hier moet je je nummer invullen en ook je account aanvullen met $ 10,-. Daarnaast krijg je $4,99 bij geschreven, dit is het bedrag wat de sticker gekost heeft. (dus je account bevat nu $14,99 voor de toll).
5a) Je kunt 2 manier activeren om je tegoed voldoende te houden, handmatig dat wil zeggen steeds geld toevoegen (inloggen en een bedrag van je CC overschrijven) of automatisch steeds geld laten toevoegen (gaat ook via je CC). Dit zie je in je menu bij Sunpass weer terug.
6) reis lekker naar Florida en stop je sticker in je handbagage.
7) als je een auto hebt uitgezocht plak je je sticker op de aangegeven plaats (staat op het papiertje dat bij de sticker zit).
ga rijden en zorg dat je bij de Toll de Sun pass Express lane volgt, dus gewoon doorrijden.
9) het systeem van de tol herkend meteen je sticker en zal de tol al afschrijven
10) kom je bij je villa of hotel schijf het kenteken op van je auto en het merk / type.
11) als je internet contact hebt vul je de auto gegevens in op je account bij Sunpass.
12) ongeveer dag later zie je als je weer inlogt dat je eerste tol al is afgeschreven (met erbij precies waar, datum en tijd).
13) in de toekomst gewoon alleen de Sun pass express lane gebruiken.
14) houd je tegoed in de gaten en vul het aan wanneer nodig (krijg je ook mail van)
15) als de vakantie er weer op zit (helaas) de sticker eraf halen in de garage van de verhuurder en weggooien (niet vergeten), hij is nadat je hem verwijderd hebt niets meer waard en kan niet nogmaals gebruikt worden.
16) thuis de code van de sticker (transponder) weer uit je gegevens halen bij Sun pass.
17) als je nog tegoed overhoud dan kan je die het volgende jaar weer gebruiken met een nieuwe sticker
18) ben je op vakantie en moet je je huurauto ruilen dan in de garage de sticker eruit en weer weggooien. Van te voren eerst een nieuwe halen en deze weer activeren zoals eerder gezegd. Een sticker die uit van het glas gehaald is kan nooit meer gebruikt worden, je beschadigd hem en is dan kapot (hoe voorzichtig je ook bent). De nieuwe sticker levert je ook weer $4,99 op je saldo op dus dit zou geen probleem moeten zijn.
Volgens de dollar (car rental) site zijn er een aantal plaatsen waar geen cash optie meer is,. hier even het lijstje van hun site.
Pass24® gives your Dollar rental vehicle unlimited 24-hour toll usage for a low daily rate and is available in:
- Baltimore*
- Chicago (Midway and O'Hare)
- Dallas (Tollways around Dallas have no option to pay cash for tolls)
- Denver (Tollways around Denver have no option to pay cash for tolls)
- Fort Lauderdale (Areas south of Ft. Lauderdale have no cash option for tolls)
- Fort Myers
- Houston
- Jacksonville
- Key West (Tollways into and out of the keys have no cash option for tolls)
- Miami (All Toll Roads in Miami Dade County have no cash option for tolls)
- Milwaukee
- Newark
- New York City (JFK, LaGuardia, Manhattan)
- Oakland
- Orlando
- Philadelphia
- Richmond*
- San Francisco
- Tallahassee
- Tampa (The Selmon Expressway has no cash option for tolls)
- Washington Dulles*
- Washington Reagan*
- West Palm Beach
Je kunt geen account aanmaken als je geen transponder (sticker of echte ;)) hebt.
Het invullen van het transpondernummer is een verplicht veld, en als je dat niet hebt kan het formulier niet gecompleteerd worden, en dus het account ook niet.
Vanuit Sandford is alles nog met cash te doen. Reken op een dollar of 6 à 7 tot aan Celebration of de I4. Het ligt een beetje aan waar je zit op de 27 of je bij Celebration de 417 moet verlaten of een stukje door moet naar de I4.
Ik wil als afsluiting van dit topic <<verplaatst vanuit ander topic>> nog even mededelen dat op alle tolwegen waar wij als forumleden gewoonlijk rondrijden zoals de 417, 429 en I-95 van/naar Daytona nog steeds met muntgeld betaald kan worden.
Helaas is ons 'tolgeldbuideltje' nu ook bijna leeg en ook wij hebben inmiddels de SunPass-stickers aangeschaft voor onze volgende trip die komen gaat.
Groetjes vanuit Kissimmee waar het nu zeer zwaar onweert,
Pieter & Petra
De transponder heeft altijd voorrang op de kentekenregistratie van Alamo.
Maar die moet je dan wel z.s.m. aanmelden, uiteraard.
corrus: bij alamo moet je $6 betalen voor de service alleen + tolwegen, tot zover ben je waarschijnlijk akkoord. Met de sunpass in feite enkel de tolwegen gezien je de opstartkost gestort krijgt op je tegoed rekening. Ik hoop dat je hiermee ook akkoord bent.
Wat ik me afvroeg is: alamo heeft voor al zijn wagens dit soort akkoord met sunpass, dus wist ik niet of de camera bij de tolhuis zou eerder de nummerplaat (of what ever hij afleest van de alamo-huurwagen) of de sunpass mini transporter voorrang geeft.
klinkt misschien dom maar ik twijfelde of de transporter zin had in een alamo wagen door wat ik me hierboven afvraag. een verwittigd vrouw is er twee waard en ik hoop dat je de tijdelijke domme blondje attack kunt vergeven (no offense bedoeld aan onze blonde forumleden aub!)
Houdt er in ieder geval wél rekening mee dat je voor de MiniSticker ook gedurende je vakantie het internet nodig hebt... dit in het geval dat je het saldo moet opwaarderen.
Mijn advies is eenvoudig...
Wil je het op de meest gemakkelijke manier?
Kies de Alamo optie.
Kost US$ 6,- (is dus duurder dan de MiniSticker)
Maar als je jezelf druk moet gaan maken om US$ 6,- dan kun je het beste de benenwagen nemen...
Corrus er is ook een optie bij de MiniSticker om je saldo automatisch te verhogen.
Dit kan je instellen in je account.
Het saldo wat je over hebt kan je volgende keer met een nieuwe sticker weer gebruiken.
Dus je hoeft niet Internet altijd bij de hand te hebben, al hoe wel het natuurlijk wel makkelijk is, niet alleen voor de MiniSticker :lol:
@jarjarbinks;
Maar je zal die sticker toch moeten activeren voordat je er gebruik van kan maken. Tevens zal je de auto in je account moeten toevoegen want het lijkt me niet dat je vooruit al weet welke auto, kleur en kenteken je mee gaat krijgen. ;-)
Dus je hebt toch echt Internet toegang nodig.
Ik zou ook voor de Alamo optie van $6 gaan. Je hoeft niets te doen en achteraf wordt de tol van je creditcard afgeschreven.
Bij de MiniSticker moet je er ook nog om denken dat je die er weer afhaalt al je de auto inleverd.
Ja Jeroen, officieel klopt dit. Zelf was ik er van uitgegaan dat je de sticker al in NL had. En ja de auto moet erbij dus één keer internet is nodig. Maar dit kan al heel snel in je hotel (altijd wel iets te vinden) of als je in een villa zit kan je altijd bij de receptie van de community wel even terecht.
Echter of je de gegevens van je kenteken echt nodig hebt betwijfel ik. Had ze ook pas een dag later ingevuld en zag ook al dat er al toll was afgeschreven, dus zou je zeggen dat een kenteken niet nodig is. Denk zelf dat er nog poortjes bestaan die alleen het kenteken registreren en die omzetten naar je account. Maar in iedere geval van het vliegveld (MCO) naar Kissimmee hoef je nog geen kenteken, dit gaat goed met alleen een MiniSticker.
Echter mijn idee was je hebt echt niet iedere dag internet nodig om geld bij te vullen, en ja de eerste keer je auto erop zetten zou ik zeker doen maar is overal de volgende dag te regelen.
Maar hou er ook rekening mee dat er altijd een minimumsaldo van 10 dollar op je rekening moet staan. Dat betkent of iedere keer bijlammeren of het saldo automatisch laten aanvullen. Vraag: Hoe haal je die 10 dollar er ooit weer af? Het systeem is niet gemaakt voor europeanen dus dat wordt vast weer een hele klus.
En een dubbele faciliteit in de auto om de tol te betalen? Da's de goden verzoeken, dat gaat vast mis. Niet voor niets is er een mogelijkheid om in beroep te gaan tegen dubbele inning van de tolgelden als de systemen naast elkaar worden gebruikt.....Een beetje blondje houdt het simpel!
Voor Dollar huurders is de Minitransponder een lastige maar voordeliger oplossing. Voorlopig, want gezien de marktontwikkeling zal Dollar dit systeem waarschijnlijk binnen afzienbare tijd aanpassen omdat de concurrentie hen aftroeft. De eerste stap is al gezet nu er een maximum fee is ingesteld.
Alamohuurders laten de sticker best links liggen.
1. Is er al iemand die hier de Alamo optie gebruikt heeft?
2. Hoe lang duurt het dan nadat de auto terug gebracht is geworden voordat het bedrag werkelijk afgeschreven word van je CC?
Corrus, helemaal eens met je advies. Hier houden mensen van eindeloze discussies waardoor het allemaal niet overzichtelijker wordt. Alamo is het makkelijkst, bij Dollar = mini sticker, blijf je alleen rondom Orlando gewoon betalen in de ,,betaalrij''. Al dat activeren in NL van ministicker lijkt me zwaar overdreven. Als je bij Dollar hebt gehuurd ff tijd nemen om stickertje aan te schaffen en te activeren. Altijd wel ergens internet toch. Er bestaat altijd wel een kans dat er een paar dollar op blijft staan maar als je een auto terug brengt doe je de laatste liters benzine toch ook niet in een jerrycan.... Op de dollartjes letten is ok, maar overdrijf het niet.Wij hebben deze optie bij Alamo vorig jaar gebruikt, werkt prima, ff regelen bij de balie. Betaling/afboeken op je rekening is afhankelijk van het moment wanneer je CC-maatschappij transacties innen. Bij MasterCard/SNS is dat altijd aan het eind van de maand. De transacties van een dag of 7 voor het eind van de maand worden/zijn bij ons meestal dan die maand nog afgeboekt.
Er is echt helemaal niets te regelen aan de balie. De regeling is bij iedere huur inbegrepen. Alle Alamo auto's zijn gewoon geregistreerd en geschikt voor het gebruik van de Sunpass-lanes.
Zodra je door de Sunpass lane gaat wordt je kenteken geregistreerd en volgt de afrekening. That's it.
Bij Dollar moet je de tolbetaling wel aan de balie regelen. Bij Alamo en veel andere verhuurders kan je zo doorrijden.
@ Teleton, vanwaar die $10 ? Ik heb wel gezien dat dat het minimum is welke je bij kan storten maar je kan ook een lager bedrag dan $10,- op je account hebben doordat je door de tol poorten rijd.
Je hebt gelijk Jeroen, je kunt met een minimum van 10 dollar bijstorten. En je kunt natuurlijk ook uiteindelijk aan het eind van de reis met een lager bedrag uitkomen, maar dan moet je iedere dag je saldo checken.....
Waar het mij in die reactie om gaat is dat de vergelijking met de 6 dollar vaste kosten van Alamo met de kosten van de Mini en de storting mank gaat omdat er hoe dan ook een saldo blijft staan dat in het ongunstigste geval 10 dollar is als je op het laatste moment nog moet bijstorten of, lastiger nog, wanneer dat automatisch voor je wordt gedaan als je onder het door jezelf bepaalde minimum komt.
Ik bezig met het activeren van mijn Sunpass. Ik kies keurig voor $10, maar op het eind is er sprak van $100. Wat doe ik niet goed?http://i49.photobucket.com/albums/f2...om201759-1.jpg
okay, ik volg jullie adviezen en laat de sticker linksliggen. Maar vorig jaar moest ik het wel aan de balie regelen (laat ons zeggen dat het enige was dat deze "dekker" aanvaard heeft). het afrekenen van je cc gaat bliksemsnel ;) Nu nog hopen dat mijn jeep liberty er is als ik toekom zoals gevraagd hoewel...
@andreleeflang
Ik denk, dat je dat zelf in het stap voor stap proces zult moeten ontdekken.
Zonder nieuwe transponder zal het niet meevallen voor medeforummers dit ook te proberen.
Wordt niet ergens gevraagd naar veelvouden van $ 10 om te laden en moet je dan dus 1 invulllen?
Knaapje
Omdat wij bij Dollar hebben gekozen heeft een medeforummer voor ons een Sunpass ministicker meegenomen uit Florida. Over 11 dagen vertrekken we dus vanavond leek me een mooi moment om deze te activeren. Beschrijving erbij van het FF maar ik kom maar tot stap 5
5) activeer het nummer van je sticker in het systeem. Hier moet je je nummer invullen en ook je account aanvullen met $ 10,-. Daarnaast krijg je $4,99 bij geschreven, dit is het bedrag wat de sticker gekost heeft. (dus je account bevat nu $14,99 voor de toll).
Of eigenlijk... daar kom ik nou juist niet! Want daarvoor moet je de 'vehicle' registeren en de license plate al invoeren en die hebben we natuurlijk nog niet. Is iemand die ons advies kan geven hoe we toch verder kunnen met registreren?
Het is mij gelukt met als auto een Ford Cmax ( ja, echt!!)en een licenseplate van iets van XYX9999. Was wel voor een transponder, dus ik weet niet of het ook voor een sticker werkt.
Knaapje
Het probleem met de $100,- die aangegeven wordt ipv de $10,- aan het eind bij het aanmelden van de Sunpass heb ik al doorgegeven aan Sunpass in mijn vakantie. Dit zou ook doorgegeven worden aan de verantwoordelijke mensen daarvoor maar helaas staat het er dus nog steeds verkeerd op.
Zelf denk ik dat het een foutje is en er uiteindelijk maar $10 van je CC afgaat maar ik kon het helaas niet zelf proberen omdat mijn transponder opeens niet meer online geactiveerd kon worden. Ik heb hierop gebeld met Sunpass en telefonisch mijn account laten aanmaken, echter vragen ze hier ook alle gegevens van de auto. Als je het uitprobeert, je krijgt na je opwaardering meteen een email met hoeveel je je transponder hebt opgewaardeerd.
En anders nogmaals een email sturen naar Sunpass met daar eventueel de printscreen aan toegevoegd zodat ze het zelf kunnen zien.
Overigens zal het snel duidelijk zijn dat het verkeerd is aangezien je bij Sunpass maar maximaal $99 kan opwaarderen.
wij gaan voor de eerste keer naar florida, even een vraag, ik lees veel over de sunpass sticker en apparaatjes, heb je dat echt nodig?, ik lees dat er wegen zijn waar je niet meer contant kunt betalen? of kun je alles wel contant af, wij gaan in augustus naar florida, onze dochter zit nu in miami en heeft iets aangesmeerd(?) gekregen bij dollar autohuur, hebben wij dat ook nodig?
ik neem ook aan dat als je een tolweg nadert je er niet zomaar even kunt omkeren om een andere weg te pakken.
hoeveel ben je ongeveer kwijt aan tol als je van orlando naar miami rijdt via de westkust en ook de keys bezoekt?
Nou, aangesmeerd..... ze was er toch zelf bij, hoop ik? Je hoort ook floridagangers klagen dat Dollar ze niet op de hoogte heeft gesteld van de mogelijkheid om de tol electronisch te betalen nadat ze een forse boete hadden gekregen. Zelf onvoorbereid vertrekken en dan naar de autoverhuurder wijzen, zo lust ik er nog wel eentje.....:-k
Rond Miami en ook op andere plaatsen in Florida kan je de tolwegen niet meer cash betalen. Rijdt je er (ongemerkt) toch op dan komen er naast de tolkosten aanzienlijke kosten bij die ook lekker op kunnen lopen. Als je op dit gebied onvoorbereid bent, kost het links- of rechtsom altijd meer geld dan wanneer je van de hoed en de rand weet.
Voor de hoed en de rand kijk je op dit forum in de faq's over de electronische tolbetaling en de oplossingen die verhuurmaatschappijen bieden. Of jullie het ook nodig hebben? Tsja, da's weer een lastig te beantwoorden vraag. Alleen jij weet welke routes je gaat rijden. Kom je over de tolweg in de buurt van Miami? Dan ben je de Sjors en moet je een voorziening treffen. Heb je de hulp van Dollar nodig of zijn er alternatieven? Dat hangt weer van je persoonlijke plannen af. De keuze is aan jou.
De kosten voor de tolweg vallen alleszins mee, in de faq's vind je ook een link naar de tolcalculator.
weet ook niet of hij echt is aangesmeerd vandaar het vraagteken, ze had zich al voorbereid via het forum, maar je weet hoe het kan gaan, je staat daar, verreisd, het is al laat en je wil naar je hotel, de persoon achter de balie kan het mooi vertellen en dan ga je twijfelen.
lees zelf net ook wel tegenstrijdige berichten op t forum, de een zegt de sunpass sticker moet je niet doen, de ander raadt hem aan, als je voor t eerst naar florida gaat is dat lastig beoordelen wat je dan moet kiezen.
hoe werkt dat eigenlijk als je dan bij dollar 57 dollar betaalt voor de tolwegen, krijg je daar iets van terug, is het een soort account, saldo?