Ik kan het trouwens mis hebben, maar vliegt JAF nu o.a. met een B737-800 naar de overkant???
Afdrukvoorbeeld
Ik kan het trouwens mis hebben, maar vliegt JAF nu o.a. met een B737-800 naar de overkant???
Nee. JAF vliegt alleen met de 787-8 en 767-3 naar de overkant.
Amadeus geeft aan een 73H (en dat is een 737-800)
Vandaar mijn vraag
De afkortingen zijn mij bekend uiteraard ;-)
Met een 737 kan je niet non-stop zonder een tussenlanding op IJsland/Groenland naar Miami. Lijkt me heel erg stug (niets is onmogelijk natuurlijk)
Op welke datum zie je dat staan? Dan kan ik wat gerichter zoeken.
Beste Niels,
Op de vertreksite van Schiphol zie ik dat zo dadelijk de OO-JAP als vlucht JAF517 vertrekt naar Orlando/Miami. Kunnen we er vanuit gaan dat dit "rampen"toestel dit weekend voor het laatst vliegt, omdat jij eerder vermeldde dat hij er per 2 maart uitgaat?
Vanaf maandag neemt Arke deze rotatie over. Wel onder JAF vluchtnummer.
PHOYJ vliegt deze route aankomende maandag. Vertrek 1400 lokaal vanaf Amsterdam.
Onze terugvlucht op 25-04 as. vanaf Sanford naar Amsterdam heeft een tussenstop in Miami. Kunnen passagiers blijven zitten of moet je het vliegtuig verlaten om later weer in te checken.
U vlucht op 25-04 non-stop naar Amsterdam. Dit in tegenstelling tot wat er op de Arke website staat vermeld. De vlucht vertrekt al om 16.20 uit Miami, komt om 1735 aan in Sanford en gaat om 1855 naar Amsterdam.
Beste Sniper
Je kan bij lange vluchten een claim indienen als de aankomstvertraging meer dan 4 uren bedraagt.
Zover ik het kan zien heeft Jetair, door het inzetten van een bus, juist voorkomen dat de vertraging groter werd dan 4 uur (als de oorspronkelijke route gevlogen zou worden zou je namelijk nog later op plaats van bestemming zijn geweest)
Op basis van de EU regelgeving 261/2004 heb je bij vluchten van minder dan 4 uur vertraging op lange afstanden geen recht op compensatie.
deze regelgeving is er juist om ervoor te zorgen dat airlines alles doen wat in hun mogelijkheden ligt om vertragingen te verkorten. Juist door het inzetten van een bus is die vertraging verkort.
@ b767-300er Bedankt voor deze info. Het klopt dat het op de website van Arke anders staat vermeld. Ik heb geen bezwaar tegen de rechtstreekse vlucht. :-)
Super vlucht gehad vrijdag. Half uur later vertrokken maar een half uur eerder aangekomen.
JAF0517 stonden wel bij jetairfly
Hoi
Ik vlieg 17 april naar Orlando Sanford met Jet air. Ik zit op stoel 6 en ik reis met een kind. Ik vroeg me af of er bij deze stoelen een stroomaansluiting zit. Dit vanwege het opladen van de tablet waarvan ik vermoed hem heeeeeel hard nodig te hebben :-)
Hoi!
Omdat wij zelf ook altijd het oplaadprobleem onderweg hebben zijn wij overgegaan tot de aanschaf van mobiele oplaadapparatuur, het werkt super en de accu redt het absoluut tot de plaats van bestemming. Meestal zijn er namelijk geen oplaadpunten in het gemiddelde vliegtuig dus dat is voor ons echt de oplossing!
Hopelijk kun je hier iets mee. Groetjes, Monique
Vucht is op tijd vertrokken vanaf Amsterdam en staat nu op Brussel gereed voor vertrek.
Vlucht wordt, zoals gezegd, uitgevoerd door ArkeFly. Machine PHOYJ.
zover ik het nu kan zien zijn er geen bijzonderheden te melden.
Goede thuisreis!
Op https://nl.flightaware.com/live/flight/JAF121 kan je vlucht naar Miami volgen of via de App van FlightAware
Graag gedaan...
Vertrek vanaf Miami is nu voorzien om 12.10PM (little delay)
Verwachte aankomst op Brussel is nu voorzien om 13.40PM (On-Time)
Verwachte aankomst op Amsterdam is nu voorzien om 15.30PM (On-time)
Alle tijden zijn lokale tijden! En de gebruikelijke voorbehouden etc....
@ b767-300er
Overigens zijn we (schijnbaar) wel 4 uren later op onze bestemming aangekomen dan was gepland (volgens de groep passagiers die we op de terugvlucht tegenkwamen en ook op de heenweg bij ons in het vliegtuig zaten). Ik ga het dus toch proberen (schadeclaim) , net als de rest.
De aankomstvertraging is leidend, en als die meer dan 4 uren later ligt dan vermeld op uw ticket (Niet wat vermeld staat op de airportborden) dan heeft u recht op compensatie volgens de EU 261/2004 regelgeving.
Dat in acht nemende: Volgens mijn officiële gegevens adhv van de (arke)tickets en de werkelijke aankomsttijd:
Schema Aankomsttijd (STA)op ticket: 1400 lokaal
Werkelijk Aankomsttijd (ATA) : 1729 lokaal.
Aankomstvertraging: 3h29m
Als u uitgaat van de borden op de airport:
Schema Aankomsttijd (STA) volgens airport 1320 lokaal
Werkelijke aankomsttijd (ATA) 1729 lokaal
Aankomstvertraging: 4h09m
Helaas (in dit geval) hanteert de rechter de schema aankomsttijd waarvoor je een vervoersbewijs hebt gekocht...
Niettemin wens ik je uiteraard veel succes, maar geef deze claim geen kans gezien de geldende jurisprudentie omtrent aankomsttijden op borden van de luchthaven en diverse flightapps vs aankomsttijden op tickets.
Behalve natuurlijk als je tickets hebt met vermeldde aankomsttijd van 1320..... Dan wordt het een ander verhaal. Wellicht dat je dat nog even kan vermelden? :)
Mocht het wel goed aflopen, dan verneem ik dat uiteraard graag van je! Kan ik er wellicht nog iets van leren :)
Wij vertrekken zaterdag vanuit Brussel naar Miami met Jetairfly. Vertrek 11.45 u en aankomst 17.05 uur. Vluchtnr. TB 623 - Boeing 767. Weet er iemand of er schermpjes aanwezig zijn?
Ja. De schermpjes zitten in de stoel voor je.
Afhankelijk van de reisklasse is dit een betaalde of gratis service.
Volgens mij jetair altijd gratis
Klopt is gratis.Hoop dat wij zaterdag op tijd weer naar huis vliegen.Wij vliegen eerst van miami naar Orlando en dan naar Amsterdam
ik kom er maar niet uit. Wij willen tussen half mei en eind mei (ja ik weet het, beetje kortdag) voor het eerst met onze zoon (van dan 22 maanden) weer naar Florida (zijn er zelf al 5 keer eerder geweest). Vanwege ons zoontje wil ik het liefst rechtstreeks of in ieder geval geen overstap maken en dan is de keus dus of met Arke via Amsterdam of met Jetairfly via Brussel (Dusseldorf vind ik te ver).
Qua goedkoopste prijs kom ik sowieso van alle maatschappijen steeds bij Arke of JAF (tussen de 400 en 450 euro p.p. (goedkopere tickets heb ik niet gezien in ieder geval) en dan ook nog zonder overstap (de laatste keer met overstap waren onze koffers 1,5 dag kwijt en moet daar nu niet aan denken. Heb ook geen zin in al dat gedoe van overstappen). Wilde rond de 1200 euro besteden aan de tickets en nu kunnen we onze zoon dus ook zijn eigen stoel geven. Had waarschijnlijk ook niet gegaan als ik hem op schoot had moeten nemen. Dan had ik een jaartje gewacht en op tijd geboekt, ben nu ook gewoon heel laat.
Maar ik twijfel dus omdat Arke van Amsterdam naar Miami een tussenstop maakt op Orlando (tickets voor Amsterdam-Orlando zijn gelijk een heel stuk duurder). Weet iemand of je dan (ik dacht zo'n 2 uur) in het vliegtuig moet wachten tot je verder vliegt naar Miami of mag je er even uit? Het is al zo'n lange vlucht en om onze zoon dan nog eens 2 uur langer zoet te moeten houden.... Ook zie ik op tegen het nog een keer opstijgen en landen ivm dubbele kans op last van zijn oortjes. Nog een ongunstige factor met Arke vind ik dat we dan 16 dagen zouden gaan en ik liever 17 of max 18 dagen wil gaan (dit kan weer wel met JAF vanuit Brussel). 19 dagen kan wel maar is weer net te lang (wordt dan uiteindelijk 20 dagen en dat kan ik opa en oma echt niet aandoen).
Met JAF vanuit Brussel zou ik willen weten of we echt rechtstreeks vliegen naar Miami zowel heen als terug en dus niet eerst naar Orlando gaan. Volgens mij las ik dat namelijk in eerdere posten maar op hun website zie ik hier niks over staan, lijkt echt rechtstreeks te gaan. Klopt dat? En dan hebben we natuurlijk nog de verhalen over vertragingen. Zijn die echt meer vanaf Brussel als vanaf Amsterdam? O ja, en Zaventem, is dat echt zo slecht? Kunnen we ons er wel 2,5 uur vermaken (gezellig ergens koffie drinken, speelplek voor ons zoontje?).
Nou, excuus voor mijn lange verhaal en vele vragen hoor. Vind het ook zo spannend om zo ver te vliegen met die kleine. Hoop dat iemand mijn vragen kan/wil beantwoorden zodat ik kan bepalen of het Brussel of Amsterdam gaat worden.
As je via Amsterdam gaat moet je in Orlando van boord. Het is immer je POE dus door immigratie en customs. Bagage weer droppen en terug aan boord voor het laatste stukje.
Brussel miami vica versa is non stop. Overigens worden de vluchten vanaf Brussel uitgevoerd door Arke voor de data die jij wilt boeken.
Vertragingen kan je overal en met elke maatschappij hebben.
En met Brussel Zaventem als luchthaven is niks mis hoor....ja....het is geen Schiphol, maar je kunt gewoon koffiedrinken. Op verschillende plekken. Een speeltuin :rolleyes: heb ik niet gezien, maar daar letten wij niet op met grote kinderen. De hal ik gewoon ruim, spelen kan overal toch?
oke, dankjewel. Dan gaan we denk ik voor Brussel. Is wel bijna 2 uur rijden ipv een uurtje (+kosten voor auto parkeren) maar liever dat dan een overstap en de extra tijd die daar bij komt kijken.
Ik dacht dat je met hetzelfde vliegtuig doorvloog naar Miami en dat je moest wachten op tanken en nieuwe passagiers.
Op schiphol schijn je een of meerdere speelruimtes te hebben voor kinderen. Iemand enig idee of ze dat op Zaventem ook hebben?
Je vliegt inderdaad met hetzelfde vliegtuig door, maar de TSA staat niet toe dat je aan boord blijft na de landing.
Weet iemand waar ik kan vinden of ons vliegtuig vandaag op tijd vliegt van miami naar Orlando en vanuit daar naar Amsterdam.
JAF624 18.20 vertrekken
Dit is de vlucht die nu onderweg is naar Miami
https://nl.flightaware.com/live/flight/JAF623
Vertrek staat om 1845 af Miami momenteel
We zitten nog te wachten op miami Airport.
Landen zon 15 minuten na schematijd op Schiphol...