Ik zat hier op de eerste pagina te kijken, uit 2004. Wel grappig om te zien, vreemd dat we een kredietcrisis hebben, die ontstaan is in de US :lol:
Afdrukvoorbeeld
En dan deze : "..Ook weet de bank dat de huizen in florida snel in waarde stijgen.."
Verblijf op dit moment op Coral Cay in Kissimee, daar staat genoeg te koop voor een bodemprijs :roll:
http://penpeintheusa-febr2012.blogspot.com/
We zijn net terug van een schitterende vakantie in Florida en ik had een vraag over een onderwerp wat ik hier niet zo snel heb kunnen vinden. In Kissimmee zaten we namelijk in een appartementencomplex waarvan later bleek dat ze eigendom zijn van particulieren en voor een gemiddelde prijs van 6000/7000 Dollar van eigenaar verwisselen.
Nu heb ik zeer veel belang bij zo`n investering dus ik vroeg mij af of hier mensen zijn die ervaring hebben op dit gebied?
M.v.g. Allard
Voor zo'n bedrag koop je een timeshare. Daar zou ik mijn handen niet aan willen branden. Veel beter is te kijken naar een villa of een appartement buiten zo'n timeshare.
Niet per definitie maar de maandelijkse servicekosten zijn hoog.
Doe mij er maar 2 dan....:razz:
Of nee, een heel blokje!!\\:D/
Allard, ik zou eerst maar eens goed lezen en informeren hoe het zit.
Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat ook. Of in goed Amerikaans: "there's always a catch". Onderzoek heel goed wat hierachter zit. Als je een heel appartement voor de prijs van een timeshare kunt kopen, dan zitten de kosten ergens anders. Informeer naar homeowners association (HOA) fees, belastingen e.d. En lees contracten heel goed door en zorg ervoor dat je iedere alinea begrijpt. De kans dat het dan nog aantrekkelijk is acht ik niet zo hoog.
Ik zal me hier nog eens goed in gaan verdiepen, iig bedankt voor de feed back;)
Kan iemand mij de voordelen uitleggen van een vakantiehuis kopen vs. een vakantiehuis huren in Florida?
Met andere woorden; waarom zou ik, zeg 120.000 euro uitgeven als ik de komende 15 jaar voor de helft van dat bedrag daar 6 weken per jaar ook een huis kan huren?
Ik ga dan trouwens niet uit van verhuur van de woning.
Ik denk dat dit per persoon verschillend is en ok afhankelijk is van de insteek. In jou geval moet je de afweging maken tussen een eigen plek die je zelf naar je wensen invult of elke keer op zoek moeten naar een huis dat aan al je wensen voldoet.
Ga je het economisch bekijken dan kan je ook een rekensom maken dat na verkoop van je eigen huis na 15 jaar en met voldoende boekwinst de afgelopen 15 jaar voor niets op vakantie in Florida bent geweest. Dit is wel de meest optimistische visie.
Buiten de 120.000 komen er in die jaren ook nog de utiliteitskosten (al zullen die bij onbewoond niet torenhoog zijn) en local taxes bij. En een beetje onderhoud (tuin/pool) zal ook niet gratis zijn.
Bij huren trek je de deur achter je dicht en is het over en sluiten. En dat kan prettig zijn, zeker als je een huis huurt wat aan al jouw wensen voldoet, zoals wij al een tijdje doen.
Economisch/financieel gezien? GEEN. Zelfs als je 3x per jaar gaat is het waarschijnlijk nog stukken voordeliger om iets te huren. Ik geloof niet in de beleggingsaspecten, we verhuren niet, dus noch op de korte noch op de lange termijn verwachten we er financieel iets wijzer van te worden.
Waarom deden we het dan? Om de magie, om het bijzondere gevoel om thuis te komen in die plek die helemaal van jezelf is. Die plek die je kan inrichten naar je eigen smaak. Die plek die al die maanden dat je niet in Florida bent, je kopzorg is. Die plek waar je het hele jaar hevig naar toe verlangt. Die plek waar je een soort verliefdheid voor kreeg die nooit meer overgaat. Die plek waar je altijd over wilt praten al zijn je toehoorders het allang zat. Die plek die je grote trots is. Die plek waar je bloeddruk spontaan met dertig punten daalt. Die plek die zoveel meer dan het huis in Nederland, THUIS is. Die plek waar je de rest van het jaar hevige heimwee naar hebt. Die plek die je hevig de blues kan geven als je terug moet.
Dat is misschien een heel duur soort geluk maar wij vonden het dat 100% waard. Het voelt nog altijd als de beste beslissing die we ooit genomen hebben.
BTW Norbert - lang niet gesproken oud-collega!
@koenkamphuys
Wat een prachtig betoog.....ik snap het helemaal. Er zijn ook dingen die je met je hart doet en niet met je hoofd. Wij zijn al dolgelukkig dat we weer 3 weken mogen gaan laat staan er een eigen huis te hebben.
Enjoy....life can be short!!
Prachtig betoog,daar sluit ik me bij aan!
En je moet zelfs helemaal geen huis hebben in florida om mensen te hebben die het helemaal zat zijn om te horen hoe geweldig het er wel is :)
SH*T... daar hadden we het natuurlijk allereerst om gedaan. :mrgreen:
Mooi gezegd Koen, wat mij betreft geen vinger tussen te krijgen!
Tijd niet gesproken inderdaad, wanneer waren wij eigenlijk collega's, 2007?
Kan me nog heel goed je verhalen en enthousiasme over jullie huis in Florida, toen in aanbouw, herinneren, top dat je er nog steeds zo van geniet!
(ik herinner me trouwens een t-shirt van jou van de Walmart, iets met de tekst Employee of the month en eronder een poppetje wat op de bank voor de tv zat met een spelcomputer :)
Ik kreeg spontaan kippenvel toen ik het antwoord van koenkamphuys las.....en wij zijn nog niet geweest....:grin:
In '97 wel rondreis gedaan van San Francisco naar LA en toen ook al onder de indruk......
Wij kijken er enorm naar uit om eindelijk met ons gezinnetje weg te zijn van de dagelijkse dingen.......
Ben blij dat jullie er na al die jaren nog minstens evenveel plezier aan beleven!!!!!
Wij zijn nog steeds van plan om "iets" te kopen in Florida. Onze voorkeur gaat nog steeds uit naar een condo/huis op de Keys. Het lijkt erop dat het de laatste jaren makkelijker is geworden om iets te kopen in Florida maar het lijkt alsnog een heel verhaal. Is er inmiddels al iemand hier die ook iets op de Keys heeft gekocht? Zo ja hoe is dit jullie bevallen en verhuren jullie ook en doen jullie dit toevallig via MC Exit? Alle ervaringen zijn welkom :D
@ remco
zou jij mij misschien het mailtje uit 2011 willen toesturen (als je deze nog hebt) over alle bijkomende kosten van het kopen van een huis/condo in Florida. Zou fijn zijn om eens alles op een rijtje te hebben van iemand met ervaring :D. Dit mailtje was aan AkkerW
Mocht er iemand anders zijn met een eigen woning in Florida die toevallig alles al op papier heeft staan,....ik zou jullie dankbaar zijn.
Wij hebben inmiddels wat leuke condo's op Key Largo gevonden welke we over 2 maanden willen gaan bekijken. Wij willen wel gaan verhuren en er zelf ongeveer 6 weken per jaar verblijven. Wij beseffen dat het een gok blijft maar dit is iets wat we eigenlijk al heel lang willen de prijzen zijn nu redelijk betaalbaar (met hypotheek en aanbetaling). Uit ervaring weet ik dat het op de Keys vaak duur is om te huren en dan ook nog eens niet netjes en schoon. (zo anders dan bijvoorbeeld Orlando of Cape Coral) Ik denk dat als wij de prijzen wel netjes houden en zorgen dat het er super uitziet dan moet de verhuur toch geen probleem zijn. Wij zullen wel kiezen voor een resort opzet zoals bijvoorbeeld Kawama zodat wij geen omkijken hebben naar een zwembad onderhoud ed. Mijn vraag is eigenlijk aan de mensen die een huis of condo hebben en verhuren... Van welk percentage zijn jullie uitgegaan en welk op percentage zitten jullie nu?
Een huis kopen zit er voor ons zeker niet in. Zal ook wel nooit gebeuren (tja misschien met de Lotto) nu heb ik een ander idee.
Zijn er regels voor ? Geen idee.
Ik ga het voorleggen.
Mijn idee is als volgt.
Ik koop een camper (rv)
deze zet ik in de buurt van de luchthaven (of bij 1 van de Nederlandse permanente bewoners) deze gebruik ik zelf en verhuur ik aan andere.
sleutels doe ik zelf (gewoon post of brengen in Nl of via de Nederlandse villa bewoners
zijn daar regels voor of kun je dit gewoon afspreken/doen
iemand ideeën hierover?
In villacommunities mogen doorgaans volgens de regels van de homeownersassociation geen aanhangers(met boten) danwel campers op de oprit staan. Daarom zie je dit soort zaken dan ook altijd op het binnenterrein van een self-storage geparkeerd staan.
En een camper daar kopen zal geen probleem zijn, maar de verzekeringen en ook de diverse taxen en kentekenregistratie zal een probleem worden als je daar zelf niet woonachtig bent.
Oké de eerste hobbel in mijn idee.
Hoe kom ik daar achter?
wat zijn deze taxen en hoe werkt dat met die kentekenregistratie.
Ik heb al even gegoogeld (doe ik al een half jaar) maar kan er weinig over vinden.
Bedankt voor deze site http://usa-campers.nl/
Belangrijkste is wellicht nog een postadres waar men je kan bereiken en een bankrekening voor je betalingen (dat laatste vereist ook een adres).
Misschien ander idee: er bestaan ook vakantiecommunities waar men geen villa's heeft maar een stacaravan of eventueeld een "manufactured home", zo'n huis dat ze in twee of vier stukken over de snelweg aan laten rijden. Meestal van alle gemakken voorzien en zeker van binnen erg fraai. Al zijn de meeste parken op ouderen gericht (van dat type zijn er echt enorm veel), mogelijk ook voor anderen. Geen idee. Mijn zwager en schoonzus hebben lang geleden eens de mogelijkheden daarvan bekeken, toen ze nog geen 50 waren. Niet gedaan, uiteindelijk jaren later een grote villa gekocht in Sebring, maar dergelijke mogelijkheden bestonden toen wel en nu mogelijk ook nog.
In tegenstelling tot trailer parks waar mensen permanent wonen zien, in elk geval die vakantiecommunities voor ouderen, er erg prettig uit, vaak met mooie gemeenschappelijke voorzieningen als zwembad en golf.
Je hebt dan een vast adres met ook de voordelen van een vast adres: een brievenbus, een geregistreerd adres waar je je zaken op doet. Nadeel: je idee van een RV op wielen maakt dat je elke keer ergens anders kunt gaan staan.
Juist koen. We willen uiteraard niet op 1 plek blijven. Orlando is momenteel wel ons favoriet maar de Vs is uiteraard veel groter :)
we zullen dus moeten kijken naar mogelijkheden. Niet meteen voor volgend kaar maar voor de toekomst.
We hebben nog even...
fijne 4de july allemaal...
Heeft iemand recent ervaring met het kopen van een Townhome of Condo in Davenport (aan 27). Prijzen rond de 120-150 duizend dollar voor fraaie exemplaren, maar wat zijn over het algemeen naast gas, licht, water, tv, internet, Managementfee de maandelijkse kosten. Bestaat er zoiets als k.k. Tegen welke belastingen loop je aan? En wat zijn de kosten als je op een Resort zit! Gezamenlijk betalen voor de voorzieningen lijkt me logisch! Een indicatie zou mooi zijn, maar het gaat mij ook met name over de ,,gelopen'' procedure.
Hallo Pzomerdijk,
wij hebben begin 2012 een villa gekocht in Haines, iets zuidelijker op de 27. Ik zal je morgen wel een pb sturen met wat info. Groeten, Wendy
Hallo pzomerdijk,
wij hebben zelf een huis in Windermere vorig jaar gekocht. Naast de door jou genoemde kosten moet je rekening houden met HOA fee. Dit is een bedrag voor vereniging van eigenaren. Dit kan varieeren van enkele tientjes tot enkele honderden dollars per maand. Als je een townhome of condo koopt staat er meestal in de bepaling dat je een zero lot line koopt. Dit houdt in dat alle onderhoud buiten de muren voor rekening van de HOA is. Koop je een Villa dan betaal je de kosten voor onderhoud aan de buitenzijde zelf. Koop je een huis in een Gated community ben je doorgaans duurder uit. Ik heb een bevriende makelaar die veel voor mij regelt en waar ik veel van geleerd heb. Als je interesse hebt kan ik zijn gegevens wel doorsturen naar je. By the way: gas zul je waarschijnlijk niet aantreffen tenzij het is voor de verwarming van je zwembad.
Over de hoogte van de belastingen is in dit topic al het nodige geschreven. Misschien kunnen eigenaren van een huis nabij Orlando iets over de actuele hoogte ervan zeggen. Ik zit in een county met - zeg maar - een heel ander prijsniveau, dus is dat geen maatstaf.
Als het goed is krijgen we binnenkort de Tax bill in de bus. Ik zal het laten weten.
Je kunt zelf al een hoop opzoeken bij het kantoor van de tax-appraiser (de onroerend goed taxateur) van de county.
Voor Lake is de website: http://www.lakecopropappr.com/
Voor Polk: http://www.polkpa.org/
Voor Orange county:http://www.ocpafl.org/
Voor Osceola: http://www.property-appraiser.org/
de belastingsbrief is hier al binnen en hij is weer omhoog gegaan. de waarde van de woning ook dus dat klopt wel.
Op dit moment ben ik lichtelijk aan het orienten voor een 2 of 3 kamerappartement condo voor aan/dichtbij de golfkust.
Mooie stranden, relaxte omgeving en taal zijn een paar kernwoorden waardoor Florida(Golfkust) de beste keuze is.
Deze conclusie heb ik getrokken na meerdere keren verblijf. Overigens is het niet voor permanent verblijf.
Nu nog een jong gezin, maar in 1e instantie voor eigen verblijf en verhuur. In de toekomst hopelijk wel meer voor eigen gebruik.
Reeds ingeschreven bij zeer goede en actieve makelaar in omgeving Estero/ft Meyers. Nu is de dollarkoers niet aantrekkelijk en dit wil ik eerst nog afwachten. Maar als het eenmaal zover is wil ik wel beslagen ten ijs komen. Even een paar vragen.
Zijn er nog andere gebieden met goede prijs/kwaliteitverhouding aan de golfkust buiten Estero/Frt Meijers/Sanibel?
Nog gebieden waar ik absoluut niet moet zijn?
Zijn er nog andere goede websites met handige informatie en zoektips bijvoorbeeld wat de reguliere marges zijn tussen vraag-en transactieprijs?
Ik hoop dat ik binnen het forum enige antwoorden kan krijgen of anders tips waar ik dit wel kan vinden.
Colinda, dit topic staat al helemaal vol met allerlei tips en wetenswaardigheden, ik neem aan dat je er al wel wat doorheen heb gebladerd. Als je voornemens bent om je aankoop ook te gaan verhuren zal voor welk huis je waar dan ook aangeboden krijgt, je eerste vraag moeten zijn of je er vergunning voor zult krijgen om aan short-term rental te doen. Lang niet overal wordt dat toegestaan namelijk. Geef dat in elk geval aan je makelaar door; dat scheelt waarschijnlijk een heleboel frustraties.
Voor welke plaatsen wel en welke niet: tja, Florida is zo groot... en zelfs het gebied waar je aan het zoeken bent. Ga in elk geval op je gevoel af voor wat betreft de ligging, de wijk of community waar je terecht komt e.d. en informeer je natuurlijk goed over de bijkomende kosten als homeowners association fees (indien van toepassing). Pas op voor aanbiedingen die te mooi zijn om waar te zijn.
Ook in dit topic, maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden: maak een begroting. Maak een realistische, maar vooral ook een pessimistische begroting. Ofwel: als de verhuur niet lukt, bijvoorbeeld omdat de bemiddelende partij het er bij laat zitten, heb je dan een blok aan je been dat je bankroet maakt? Rijk ga je hoe dan ook niet worden van je aankoop. Ga ervan uit dat er tot in het meest optimistische scenario geld bij moet. Ofwel: je moet je huis kopen omdat je er een gevoel en een klik mee hebt. Inkomsten kunnen het je dan gemakkelijker maken om de kosten te dragen.
Als je de kosten kunt dragen dan treed je toe tot het selecte groepje hier op het forum dat een buitenverblijfje overzees bezit - op dit forum inmiddels bekend als de Vereeniging Eigen Huis in Florida (die is niet van mezelf) of the Floridaforum Homeowners Association. De meesten hier hebben de stap genomen op gevoel en ik krijg de indruk dat ze, net als wij, na jaren nog altijd het gevoel hebben de beste beslissing van hun leven gemaakt te hebben.
Goedenavond, bedankt voor de reactie. Het klopt dat ik het forum heb bekeken. Daarbij heb ik reeds veel info verkregen via de makelaar van frt meyers real estate die zeer behulpzaam is met (recente) verhuur opbrengsten en overige kosten van de diverse appartementen/condo's. Ik ben mij bewust dat ik er geen cashcow aan zal hebben. Maar met eventueel een benodigde financiering van waarschijnlijk zo'n 50 % van de koopsom probeer ik wel break even te spelen. Daarbij kijk ik naar appartementen tussen 350.000,- en 550.000,- dollar gelegen vlak of nabij de kust die aardig waardevast zijn(dit is overigens de info van diezelfde makelaar) Daarbij hoop ik toch ook stilletjes dat de euro toch weer een keer 1,50 $ gaat. Verder vind ik de omgeving zeer aangenaam en heeft Florida vooral in die regio mijn hart gestolen. Mooie stranden,prettig klimaat en zorgeloze omgeving. Maar ik ken niet de gehele golfkust en zodoende mijn vraag of er nog betere plekken zijn? Al besef ik dat dit een subjectieve vraag is. Komende jaren doordat mijn kinderen nog klein zijn zal ik er nog niet al teveel gebruik van maken en zodoende hoop ik dan met de verhuuropbrengsten breakeven te spelen. Over een jaar of 18 of 20 als de financiering weg is hoop ik er samen met mijn vrouw er meer gebruik van te maken en is de verhuuropbrengst een extraatje. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd? Overigens is Colinda de naam van mijn vrouw en is de schrijver van de berichten haar echtgenoot Robin.
Een aantal jaren geleden ben ik ook regelmatig aan het rekenen geweest. Al met al kwam ik er achter dat het aankopen van een woning nog niet zo'n probleem is, maar wel de terugkerende vaste lasten p.m. En dan ben ik toentertijd helemaal nog niet uitgegaan van een hypotheek. Verhuren gaat heus wel lukken, maar vergis je niet. Er is gewoon heel veel te huur. Als ik lees dat je voor de helft financiert en dan uitga van 175.000 euro, dan denk ik dat het een zeer zware klus wordt om break even te draaien. Het gaat immers niet om een jaartje! Bovendien is een bezit op grote afstand erg kostbaar maar neemt ook wel veel zorgen met zich mee. Al met al, hoe jammer ik het ook vind, hebben wij besloten om het niet te doen en heb het gevoel dat ik 5 jaar later daar goed aan gedaan heb. Schakel je emoties (is dat mogelijk overigens in Florida) zoveel mogelijk uit en probeer wat je al eerder is geadviseerd ook een slecht scenario door te rekenen. Succes!
Hoi Robin,
Ook wij zijn bezig geweest het het kopen van een condo in Vero Beach, dat was in 1994, het gebouw heet de Gabbels en staat haast op het strand, (ben er momenteel ook) uitzicht is geweldig en loop vanaf de condo in 1 min.het strand op, wat waren wij blij dat we het toen toch niet gedaan hebben in 1995 een flinke orkaan hier geweest en van het gebouw was niets over natuurlijk ben je verzekerd maar er kwamen toch heel veel kosten bij volgens de eigenaren, iedereen veel bij heeft moeten bij betalen voor de renovatie van het gebouw.
Verzekering kosten liggen bij gebouwen aan de kunst in Florida voor zo ver ik weet erg hoog met name voor orkaan schade, ook zijn er veel app/condo's waar een minimale verhuur tijd is, in dit gebouw is dat 30 dagen, hou dat in de gaten. Ook zal je een verhuurbureau of iets dergelijks in de arm moeten nemen om alles te controleren na verhuur en de boel schoon laten maken etc etc, ook de kosten voor TV/internet en electra,water ect. zijn terug kerende kosten en je moet heel veel per jaar verhuren om breakeven te spelen en dan hadden wij geen financiering nodig. Wij zijn blijven huren en hebben er geen spijt van als we weggaan is het deur dicht en geen zorgen meer :-), wil je zeker niets tegenmaken maar je wel iets te denken geven, veel succes met jullie beslissing.