-
Re: Positief over Martinair
Het is onbegrijpelijk dat Martinair gestopt is met vluchten op Orlando. Ik ben een paar keer met ze gevlogen en dat was prima . Voor mijn bijna 80 jarige moeder was het een uitkomst niet te hoeven overstappen. De marketing in de VS was slecht en oubollig (grafische vormgeving) , geen online boekingen mogelijk dur te veel rompslomp. Ik hoop ze snel weer terug te zien hier in Orlando
Hans Welbergen- wonend in Orlando- Windermere
-
Ik hoop juist dat een andere maatschappij in dit "gat" springt. Werd voorheen de positie van Martinair nog beschermd door de landingsrechten, met het "Open Skies" verdrag kan elke maatschappij nu een dienst openen op dit traject.
-
Ticket Miami
hallo allemaal,
zijn er mensen die dit jaar in de zomervakantie naar miami zijn geweest met martinair?ik zou graag willen weten hoeveel de tickets kosten.wij gaan volgend jaar, 2 volwassenen en 2 kinderen(6 en 4 jaar).weten jullie ook wanneer de prijzen bekend worden bij martinair voor de zomer?ik ben al op zoek naar goedkope tickets maar dat valt niet mee.ik vind ze nog best duur.vanaf 3200euro voor ons vieren.of is dat een normale prijs?want anders boek ik meteen.worden ze goedkoper of alleen maar duurder?
alvast bedankt voor de reacties.groetjes Heidi
-
Nou wij hebben ook gevlogen met Martinair op 31-08-2008 en 16-09-2008. We zijn er positief over. Geen vertragingen gehad en de service aan boord was gewoon goed.
De heenvlucht zat het vliegtuig maar voor een kwart vol waardoor we beiden 3 stoelen hadden. De terugvlucht zat het vliegtuig half vol.
Wel heb ik het idee dat het een kwestie van maanden is totdat ze failliet zijn.
-
Ik denk dat ze dan snel overgenomen worden door de KLM en dat jullie vlucht gewoon doorgaat. Dit heeft een topman van de KLM een aantal maanden geleden al aangegeven.
-
@kaboens;
Ik sluit me bij jouw reactie aan. Op 2 september heen, prima vlucht en genoeg open plekken in het vliegtuig. Op 16 september terug met nog meer open plekken. Wij vroegen ons al af hoeveel verlies er nu geleden zou worden op zo'n vlucht met zoveel open zitplaatsen.
-
Martinair komt volledig in handen van KLM
Martinair volledig in handen KLM
17 DEC 2008
Martinair komt per 31 december 2008 volledig in handen van KLM.
Het bedrijf, dat nu al voor 50 procent van KLM is, mag van de Europese Commissie worden overgenomen.
http://www.reisrevue.nl/media/uploads/martinair_120.jpg
Met de overname wordt gehoor gegeven aan een jarenlange wens van KLM, dat Martinair graag wilde overnemen.
De topmannen van beide luchtvaartmaatschappijen tonen zich verheugd over de beslissing van Brussel.
'Martinair kan, met haar jarenlange ervaring op het gebied van vracht- en passagiersvervoer, een prima aanvullende rol spelen in de KLM Groep,' vindt president-directeur Paul Gregorowitsch van Martinair.
Ook KLM-topman Peter Hartman is blij. 'Met de goedkeuring van de Europese Commissie komen schaalvergroting en synergie binnen bereik.'
De overname door KLM betekent dat de onder Gregorowitsch ingezette herstructurering ook de komende tijd kan worden voortgezet.
De topman noemt het nieuws uit Brussel bemoedigend voor de tweeduizend personeelsleden, na een lange periode van onzekerheid.
-
Re: Martinair komt volledig in handen van KLM
euh misschien een blonde vraagje maar hoe zit dat nu met de regels en al geboekte vliegtickets? voor februari?
En vliegtijden en datums?
Wie weet dat?
-
Re: Martinair komt volledig in handen van KLM
blijft precies hetzelfde.. martinair wordt geen klm-airfrance.. het blijft net zoals voorheen een dochterfirma.
-
Rechtstreekse vlucht naar Miami met Martinair
Hallo
Wie heeft ervaring met de rechtstreekse vluchten van martinair naar miami toe, aangezien wij die geboekt hebben.
Ik lees vooral op dit forum dat de meeste mensen een tussenstop met hun vliegmaatschappij maken.
-
Re: rechtstreekse vlucht naar miami met martinair
Hallo de meeste proberen martiniar te mijden, alhoewel ik zelf nog nooit problemen met ze heb gehad.
Geen ervaring met miami maar wel met orlando, maar dat was je vraag niet.
Onze martinair vluchten zijn altijd goed gegaan, nooit vertragingen gehad, vliegtuigen goed, prima eten etc.
Maar volgens mij zijn wij zo'n beetje de enige hier op dit forum die goede ervaringen met deze maatschappij heeft :D:D
Groet,
Pascal
-
Re: rechtstreekse vlucht naar miami met martinair
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
albel27
Wie heeft ervaring met de rechtstreekse vluchten van martinair naar miami toe, aangezien wij die geboekt hebben.
Je hebt geboekt en dat kwam op dat moment goed en voordelig uit. Prima toch? Denk niet dat je dat nu nog kunt veranderen, je zit er aan vast;).
Wij vlogen met allerlei maatschappijen naar Orlando en Miami. Het zat eens mee en het zat eens tegen........ Ook met Martinair. Je zit zo'n negen uur in het vliegtuig, Martinair biedt de mogelijkheid om Comfort Class te boeken. Doen zou ik zeggen, voor de heenreis is het prettig, voor de terugreis comfortabel om de benen te strekken tijdens de nachtvlucht.
Verder niet te zwaar tillen aan horrorverhalen en veel genieten van de
voorpret, zou ik zeggen.
-
Re: Vliegen met Martinair
Wij hebben in oktober 2008 met Martinair gevlogen naar Miami. Goede vlucht gehad, zonder vertraging en de stewardessen waren erg vriendelijk en behulpzaam. Het eten was zelfs lekker vond ik!
-
Ik ben een keer met Martinair geweest op zich geen nare ervaring, gewoon goed. Zelf kies ik liever niet voor Martinair omdat ik het comfort (stoelen - hoofdsteun) bij de Amerikaanse maatschappijen beter vindt. Daar heb ik graag een overstap voor over.
-
^^^gelijk heb je en wij hebben martinair 3 keer gehad en op alle 3 de vluchten vertraging gehad . Wel een echt leuke mijn er ging een koppel mee met ons en onze vrienden waren nogal opgetogen want ze gingen met hollandse stewardesses vliegen ze waren al verlekkert . Toen we in het vliegtuig kwamen waren het bijna allemaal stewards wij lachen nátuurlijk . Toen bleek dat deze ook nog eens op de vriend van mijn vriendin vielen ze kwamen echt veel langs bij hem en als ze met de rug naar hem stonden wrongen ze hun tussen het karretje in voor toch maar zicht op hem te hebben wij vrouwen vonden het hilarisch
-
Kwaad boos teleurgesteld (MartinAir vertrekt dag later dan gepland)
Martinair gaat zomaar wegens herindeling een dagje later vertrekken
Nu gaan we pas vrijdag de 13 e weg. En we gingen maar een weekje..
geen vergoeding niks omdat het buiten de 14 dagen is.
Wat moet ik nu doen?
We hebben een auto gehuurd via usareisen.de
Iemand ervaring daar mee?
-
Re: Kwaad boos teleurgesteld
Volgens mij kan je dan wel vragen om restitutie en met ene ander gaan vliegen.
De ervaringen met martinair zijn hier meen ik niet al te goed, ikzelf zou nooit meer met Martinair willen vliegen vanwege de ellendige vertragingen die ik met ze heb ervaren.
-
Re: Kwaad boos teleurgesteld
Ik ben bang dat er niets aan te doen is.
Misschien kun je kostenloos annuleren, maar dan ben je waarschijnlijk weer duurder uit bij een andere maatschappij, tenminste als je al snel vertrekt?
-
Re: Kwaad boos teleurgesteld (MartinAir vertrekt dag later dan gepland)
Waarom kan Martinair het schema omzetten, ik verlies een hele dag terwijl ik voor een specifieke tijd had gekozen?
Hoe vervelend het ook is voor u, door verschillende omstandigheden kan Martinair zich genoodzaakt zien een schemawijziging door te voeren.
Wat zijn mijn rechten bij een schemawijziging?
Bij een schemawijziging heeft u recht op een andere vlucht of op kosteloos annuleren.
Zie http://www.martinair.com/nl%5Fnl/faq/
-
Citaat:
lindaend
Dagje je eerder vertekken vanuit hier zou wel prettig zijn dan nemen we een hotel op de luchthaven in miami...
Ah....een lichtpuntje! Wat een gedoe zeg, er komt wel wat bij kijken voor jullie een weekje van de voorjaarszon kunnen genieten.
Veel hotels in de omgeving van het vliegveld hebben een gratis airportshuttle. Red Roof Inn is een lowbudget hotel. Eenvoudig, maar wordt ook wel door de bemanning van vliegtuigmaatschappijen gebruikt. Het is er schoon en er is een 24-uurs shuttleservice. Misschien weet je het wel, maar hou er rekening mee dat, als je en dagje eerder vertrekt en op Miami airport overnacht en in de loop van de ochtend je auto op gaat halen, de huur ook eerder dan gedacht ingaat. Dat betekent dus ook dat je de auto ook weer vroeg op de dag moet terugbrengen om te voorkomen dat je extra moet betalen. De huur wordt immers per 24 uur afgerekend. Mocht je dus eerder vertrekken; vergeet niet de verhuurder te waarschuwen, misschien kan je beter één dag langer de auto huren?
De regeling bij een alternatieve vlucht is ook niet eens zo gek; ben benieuwd naar het compensatiebedrag.
- Eten en drinken
- Twee korte telefoontjes tijdens het wachten op de vlucht
- Een hotelkamer wanneer het wachten de nacht ingaat
- Vervoer tussen accommodatie en luchthaven
- Eventueel een compensatiebedrag.
-
Volgens mij is het geen alternatieve vlucht maar een schema-wijziging.
Wat jij noemt krijg je als je al op het vliegveld bent en de vlucht opeens anders wordt.
-
Mmmm..lastig Martijn, maar je hebt gelijk. Ik dacht het zo te zien dat de vlucht door een schemawijziging was geannuleerd. Maar er staan vast niet voor niets twee varianten op de site. Er staat inderdaad dat je bij een schemawijziging recht hebt op annulering of een andere vlucht. Punt...!
Ik vrees dus dat er geen vergoeding voor Linda inzit.
-
teleton ja bij ons loopt deze aankomende vakantie zeker niet op rolletjes.
vandaag konden ze dus nog steeds niks zeggen omdat het oooooo zo druk is op het moment..Dus moet morgen bellen in de na middag..Weer een dagje in de spanning..
Het is maar afwachten of er plaats is op de vlucht waar de klasse het zelfde moet blijven...We hebben eco geboekt dus sjaaaaaa...Nou we houden de moed er in maar moet zeggen dat deze vakantie veel stress met zich mee gebracht heeft
Nog bedankt voor de tip voor de auto en hotel red roof...Kan ik deze nog aanpassen dan met usa reisen?
-
De vluchten van Martinair op dinsdagen en donderdagen geannuleerd
Hallo
Even ter info. Wij kregen gister de mail van ons reisburo dat ale vluchten van martinair op dinsdag en donderdag geanuleerd worden. Ook dus de terugreizen op disndag en donderdag. Dit betekent voor ons dus dat we 1 dag erbij krijgen en deze kosten voor hotel en auto verhaald worden bij martinair.
Voor ons pakt deze anulering nu dus gunstig uit, maar weet niet hoe dat met andere zal zijn die ook al geboekt hebben op een dinsdag of donderdag.
-
Re: De vluchten van martinair op dinsdagen en donderdagen geanuleerd
Abel
Wij gaan nu een dag later weg op vrijdag13e in plaats van donderdag 12e
maar we gaan ook weer op vrijdag weg 20 ste..
ik moet nog bellen wat voor vergoeding ik krijg..
wat hebben jullie een mazzel zeg!!!!
Dat betreft hebben we helemaal geen geluk met ons hele reis niet maar das andere koek...
-
Re: De vluchten van martinair op dinsdagen en donderdagen geanuleerd
Citaat:
brasem
Ik ga ze toch maar even bellen straks.:-?
Luchtvaartnieuws.nl meldde op 29 januari m.b.t. twee geannuleerde vluchten naar Curacao:
Citaat:
Van een structurele frequentieverlaging is geen sprake, meldt een woordvoerster van Martinair. We zien duidelijk dat het aantal boekingen achterblijft, als gevolg van de huidige economische omstandigheden. Dat geldt niet alleen voor de route naar Curaçao, maar ook voor onze andere bestemmingen”, aldus de woordvoerster. “Als blijkt dat voor een vlucht te weinig mensen hebben geboekt, annuleren we die. De passagiers krijgen dat ruim op tijd te horen.
Op dezelfde site vond ik ook nog goed nieuws....:-&:-&:
Citaat:
Het nieuwe uniform van het vliegend personeel van Martinair is in de prijzen gevallen bij de uitreiking van de Nederlandse Corporate Fashion Awards 2008. De luchtvaartmaatschappij won de award in de categorie Representative Corporate Wear, en liet daarbij twee andere genomineerden achter zich. Martinair ontving ook de algemene prijs voor beste bedrijfskleding.
Zie je wel, dat er best nog wel eens wat leuks te melden is over Martinair....
-
Martinair eind 2009 terug naar Orlando
Ik wist het al een paar weken, althans de rumor, maar vandaag is het officieel bevestigd,
Martinair wisselt Miami in voor Orlando en voegt Mombasa toe 13-05-2009
SCHIPHOL - Twee bestemmingen die vorig jaar werden geschrapt keren komend winterseizoen terug in het routenetwerk van Martinair: Orlando, in de Amerikaanse staat Florida, en Mombasa in Kenia. Dat meldde de dochtermaatschappij van KLM woensdag (13 mei). Orlando komt daarbij in de plaats van de huidige bestemming Miami.
http://m1.emea.2mdn.net/viewad/817-grey.gif
Orlando wordt vanaf het winterseizoen drie keer per week in het lijndienstschema opgenomen. Naar Miami vliegt Martinair nu nog vijf keer per week. Naar Mombasa gaat Martinair vanaf komende winter twee keer per week vliegen.
Beide bestemmingen worden zonder tank- of technische stop uitgevoerd met vertrek vanaf Schiphol. Stoelen op vluchten naar beide bestemmingen zijn vanaf begin juni te boeken.
De toekomst van de samenwerking van Martinair met American Airlines lijkt onzeker met het schrappen van Miami als bestemming ten gunste van Orlando. Dankzij een codeshare-samenwerking met deze Amerikaanse carrier kunnen Martinair-passagiers nu nog in Miami overstappen op American-vluchten naar tal van bestemmingen op het Amerikaanse continent. In Orlando beschikt American echter niet over een hub. “Maar of dit het het eind betekent van de samenwerking met American Airlines moet nog blijken”, meldt Martinair-woordvoerster Suzanne van de Velde aan Luchtvaartnieuws.nl. American Airlines is een concurrent van KLM en de Amerikaanse partner Delta/Northwest.
Orlando heeft volgens Martinair als voordeel dat de diverse attractieparken in Florida vanaf deze luchthaven beter bereikbaar zijn dan vanaf Miami. “Het is ook een goede startlocatie voor een rondreis door Florida”, aldus Van de Velde.
Mombasa keert net als Orlando na anderhalf jaar weer terug in het vliegschema van Martinair. Vluchten naar deze Afrikaanse bestemming werden in 2008 geschrapt vanwege politieke onrust in Kenia. Inmiddels is de rust teruggekeerd.
Op de nieuwe route naar Mombasa gaat Martinair op salesgebied samenwerken met Kenya Airways, een partnermaatschappij van KLM. Martinair wil vanuit Mombasa ook doorverbindingen aanbieden naar het eiland Zanzibar. “Maar we gaan niet zelf naar deze bestemming vliegen”, zegt Van de Velde.
Volgens de Martinair-woordvoerster heeft Martinair geen plannen om nog meer bestemmingen aan het routenetwerk toe te voegen of te schrappen. Wel moet de definitieve winterdienstregeling nog worden vastgesteld.
-
Re: Martinair eind 2009 terug naar Orlando
Ik heb nooit begrepen waarom Martinair de directe vluchten naar Orlando schrapte. Ik heb alleen maar stampvolle vliegtuigen meegemaakt die kant op, dus hoezo niet winstgevend?? Maar dit vind ik goed nieuws, want dan ben ik van die vermoeiende en tijdrovende stop-overs af. Hopelijk blijven ze bij hun standpunt, want tegenwoordig weet je niks meer zeker, met al die fusies.
-
dat is nou jammer , hadden ze eigenlijk een paar maanden eerder moeten doen. Nu moeten we eerst naar atlanta voordat we naar orlando vliegen.We hadden liever non stop vanaf schiphol willen vliegen.
-
Ik ben toch nog wel blij dat wij op Miami vliegen met Martinair, anders zou ik deze stad niet aan doen waarschijnlijk. Het is voor mij de 1e keer naar Florida, maar op een 1 of andere manier spreekt Miami mij niet zo aan. Maar we komen daar aan en we blijven 2 nachten aan Miami Beach, dus misschien denk ik daar straks anders over.
Nou ja echt erg kan het niet zijn. Zal deze dag lekker maffen op het strand onder een parasolleje na een jaar hard werken:-P:D. En dan die dag erop naar Orlando:D:D.. Dus dat komt denk ik wel goed. Maar als ik net zoals anderen hier wordt aangestoken door de Florida virus, dan is voor de volgende keer wel fijn om rechtstreeks te vliegen op Orlando.
-
Citaat:
Lindaa
Nou, ik heb wel anders meegemaakt.....
Wij zijn 3x met Martinair naar Orlando gevlogen en 3 x is ons geld geboden om een andere vlucht/maatschappij te nemen omdat Martinair overbooked was.
We hebben er om verschillende redenen nooit gebruik van gemaakt.
-
Misschien ligt het aan de periode waarop je gaat??? Wij zijn 1x in september geweest en 1 x in juni. Beide keren was het vliegtuig niet vol. Afgelopen september zijn we via Miami gevlogen...ook niet vol.
-
Citaat:
A.Hofman
Wij zijn 3x met Martinair naar Orlando gevlogen en 3 x is ons geld geboden om een andere vlucht/maatschappij te nemen omdat Martinair overbooked was.
We hebben er om verschillende redenen nooit gebruik van gemaakt.
En ik heb al twee keer een niet-vol vliegtuig meegemaakt.
Maar dat is idd het tweede punt: als ze wel vol zijn, zijn ze overbooked, en iemand van het reisbureau vertelde dat Martinair ook gewoon met data schuift...
Ik heb 1 keer een vertraging gehad van drie uur, door noodweer, maar verder nooit problemen gehad met Martinair en zal het ook niet meer hebben, want ik vlieg er niet meer mee..
-
^^^Ik ook nooit meer met martinair . Heb er 4 maal mee gevlogen en 3 maal vertraging gehad en niet een kleine vertraging maar telkens van ongeveer 10 uur . Gelukkig waren en met onze vluchten nederlanders en duitsers mee die erop stonden dat we eten en een hotel kregen . Wat zijn wij belgen toch een veel te braaf volk de meeste zeggen gewoon niets en krijgen dan ook niets .
-
Ik ben al 2 maanden aan het kijken of ze op tijd vertrekken naar Miami. En nog nooit vertraging gezien bij Martinair. Op de terugvlucht 1x 6 uur gelijk, dus dat is dan wel heftig als je net dat vliegtuig moet hebben. Maar vandaag ook weer on time net zoals afgelopen woensdag. Hoop dat het over 2 weken ook zo is natuurlijk.
-
Citaat:
LEOnie211
ja idd vliegen wij met delta. Helaas de vakantie al geboekt voordat ik verder gekeken heb dan mijn neus lang was. En hoezo als een sardientje?
Dat dacht ik al met een overstap in Atlanta.
Ik heb de Martinair ervaring, te laat, de upgrade uitverkocht, onvriendelijk personeel etc, etc, etc, al meegemaakt in het verleden.
Met Delta vlieg ik al de laatste jaren en ben hierover meer dan tevreden.
Misschien heb ik vooroordelen over martinair maar met de laatste berichten op het forum te lezen hebben ze nog niets geleerd uit het verleden en krijgen ze nog steeds dezelfde kritiek.
Begrijp je "sardientjes" niet?
Vergelijk dan eens de stoelen en de ruimte bij de twee maatschappijen en je zal weten wat ik bedoel, en dan heb ik het nog niet over de betere service en dat het entertainment center bij Delta gratis is...
-
O nu heb ik hem. We hebben nog nooit met martinair gevlogen dus vandaar... Delta is dus vrij luxe als je gewend bent met een vrachtvliegtuig te vliegen(onur air enz)
-
Wij hadden in september op de terugreis Comfort Class in Martinair en we hadden zoveel beenruimte dat we de passagiers voor ons niet konden aanraken. We hadden ook een apart tafeltje. Van sardientjes was geen sprake.
Maar iedereen heeft zijn eigen ervaring en die van ons is altijd goed geweest en nooit geen vertraging. Wij hebben slechte ervaring gehad met een amerikaanse maatschappij, maar dat wil niet zeggen dat we daar nooit meer mee gaan vliegen.
-
Maar voor die comfortclass moet je wel weer extra betalen...
-
Dat is waar en de prijzen gaan steeds verder omhoog. Maar 10 uur met je benen languit is toch wel lekker. Maar voor € 65,--???? Wij twijfelen of we het de volgende keer weer doen. Voor die € 260,- die ik dan kwijt ben (heen en terug) winkel ik liever.