-
Re: weer in september
Ook dat idd... en bij de wal-mart dan weer een hele rij vol met snoep in oranje dozen voor Halloween. En sommige pretparken 'bouwen' ze dan toch ook weer om...
Juni vorig jaar vond ik ook erg warm, dan is september al wat beter... maar liever nog iets minder vochtig zodat je iets minder snel zweet... maarja, dat hoort bij Florida.
-
Re: weer in september
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
JKG
..Ook dat idd... en bij de wal-mart dan weer een hele rij vol met snoep in oranje dozen voor Halloween..
Ja dat blijft een verleidelijk gezicht : http://4.bp.blogspot.com/_itsdkGev1v...9+DSC_1865.JPG
-
Re: Het weer in Florida / weersverwachting
Hallo,
nog een vraag over het weer,
hoelang uren blijft het daar zonnig,en wanneer begint die buien?
want ik kom van barcelona en het was daar bar slecht weer ik hoop het nu dat ik wat een beetje goed weer krijg in orlando en miami??
want het is een droom vankantie die bena voor mij gaat beginnen dit maandag en ik wil mij wel amuzeren in seaworld en disneyworld,maar zo te zien is het slecht weer daar op die site
http://www.weather.com/weather/today/USFL0372:1:US
mvg
-
Citaat:
willy2008
hoelang uren blijft het daar zonnig,en wanneer begint die buien?
Tsja, de buien beginnen meestal als het gaat regenen. En als er geen wolken zijn, is het zonnig. En het kan reuze amusant zijn om door de stromende regen te lopen. Veel mensen nemen een plu en een poncho mee maar in de regel regent het zo hard dat er geen kruid tegen gewassen is en ben je al doorweekt voor je je plu uit je rugzak hebt gevist.
In juni en juli valt er in Florida erg veel regen. Zoveel dat de afvoerputten zo groot zijn dat er gemakkelijk een kind van een jaar of zes in kan verdwijnen. Heb je pech en passeert er een tropische storm, dan kan het wel dagen achter elkaar regenen.... Het is er dan geen pretje en heb je de pech dat er een orkaan voorbij komt, kan je zelfs geevacueerd worden.
Heb je wat meer geluk dan sta je 's morgens met zeven zonnen op. Gedurende de dag vormen zich wolken en valt er hier en daar een bui, al dan niet met onweer. Altijd! De bui valt overigens vrij vaak daar en wat minder vaak hier is onze ervaring. Maar.....resultaten uit het verleden bieden nu eenmaal geen garantie voor de toekomst.
Als je het amuseren af laat hangen van de hoeveelheid regen, dan voorspel ik een weinig amusante vakantie. Er is niks nieuws onder de zon, regen hoort er gewoon bij en....omdat het momenteel dagelijks meer dan dertig graden wordt, droog je ook weer verbazend snel op. Heus waar!
-
Ton,
Je vergeet nog (minstens) één open deur: Na regen komt zonneschijn!
Tenzij er meer regen komt, dan komt de zonneschijn iets later. Maar vergeet dan niet: achter de wolken schijnt de zon! Tenzij het nacht is, dan schijnt de maan. ;)
Om op willy's vraag terug te komen: Nee, het caribbisch weer hier is niet te vergelijken met het weer in Barcelona. Ook niet met dat in Nederland, België of enig ander Europees land. Florida-weer is als .... het weer in Florida. Warm in de winter, warm en nat in de zomer en daartussenin vooral warm en af en toe nat, soms wat meer nat dan andere keren. Nat wil meestal zeggen een flinke bui hier of daar (scattered noemen ze dat), waarbij de temperatuur net iets onde rde 30 graden dipt en daarna weer net zo snel boven die 30 graden uitwipt.
Kortom: Florida-weer.
-
We hebben zojuist het weerbericht op tv gezien. Voor de komende 2 dagen wordt er héééél veel regen verwacht aan de golf van Mexico. Wij hadden morgen Naples op het programma staan, maar hebben net beslist dat we 1 dagje langer in Miami blijven. En ohhh, wat is het hier te gek!!! Dus Naples een dagje later waar we de manateetour gaan doen ( reeds gereserveerd dus hopelijk weinig regen)
-
Maar ook vorst is mogelijk, afgelopen december en januari diverse malen nachtvorst, dit is 28 decmeber 2010.
http://img51.imageshack.us/img51/2618/nachtvorst.jpg
-
Citaat:
sonja
Maar ook vorst is mogelijk, afgelopen december en januari diverse malen nachtvorst, dit is 28 decmeber 2010.
Dit is de 29-ste !:!:
Dan sta je toch wel raar te kijken!!!
http://img851.imageshack.us/img851/2...oridakoud2.jpg
http://img20.imageshack.us/img20/6849/floridakoud1.jpg
Bij gebrek aan een krabber, maar een plastic "blik" (van de stoffer) gebruikt.
Zal er aan denken volgende keer in december!!
-
Wij komen graag in Florida.... geweldig om hier te zijn. Het enige wat ons minder bevalt is het instabiele weer in centrtaal Florida in de zomermaanden. Je komt maar zelden een dag tegen zonder regen en soms om 12 uur al een dik wolkendek. Te vaak in de afgelopen 26 dagen meegemaakt. Sunshine state valt nog wel mee... Voor het weer zijn er zeker betere oorden....
-
Hoi allemaal,
Wij willen volgend jaar september naar Florida (Orlando)toe.
Ik volg het weer regelmatig om te kijken hoe en wat, en zie dat er toch dagelijks regent. En daar bovenop ook nog eens een orkaan. Daardoor ben ik nu erg aan het twijfelen of we wel naar Florida willen ivm het weer.
Heeft er iemand tips of ideeen in welke maand we dan het beste kunnen gaan.
We hebben ook een zoontje en als we gaan dan is hij 1.5 jaar oud en we willen een villa met een zwembad huren, dan is het toch leuk als het zonnetje vaak schijnt.
-
Verschil in neerslag Keys of Naples?
Begin oktober is het zover: een weekje Florida! Omdat we met z'n tweetjes zijn denken we weinig te hoeven boeken, van tevoren, in dit seizoen (plz correct me if I'm wrong), en willen we last minute kijken of we naar de Keys of naar Naples en omgeving gaan. Weten jullie of dat qua weer en m.n. neerslag nog uitmaakt (statistisch gezien dan....)?
Alvast bedankt!
-
Re: Verschil in neerslag Keys of Naples?
Dat kun je nakijken op b.v weather.com
Daar kun je "averages" per maand zien.
-
Ik kan alleen maar putten uit onze ervaringen uit 2009. We zijn van 20 oktober tot 5 november geweest en hebben alle dagen zon (blauwe lucht) gehad met alle dagen droog boven de 25 graden; de meeste zelfs 30 graden. 1 ochtend een regenbui en grijze lucht. Volgens de lokale tv zender was dat ook wel uitzonderlijk mooi in november maar toch....:wink:
-
Ik weet niet wanneer Maartje precies gaat, maar als dat dit weekend is heeft ze een beetje pech.
Vrij constant weer, al vanaf Vrijdagavond > constant regen. Maar morgen wordt het beter [-o<
-
Wat maakt dat uit... jij bent toch een bikkel???? :lol:
-
Op dit moment zitten we in Kissimmee, en zien we op TV de ene waarschuwing na de andere voorbij komen. Er wordt een giga partij regen en slecht weer verwacht. Aangezien het vorig weekend (toen we aankwamen) ook al zoveel geregend heeft, zijn ze hier niet zo blij.En eerlijk gezegd, wij ook niet;).
De waterparken blijven dicht, ik heb al horen praten over tornado watching, en er wordt verteld dat je zandzakken kan/moet halen, want de hoeveelheid water die ze verwachten schijnt enorm te zijn.
Ben benieuwd:-P
-
Ow dear, vertrekken vrijdag,, gaan dinsdag 25 met cruise,,, SPANNEND!
-
zondag zaten we in Naples en daar heeft het vanaf zondagmiddag geregend. Gisteren richting Anna Maria Island gereden en ter hoogte van Venice werd het droog, en dat is het tot nu toe nog steeds. De kans op regen schijnt 70% te zijn vandaag en morgen zou het weer beter moeten zijn. Jammerlijk allemaal, maar we vermaken ons zo ook wel. Op naar de Mall :-)
-
Ik vraag me af hoe het weer momenteel in Florida (Orlando/Clearwater) is. Ik zie veel regenbuien en zware bewolking in de voorspellingen.....
Wij vertrekken zaterdag naar Florida en hopen toch wel het heerlijke zonnetje.
-
Helaas, de vooruitzichten zijn niet super, temperatuur wel;
http://img708.imageshack.us/img708/4166/weerfoto.jpg
-
Wechebben gisteren geen regen gezien wel wolken met zon en nu schijnt de zon ook met een beetje wolken. na het weekend volop zon zeggen ze :-) . Zo ziet het er nu uit
http://i39.tinypic.com/11761p2.jpg
<< Mod Ta2 Gerrit; Wegens eeeenorme foto (nu verwijdert) heb ik de url van de foto geplakt >>
-
Sorry hoor maar ik heb de foto met mijn tablet gemaakt en weet niet hoe ik die moet verkleinen
-
Bedankt voor de foto!
Hopelijk valt het de komende dagen ook mee!
-
Vanaf maandag schijnen hier de zeven zonnen weer
-
Fijn! Dan wordt het zondag, onze 1e volle dag verplicht shoppen. Wat vervelend toch :)
-
1 woord: jealous! :)
maar leuk voor de gene die er nu zitten, lekker hoor....denk nog vaak met weemoed terug aan november vorig jaar :) en in mn hoofd al stiekem plannetjes maken voor over een aantal jaartjes maybe....;)
-
wij hebben in mei tot nu toe altijd schitterend weer gehad
....dus over 2 weken schijnen er 7 zonnen
-
Wij zijn gisteravond aangekomen en toen bliksemde het alleen maar in Miami, maar nu regent het....heel hard. Het is nog vroeg nu (06.30) maar volgens de nieuwslezer beloofd het voor vandaag en morgen niet veel goed. Voornamelijk het oosten van Florida heeft hier last van. Hopelijk klaart het snel op....
-
Wij zijn gisteren in cocoabeach geweest en tot 4 uur prachtig weer gehad met 7 zonnen torn we richting orlando reden werd het echt slecht weer met regen en onweer.
-
Stortbuien en onweer in vooruitzicht
Hoi,
Wij gaan van 29 april tot 10 mei naar Florida.
Nu zie ik dat het weersvooruitzicht heeeel erg slecht is.
Heelveel dagen kans op onweer en regen. Nu hoop ik dat jullie
me een beetje gerust kunnen stellen, zijn dat naar jullie ervaring dan korte hevige buien aan het einde van de dag? Waarbij het overdag best mooi weer kan zijn?
Of is het net als in Nederland de hele dag bewolkt en regen, regen, regen..
Ik heb er eerlijk gezegd een beetje buikpijn van gekregen als ik nu de weersvoorspellingen zie :(:(
bron: weather.com, weeronline, wunderground.com, accuweather, weer.nl
-
Re: Stortbuien en onweer in vooruitzicht
Citaat:
Amsterdam30
Nu zie ik dat het weersvooruitzicht heeeel erg slecht is.
Heelveel dagen kans op onweer en regen. Nu hoop ik dat jullie
me een beetje gerust kunnen stellen, zijn dat naar jullie ervaring dan korte hevige buien aan het einde van de dag? Waarbij het overdag best mooi weer kan zijn?
Of is het net als in Nederland de hele dag bewolkt en regen, regen, regen..
Ik heb er eerlijk gezegd een beetje buikpijn van gekregen als ik nu de weersvoorspellingen zie :(:(
Oei, het weer. Weer! Wat wil je horen? Dat het allemaal wel mee zal vallen? Of gewoon dat het weer volkomen onvoorspelbaar is? Dat het best eens voorkomt dat het enige dagen achter elkaar regent en dat je gewoon wel eens pech kunt hebben?
Buikpijn van het weer? Ik zou het niet doen, neem het weer zoals het komt. Het regent nooit een hele dag en achter de wolken schijnt de zon[-o<.
Ook nog eens even naar de weersverwachting voor 10 dagen gekeken. Ik zie helemaal geen slechte vooruitzichten....Hier en daar een bui en half bewolkt bij een temperatuur van 30 graden. Weg buikpijn!
We kijken even naar de beelden:
http://img194.imageshack.us/img194/2...htbeginmei.jpg
-
Ik kijk nu al uit naar een regenachtige dag waarop we wel MOETEN shoppen en verdwalen in de gigantische supermarkten!! En dan blijven de plantjes ook zo mooi groen!
En natuurlijk alle toeristen (incluis wijzelf) in van die lelijke poncho's, prachtig!!
-
Citaat:
Teleton
Ook nog eens even naar de weersverwachting voor 10 dagen gekeken. Ik zie helemaal geen slechte vooruitzichten....Hier en daar een bui en half bewolkt bij een temperatuur van 30 graden. Weg buikpijn!
Idd, 10 daagse voorspelling ziet er helemaal niet verkeerd uit hoor! Nu maar hopen dat dat ook zo blijft tussen 7 en 22 mei....:lol:
-
Citaat:
Teleton
Oei, het weer. Weer! Wat wil je horen? Dat het allemaal wel mee zal vallen? Of gewoon dat het weer volkomen onvoorspelbaar is? Dat het best eens voorkomt dat het enige dagen achter elkaar regent en dat je gewoon wel eens pech kunt hebben?
Buikpijn van het weer? Ik zou het niet doen, neem het weer zoals het komt. Het regent nooit een hele dag en achter de wolken schijnt de zon[-o<.
We kijken even naar de beelden:
http://img194.imageshack.us/img194/2...htbeginmei.jpg
Hmmm ik zie hier toch duidelijk alleen maar wolken met onweer :( en geen zonnetje tussendoor gleuren. Nou ja regenpak maar mee dan
-
oja inderdaad als je bij het uitgebreidere weer voor de dag kijkt, zie je ook ''helder'' paar keer staan.. Dan valt het hopelijk toch mee en worden het korte buitjes, hope so!!
-
Luitjes, maak je toch niet zo druk over het weer. Als je ergens niks aan kunt veranderen...
Gewoon je schema een beetje aanpassen op een regenachtige dag en verder je vakantie er vooral niet door laten verpesten!!!
Ik wens jullie allemaal een hele fijne vakantie met het weer dat jullie wensen!!!
-
Citaat:
Amsterdam30
oja inderdaad als je bij het uitgebreidere weer voor de dag kijkt, zie je ook ''helder'' paar keer staan..
Nou ja...een paar keer helder......er staat over de dag alleen dat er in de namiddag kans op onweer bestaat.
Het weerbericht lezen is ook een kunst hoor. Onweersbuien ontwikkelen zich in dat klimaat razendsnel. Het is niet ongebruikelijk dat er in de weersvoorspelling gesproken wordt over "kans op onweersbuien". De buien ontwikkelen zich zeer lokaal. Op de televisie wordt vaak op de minuut afgegeven wanneer een bui een bepaalde lokatie bereikt. Gezien de intensiteit van de buien is dat ook van belang.
NB: Ik had een tante die, al stonden er zeven zonnen, altijd wel een paar keer per dag riep dat het weer niet zo mooi zou blijven. Als je dat maar lang genoeg roept, krijg je vanzelf gelijk..........
-
Dank voor je reactie! Misschien kan ik het ook niet goed lezen haha ik zie alleen maar de wolken met onweer.
-
Op het moment is het hier koud met zon en wind we kunnen overdag in short en t shirt lopen maar s'avonds vergeet het maar dan is het hier koud . Op het einde van de week zeggen ze hier deels bewolkt met zon en warmer zelfs terug tot 34 graden . Als ze hier zeggen regen is dat meestal in de namiddag een flinke bui al dan niet met onweer en erna weer zonnig . De temperaturen blijven meestal wel goed .
-
Ik ben met mijn vriendin 27.08 tot 03.09 in Miami beach, en het weerbericht voorspelt een hoop regen :( .. Zullen dit de hele dag door buien zijn zoals hier in NL, of alleen af en toe een tropische bui..
Bvd!