3-4-3 is wel erg krap hoor in een 787. maar het blijft 3-3-3.
Afdrukvoorbeeld
O echt, zaten er 3 in het midden? Ik heb echt goed zitten slapen, dat blijkt wel :o
haha dat denk ik wel.
Dreamliner economy en comfort 3-3-3, star/premium 2-3-2
Boeing 767-300ER eco en comfort 2-4-2, Premium 2-3-2
Groeten Niels
Ik zit nu te kijken voor het winterseizoen, maar klopt het dat de comfort class ook duurder is geworden?
In mijn beleving betaalde ik verleden jaar € 30,- per enkele reis en nu staat het op € 50,- . Ik had mijn boekingsbevestiging eral bij gepakt maar daar staat alleen een totaalprijs.
Edit: teruggerekend en idd betaalde ik € 60,- per stoel per retour. Dus nu € 100,-, dan nog stoelreservering erbij en dan wordt het verschil met AirBerlin wel klein. En dan moet ik ook nog hopen dat TUI met een aanbieding komt.
TUI start altijd met 50 eur pp enkele reis. Gedurende het seizoen wordt de toeslag lager of hoger, afhankelijk van de vulgraad van de machine, en dan met name de verhouding comforr/economy. Als economy heel hard gaat en comfort niet dan daalt de prijs. Andersom stijgt de prijs. Dit is een vorm van prijs bepaling doe TUI (maar ook anderen) al jaren hanteren.
De start is echter de laatste 2 jaar altijd al 50 euro geweest.
overigens moet je bj AB ook betalen voor stoelen als ik me niet vergis? En heeft AB geen comfortclass?
Dank je voor je uitleg weer. :up:Dat betekent dus dat het verleden jaar niet zo storm liep met boekingen in comfort class.
AB heeft XL seats, waar je 79,- per enkele reis voor betaalt, maar ook direct bij boeking je stoelnr uitzoekt. Dus stoelreservering zit daar direct bij, terwijl je bij TUI daar pas later voor betaalt.
Op die manier.
Ja if de comfort ginng niet snel, of de economy ging veel te hard. Kan allebei :)
Wilde toch even kwijt wij Arke/ TUI echt waardeloos vinden. Als de keuze in de toekomst zich voordoet om met Arke te vliegen of overstappen met een lijnvlucht dienst dan is de keuze bij ons snel gemaakt. Alleen al voor de service en bijvoorbeeld de vertragingen die zich bij deze maatschappij voordoen.
Onze voorkeur gaat toch echt uit naar Delta/ KLM en Lufhansa is helemaal top ( alleen dat staken is minder daar ).
Vrienden van ons zijn pas geleden met Arke gevlogen, en nooit meer was het eerste woord wat in hun opkwam na terugkomst.
De service aan boord was schijnbaar ook om te huilen.
Wij waren voordat wij bij airberlin geboekt hebben aan het denken om 3 stoelen te boeken, wij TUI gebeld en volgens de mevrouw aan de telefoon geen stoel konden boeken voor onze 1,5 jarige dochter.
Wij zijn in 2015 terug gevlogen met Jetairfly en ook dit was waardeloos, personeel is laks, service is ronduit slecht en uiteraard weer 3 uur vertaging.
Toendertijd zeiden we al, we vliegen nooit meer met een onderdeel van TUI, maar ja de keuze voor direct vliegen is beperkt. Dus laatst toch maar een telefoontje eraan gewaagd in dit geval naar Arke/ TUI, dit was de allerlaatste keer :)
Ik heb al vele malen TUI gevlogen maar ik deel die ervaring totaal niet. Het is nu eenmaal geen lijnvluchtmaatschappij en je weet van tevoren dat er kosten bijkomen. Maar dan nog blijft TUI het goedkoopst als je een beetje gunstig boekt.
Over de service heb ik geen klagen. Verleden jaar heb ik met Delta gevlogen, maar kan echt niet zeggen dat ik de service zoveel beter vond. En saillant detail: op 4 vluchten met Delta meer vertraging gehad dan ooit met TUI.
Ik denk dat er over alle maatschappijen wel negatieve ervaringen zijn.
Als je een paar keer een slechte ervaring hebt gehad hou je het voor gezien,
Dat is logisch en duidelijk.
Daarom zal ik nooit meer vliegen met United.
Als wij naar Azie vliegen doen we dat tegenwoordig met Emirates of Ethihad.
De service en de kwaliteit van de vliegtuigen zijn uitstekend.
Ook, en dat is niet onbelangrijk, de prijs is prima.
Nadeel is dat je moet overstappen in Dubai (feest, neem ik af en toe een paar dagen) of Abu Dhabi (tot het nieuwe vliegveld klaar is bepaald geen feest).
Vliegend naar Florida vinden we Tui zowel vanuit Amsterdam als we van af Brussel uitstekend.
Vooral sinds ze de Dreamliner hebben ingezet.
Ja, de service en kwaliteit van het eten is bedroevend.
Maar daar is de prijs ook naar.
Wij lossen het op door een paar zelf gemaakte broodjes mee te nemen.
Ook, omdat we vliegen van uit Orlando is de tussenstop in Miami vervelend.
Maar dat komt doordat ik net zo goed naar Miami kan rijden.
Maar dat vind Tui niet goed.:mad:
Ach ja, zo is er altijd wat.
Als we op andere plaatsen dan Florida vliegen proberen we te voorkomen dat we aankomend in de USA moeten uitstappen en doorvliegen in korte tijd.
Daar heb ik een aantal zeer slechte ervaringen mee.
Om die reden, als ik b.v. vlieg naar Las Vegas, dan bestaat er vanuit Nederland geen rechtstreekse vlucht.
Dat hebben we dan opgelost door te vliegen via Londen met Britisch Airways.
Maar laat ik eerlijk zijn. Vaak laat ik mij toch ook leiden door de prijs. :cool:
Hai Frans,
Je kan bij TUI Nederland tegenwoordig wel AMS-SFB en dan MIA-AMS boeken in 1 boeking.
Echter is die optie vaak wel weer wat duurder.
Voor de rest helemaal mee eens. Het eten bij TUI Nederland is bedroevend en karig, maar sinds de Dreamliner er is en de oude 76-jes het veld hebben geruimd is van grote vertragingen op long-haul bestemmingen nauwelijks meer sprake geweest, op een enkel incident na zoals de KLM, Delta, United en American deze ook wel eens hebben. Groot nadeel van TUI vind ik weer de stoelindeling in de dreamliner. 3-3-3 is voor als je met 2 reist niet ideaal.
@Fitzroy
Mijn wederhelft werkt op Schiphol onder andere (indirect) voor Delta, United en American en daar is alles qua on-time performance ook niet allemaal rozengeur en maneschijn. Helaas lezen we daar op Nederlandse internetfora relatief weinig over, 3 kwart van de passagiers aan boord bij Delta is qua nationaliteit Niet-Nederlands. Bij TUI ligt dit percentage op minder dan 5 procent... En buitenlanders klagen nu eenmaal alleen op hun eigen fora, niet op een Nederlands forum. Ik ben het dus helemaal met je eens.
Ach zo heeft iedereen bij een bepaalde maatschappij wel wat. Zo zal ik nooit aan boord stappen bij RyanAir (al is de prijs nog zo goed) of bijvoorbeeld een Norwegian.
KLM mijdt ik ook als het even kan. Lufthansa super, British Airways Super, Iberia begin ik ook niet meer aan en Air Berlin is voor mij ook passe. (al is hun stoelindeling wel weer ideaal met de vele tweetjes aan boord, maar ja, het blijft een Airbus)
Wij vliegen eind juni ook met Tui naar SFB, terug met een korte stop op MIA. Alles heeft z'n prijs en direct vliegen is ook wel eens prettig, vandaar dit jaar de keus voor Tui. Op het moment v boeken was het verschil wel erg groot met andere maatschappijen. We zitten ook gewoon "economy", ik heb niets bijgeboekt. Ik hoop dat de stoel een beetje prettig zit, eten/drinken haal ik wel op Schiphol en v.w.b. entertainment ben ik onze IPad's al aardig aan het vullen. Als ik eerdaags ook nog twee stoelen kan vastleggen (ja, kost ook geld) komt het wel goed.
Enige nadeel is, dat een serieuze vertraging ook gelijk groot kan uitpakken. Tui kan dan wel een oude 767 als reserve hebben, maar Tui heeft geen "backup" van een alliantie. Even overboeken is dus lastig, dat zullen ze niet zo snel doen. Aan de andere kant, heb je gelijk weer een gedeelte van je volgende ticket binnen.
Nu kan je het gewoon in 1 boeking doen. Je kan ergens een vinkje zetten bij Multi-City.
Over de spare kisten trouwens, binnen TUI staat er altijd 1 787 reserve (bij de Engelse buren)
Deze wordt ingezet als er een kist binnen TUI stuk gaat. Mocht de spare 787 niet beschikbaar staan, dan wordt er geschakeld naar de 76. Voor gepland onderhoud wordt zowiezo gebruik gemaakt van de 76. Anders is er geen spare 787 meer. Of er moet nog een 78 over zijn in de groep die dag zodat er nog een spare is. Alles om DBC te voorkomen.
Klopt het dat de vlucht Amsterdam-Sanford bijna altijd vertraging heeft?
Vandaag had ie ook weer een flinke vertraging zag ik. Hopelijk is het komende maandag beter.
Dan hebben wij zeker altijd geluk. Heb nog nooit vertraging gehad met Arke/TUI. Dus nee, het is niet standaard dat ze vertraging hebben ;)
Overigens ben ik wel benieuwd wat jij onder flinke vertraging verstaat.
Meer dan anderhalf uur vertraging?
Uit het CISS:
090516 1000 1105A OR0317 SFB MIA G09 788 PHTFK
Oftewel 1h05 minuten te laat vertrokken.
Overigens komt ie maar iets meer dan een half uurtje te laat aan op SFB.
.
Bijna altijd?
Dat valt ook wel weer mee. Vetraging wordt gemeten in aankomstvertraging (je ondervind namelijk enkelt hinder door het te laat aankomen op bestemming, niet door een verlaat vertrek) en in de luchtvaartregelgeving is vastgelegd dat vluchten die binnen 15 minuten na geplande aankomsttijd binnenkomen als "op tijd" worden gezien. Als we dan kijken naar de maand april en mei, zien we dat de vluchten gemiddeld tussen de 15 en 30 minuten vertrekvertraging hebben, maar alsnog ruim voor aankomsttijd binnenkomen op SFB. Vandaag is inderdaad de uitzondering.
Oftewel van de laatste 12 vluchten is er slechts 1 vertraagd aangekomen en dat is slechts 40 minuten...
Vertrek Aankomst Plan Werk Plan Werk 9-mei 1000 1105 1355 1431 Delayed 6-mei 1515 1543 1925 1921 On-Time 2-mei 1000 1042 1355 1409 On-Time 29-apr 1515 1531 1925 1840 On-Time 25-apr 1000 1022 1355 1340 On-Time 22-apr 1515 1529 1925 1835 On-Time 18-apr 1510 1514 1920 1838 On-Time 15-apr 1515 1520 1925 1816 On-Time 11-apr 1000 1023 1355 1314 On-Time 8-apr 1515 1517 1925 1851 On-Time 4-apr 1000 1015 1355 1344 On-Time 1-apr 1515 1523 1925 1901 On-Time
Goedemiddag,
Ik heb gisteren stoelen gereserveerd maar ben even benieuwd of iemand weet waarom op rij 34 aan de linkerkant de linker stoel niet duurder is net als de stoelen ernaast? Neem aan dat je daar ook meer beenruimte hebt?
http://www.tui.nl/content/marketing/...atplan_787.png
Alvast bedankt!
Groetjes,
Remco
Ik denk doordat je aan de nooduitgang zit, daar is meestal een soort bolling van de deur( weet niet hoe je dit noemt) waardoor je minder ruimte hebt.
De slide (glijbaan) zit daar aan de binnenkant van de deur. Dat neemt de beenruimte weg
Soms kan je er ook heerlijk je benen op kwijt.
Kan iemand mij vertellen wat de stoelreserveringen in de star class kosten?
Groetjes,
Marlene
Niets!
DE kosten van stoelreserveringen in Star Class is bij het vliegtarief inbegrepen.
Maar dit is WÉL pas mogelijk 3 weken van te voren.
21 dagen voor aanvang van de heenreis voor de heenreis
35 dagen voor aanvang van de terugreis voor de terugreis.
Nog steeds niets...
Voor Star Class is dit nog steeds belachelijk... (Sorry, moest even) :)
Wat is er belachelijk voor Star Class?
Die reserveringsperiode... terwijl je meer dan genoeg betaald voor Star Class...
Dit was voor mij dan ook de reden om niet met TUI te vliegen...
Maakt dat iets uit als je allemaal vanaf hetzelfde moment kunt reserveren?
Ik zit altijd stipt klaar op het moment dat de stoelreservering open gaat en kies dan de plekken die ik wil.
Imo zelfs nog eerlijker dan bij andere maatschappijen waar het moment van boeken doorslaggevend is.
jazeker, want er zijn maar iets van 18 stoelen in Star Class...
En (logisch) op = op en weg = pech.
Zeker wanneer je bepaalde stoelen op het oog hebt.
Maar nu heb je 0 zekerheid...
Bovendien eerlijker?? Als men bij TUI een vriendje heeft die toevallig óók daar wil zitten, is het gewoon al beste...
Heb ik al een paar keer meegemaakt (toen nog ARKEFLY)
En trouwens het is helemaal niet eerlijk dat wanneer men bijv, gewoon lekker op het allerlaatste moment boekt, nog steeds (bij wijze van spreken) de beste plaats krijgt.
Ik vind de prijs niet zo spannend, wél m'n zitcomfort, en die kan TUIFLY niet garanderen.
Als ik zeker wil zijn van een goede plek met goed comfort dan moet ik daar voor betalen, ja... maar dan heb ik wél wat ik wil.
Voor iemand die de voorkeur heeft met United te vliegen maak je je wel erg druk om TUI en de zitplaatsen. En als je je zitplaats wel hebt uitgekozen behoud iedere airline zich het recht voor om je op een andere plek te zetten.
En voor meteen je stoelkeuze maken of pas op het laatst voor beide valt wel wat te zeggen.
We vliegen nog altijd met onze kinderen en voor mij is het een must om direct bij het boeken de stoelen te kunnen vastleggen. Dan weet ik tenminste zeker dat we bij elkaar zitten. Het is ons toen de kinderen klein waren wel eens overkomen dat ik met 2 peuters en een baby voorin kwam te zitten en mijn man helemaal achterin. Ik ben echt geen watje en ik raak zeker niet in paniek van dergelijke situaties, maar ideaal was dat niet.
Ook nu de kinderen groot zijn wil ik ze graag voor, naast of achter mij hebben. Niet om te controleren, maar om te weten dat ik ze bij mij in de buurt heb voor het geval dat er iets zou gebeuren.
@Iris, als iedereen nu op hetzelfde moment kan boeken en je zet het tijdstip in je agenda, is er toch niets aan de hand?
Ik heb nog altijd mijn eerste keus stoelen kunnen krijgen. Kwestie van van tevoren bedenken waar je wilt zitten en aanklikken maar. Ik zie het probleem niet, er zijn zoveel stoelen in een vliegtuig.
Dan moet je maar wel net op dat moment kunnen Fitzroy. Ik heb een baan waarbij ik niet zo maar tussendoor prive dingen kan doen.
Dan moet je maar wel net op dat moment kunnen Fitzroy. Ik heb een baan waarbij ik niet zo maar tussendoor prive dingen kan doen.
Er zijn inderdaad veel stoelen in een vliegtuig maar zoals ik al aangaf hebben wij het zelf meegemaakt dat ik geen 5 stoelen bij elkaar kon krijgen. Boeken en gelijk stoelen vastleggen vind ik dus ideaal.
Gelukkig hebben we hier allemaal een eigen keuze in :D
Op 30 mei vertrokken we met de 767-300 naar Orlando! Pushback op Schiphol 9.20 uur. Aankomst Orlando SFB 12.30 uur! Wat een fantastische tijden zijn dit. De warme maaltijd (wij hadden kip met champignonsaus, sperziebonen en worteltjes met aardappelpartjes) was zelfs erg lekker! Hierbij kreeg je ook nog een Italiaans broodje met apart bakje salade, een box met toetjes (slagroomsoes, kleine brownie en een mini tompoes) en water. Ik heb het nog nooit eerder zo goed bij TUI gehad! De laatste ronde werd de betaalde cafė ronde, maar dan kon je ook broodje Kwekkeboomkroket of kaas/saucijzenbroodje kopen. Ik vond deze vlucht zeer positief!
Enige nadeel van het toestel: de passagiers op de rijen 1 t/m 16 bevinden zich op de Noordpool (wat heb ik het koud gehad! Je kunt de airco niet zelf regelen) en de passagiers op de rijen 17 tot en met eind bevonden zich al in Orlando. Ik ben af en toe even ergens anders gaan zitten om het warm te krijgen.
Daffelina ik kan dit alleen maar beamen. Ik dacht dat het aan mij lag maar ik vond de maaltijd ook erg lekker. Zelfs voor het vroege tijdstip. En de kwekkeboom kroket was ook prima. Het was een prima vlucht.
1 nadeel: het entertainment systeem. Dramatische filmkeuzes (misschien persoonlijk) en de schermen zijn aan vervanging toe want ze reageerde amper.
Weet iemand of de keuzes in alle toestellen hetzelfde zijn? Terug vliegen we met de dreamliner.
Dreamliner heeft uitgebreider entertainment.
Nee hoor, het entertainment in de Dreamliner is ook dramatisch. Allemaal onbekende films, series en muziek. Ik heb wel tig keer van ellende naar Skyradio geluisterd en ik kan je vertellen, als ik dat doe is het echt dramtisch gesteld ;)
Volgende keer boek ik het er niet meer bij, zonde van het geld.
Dat het soms belabberd is ben ik met je eens. Maar zover mijn kennis strekt zat er meer in de entertianment box van de 787 dan van de 767. Of dat moet in de tussentijd veranderd zijn. Overigens heb ik vorig jaar wel goed genoten van het entertainment. Het blijft ook altijd een kwestie van smaak.