-
Re: Tolwegen / SunPass (deel 2)
Ik kon vanmiddag ineens in mijn account met mijn pincode
Ik heb mijn account geupdate (gebruikersnaam en ww aangemaakt)
je krijgt 3 veiligheids vragen en moest mijn telefoonnr invoeren
cc kan ik ook invoeren voor easypay
met de app kan ik nu nog niks
-
Mijn pincode wijzigen naar wachtwoord lukte me een week geleden al. De app werkt nog steeds niet. Mijn laatste tol gebruik die in het systeem is geregistreerd dateren allemaal van 1 juni. Daarna is er geen tol-gebruik meer geregistreerd, terwijl ik tot 10/6 nog volop door de tolpoorten ben gereden. Ook is er geen geld meer van mijn CC afgeschreven ter aanvulling van het saldo (replenish). Problemen houden nog wel een tijdje aan. Zie onderstaande verklaring van SunPass:
"We apologize for the inconvenience to our customers during the SunPass system maintenance period and appreciate their patience while we work to resolve these issues.
Our SunPass team has been working diligently to streamline the system and are adding resources to improve service levels including additional hardware, internet capacity, and telephone lines. We will add additional resources, as needed, to ensure high service levels. Regarding tolls, customer accounts will reflect each transaction that was incurred since June 1, 2018 once the Customer Service Center begins to post toll charges, which is anticipated to begin as early as the end of the week. Please note, the posting process may take a number of weeks. This is being done to avoid customer payment cards being charged all at once. Some customers may see multiple replenishments in one day if they had a high toll usage in a short period of time.
We are committed to our SunPass customers and want to ensure that they are not negatively impacted by the system maintenance period. For any customer that was unable to replenish their account by phone, web, or other means during the maintenance period, or shortly after, who may have been assessed additional fees, please call the SunPass customer service center at 1-888-TOLL-FLA (1-888-865-5352) and speak with a representative who can assist you.
For SunPass customers not on Easy Pay or automatic replenishment, there are several options for replenishing an account:
Call the customer service center at 1-888-TOLL-FLA (1-888-865-5352) • Use the Interactive Voice Response System (IVR) • Visit a SunPass walk-in center (see locations in table below) • Utilize the SunPass.com website • Visit an authorized Merchant and make a Cash Replenishment (for locations, click here) https://www.sunpass.com/en/about/cash.shtml
Again, we apologize for the inconvenience and are confident that new SunPass system features will provide a better customer experience in the future."
-
Tja, het blijft een grote puinhoop..
De online transponder pagina is nog steeds niet bereikbaar. Je kunt dus geen kenteken invoeren van je huurauto
(nu is dat volgens mij geen verplichting maar een advies).
Mijn transponder staat wel geregistreerd met automatisch balance van $ 10,- maar normaal geef ik een
tijdsbestek aan bij het invoeren van de auto. Nu is dat niet mogelijkt zal dat nog problemen opleveren?
Zelf denk ik van niet of is het toch ff beter om te bellen, transponder nummer doorgeven en vragen of
alles gewoon werkt?
-
Inmiddels 1,5 maand verder na een onderhoudsbeurt van het Sunpass-systeem die eigenlijk een week had moeten duren, maar nog steeds volop problemen. Er moeten nog tientallen miljoenen transacties verwerkt worden en de staat Florida heeft het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de uitvoering nu aansprakelijk gesteld en alle betalingen aan het bedrijf gestopt.
Het bereiken van de Sunpass-website is nu ook lastiger geworden, want de website kun je niet meer bereiken vanuit Nederland. Via een omweg (VPN of browser plugin) is de site nog wel bereikbaar. De Sunpass-App kan ik vanuit Nederland helemaal niets meer mee. Krijg alleen maar de melding dat account niet geldig is. Ik vermoed dat daar ook een GEO-block op zit. Mijn transacties in de 1e helft van juni komen nu geleidelijk aan wel op het overzicht erbij en so-far-so-good. Nog geen spooktransacties.
-
Wat slecht geregeld zeg... En gelijk heeft de staat Florida, dat ze dat bedrijf aansprakelijk stellen.
Nou ja, ik heb nog even, tot mei 2019, om de mijne te activeren :p
-
Het is erg slecht, ik kan ook hier in Florida bijna niet inloggen op de Sunpass site, de app werkt al helemaal niet. Ik heb gelukkig wel na vele pogingen mijn kenteken erop kunnen zetten, en toen ik weer een andere huurauto heb gekregen deze ook na vele pogingen kunnen aanpassen. Er is tot op heden nog geen $ afgeboekt van mijn account.
-
Ik vertrek over 3 wkn met een 2hands gekochte sunpass. Ik ga maar naar een infocenter, hopelijk kunnen zij het apparaat wel koppelen aan een nieuw account..
-
Wij hebben gelukkig ook nog even tijd (tot kerst)
ik kan wel inloggen op de site maar verder kom ik ook niet
app doet idd helemaal niks
-
Zover ik weet is het kenteken niet verplicht maar wordt aangeraden. Als de transponder geactiveerd is dan wordt deze gescand.
Op dit moment hebben ze ca. 50 miljoen transacties verwerkt en doen er 8 miljoen per dag bij sinds de boel plat ging.
Uiteindelijk zal het een keer goed moeten komen :confused:
-
En nu??
Nu kom ik helemaal nergens meer bij...
Wat een zooitje...
https://www.sunpass.com/vector/accou...ccountLogin.do
www.sunpass.com -
Access Denied
Error code 16
This request was blocked by the security rules
2018-07-18 18:15:16 UTC
- Your IP83.162.209.152
- |Proxy IP45.60.87.17(ID 10877)
Incident ID: 877000520095396205-35761044520239942
\\
-
Klopt Corrus. Deze melding krijg ik ook al een paar dagen. Het lijkt erop dat er sinds kort een GEO-block op zit. Dat kan er ook nog wel bij. Toegang tot de website vanaf buiten de VS is geblokkeerd. Ik denk dat op de app op de telefoon ook zo'n block zit.
Je kunt dit wel omzeilen als je een VPN verbinding hebt waardoor het lijkt alsof je via een Amerikaans IP-adres de website opent. In de Chrome browser kun je ook een plugin laden, (genaamd Hola) en dan kun je ook doen alsof je in de VS bent. Ik heb dit al gedaan en het werkt, maar of dat laatste veilig is wanneer je je accountgegevens oproept ....... Daarom prefereer ik mijn VPN verbinding. (die ik trouwens ook gebruik om in Nederland mijn Amerikaanse TV-pakket te kunnen bekijken)
-
Ik heb een betaalde VPN dan werkt de app ook niet. Denk dat er keuze is gemaakt om eerst de website werkend te krijgen
met alles erop en eraan en dat dan de app zal volgen. Had gelezen dat bij sommige nu eerste week van juni was bijgewerkt.
Bijna elke nacht ligt de website eruit voor onderhoud er wordt dus nog steeds hard gewerkt :cool:
Misschien een bewuste block om minder traffic naar de website te hebben en dat ze later dit weer inorde maken?
-
Ik gebruik expressVPN met de als locatie ingesteld de server in WashingtonDC. Dat werkt prima om de website te openen. Andere servers werken niet altijd.
De app lukt echter nog steeds niet, ook niet met de VPN. Eind volgende maand maar eens bekijken als we weer "thuis" zijn.
Mijn transacties zijn nu bijgewerkt tot 10 juni.
-
wij hadden en hebben nog steeds het probleem dat we niet op de site komen om de gegevens in te stellen hier in Nederland, dus we hopen dat het in Florida zelf wel gaat lukken.
we hebben ook hier vanalles geprobeerd ( zie eerdere berichten) maar zonder resultaat, dus wij gaan direct naar de Publix en we hopen dat ze ons daar verder op weg helpen (letterlijk:rolleyes:)
-
Als ik inlog met Amerikaans IP dan kan ik mijn Sunpass benaderen. Ook tranponder of auto toevoegen alleen de afschrijvingen lopen achter.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
sunnyrojo
wij hadden en hebben nog steeds het probleem dat we niet op de site komen om de gegevens in te stellen hier in Nederland, dus we hopen dat het in Florida zelf wel gaat lukken.
we hebben ook hier vanalles geprobeerd ( zie eerdere berichten) maar zonder resultaat, dus wij gaan direct naar de Publix en we hopen dat ze ons daar verder op weg helpen (letterlijk:rolleyes:)
Denk dat de Publix je niet gaat helpen, ze verkopen alleen. Je zul je moeten melden bij een walk in center
-
Citaat:
Krullenbol
Als ik inlog met Amerikaans IP dan kan ik mijn Sunpass benaderen.
Ook transponder of auto toevoegen alleen de afschrijvingen lopen achter.
Da's het probleem ook niet
Maar... probeer maar eens je Credit Card te veranderen.:mad: of... de exp. date van die card te wijzigen,
Zelfs een nieuwe card toevoegen... mooi niks
-
Citaat:
Anthonie
Denk dat de Publix je niet gaat helpen, ze verkopen alleen. Je zul je moeten melden bij een walk in center
Bedankt voor de tip, scheelt weer, we vliegen op Miami en daar zit er 1 in de buurt. We komen vroeg aan dus waarschijnlijk gaan we daar als eerste langs als we huurauto hebben opgehaald.
-
Citaat:
sunnyrojo
Bedankt voor de tip, scheelt weer, we vliegen op Miami en daar zit er 1 in de buurt. We komen vroeg aan dus waarschijnlijk gaan we daar als eerste langs als we huurauto hebben opgehaald.
Onze Sunpass werkt wel gewoon, vandaag door een tolpoort gereden bij St Petebeach, en hij gaf daar aan Go Sunpass! en sprong op groen! Er is tot op heden nog niets afgeschreven, maar dit zal later komen
-
Dat is fijn om te weten. Dan kan ik onze Sunpass die we al incl account hebben gewoon gebruiken ondanks dat ik niet op de site en in de app kan.
-
Een paar minuten geleden kon ik op de site en kon mijn gegevens updaten.
De app werkte nog niet.
Edit: de gegevens over betaalde toll, kentekens en transponder zijn nog niet beschikbaar.
Updates van betaalwijze, adres, cc nummer en bedragen zijn wel mogelijk
-
Zolang je voldoende saldo hebt werkt alles perfect, maar daar gaat het ook niet over.
En ik heb ook nooit beweert dat de Sunpass poorten niet werken.
Wanneer je Saldo op is, pas dan beginnen de problemen.
De financiële afhandelingen gaan niet goed.
Dus bijschrijvingen / bijstortingen gaan niet (werkt niet, hetgeen ze ook keurig mededelen maar als vakantieganger heb je daar bar weinig aan)
Creditcard functies en zo... werken ook niet. (bijv. aanpassingen hierin)
-
Ikkom via de vpn wel op de website maar klopt het dat ik zonder transponder geen account kan aanmaken?
-
Dat zou best eens kunnen.
Mijn cc gegevens en de bedragen voor minimum en aanvulling zijn in mijn account verwerkt.
-
Weet ik eigenlijk niet, want het is voor mij zolang geleden (ongeveer 10 jaar) dat ik voor het eerst gebruik ging maken van SunPass.
Maar er zijn volgens wél mensen die die dit alvast thuis (in Nederland) hebben gedaan.
-
......Maar er zijn volgens wél mensen die die dit alvast thuis (in Nederland) hebben gedaan. .
Ja, maar met een transponder erbij.
-
Oh.. op die manier... voor mij is het écht té lang geleden.
Trouwens...
Ik zal langs een "Center" moeten gaan om m'n Credit Card te laten aanpassen. (een zooitje is ut)
-
wij hebben de transponder, in Nederland maar hier lukt het ons niet ook niet via vpn, zou het kunnen omdat we geen kenteken hebben?
-
'T zou dan gewoon moeten werken, tenzij de beruchte fouten nog steeds aanwezig zijn.
Kenteken is helemaal niet belangrijk.
Heb je wel het juiste transpondernummer gebruikt?
-
Toch meen ik me te herinneren,dat ik destijds, 7 jaar geleden, ook de gegevens van "ëen/de" auto moest invoeren. Ik heb toen de gegevens van mijn NL auto (een Ford C-max, die toen in de US volledig onbekend was) met een Fl kenteken ingevoerd. (Even via Google de layout van een Fl kenteken zoeken) en de volgende dag verwijderd). In mijn account was nog steeds de auto te zien in de history, maar die is momenteel niet terug te halen. Ook met het adres moest wat gegoocheld worden, want er wordt alleen een US adres geaccepteerd.
Ik heb de postings van destijds teruggevonden zie:
http://www.floridaforum.nl/showthrea...sloten)/page29
rond maart 2011
-
wij waren al een stuk verder gekomen dan bij de vorige poging en dachten misschien van een vorige keer het kenteken te gebruiken (Californië) maar ja je weet maar nooit waar deze rental nu rijdt:rolleyes:
dus misschien inderdaad ons Nederlands kenteken gebruiken, en anders toch heeeeeel even wachten:cool:
-
Hier vanuit de US net ingelogd, dat gaat zonder problemen. De App werkt hier ook prima (werkte voor onze vakantie vanuit NL ook). Er is niets afgeschreven inderdaad, maar krijg overal wel de melding Sunpass Go, dus dat moet goed gaan, zou je zeggen. Het bedrag wat op onze account staat, is denk ik allang op ... We kijken maar eens aan wat er gebeurt !
-
App werkt bij mij nog steeds niet hier in de USA, inloggen op de laptop gaat goed. Net voor de zekerheid nog maar $10.00 er bij gestort, heb er nu $55.- op staan, er is ook bij mij nog niets afgeschreven terwijl we al vanaf 8 juli hier zijn. We hebben veel op de tolwegen rond Miami gereden vandaar maar even bijgeboekt, en anders hebben we onze volgende reis er al weer wat op staan.
-
Citaat:
mattrob
....De App werkt hier ook prima (werkte voor onze vakantie vanuit NL ook).....
Da's mooi. Ik krijg als ik de app wil inloggen(vanuit Nederland), steeds de mededeling: account not authorized. Met of zonder VPN, maakt niet uit.
Gebruik jij de nieuwe app van Sunpass of wellicht nog de oude?
-
Het is de nieuwe app, ziet er prachtig uit. Zeker ten opzichte van voorheen, dat was echt stenen tijdperk volgens mij ;-) ! Of Windows 3.11 zeg maar.
-
Citaat:
jastsali
Da's mooi. Ik krijg als ik de app wil inloggen(vanuit Nederland), steeds de mededeling: account not authorized.
Same thing overhere... :mad:
-
Citaat:
corrus
Same thing overhere... :mad:
Voor mij ook, de app werkt niet (zit nu in Florida)
-
De website werkt bij mij prima in NL.
Net mijn saldo opgehoogd en Easypay geactiveerd, ook een wachtwoord aangemaakt ipv een pincode.
De app start wel op maar zodra ik probeer in te loggen krijg ik de melding "error Account not authorized"
Als ik het goed begrijp is het geen probleem als ik geen kenteken kan invoeren maar wel voldoende saldo heb? (en dus Sunpass Go op het display te zien krijg)
-
Citaat:
KevinB
De website werkt bij mij prima in NL.
Klopt, ik kan nu ook zonder VPN de website benaderen. De app nog steeds niet
-
Citaat:
corrus