Hoi allemaal,
Ik was nieuwsgierig wat men toch nog mee neemt qua nederlandse etenswaren ofzo?
Of andere dingen die men tijdens de vakantie niet kan missen.
Afdrukvoorbeeld
Hoi allemaal,
Ik was nieuwsgierig wat men toch nog mee neemt qua nederlandse etenswaren ofzo?
Of andere dingen die men tijdens de vakantie niet kan missen.
Wat wij ieder jaar meenemen:
Kaas, nasi/bami/kip-kruiden, hagelslag en nederlandse kaakjes (san francisco)
Verder kun je daar alles kopen!
Mini hagelslagjes
Vooral Kaas, koffie en hagelslag
Helemaal niets....ik moet er niet aan denken hahahaha. Er is daar zo ontzettend veel te koop.
Helemaal niks, aanbod zat en nog lekker ook.
Wij nemen altijd vruchtenhagel mee voor op de boterham van de kids.
En drop voor mama ;)
En een doos Evergreen/Sultana voor als we de eerste nacht midden in de nacht wakker worden met honger :o (als we 's avonds aan komen en geen puf meer hebben om boodschappen te doen)
Ik neem steeds minder mee.
We hebben inmiddels een drinkbaar merk koffie gevonden en als we door onze oude Goudse kaas heen zijn, behelpen we ons met extra aged cheddar en jalapeño havarti (alleen bij de Amerikaanse Aldi te koop). In plaats van hagelslag (puur) smeer ik de Amerikaanse variant van chocoladepasta op mijn brood: Hershey's Extra Dark Topping, eigenlijk saus voor over het ijs dat je er warm overheen hoort te gieten en dan stolt; maar op koelkasttemperatuur perfecte extra-puur pastachoca.
Ook voor de Surinaamse keuken (mijn vrouw is Surinaams) weten we intussen het belangrijkste te vinden in de First Oriental toko op West Colonial Drive in Orlando en de Caribbean Supermarket er pal tegenover.
Wij nemen niks mee. Er kan hooguit nog een verdwaalde stroopwafel in de tas zitten die tijdens de vlucht niet op gegaan is. Er is zoveel te koop daar redden we ons makkelijk mee.
Wij nemen ook niets mee, we leven altijd naar hoe het land is. We zien wel wat we tegenkomen! Hoewel ik in NL elke dag een beschuitje met hagelslag eet, heb ik het in Florida nog nooit gemist!
Koffie en filters! Voor het geval we geen puf meer hebben om direct na de vlucht boodschappen te doen. Als mijn vriend geen koffie heeft in de ochtend is hij namelijk niet voorruit te branden :)
En meestal nog iets voor in het vliegtuig, bijvoorbeeld protein repen.
Dus een pak koffie kan je gerust in je koffer meenemen?
MIjn schoonouders namen altijd minimaal 4 pakken mme, dus 1 zou geen probleem moeten zijn.
Pakken waren nog wel dicht......