-
Re: Last minute gezocht
Trails, bedankt voor de links, erg praktisch!
Inmiddels zijn de vliegtickets geboekt, we vliegen met BA en Virgin. Niet de goedkoopste tickets, maar wel fijne vluchttijden.
Appartement is ook zo goed als geregeld. Nu dus alleen nog de auto en de disney-tickets :)
-
Villa in Orlando omgeving in mei
Hallo allemaal,
Op 21 mei t/m 27 mei zitten we nog in de regio Orlando. In deze laatste periode van de vakantie willen we een villa huren.
Wat we belangrijk vinden is de locatie waar we zitten, veel winkels, restaurants, het liefst op loopafstand.
Dit is moeilijk in te schatten maar we hadden een keuze gemaakt via Homeaway.
Een bericht gestuurd en direct antwoord gekregen. In overleg gegaan met de baas (mijn vrouw ;)) en alles was akkoord.
Dit doorgegeven aan de verhuurder en kreeg bericht dat later de dag het contract zou volgen. Geen poging gedaan tot afdingen o.i.d., daar houden we niet van.
Maar 2 dagen later nog steeds niets ontvangen...
Mijn vraag, is dit normaal? Het is voor ons de 1e keer om een villa te huren en je wordt al snel achterdochtig...
Ik voel me niet op mijn gemak omdat ik het contact dezelfde dag nog zou krijgen en dat is inmiddels 2 dagen geleden...
Mocht dit niet doorgaan, zijn er mensen op het forum die een leuke villa hebben in de nabijheid van restaurants en die beschikbaar is van 21 t/m 27 mei?
-
Re: Villa huren: gezocht / ervaringen / vragen (2)
Voor mij zo het dan afgelopen zijn. Ik verwacht snel antwoord. Wat als er iets aan de hand is als je daar bent... dan wil ik ook gelijk een reactie van de eigenaar (en/of management team).
Kijk eens naar de links in mijn berichtje hierboven (van 8 april).
Veel succes!!!
-
blijft toch altijd spannend om via een website je vakantie te bespreken.
http://www.chezdisney.com had voor een ons een leuke aanbieding
15 dagen incl. tax en schoonmaakkosten $1458,-
Iemand ervaring met deze verhuur(ster) en is de prijs oké?
Alvast bedankt
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
trails
Voor mij zo het dan afgelopen zijn. Ik verwacht snel antwoord. Wat als er iets aan de hand is als je daar bent... dan wil ik ook gelijk een reactie van de eigenaar (en/of management team).
Kijk eens naar de links in mijn berichtje hierboven (van 8 april).
Veel succes!!!
Vanochtend een reminder gestuurd en nu heb ik wel een contract ontvangen.
Ik vind alleen de betaling van de borg vreemd =.
Citaat:
Please fill out and send back along with the $200 refundable security deposit. We prefer money order or cashier's check
.
PayPal kan ook maar met 3% toeslag (is begrijpelijk) maar ik ontving geen PayPal emailaddress.
Stuurt iedereen hier Cash of een cheque voor de borg?
Vind het maar een beetje raar maar dit is de 1e keer dat wij zoiets doen, misschien is het de normale gang van zaken?
-
Ik heb vorige week ook voor het eerst via homeaway een villa geboekt. Verliep heel soepel allemaal. De eigenaar mailde direct terug en dat zag er goed verzorgd uit. Nadat ik de voorwaarden en prijsberekening had ontvangen, een mail gestuurd dat ik graag de villa wilde huren. Direct daarna een mail ontvangen met uitleg over de verdere procedure en een paypal rekening voor de aanbetaling (ik hoef geen borg te betalen als part of the deal). Makkelijker kon het niet zijn en de mails zien er allemaal goed verzorgd uit met duidelijke uitleg en hele normale voorwaarden voor de villa huur. Heb er wel vertrouwen in maar zeker weten dat alles ok is, zal pas in september zo zijn als we naar Florida gaan. Dus iets andere ervaring dan bij jou Francoislo. Maar misschien is dat ook gebruikelijk? Er zijn vast forumleden die hier meer ervaring mee hebben.
-
Bedankt Mushu, hier help je me al reuze mee.
Ik kreeg een standaard antwoord dat, na het storten van de borg, ik de huursom moet overmaken tenminste 45 dagen voor vertrek.
Op zich knap als we 21 mei er in willen ;)
Maar goed, de owner is Amerikaans en, te zien aan de beoordelingen, wordt de villa voornamelijk door Amerikanen gehuurd. Dan is op zich een money order o.i.d. wat makkelijker/gebruikelijker denk ik.
-
Alle verhuursites raden af om cash, money order of cashier check te doen.
Citaat:
Never pay by cash or instant money transfer services such as Western Union or Money Gram. These payment methods are preferred by criminals, ...
Kijk maar bij http://help.homeaway.com/articles/en...Brand=HomeAway
Ik vraag zelf altijd om betaling per Paypal, of als het een verhuurder in Europa is om een gewone overboeking (met BIC/IBAN). Bij één verhuurder die bleef aandringen op een money order ben ik gewoon afgehaakt. Er zijn genoeg anderen!
-
Ook wij hebben nog nooit een money order of cheque gestuurd. Onze Amerikaanse verhuurder (voor de volgende vakantie) was aangesloten bij het Homeaway betaalsysteem en we hebben dus gewoon via die site kunnen betalen, ook betalen we geen borg maar hebben we voor een klein bedrag een verzekering afgesloten (via eigenaar/Homeaway).
Ik vraag me af of jouw verhuurder wel in de gaten heeft dat Europeanen geen Amerikaanse cheques hebben ;)
-
Borg is normaal dit hebben wij tot nu toe altijd moeten betalen. Wij hebben wel afgelopen zomer wel via Western Union betaald en dit is allemaal perfect verlopen. Maar ik moet erbij zeggen dat het contact heel goed verliep deze verhuurder al heel veel jaar verhuurde en ook genoegen nam met een bank check maar dat vond ik zelf teveel gedoe. Ik stelde toen zelf voor om via western union te betalen. Wanneer de communicatie niet lekker verloopt of je er niet helemaal een goed gevoel bij hebt moet je het zeker niet doen! Dit jaar hebben wij via het homeaway betaal systeem betaald erg handig. Misschien kun je een linkje plaatsen van het huis wie weet heeft iemand van ons hier al een gehuurd of kunnen we meekijken of er iets bijzonders opvalt.
-
Ik ben opzoek naar een condo/townhouse! Via Homeaway.nl al een paar kanshebbers gevonden! Maar ik was benieuwd of iemand hier een echt aan te raden condo of townhouse heeft. We zullen er in totaal met 5 mensen in verblijven dus het liefst met 3 slaapkamers!
-
Wij hebben een townhouse met 4 slaapkamers/3 badkamers in Encantada gehuurd voor onze volgende vakantie. Misschien iets voor jullie? http://www.loveourfloridahome.com/ of http://www.homeaway.com/vacation-rental/p342497
-
Bedankt trails ik heb gelijk gekeken! Wat een mooi huis zeg! Helaas is hij niet beschikbaar op het moment dat wij naar Orlando willen gaan!
Helaas!
-
Citaat:
angelique100
Misschien kun je een linkje plaatsen van het huis wie weet heeft iemand van ons hier al een gehuurd of kunnen we meekijken of er iets bijzonders opvalt.
Dit is het huis: http://www.odver.com/sunriselakes/
Ik heb nu gezegd dat ik via PayPal of Credit Card wil betalen en via PayPal kan wel maar nu is het percentage 4% i.p.v. 3%.
Maakt overigens niet zoveel uit maar het viel me gewoon op.
Dit huis hebben we geselecteerd vanwege de schijnbaar goede locatie. Dicht bij restaurants en winkels maar toch ook lekker rustig.
Ik weet niet of iemand een beetje bekend is in deze buurt?
-
De locatie is zoals zo veel villa's hebben, aan de 27 en niet zo ver van de 192. Kijk b.v. in Highgate Park, dezelfde ligging maar met de mogelijkheid om de 192 een stuk af te snijden. verder heb je nog veel wijken die gunstiger liggen aan de 192 zoals o.a. Lindfields. Hier kun je een kaart zien met de locatie van diverse villawijken http://www.orlandovillas.com/map.aspx.
-
Bedankt! Hier zijn we erg mee geholpen!
De villa die jullie uitgekozen hebben ziet er ook goed uit maar is niet beschikbaar als wij daar zijn ;)
-
De beheerder Mary Xu heeft meerdere huizen in beheer. Met deze villa adverteert zij niet op andere sites (wat ik even snel heb kunnen vinden)
wel met andere woningen op Homeaway, Vacation rentals en flipkey. De reviews van die huizen zien er goed uit. Haar naar komt ook diverse malen terug op tripadviser. Het ziet er dus wel betrouwbaar uit, het huis ziet er overgens mooi uit. Wel jammer dat er geen reviews te lezen zijn.
-
Citaat:
trails
Mooie townhome, wij hebben daar 2 weken met plezier verbleven :D
Citaat:
FrancoisLo
Dit is het huis:
http://www.odver.com/sunriselakes/ Dit huis hebben we geselecteerd vanwege de schijnbaar goede locatie. Dicht bij restaurants en winkels maar toch ook lekker rustig. Ik weet niet of iemand een beetje bekend is in deze buurt?
Er zijn wel wat restaurants in de directe omgeving inderdaad, maar voor bv Outback, Olive Garden en Texas Roadhouse is het toch een dikke 10 minuten rijden ( reken maar op 15 minuten ). Voordeel van Sunrise Lakes is wel dat je vlakbij en Walmart zit ;-)
Op de site staat ook nog : "..4 miles from Disney world.." en dat klopt denk ik niet helemaal, het is al gauw 25 min naar Disney vanaf die lokatie.
-
Misschien bedoelen ze per helicopter? :)
Mijn vrouw werd toch wat nerveus, die wil alles graag vastgelegd hebben zodat ze met een gerust hart kan gaan slapen.
Vanmiddag heb ik alles geregeld (lees: de borg is betaald via PayPal) en alle contact ging nu wel gewoon snel en goed.
@angelique100
Het huis hebben we gevonden via Homeaway en daar stonden een paar reviews. Eén was negatief vanwege niet werkende poolheat.
http://www.homeaway.nl/vakantiewoning/reviews/p918780
Anyway, de deal is nu gesloten. Iedereen bedankt voor het advies en de genomen moeite :)
Mocht het tegen vallen of als er helemaal geen huis is als we daar aankomen dan laat ik het nog even weten ;)
-
Even een echte Nederlandse vraag tussendoor: Is het gebruikelijk om af te dingen op de huurprijs van een accommodatie?:confused:
-
Citaat:
judith321
Even een echte Nederlandse vraag tussendoor: Is het gebruikelijk om af te dingen op de huurprijs van een accommodatie?:confused:
Tot nu toe bij al onze villa's huur dacht nu 7 keer altijd en altijd geholpen
-
Citaat:
judith321
Zodra ik de eerste prijsquote binnen heb doe ik altijd een berichtje terug zo van ".. Thanks for your offer but I'm a little bit tight on the budget.." en dan afwachten of er een nieuwe pricequote komt :p
-
Ik vraag telkens om een goed aanbod ("quote"). Dan krijg je vaak een bedrag dat al onder de geadverteerde prijs ligt. Dat is een mooi begin. Dan begin je zelf over een vakantiebudget dat wat beperkter is dan dat bedrag, en doe je een tegenbod. Eventueel vraag je er iets extra's bij, zoals poolheat. Zeker als je langere tijd huurt is een korting geven gebruikelijk. Denk hierbij aan meer dan een week, en hoe langer hoe hoger de korting.
En zo kom je er vast wel uit.
Vergeet nooit te vragen om een bedrag inclusief alle taxes, kosten (schoonmaak etc) en extra's. Een volledige all-in prijs!
En duidelijk de valuta waarin het bedrag is; US dollars, GB Pounds, Euro, of ...
Anders kom je achteraf alsnog voor verrassingen te staan.
-
Of noem daarna meteen je max budget helpt ook vaak. Natuurlijk ook wel eens nee gekregen op een villa, dat mijn budget te laag was. Maar dan keek ik snel verder.
Via deze site vraag ik altijd eerst een quote aan http://www.orlandovillaowners.com/
Daarna altijd handelen bij de villa's die ik graag zou willen hebben.
-
Villa huren
Hoi,
ik heb een vraagje. Ben op zoek naar een huis om te huren in augustus in de omgeving Orlando. In het verleden beschikte ik over enkele websites waarbij je een soort algemene vraag kon versturen. Je vermelde dan de data en dan konden eigenaren je contacteren als hun huis nog beschikbaar was.
Helaas, domkop die ik ben, ben ik de webadressen kwijt.
Is er iemand voor wie dit herkenbaar is en me deze terug wil/ kan bezorgen?
groetjes
-
Re: Villa huren
Bedoel je misschien deze site van Homeaway ?
Zo ja, dan zijn er nog meerdere varianten hoor
-
-
Dat lijstje bedoelde ik ook, bedankt.
-
Ah, super!
Heel erg bedankt!
grtjs
-
Ik heb een kort vraagje over het huren van een villa. Ik heb deze week, na een tip hier op het forum, via een aantal sites veel offertes voor komend jaar mogen ontvangen. Wat zijn zoal de risico's bij het huren van een villa? Meestal maak je een aanbetaling, en tzt het uiteindelijke bedrag. Maat wat als de eigenaar zn woning verkoopt of weet ik veel wat er allemaal kan gebeuren, dan heb je natuurlijk geen dekking qua verzekering..
-
Lees dit eens:
http://www.homeaway.com/info/securit...ction-Products
en ook de andere pagina's hiervan:
http://www.homeaway.com/info/security?Travelers
Als je een woning hebt gevonden bij Homeaway (of één van hun andere organisaties) kun je hiervoor een verzekering afsluiten. Dit kan ook voor evt. damages zodat je dan geen borg hoeft over te maken.
http://www.vacationprotection.com/?a...securitycenter
-
Super, Bedankt voor de info.
-
Citaat:
trails
Als je een woning hebt gevonden bij Homeaway (of één van hun andere organisaties) kun je hiervoor een verzekering afsluiten. Dit kan ook voor evt. damages zodat je dan geen borg hoeft over te maken.
Klopt, maar is niet altijd beschikbaar, want niet alle eigenaren die op HomeAway adverteren hebben deze optie geactiveerd. Wij bieden wel de betalingsoptie via HomeAway aan (waardoor de gast verzekerd is van een veilige transactie tot 10.000) maar wij vragen wel een borg, simpel omdat we niet achteraf het gezeur willen hebben dat we met HomeAway in discussie moeten of een schade wel of niet verhaalbaar is.
-
Wij hebben voor volgend jaar een townhome geboekt die we via Homeaway hebben gevonden en deze eigenaar had wel de optie om de borg bij te boeken. Dit hebben we ook gedaan want het was maar een klein bedrag. In ieder geval minder dan de bankkosten die we vorig jaar hadden.
Als eigenaar van een (vakantie)woning kunnen de zaken heel anders liggen (weten we uit ervaring).:)
-
Hi!
Heeft iemand ervaring met huren van een villa op dahlia reserve drive kissimmee - Homes Welcome Center? En hoe vinden jullie deze ligging?
Gr.,
Melissa
-
Ik vind het best ver zuidelijk de Poinciana Blvd op.
Het verste dat ik die kant op heb gezeten was Winding Willow Court in Cumbrian Lakes community. http://goo.gl/maps/FVxlx
Tot aan de 192 is het al een kwartier rijden, naar Disney zonder druk verkeer zeker een half uur.
Ik ken de community (Crescent Lakes?) verder niet.
Homes Welcome Center is m.i. de plek op highway 192 in Kissimmee waar je (net als vele anderen) de sleutel / papieren gaat ophalen.
-
Crescent Lakes ligt langs een mooie weg en het is een ruim opgezette community. Dit is ook de weg naar Boggy Creek Airboats.
Maar, zoals Michael66 ook al zegt, het ligt vrij ver van alles af. Als je 10 minuten extra rijden niet erg vindt dan is dit een mooie wijk om te verblijven.
-
Re: Ervaring met villa, betrouwbaar?
Citaat:
PENPE
Vanaf a.s. dinsdag zit ik in een villa die er schuin tegenover ligt ;)
Voor wat betreft de prijsonderhandeling zou ik eerst een pricequote opvragen, afhankelijk van de offerte die je krijgt kun je altijd nog gaan onderhandelen onder het mom van dat ie net boven je budget zit en laat dan een 2e bod doen. Probeer een prijs af te spreken inclusief tax en poolheat.
Nog vragen ? je weet me te vinden...
En hoe beviel de buurt jullie? Goeie ligging? Aanraders van restaurantjes dichtbij?
We hebben kunnen onderhandelen. 1000 Euro voor 16 nachten! :) incl. schoonmaak.
-
Re: Ervaring met villa, betrouwbaar?
vorig jaar in Crescent Lakes gezeten. Op zich een rustige community met redelijk wat vaste bewoners.
Wij vonden het ook te ver weg van alles. hebben een paar keer wat restaurantjes geprobeerd maar kwamen
uiteindelijk toch weer uit op de gebruikelijke tenten. dit jaar bewust voor een locatie gekozen die wat dichter bij is.
op zich is Poncia wel redelijk dicht bij, maar is niet veel bijzonders. Zelfs de wallmart viel daar tegen.
de vakken waren minder gevuld, was gewoon rommeliger. voor ons was de prijs het niet waard.
-
Wij komen zelf vaak op Marco Island en dat ligt in het Zuidwesten van Florida vlakbij Naples en ook dat gebied is prachtig. Het eilandje zelf is mooi met veel stranden en leuke restaurants.