-
Re: Vliegen met Air Berlin
De stoel die wij gekozen hebben blijkt net voor het toilet te zitten dat vind ik toch wat minder.
Tijdens het reserveren was ons dit niet opgevallen , we kwamen er later pas achter .
Wel raar dat je maar 1 keer kunt inloggen bij de stoel reserveringsbevestiging.
Ik dacht dat ik gelezen had dat als je de top
bonus service kaart had kosteloos je stoel reservering mocht wijzigen.
-
@ ietie.
We hebben meerdere keren de stoelen bij de toiletten gehad en eigenlijk alleen maar blij ermee.
Je hoeft jezelf in ieder geval niet dwars door de rijen te persen om er te komen. Zeker 's nachts is dat een crime als half de gasten hun voeten in het looppad parkeren.
-
Het enige nadeel vind ik dat je je stoel niet kan kantelen om te slapen.
-
Bij AB kan dat volgens mij wel op de long-haul vloot.
Dat niet kunnen kantelen is alleen op de short-haul zover ik weet.
-
Geen idee of die stoelen kunnen kantelen. We vinden het bloed irritant als onze voorburen de hele tijd zitten te flipperen en dus met het spreekwoord :'wat gij niet wilt dat u geschied" in het achterhoofd kantelen we dus nooit.
Is trouwens ook niet nodig je kunt je benen uitstekken en dat weegt op tegen alle kantel voordelen.
-
Bedankt voor het meedenken en jullie adviezen.
We zullen zien hoe het gaat.
-
De XL stoelen (bij nooduitgang) kunnen versteld worden. Enigste nadeel is dat de stoel bij de raam minder been ruimte heeft vanwege de deur.
Stoelen bij de toiletten is niet echt een nadeel - toch? Op bepaalde momenten kan het wat drukker zijn, maar je hoeft zelf inderdaad niet langs alle
rijen te persen of te wachten wanneer het personeel met de karretjes langs alle stoelen zijn gepasseerd.
Mogelijkheid achteraf stoelen te wijzigen is mij onbekend en wellicht niet mogelijk met XL stoelen vanwege de meerprijs.
-
Ik ben benieuwd of Air Berlin op de USA blijft vliegen, ik begreep dat ze een order van 33 toestellen geannuleerd hebben en dat het de bedoeling is om straks alleen nog regionale vluchten te gaan uitvoeren. Zou wel jammer zijn want dat betekend nog minder concurrentie op de vluchten naar de USA.
-
Air Berlin heeft inderdaad een order van 33 toestellen geannuleerd, maar dit zijn grotendeels korte afstandsvliegtuigen (18 Boeing 737's)
Met de airbussen 330's die ze nu nog hebben kunnen ze nog prima een aantal jaren voort. De 15 orders voor 787's zijn inderdaad ook geannuleerd, maar dat wil nog niet zeggen dat ze stoppen met het lange afstandsvliegen. Wel is het zo dat Air Berlin al jaren geen winst meer schrijft en dat er dus eigenlijk geen geld is voor nieuwe toestellen.
-
Sinds wanneer kun je bij AirBerlin ook voor vluchten naar de US 30 uur van te voren op internet inchecken?
-
Wij zijn nu meerdere keren met Air Berlin van Dusseldorf naar Fort Meyers gevlogen en dat werkt goed. Helaas geen Premium Economy, want Economy van Air Berlin is altijd bomvol, erg krap en met keiharde stoelen. Voordeel is wel dat je rechtstreeks naar Fort Meyers vliegt en dat is een prettig klein en goed georganiseerd vliegveld. Jammer dat er nog steeds geen airline direct van Amsterdam naar Miami of Fort Meyers vliegt. We hebben 1x business class gevolgen met Air Berlin en dat is perfect. Helaas zijn de kosten zo hoog dat we dat maar overslaan in de toekomst.
-
Vliegen met AirBerlin
Hoi,
Ik zie hier allerlei dingen staan over vluchten naar Florida, met allerlei verschillende luchtvaartmaatschappijen, maar helaas nog niet met AirBerlin.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe is dit bevallen?
Wij vliegen vanaf Düsseldorf rechtstreeks naar Miami (hebben voor deze maatschappij gekozen omdat we een rechtstreekse vlucht wilde hebben en geen overstap)....
Gewoon benieuwd hoe jullie ervaring was ;)
-
Re: Vliegen met AirBerlin
Hoi Reffel,
Er is wel een topic over Air Berlin --> http://www.floridaforum.nl/showthrea...ghlight=berlin
Ik ben 3x naar Miami geweest met Air Berlin (en ook in binnen Europa ermee gevlogen). Mijn ervaring is heel positief. Het is betaalbaar, netjes, goede entertainment aan boord, goede service in het algemeen. Persoonlijk vlieg ik liever via Air Berlin rechtstreeks naar miami dan met Arkefly/JetAir naar Orlando.
-
Re: Vliegen met AirBerlin
Ohhhhhhhh Holandesa, duidelijk niet opgelet ;)
Dankjewel voor de link! Ga meteen eventjes kijken...
De ervaringen die ik heb gehoord over Arkefly/Jetair waren ook niet denderend.... plus deze hebben (volgens mij) geen Bussiness Class.
Lufthansa, ook Duitse degelijkheid, wel ervaring mee (naar Malediven) en was ook super!
-
Wij hebben 2 jaar geleden met AirBerlin gevlogen, alles prima, rechtstreeks is heel relaxd!
-
Al enkele keren met A.B naar Miami gevlogen. Best goed bevallen. Mocht je een derde stuks bagage mee willen nemen dan opgepast!! kost je 165 euro. Klachten handelen ze slecht of heel laat af. Maar ze zetten zichzelf wat in de markt als prijsvechter....dat gaat op den duur ten koste van veel extra's (betalen voor je stoel etc). Voordeel is natuurlijk dat je rechtstreeks vliegt...en dat is veel waard!.
-
3 jaar geleden hebben we met Air Berlin gevlogen en nu dit jaar gaan we met Pasen terug naar Florida met AirBerlin. We vliegen van Dusseldorf naar FortMyers en terug van Miami naar Dusseldorf.
Onze ervaring met Airberlin is positief (anders zouden we nu niet opnieuw gekozen hebben voor Airberlin) :-) .
Voordelen :
- prijs
- vliegen rechtstreeks (zeker als je reist met kinderen is dit een groot pluspunt)
- vertrekken vanuit Dusseldorf . Dit is een kleinere luchthaven in vergelijking met Amsterdam of Brussel, wat toch altijd relaxer is .
tot slot nog een tip : als je op zoek bent naar een parking tijdens je verlof. Kijk dan ook eens naar de hotels in de buurt, want er zijn verschillende hotels waar je ook je wagen tijdens je vakantie mag laten staan + overnachting + vervoer naar luchthaven en het prijsverschil met de gewone betaalparking aan de luchthaven is niet zo groot !
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
probits
3 jaar geleden hebben we met Air Berlin gevlogen en nu dit jaar gaan we met Pasen terug naar Florida met AirBerlin. We vliegen van Dusseldorf naar FortMyers en terug van Miami naar Dusseldorf.
Onze ervaring met Airberlin is positief (anders zouden we nu niet opnieuw gekozen hebben voor Airberlin) :-) .
Voordelen :
- prijs
- vliegen rechtstreeks (zeker als je reist met kinderen is dit een groot pluspunt)
- vertrekken vanuit Dusseldorf . Dit is een kleinere luchthaven in vergelijking met Amsterdam of Brussel, wat toch altijd relaxer is .
tot slot nog een tip : als je op zoek bent naar een parking tijdens je verlof. Kijk dan ook eens naar de hotels in de buurt, want er zijn verschillende hotels waar je ook je wagen tijdens je vakantie mag laten staan + overnachting + vervoer naar luchthaven en het prijsverschil met de gewone betaalparking aan de luchthaven is niet zo groot !
Ohhh ook met Pasen! Wij ook, maar vliegen naar Miami! Inderdaad Düsseldorf (net zoals Eindhoven Airport) klein en compact vliegveldje.... Ik vind dat erg prettig!
Wij vertrekken al om 9 uur ongeveer, dus besloten de avond ervoor naar Düsseldorf te rijden, daar nemen we ook een hotel met bewaakte parking met taxi service... kunnen we toch een paar uurtjes langer in bed blijven liggen!
Zuiril Wij vliegen Bussiness Class, daar mag je genoeg bagage en handbagage meenemen... zou eruit zien als we meer bijhadden dan toegestaan is ;)
En voor ons was de enige eis die we hadden, een rechtstreekse vlucht.... is al vermoeiend genoeg, laat staan als je ergens overstap hebt!
-
Wij hebben vandaag een mail van Air Berlin gekregen. Een soort reminder mail om eventuele opties te regelen zoals de stoel reservering en gourmet eten. Daarnaast kwmen wij in aanmerking voor een upgrade naar business class. Hiervoor is de bedoeling dat je een offer doet voor de upgrade. Voor onze groep van 4 is de minimum inzet 460 euro's (met een maximum tot 1250 euro's). Als de inzet wordt geaccepteerd, dan krijg je de bevestiging via e-mail tot 12u voor de vlucht.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
-
Ikzelf nog niet, maar weet wel dat elke passagier daarvoor in aanmerking komt. de hoogste bieder wint uiteindelijk....
-
ja, het gaat zeker naar de hoogste bieder. Bij de offer zie je ook of je enigszins kans maakt. Je ziet of je offer "weak, fair, good, great or excellent".
Deze nieuwe 'service' is sinds vorig jaar augustus gestart en is idd een slimme manier van Air Berlin om extra centjes te verdienen.
Hierbij de link voor meer info: https://www.airberlin.com/nl/flightbooking/upgradeoffer
En dan nog een vraagje: Ik had plaatsen gereserveerd (via Top Service bonus card), maar ik kan die nergens terugvinden op die boeking in de website. Weet iemand hoe ik dit kan achterhalen?
Of kan ik die pas weer zien tijdens de check-in? (30u voor de vlucht)
-
Citaat:
En dan nog een vraagje: Ik had plaatsen gereserveerd (via Top Service bonus card), maar ik kan die nergens terugvinden op die boeking in de website. Weet iemand hoe ik dit kan achterhalen?
Of kan ik die pas weer zien tijdens de check-in? (30u voor de vlucht)
dat probleem hadden wij ook. Ik heb er een telefoontje aan gewaagd en heb vervolgens de bevestiging gekregen. Vervolgens hebben we fake-zoekopdracht gedaan, zag toen dat de stoelen bezet waren.
-
Wij vliegen met air berlin en willen een skip the counter doen bij alamo maar dit lukt niet .
Zodra je alle gegevens invult is er ook nog een kopje wat vraagt om je vlucht nummer en maatschappij , air berlin staat niet in het lijstje van opties , vlucht nummer word wel automatisch weer gegeven bij inloggen.
Zodra je dan niks invult ( optioneel) en verder wilt gaan dan komt er een rood balkje tevoorschijn waarop staat dat het frequent flyer topbonus niet gebruikt kan worden bij deze boeking.
Je komt dan ook niet verder met inchecken , volgens airberlin krijg je bij alamo extra miles .
Maar kijk je bij alamo dan staat air berlin er niet bij als partner .
Iemand dit ook al eens mee gemaakt ?
Heb bij het boeken het nummer van onze topbonus pas doorgegeven ( voor de extra miles) maar kan hem nu zelf nergens maar verwijderen of terug vinden bij mijn profiel van alamo.
-
Volgende week dinsdag vliegen we met Air Berlin. Ik heb al stoelen gereserveerd via de Service Card, maar ik wil ook de dag tevoren mijn bagage al inleveren (we overnachten in een hotel vlakbij, dus nog maar een korte trip naar de airport op dinsdagochtend). Dat kan tussen 18.00 en 20.00 uur. Nu kan ik ook al online inchecken, vanaf 30 uur voor vertrek. Heeft dat zin om dat al thuis te doen, of kan ik dan daardoor niet meer de bagage al op maandagavond inleveren?
-
Vast gelegde stoelen dmv topbonus kaart zijn spontaan gewijzigd , wilde online inchecken en zag dat onze stoelen gewijzigd zijn we zitten niet meer naast elkaar maar achter elkaar in 3 rijen.
Dus allemaal een vreemde naast ons , mogen ze dat zo maar doen?
-
@Frank, je kan gewoon thuis via internet inchecken en de avond van te voren gebruik maken van de late night check in. Wij hebben dit vorige week gedaan en vonden het ideaal ! De volgende dag hoef je alleen nog maar door de douane en kan je zo naar de gate lopen.
-
@ietie;
Even contact met AB?
Ja, in principe mag dat wel ja...
-
@Iris02;
Bedankt. Moet je dan nog steeds 3 uur voor vertrek aanwezig zijn, of kan dat dan wat korter?
-
Nee je hoeft dan geen drie uur van te voren aanwezig te zijn. Je dient er echter wel rekening mee te houden dat het bij de douane erg druk kan zijn. Wij hebben in het Sheraton overnacht (1 minuut lopen van het vliegveld) en zijn hier om 08.20 uur vertrokken (boarden was 09.20 uur). De douane nam zeker 30 minuten in beslag, daarna 5 minuten lopen naar de gate.
Wij vonden het ideaal !
-
Op de heenreis hadden we ruim 5 uur vertraging en daar hebben we meteen werk van gemaakt. Afgelopen weer al bericht ontvangen van Air Berlin dat we de officiele vergoeding per persoon krijgen !!! Dit hadden we nooit verwacht en zeker niet zo snel als nu. Wij zijn dik tevreden.
-
Vraagje: ik heb al 2 jaar een Air Berlin topbonus servicecard. Is geldig t/m september 2015. Vorig jaar ontving een een berichtje om hem te verlengen. Dit jaar niets ontvangen en het lukt me nu niet om hem te verlengen via de website. De optie om aan te geven dat je al member bent werkt niet. Ik heb vandaag tickets naar Florida gekocht en wil graag de stoelen (gratis) reserveren via mijn servicecard. Air Berlin via nederlands telefoonnummer ook al niet bereikbaar. Iemand ervaringen met verlengen servicecard (renewal)?
-
Wanneer heb je hem voor het laatst gebruikt?
Je kan hem volgens mij namelijk maar 1 malig met een jaar verlengen zonder hem te gebruiken.
Nu je hem dan wil gaan gebruiken, maar kan dat volgens mij alleen voor vluchten tot eind september 2015(geldigheid)..
-
In juni 2015 heb ik hem voor het laatst gebruikt voor de aankoop van mijn tickets voor november 2015 en eind juli is hij gebruikt voor onze vlucht naar Florida. Ik gebruik de servicecard ongeveer 4 maal per jaar. Er is iets mis met de website denk ik. Als ik een servicecard aan wil vragen en aangeef dat ik al topbonus member ben dan wordt er toch een nieuw account aangemaakt (nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord invullen). Ik ben maar gestopt. Als je aanklikt dat je nog geen member bent dan slaat de hele website op hol en geeft hij een foutmelding. Ik hoop dat het een tijdelijk probleem is. Ik heb mijn tickets voor februari 2016 toch maar geboekt omdat er opeens een weekendspecial was (waar ik geen bericht van heb ontvangen maar toevallig tegenkwam).
Weet jij hoe je de card normaal moet verlengen? Er staat geen duidelijke info op de website van Air Berlin.
-
Er blijkt een probleem met de website te zijn van Air Berlin. Ik heb met Air Berlin Duitsland gebeld en de verlenging van de service card en de stoelreserveringen telefonisch kunnen regelen! Probleem is dus uiteindelijk opgelost.
-
Is het verlengen van de Service Card goedkoper dan het (eventueel later) opnieuw aanschaffen?
-
Ik ben druk aan het zoeken naar vluchten. Omdat Air Berlin dit jaar goed gevallen is en we graag rechtstreeks vliegen kijken we hier weer.
Nu zie ik een flink verschil qua prijs bij Air Berlin zelf en bij Tix.nl Heeft iemand hier ervaring mee.....?? Vind het erg apart.
Tix: http://tix.nl/search/flights?type=rt...s=true&submit=
Airberlin: http://www.airberlin.com/nl-NL/booki...njaw&openjaw=1
Je zou toch denken rechtstreeks is goedkoper????
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Ilse_
Nee hoor, ik heb mijn tickets vaak goedkoper via bv Tix.nl. Ik kijk altijd wel even of ik ze rechtstreeks ook voor die prijs (of goedkoper) kan krijgen en anders boek ik bij de goedkoopste aanbieder. Geldt trouwens niet alleen voor Air Berlin, ook andere maatschappijen zijn vaak genoeg goedkoper bij niet rechtstreeks boeken.
-
Afgelopen zomer met Air Berlin gevlogen en een flinke vertraging gehad. Hier hadden we na wat mailtjes vrij snel een voucher voor ter compensatie.
Nu zagen we een flink prijs verschil voor vluchten voor zomer 2016 met Air Berlin zelf en met Tix.nl. Voucher was niet inwisselbaar via Tix.l bleek na navragen ) Nu zijn we dus gaan mailen maar dit is daar een heel gedoe. Vorige week kwam de mail terug dat ze ons willen bellen over hoe en wat en ja net dus dat gesprek gehad...... We konden uiteindelijk kiezen. Of het geld van de eerste voucher Cash..... of het verschil in prijs bovenop de bestaande voucher. We hebben voor het laatste gekozen omdat we dna rechtstreeks kunnen boeken bij Air Berlin....... Soms duurt het even maar we zijn er nu heeeeeel blij mee dus dat word boeken komend weekend. !!!
-
Hi all,
Ik ben even benieuwd, wij vliegen a.s. weekend (met een 1,5 jaar eigenwijze peuter :)) naar Miami. Ze hebben plaatsen gereserveerd helemaal vooraan (ROW 15, direct na businessclass). Dit was het fijnste met een kleintje.
Nu heb ik twee vragen waar ik niet zo snel antwoord op kan vinden.
- Zijn de vluchten van Dusseldorf naar Miami altijd volledig vol (we hebben twee plaatsen, dan kon ik nog even ergens zitten en de kleine op mijn plek zitten)
- Weten jullie of vooraan in het midden er ook schermpjes zitten, op foto's lijkt hier niets te zitten?
- Heeft er iemand al eens een business-class upgrade gedaan en zo ja, wat waren de kosten?
We vliegen met de Airbus 330-200
https://media.licdn.com/mpr/mpr/p/8/...c9/37d40f9.jpg
Dank je wel vast voor jullie reacties.
-
De schermpjes voor aan haal je vaak uit de leuning van je stoel ze zitten dus "opgeborgen".
Op de rest kan ik je geen antwoord geven succes!