Water Temperature
The temperature of our pools remains constant throughout the year. The fresh water Serenity Bay and Wind-away River are maintained around 86 F (30 C). The salt water dolphin pools, and Tropical Reef are 77 F (25 C).
Wij zijn er 2 keer geweest (in februari) en hadden beide keren gekozen voor een vest. Die kun je makkelijker uit doen als je ligt te zonnen of als je gaat eten. De meeste mensen die een wetsuit kiezen lopen er ook de hele dag in en dat wilden wij niet.
04-10-11, 13:58
Belle1974
Re: Discovery Cove
Toch nog een reactie van Discovery Cove; Ik krijg een poster van 16 x24 gratis als ik fotos koop na afloop van de Dolphin Swim.
Ach leuke offer maar het weegt niet op tegen het prijsverschil van ong 150 dollar in totaal.
We gaan het zien eind deze maand. Heb er nu al zin in! Zijn de temperaturen wel lekker in Oktober?
04-10-11, 15:23
trails
Rond de 30 graden. Warm genoeg?
05-10-11, 08:56
Belle1974
Ja warm genoeg om lekker tussen de vissen te zwemmen, de lazy river te doen en natuurlijk de dolfijnen te ontmoeten. Ik heb er zin in. een redelijk relax dagje in ons overvolle programma!
Je kan bij hun met swim of zonder swim boeken. Je boekt het als " Discovery Cove Choice of Adventure (Swim)"
En staat doe swim dan voor met dolphin swim?
11-12-11, 23:31
florida2014
Nieuw voor 2012...
Freshwater Oasis, opening at Discovery Cove in spring 2012 is, an all-new attraction featuring swimming and wading adventures with face-to-face encounters with playful otters and curious marmosets.
Discovery Cove, right across the street from SeaWorld Orlando, isa limited-admission, all-inclusive tropical day resort where you swim with dolphins, hand-feed tropical birds in a free-flight aviary, snorkel among thousands of colorful fish and rays and relax on pristine beaches. When you participate with nature at Discovery Cove, you unlock discoveries that can be life-changing.
Freshwater Oasis is an all-new opportunity to wade up-close with wildlife in a relaxing tropical setting. It’s an exhilarating tropical exhale. Designed with a rainforest canopy above and sparkling-clear springs below, Freshwater Oasis is a natural fit within Discovery Cove’s tropical vibe.
Wade past rocks and trees to encounter the thriving, lush habitat of the Asian small-clawed otter. Experience the lively energy of the otter in an up-close-and-personal way, without ever having to leave the refreshing water.
Swim through waist-deep water to the center of Freshwater Oasis, or view from a scenic pathway, an island abundant with life. There will be no glass separating you from the marmoset monkeys that call the idyllic island home. Experience a whole new world, right in front of your eyes.
No matter where guests turn, they’ll find endless discoveries. Freshwater Oasis is included with admission to Discovery Cove, an all-inclusive tropical getaway and the only place to experience the most exciting animal encounters the world has to offer.
ik zit enorm te twijfelen om DC te boeken.Vind het een verschrikkelijke hoop geld,ben zo bang dat het tegenvalt.Wie o wie kan mij/ons vertellen dat het echt de moeite waard is?
17-01-12, 15:11
Teleton
Re: Tickets voor diverse attractieparken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cara
dat het echt de moeite waard is?
Niemand, ben ik bang. Want wat is de moeite waard, wat is leuk, wat is lekker, wat is fijn.........
Duizenden mensen gaan naar DC, maar ja dat zegt nog niet dat het voor jou de moeite waard is......Keuzes, keuzes.......[-(. D'r is overigens een topic over, hoor.
17-01-12, 15:48
Ebelix
Afgelopen november zijn wij, man, vrouw, zoon van 18 maanden, naar Discovery Cove geweest. We hebben niet met dolfijnen gezwommen omdat onze zoon te jong is maar wij hebben wel een fantastische dag gehad. Geheel verzorgd met eten en drinken en lekker zwemmen in het grote bad. Later op de dag zijn we gaan zwemmen met de roggen, vissen en hebben we nog haaien gekeken. Alles was gewoon leuk en goed verzorgd. Het enige wat we niet hebben gedaan is duiken. Daartoe is ook nog een mogelijkheid.
Wat wij hebben gedaan is een cabana huren. Dit meer om onze zoon rustig tussen de middag te laten slapen. Helaas is dat niet gelukt maar het was een heerlijk plekje om je even terug te trekken. Bij de cabana hoort ook een persoonlijke PA die zorgt dat het je aan niets ontbreekt.
Wij vonden het geld meer dan waard en ook het zwemmen met de dolfijnen gaf alleen maar tevreden gezichten. Daarnaast krijg je ook nog een kaart voor Seaworld of Bush Gardens. Deze kosten normaal ook al bijna usd 80,00 per stuk.
17-01-12, 16:11
trails
Ook wij (5 personen) vonden het zeer de moeite waard. We zijn er nu 2 keer geweest en vonden het geweldig en hebben de dagen daar volledig benut.
Beide keren waren we rond 8 uur daar om in te checken en om te kunnen regelen dat we rond 10 uur konden zwemmen met de dolfijn. Na het inchecken op ons gemak gaan ontbijten, dan de verplichte info en toen zwemmen met dolfijn. Dan hoef je de rest van de dag in ieder geval niet meer op de tijd te letten.
Heerlijk drijven in de lazy river, zwemmen in de pool en snorkelen in het rif. Verder genieten van het vogelverblijf, het roggenbad, lekker in de zon liggen en DC in het algemeen. De service in DC is super!
Ontbijt, lunch, drankjes en alle snacks zijn inbegrepen.
En zo bij ons ook 2 weken ongelimiteerd entree voor Seaworld en Busch Gardens.
Het is niet goedkoop maar als je na gaat wat allemaal is inbegrepen dan valt het wel mee.
17-01-12, 16:16
Cara
Ok. ben overtuigd.....ga boeken voor onze vijfde trouwdag 30 juli ;-)
17-01-12, 16:46
moonlight91
ook ik zeg met volle overtuiging DOEN!!!!!!
17-01-12, 16:47
trails
Geniet ervan, ik durf bijna heel stellig te zeggen "je zult geen spijt krijgen". :grin:
18-01-12, 11:37
Flufjuh
Ik vind het ook heel veel geld, maar als je omrekent is het op zich niet duur. Maar goed, je moet toch dat flinke bedrag maar ff ophoesten. :) Ik denk dat wij de volgende keer ook DC erbij boeken, lijkt me een geweldige ervaring om te zwemmen met dolfijnen.
24-01-12, 22:05
johan&wilma
Wij hebben via onze reisbureau kaarten geboekt 155,00 euro perstuk.
Dat is all inkl. en entree Seaworld , Wij gaan zaterdag de 3 febr. na seaworld
en zondag 4 febr. naar DC.
We kijken er na uit.
25-01-12, 12:27
dejo
Ik kan op de site van DC nergens de prijzen van de foto paketten zien. Kijk ik misschien verkeerd? Of zijn die alleen bekend als je de foto's gaat ophalen?
Alvast bedankt.
25-01-12, 13:47
moonlight91
na het zwemmen krijg je de foto`s te zien
er ligt een lijst met alle pakketen en prijzen
het eerste jaar hadden we het volledige pakket
afgelopen jaar hebben we 1 foto genomen
Island photo package kost $73,49 incl. tax en bestaat uit:
3 stuks 15x 20 cm fotoafdrukken en
2 stuks keychain met print
Adventure photopackage kost $148,04 incl. tax en bestaat uit:
5 stuks 15x20 cm fotoafdrukken,
2 stuks keychains met print en
1 stuk photo CD met alle foto's die in het park die dag van je worden gemaakt
Ultimate package kost $233,24 incl. tax en bestaat uit:
7 stuks 15x20 cm fotoafdrukken
1 stuks 10x15 cm foto afdrukken en 2 stuks keychains(zelfde print)
1 stuks digitale foto cd
1 stuks dvd van de dophin swim
1 stuks photo album
1 stuks 40x 60 cm poster
* 10x15cm + pasfoto formaat afdrukken $21,13 incl. tax
* 15x20 cm afdrukken $21,13 incl. tax
* 40x60 cm posterafdruk $37,28 incl. tax
* 61x91 cm posterafdruk $47,93 incl. tax
* DVD dolfijnen swim $79,88 incl. tax
* Digitale cd met foto's $133,13 incl. tax
09-02-12, 17:55
houtsie
Kan iemand mij vertellen wat ze bij DC onder het zwemmen met dolfijnen verstaan is het alleen een beetje aaien of wordt er ook echt gezwommen met de dolfijnen oa vinnen vasthouden, spelen, kusje etc.
09-02-12, 19:29
moonlight91
je krijgt in het water informatie/uitleg over de dolfijn,er word geaait, je mag hem/haar een kunstje laten doen,kusje geven,en aan de vin je laten voorttrekken/zwemmen ...
09-02-12, 19:44
houtsie
We zitten erg te twijfelen wat we gaan doen het is echt een wens van mijn dochter is om te zwemmen met dolfijnen. Ikzelf heb het op Curacao gedaan maar toen was zij nog te klein en mocht ze alleen aaien. Was toen echt een geweldige ervaring je was toen echt aan het zwemmen met ze en deden kunstjes in diep water dus dat wil nu ook graag mij dochter doen. We zitten erg te twijfelen aan DC of dat we het ergens op de Keys gaan doen volgens mij is het daar wel uitgebreider qua zwemmen met dolfijnen, ze springen over je heen, hoepel, knuffel, kusje en ook aan de vinnen vast houden. Het is natuurlijk erg leuk dat je de hele dag op het park kan blijven en alles kan meemaken maar als het puur om het dofijnen zwemmen gaat wat zouden jullie dan adviseren?
09-02-12, 20:20
moonlight91
volgens mij betaal je op de keys al gauw $175 om een half uurtje te zwemmen plus de entree van het park (in het geval van theater of the sea)
bij discoverycove in het laagseizoen 229$ en ik dacht 259$ in het hoog daar heb je een geheel verzorgde dag voor met ontbijt en lunch,gehele dag onbeperkt limonade/bier/koffie/thee/chips/ijs en ga zomaar door tot op de badhanddoeken en gratis entree voor seaworld of buschgarden
wij kiezen elke keer weer voor discovery cove, we zijn dan een gehele dag onder de pannen, een heerlijk dagje rust
en ik denk in verhouding gezien goedkoop..
09-02-12, 23:46
trails
Ik heb in DC 2 keer met de dolfijn gezwommen en 1 keer bij Theater of the Sea. Als het puur gaat om het zwemmen dan zou ik kiezen voor Theater of the Sea want dat was qua zwemmen toch wel iets uitgebreider en je kreeg wat tijd om zelf nog met de dolfijn rond te zwemmen (dat was niet in DC).
12-02-12, 19:29
mblokland
Hoi,
Dit lijkt een perfecte aanbieding voor als je naar DC wilt met meer personen.
Als ik het goed begrijp kun je na het kopen van 1 annual pass met 6 personen voor 69$ p.p. naar DC.
22-02-12, 14:13
cindy74
je betaald dan voor een dag zonder zwemmen met dolfijnen 69 dollar en met dolfijnen 169 dollar mits 1 persoon de annualpas in zijn bezit heeft
04-04-12, 18:40
Maresjes
wij willen in juli graag met onze kids (13 en 8 jaar) naar DC om met dolfijnen te zwemmen. Op de site van DC staat dat je voor 50 dollar meer 14 dagen onbeperkt entree hebt tot Seaworld, Aquatica en Bush Gardens. Nou hebben wij Bush Gardens niet in onze planning staan, maar we willen wel naar Seaworld (2 dagen) en Aquatica (1 dag). Is het voordelig om deze entreetickets tegelijkertijd met de tickets van DC te kopen:?:
04-04-12, 19:22
moonlight91
wij hebben voor komende vakantie ook de toegang voor de 3 parken erbij genomen, ook wij gaan niet naar bush gardens dit jaar
volgens mij is het de goedkoopste manier
voor andere combie tickets seaworld/aquatica ben je duurder dan 50$
en losse tickets al helemaal
22-04-12, 12:28
Gerard056
hallo,
Wij gaan met z,n zessen in september as naar Discovery-Cove.
Nu lees ik dat het park geopend is vanaf 0900 uur en je kan inchecken vanaf 0800 uur.
Nu zijn wij al van plan om vroeg te komen en in te checken om evt onweer voor te zijn waardoor evt het zwemmen met dolfijnen ed. gecanceld kan worden ( weg centen ! ).
Maar vanaf hoe laat kan je daar dan ontbijten na 8 uur of moet je wachten tot 9 uur ?
iemand ervaring daarmee ?
mvg. Gerard.
22-04-12, 12:56
trails
Wij hebben het zwemmen met de dolfijnen 2 keer gedaan. Beide keren waren we rond 8 uur daar om in te checken.
De eerste keer gingen we gelijk om 9 uur zwemmen met de dolfijnen. Dat betekent dat je wel eerst een kwartier van tevoren een uitleg krijgt. Daardoor konden we pas gaan ontbijten na het zwemmen met de dolfijnen.
De 2e keer hadden we gekozen voor het zwemmen om 10 uur en konden nog op ons gemak ontbijten voor we de uitleg kregen.
Ik zou een volgende keer weer voor deze optie kiezen. Eerst ontbijten, dan zwemmen om 10 uur en dan heb je de rest van de dag om zelf in te vullen en te genieten van alles wat DC te bieden heeft, zonder dat je op de tijd moet letten.
Ik dacht dat je vanaf half 9 het park zelf in kon. Wel onder begeleiding omdat van alles wordt uitgelegd en omdat ze je daarna naar je cabana brengen.
Wij vonden beide keren zéér de moeite waard!!!
Een en ander is na te lezen op www.schoutenjanssen.nl
Bij Florida 2008 op 19 februari en bij Florida 2010 op 8 februari.
22-04-12, 15:52
cloggie68
Zodra je naar binnen mag, ik dacht rond half 9 mag je ontbijten. Beide keren dat wij er waren konden we gelijk aanschuiven bij het ontbijt. Ergens tussen 10 en 11 mochten we met de dolfijnen zwemmen en daarna hadden we dan ook de hele dag om in het park te genieten. Echt een heerlijke dag. Gelukkig hebben we geen last van onweer gehad, aan het eind van de dag ging het wel regenen maar dat was toen we toch al van plan waren naar huis te gaan.
De link naar ons verslag van 2010: http://www.usinorlando2010.blogspot....y-cove_07.html
29-04-12, 23:06
DJesse
Discovey cove
Hallo, Ik las laatst wat over Discovery cove maar snap het niet helemaal. Is het nou een soort park waar je kan zwemmen met dolfijnen, snorkelen met roggen enz of meer een soort organisatie met een 'all inclusive day pack' die je naar Seaworld en de Bush gardens stuurt om die dingen te doen? klinkt dom maar ze hebben het op hun site alleen maar over Seaworld Orlando, Bush gardens Tampa en Aquatica.
en nog een vraag:
Je hebt zo'n Day resort package en dan kan je voor 50$ 'unlimited admission' hebben voor Seaworld, Bush gardens of quatica. maar als je aan het selecteren wat je wilt enzo kan je niet iets neit selecteren. maar ik wil niet die 50$ extra betalen voor bush gardens ofzo. moet je dus die 50$ sowieso betalen en niet die pack zonder unlimited admission tot een pretpark nemen?
Jesse
oja: Mensen met ervaring met discovery Cove, ik hoor graag jullie verhaal/ervaring!
30-04-12, 10:11
Teleton
Re: Discovey cove
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJesse
klinkt dom maar ze hebben het op hun site alleen maar over Seaworld Orlando, Bush gardens Tampa en Aquatica.
Hmmm..heb je wel op de goede site gekeken? Er zijn foto's en filmpjes en er is een park map. Om eerlijk te zijn, zie ik niets over de parken die je noemt. Tenzij je op Our Sisterparks klikt....
Een bezoek aan DC kan voordelig uitpakken, je kunt kiezen voor aanvullende toegang voor Busch Gardens, SeaWorld en Aquatica. Dat is een kwestie van de mogelijkheden bekijken en keuzes maken. Altijd maar weer keuzes maken.......
30-04-12, 13:23
trails
Citaat:
oja: Mensen met ervaring met discovery Cove, ik hoor graag jullie verhaal/ervaring!
Lees eens wat reisverslagen.
Onze ervaringen van DC vind je hier: http://www.schoutenjanssen.nl/
Bij Florida 2008 op 19 februari en bij Florida 2010 op 8 februari.
01-05-12, 08:54
Gerard056
Hallo Jesse,
Discovery Cove is een apart Park van Seaworld,
het park kent twee soorten kaartjes 1 met zwemmen met dolfijnen en 1 zonder zwemmen met dolfijnen.
Een dag all-inclusief bestaat uit oa zwemmen in een basin met tropical fish, en een nieuw gedeelte waar binnenkort de opening van is zgn Fresh oasis met aapjes en otters ed. ook is er een soort van voiiere waar je vogels kan voeren , je kan ook zwemmen en ronddobberen in een soort van stromende rivier.
Het eten, drinken, parkeren, gebruik van duikbrillen, handdoeken, etc is bij de prijs in begrepen en je mag je snorkel als aandenken mee naar huis nemen.
Ook krijg je een foto die gemaakt wordt bij binnenkomst kado als herrinering.
Ook zit in de prijs begrepen 14 dagen onbeperkt toegang tot Seaworld zelf ( dit park ligt overigens aan de andere kant van de weg ) Je kan bij het boeken als extra,s evt tegen meerprijs een keuze maken voor ook toegang tot bv Bush Gardens te Tampa en het zwempark Antaquia van Seaworld.
In de laatste parken zit uiteraard het parkeren en eten en drinken ed. niet inbegrepen.
je kan via de website van Discovery cove de benodigde kaartjes bestellen ( je moet overigens reserveren voor discovery cove want je kan niet zonder reservering daar aankomen ivm een maximum aantal personen per dag ) je kan via de reserverings website aangeven wat je als extra,s wilt hebben.
Ik hoop dat ik je thans wat op weg heb geholpen.
mvg. Gerard.
01-05-12, 09:16
Teleton
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerard056
Ook zit in de prijs begrepen 14 dagen onbeperkt toegang tot Seaworld zelf ( dit park ligt overigens aan de andere kant van de weg ) Je kan bij het boeken als extra,s evt tegen meerprijs een keuze maken voor ook toegang tot bv Bush Gardens te Tampa en het zwempark Antaquia van Seaworld.
Je kunt zelf kiezen of je, als extra bij je DC-ticket, voor SeaWorld, Busch Gardens of Aquatica kiest.
Betaal je 50 dollar extra, dan mag je naar alle drie de parken in de volgorde die jij kiest! Je hoeft dus niet eerst naar DC. Hou er wel rekening mee dat je bij deze parken parkeerkosten moet betalen.
01-05-12, 09:35
Dr. Phlox
En dit alles kan je weer extra uitbreiden met bijvoorbeeld een trainer for a day pakket.
Hiermee ben je nog meer met de dolfijnen bezig dan het gewone zwemmen met dolfijnen.
Maar ook dit heeft weer een prijskaartje.
Zie voor een dag trainer for a day ons reisverslag van 2011 dag 5
Grz
Ton
Ps.
Als je gaat, ga dan heel vroeg zo rond 07:15 uur. Je kan dan als eerste de tijd uitkiezen om met de dolfijnen te zwemmen ( als je dit heb gekocht).
01-05-12, 11:21
Gerard056
Je hebt gelijk Teleton, ik had er in moeten zetten en/of afhankelijk wat je wilt voor welke prijs.
Ik ben al eerder in DC geweest en wij gaan nu in September weer de reserveringen zijn al gemaakt.
Gerard
01-05-12, 14:13
DJesse
Oke bedankt allemaal! dus voor een all inclusive day (zonder dolfijnen zwemmen) ben ik 169$ kwijt, maar dan heb je voor 14 dagen sowieso ongelimiteerde toegang tot seaworld, ontbijt/lunch en een prachtige dag met zwemmen met allerlei dieren.
Dan kom je nieteens zo heel duur uit want een los kaartje voor seaworld kost al 75$!
nog een vraag: in dat grand reef ofzo, waar ze in hun video mooie beelden van hebben dat ze redelijk diep onderwater zitten (rond de 2 a 3 meter) met allemaal roggen en tropische vissen, mag je daar gewoon tussen snorkelen (tussen dat koraal en de vissen)?
bedankt allemaal, ik snap nu wat het is én wat je kan doen, erg fijn. als jullie nog verslagen over jullie ervaring bij DC hebben zie ik die graag.
Jesse
01-05-12, 16:56
Harm
Alle mogelijkheden van D C op een rij
1 Basis ticket voor een hele dag DC van smorgens 9 tot smidags 5.30 uur inclusief een keuse uit een bezoek aan een van de volgende parken, SeaWorld, Busch Gardens of Aquatica $ 149 p.p.
2 Basis ticket voor een hele dag DC van smorgens 9 tot smidags 5.30 uur inclusief een Ultimate package geeft recht op 14 dagen onbeperkt SeaWorld, Busch Gardens of Aquatica $ 209 p.p.
3 Basis ticket voor een hele dag DC van smorgens 9 tot smidags 5.30 uur inclusief een keuse uit een bezoek aan een van de volgende parken, SeaWorld, SeaWorld, Busch Gardens of Aquatica. incl. zwemmen met dolfijnen. $ 259 p.p.
4 Basis ticket voor een hele dag DC van smorgens 9 tot smidags 5.30 uur inclusief een Ultimate package geeft recht op 14 dagen onbeperkt SeaWorld, Busch Gardens of Aquatica incl. zwemmen met dolfijnen. € 309
5 Basis ticket voor een hele dag DC van smorgens 9 tot smidags 5.30 uur inclusief een keuse uit een bezoek aan een van de volgende parken, SeaWorld, Busch Gardens of Aquatica incl. een bezoek aan Sea venture, dat is een onderwater wandeling met een helm op. $ 208 p.p.
6 Basis ticket voor een hele dag DC van smorgens 9 tot smidags 5.30 uur inclusief een Ultimate package geeft recht op 14 dagen onbeperkt SeaWorld, Busch Gardens of Aquatica incl. een bezoek aan Sea venture, dat is een onderwater wandeling met een helm op. $ 258 p.p.
7 Basis ticket voor een hele dag DC van smorgens 9 tot smidags 5.30 uur inclusief een keuse uit een bezoek aan een van de volgende parken, SeaWorld, Busch Gardens of Aquatica incl. een bezoek aan Sea venture, dat is een onderwater wandeling met een helm op. zwemmen met dolfijnen. $ 318 p.p.
8 Basis ticket voor een hele dag DC van smorgens 9 tot smidags 5.30 uur inclusief een Ultimate package geeft recht op 14 dagen onbeperkt SeaWorld, Busch Gardens of Aquatica incl. een bezoek aan Sea venture, dat is een onderwater wandeling met een helm op. incl. zwemmen met dolfijnen. $ 368 p.p.
9 Verder kan gekozen worden voor een private Cabana. Deze kan 3 weken voor het verblijf in DC besproken worden. En is voor verblijf van 6 personen voor $ 175
01-05-12, 17:12
Teleton
Citaat:
Oke bedankt allemaal! dus voor een all inclusive day (zonder dolfijnen zwemmen) ben ik 169$ kwijt,
De ticketprijs is afhankelijk van de datum, je kunt dus niet zo maar zeggen wat een ticket kost. ANWB leden krijgen in sommige perioden korting. Tussen 1 mei en 15 juni is er al een Non Dolfin Swim ticket voor $121 en een dolphin-swim ticket kost $189. Kijk even op de AAA site voor alle informatie en Show your Card.