Even dit topic doorlopen en je weet het:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7366
Knaapje
Afdrukvoorbeeld
Even dit topic doorlopen en je weet het:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7366
Knaapje
Ik heb bij Dollar in de meivakantie toch echt een nieuwe equinox mee gekregen als midsize SUV.
Op mijn voucher staat alleen dat ik een EQ heb gehuurd. Alamo kan dus niet zien of ik een midsize of een standardsize heb gehuurd. Als er dus geen Equinox in de midsize rij staat maar wel in de standardsize rij, dan kan ik daar toch aanspraak op maken? Of is dit een beetje te kort door de bocht.
Ervaring van 2 keer een Alamo Equinox huren via USAreisen.
Op de voucher staat Equinox en op het contract komt automatisch te voorschijn: Intermediate 4-wheel Dr Auto AC
Zoals je in het hierboven door mij aangehaalde topic kunt zien krijg je zelden een Equinox mee.
Echter niet getreurd, wat je meekrijgt zijn ook uitstekende auto's.
De Pontiac Torrent die ik had was een beul van een auto (zie foto) en de Ford Explorer (2-WD) een joekel van een 7-persoons.
Knaapje
Dat ben ik niet met je eens Knaapje, ik heb toch echt al vele malen een Equinox mee gekregen toen ik de Midsize SUV huurde.
Ik heb de laatste jaren toch echt zo goed als elke keer de Equinox gereden, nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik per vakantie meerdere auto's heb gereden vanwege gebreken toen ik nog bij Alamo huurde.
Maar van de 6 huurperioden bij Alamo heb ik 4x een Equinox gereden, als je die wil rijden gewoon naar vragen bij een medewerker. Heb ik ook gedaan als er geen auto stond die mij aanstond en met een beetje goede wil kijken ze of er 1 staat voor je.
Nou even snel geturfd op de eerste 5 pagina's van het door mij aangehaalde topic.
Van de ongeveer 20 die een Equinox gehuurd hedden hebben er 2 werkelijk een gekregen.
Knaapje
Aanvulling @verwijderd:
Je bent 4 keer in Florida geweest volgens je eigen gegevens en je vermeldt 2 keer een auto in "Welke auto kreeg je mee" en dat was geen enkele keer een Equinox. Mis ik iets??
Ik ben inmiddels al 6 keer in Florida geweest maar daarbij heb ik meerdere huurperiodes gehad met de auto. Ik heb een aantal keren een auto per week gehuurd terwijl ik er 3 weken was, dit zodat ik de mogelijkheid kreeg in verschillende auto's te rijden.
En dankzij de slechte auto's die ik van Alamo mee kreeg heb ik ook dikwijls van auto moeten wisselen waardoor je dus meer auto's rijd dan de keren dat je op vakantie bent gegaan.
Verder heb ik een doorreis gemaakt in de VS naar Buffallo en daar ook dus ook een equinox gekregen.
En ik heb niet alles vermeldt in het door jou genoemde topic.
En....zijn er misschien al ervaringsdeskundigen hier die met verkeerde link verwijderd in zee zijn gegaan en die er wat meer over kunnen vertellen?
Ik was zelf door een familielid gewaarschuwd dat er controle op het ID zou zijn. Nog eens naar gevraagd, kwam eigenlijk alleen in Duitsland voor.......Alamo reserveert gewoon met een kortingscode, je krijgt je confirmation en aan de balie kijkt er verder niemand meer naar.
In mijn geval (geen tweede chauffeur nodig) zijn hun prijzen momenteel best aantrekkelijk. 3 weken voor een SUV voor 533 euro, inclusief tank benzine. Zo'n prijs kan ik momenteel nergens anders vinden.
Wij hebben afgelopen week via American express (ivm frequent fly) bij dollar een midsize auto gehuurd op Orlando airport af te halen.
Leek een mooie aanbieding:
YOUR RATE IS: 1 Week at $109.25 per week. Unlimited mileage. 5 Extra Days at $17.09 per day.
Base Rate: $194.70
10% Discount: -$19.47
FACILITY CHARGE : $12.50
CONCESSION FEE REC : $18.68
ENERGY RECOVERY FEE : $4.50
FLORIDA SURCHARGE : $24.24
STATE TAX : $15.75
VEHICLE LICENSE FEE :
=================================
Total Estimated Charges: $257.98
Bij afhalen werd echter verteld dat de auto niet verzekerd was en nu kwam de totale rekening op $ 630 ipv $257.98 (en dan hebben we ook nog eens de goedkoopste verzekering genomen)
Wie heeft hier ervaring mee en hoe kunnen we dit in de toekomst voorkomen ?
Gezien ons komende vertrek naar Florida zullen er de komende jaren nog heel wat auto's gehuurd gaan worden door familie/vrienden en bekenden.
Huur de auto bij één van de verhuurders die hier op het Forum bekend zijn. Denk aan usareisen.de maar ook eautohuur.nl, sunny cars.nl etc. Voor de europese markt zijn speciale pakketten ( en prijzen!) vastgesteld. Hierin zijn de noodzakelijke verzekeringen inbegrepen.
Mee eens met Ton. Gewoon vanaf NL/DLD huren.
Dan was je (bij onze Oosterburen) al naar gelang verzekeringspakket ongeveer 340 tot 390 euri's kwijt geweest voor twee weken (goedkoper dan 1 week en 5 losse dagen) zonder verder bijkomende kosten.
En als je er op tijd bij bent krijg je ook nog vroegboekkorting.
Oeps, verkeerde link. Sorry...! Moet deze site van VAS Vacation at Sea zijn.
Ik heb inmiddels zelf bij Alamo via deze site met de kortingscode gereserveerd. Huur is inclusief de verzekeringen en tank benzine en exclusief 2e bestuurder.
Je kunt zelf probleemloos de reservering aanpassen of annuleren. Je betaalt niets vooruit, geeft ook nog geen cc gegevens door. Nadat je je naam en je mailadres hebt gegeven, krijg je een bevestiging van Alamo. Hiermee meld je je bij de balie. En met je cc en je rijbewijs, natuurlijk. Prijs is vooral voor mensen die de tweede bestuurder niet nodig hebben, aantrekkelijk.Citaat:
USA and Canada rates include
- Unlimited Free Kilometer
- Minimum 3rd party liability
- Extended Protection liability insurance (EP)
- Collision Damage Waiver (CDW)
- Theft Protection (TP)
- All Taxes and Airport fees
- One tank of fuel
3 weken midsize suv 518 euro; inclusief tank benzine via VAS.
3 weken midsize suv EQ 612 euro; inclusief tank benzine en 2nd driver via usareisen.de. (Super Inclusive Plus tarief)
3 weken midsize suv EQ 520 euro; exclusief tank benzine en 2nd driver via usareisen.de. (Super Spar Plus tarief *)
*) Reken voor de kosten voor de tank benzine zo'n 75 euro, dus feitelijk komt Super Spar plus op 595 euro. Ter plekke een tweede chauffeur toevoegen kost $ 10 per dag. In dat geval kies je natuurlijk altijd voor Super Inclusive Plus!
Ik heb op de site van Alamo.com gekeken en die site vergeleken met USAreisen.de en dan kom ik via de site van Alamo goedkoper uit. Klopt dit wel of zit er dan minder bij inbegrepen? Wij reizen van 16 augustus tot en met 3 sept.
Alamo.com moet je ook niet huren. Hier zitten de verzekeringen niet bij. Dit is enkel voor Amerikanen aantrekkelijk. Alamo.nl zit dit wel bij, net zoals bij usareisen.de, eautohuur.nl etc etc
heeft er iemand ervaring met dollar.de
voor twee weken een midsize suv een verschil van 50 euro met usareise
we hebben net nog een vakatie geboekt en vertrekken 18 aug.
Wij hebben met 2 gezinnen 2 auto's gehuurd bij Budget, nu zijn onze aankomsttijden niet hetzelfde, maar moeten er wel voor de grote auto door beide bestuurders worden getekend.
De vluchttijden liggen niet ver uit elkaar, maar bij een evt. vertraging bij een vlucht heeft het ook geen zin om op elkaar te wachten, hoe is dit op te lossen, heeft iemand hier ervaring mee??
Natuurlijk kun je evt. de volgende dag weer terug richting vliegveld, maar het zou natuurlijk lekker zijn als het meteen is geregeld.
Wij hadden hetzelfde probleem bij Dollar.
Alle bestuurders moesten aanwezig zijn, wij dachten slim te zijn door kopieen van de rijbewijzen mee te nemen. Dit werd niet geaccepteerd i.v.m. fraude o.i.d.
Naderhand moeten terug gaan om alle "drivers" te laten tekenen.
Is niet alleen voor Amerikanen aantrekkelijk maar ook voor Nederlanders die tijdelijk in de VS wonen, werken of studeren en over een Amerikaanse autoverzekering beschikken. Sommige verzekeringsmaatschappijen staan namelijk toe dat je de eigen (Amerikaanse) autoverzekering gebruikt t.b.v. je huurauto. Op die manier betaal je dus alleen de kale huurprijs van de auto en dat is in de VS meestal niet echt veel. Ongeveer de helft van wat een Nederlander voor zijn autohuur betaalt (welke dus inclusief alle verzekeringen is). Aan deze constructie zitten wat restricties en risico’s vast, maar deze zijn op zich te overzien.
Ik heb altijd begrepen dat je je maximaal 29 minuten te laat je auto mag inleveren. Daarna komt er een dag bij. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het nooit geprobeerd heb.
Voor de enkeling op het forum die aan de bovenstaande kwalificatie voldoet is het misschien een uitkomst. Maar in het ALGEMEEN heb je als nederlander niks bij Alamo.COM te zoeken :)
Wij hebben onze auto gehuurd bij onze tickets via cheaptickets.com. We hadden alles goed vergeleken en dit was voor ons de beste optie. We hadden een auto via Alamo, maar wel een stuk goedkoper en met alle verzekeringen erbij. Via cheaptickets zijn er echter meer categorien, wij hadden net niet de goedkoopste categorie gekozen, maar bleken in Amerika toch de goedkoopste categorie te hebben. In Amerika zijn de auto's nu eenmaal wat groter ;-) Uiteindelijk hadden we mazzel en bleken er in de garage eigenlijk alleen maar minivans te staan, ook bij de compact categorie. Er stonden wel twee kleinere auto's, maar we mochten, net als iedereen, een minivan meenemen. Ideaal natuurlijk! Bij het inleveren van de auto kregen we wel wat problemen, ze wilden niet geloven dat wij dit mee hadden gekregen. We hadden het dus op papier moeten hebben. Wij zijn er gelukkig mee weg gekomen, maar krijg je dus een grotere categorie mee dan je hebt gereserveerd, zorg voor een bevestiging op papier van iemand in de garage!
Ik huur enkel bij Alamo, National en Dollar :)
Moet je dan ook geen borg meer betalen? of toch wel?
==> We vertrekken binnen 11 dagen naar Orlando waar we een auto huren bij Alamo. Mijn vriendin is 23, ik ben 26 jaar. Dus ik ben de chauffeur. Mijn vriendin heeft een VISA-kaart, ik niet. Gisteren zag ik op de papieren dat het blijkbaar zo is dat de chauffeur een VISA-kaart op zijn naam moet hebben. Ik ben zo snel mogelijk naar de bank geweest om op mijn naam een VISA-kaart aan te vragen maar ze kunnen mij daar niet garanderen dat ik de kaart tijdig heb. Zou dit problemen kunnen opleveren of niet?
Je kunt de borg ook contant voldoen, mocht het met de CC problemen opleveren.
Bij mijn weten moet de borg gesteld worden op naam van de contractant,
dus vandaar dat dus ook de creditcard van de contractant wordt verlangd.
Contante borg betalen is mogelijk, echter zijn zij hier niet echt toeschietelijk mee.
Heb 2 jaar geleden ook een contante borg moeten storten dit ivm het feit dat
mn CC was verlopen..](*,) en de CC van Petra werdt niet geaccepteerd ivm bovenstaand verhaal.
Ook het terugkrijgen vd borg bij het eenmaal weer inleveren van de auto ging niet eenvoudig,
er moesten wel even een aantal "belangrijk doende" managertjes aan te pas komen alvorens
de baliemedewerker $250 mocht terugbetalen...
Groetjes,
Pieter
Blijkbaar zal er (als ik mijn kaart niet tijdig heb) niets anders opzitten dan voldoende cashgeld te voorzien.
- ik neem aan dat ik daar, in de luchthaven zelf, gemakkelijk geld uit de muur kan halen?
- Is er hier niemand waar de creditcard van de meerijder wel aanvaard is geweest?
- Ik zit bij Alamo (gold), hoeveel bedraagt de borg dan? 250 dollar?
beste florumers,
Kunnen jullie mij helpen of dit een goede prijs is van usareisen.de
Het gaat om de navolgende periode 18 december t/m 31 december 2010. Kan niet echt vinden of ik nu al vroegboek korting heb. Dit is de eerste keer dat ik zal boeken bij usareisen.de
groetjes,
Marijke
Listenpreis: 432,00 € Sie zahlen: 397,44 €
Hallo,
Over 3 weken is het zover en gaan we eindelijk naar orlando.
Nu heb ik vandaag me reispapieren binnen gekregen.
We hebben de reisgeboekt via exitreisen en zouden een huur auto krijgen van dollar.
Nu krijg ik net me reispapieren binnen en zie ik dat het omgezet is naar Alamo i.p.v Dollar.
Ik vind het niet zo erg en het maakt mij niet uit waar ik me auto moet ophalen.
Wel een beetje jammer dat ik net lid ben geworden van Dollar expres. en nu dus toch een uur in de rij moet staan.
Maar wat ik een beetje begreep ik dat Alamo veel meer voordelen heeft.
Volgens mij mag je daar vaker zelf een auto uitkiezen.
En krijg je sneller een grotere auto toegewezen.
we hebben nu een fullsize pakket met de hoogste verzekering (goud)
Weet iemand of dit klopt? of maakt het niet zoveel uit met Dollar.
Wie heeft nog leuke tips voor Alamo
Groetjes Tamara
Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Het wel of niet kunnen uitzoeken ligt meer aan de locatie dan aan de verhuurder.
Hadden ze verder nog een reden opgegeven waarom ze het omgezet hadden?
Nou.....het klopt een beetje. Met een fullsize pakket bedoel je waarschijnlijk dat jullie een full size sedan personenauto hebben gehuurd? Bij Alamo is dat een Chevrolet Impala ( or similar.......). Zowel bij Dollar als bij Alamo mag je zelf de auto kiezen. Bij beide verhuurders krijg je, als de categorie die jij hebt gehuurd er niet meer is, een auto uit de naast hogere categorie. In jullie geval wordt dat een Premium ( Buick o.s.) of een Luxury ( Cadillac). Het Alamo Gold pakket biedt geen hogere of betere verzekering, je hebt echter wel een eerste tank benzine en meerdere chauffeurs bij de huur inbegrepen.
Tips?
Lees vooraf goed de voorwaarden.
Bepaal vooraf of je voor een transponder voor de tolwegen gaat en of je Road Side Assistence kiest.
Wijs verder alle upgrades af.
Zorg dat je je zaakjes op orde hebt; voucher, creditcard, rijbewijs en eventuele andere chauffeurs onder handbereik, controleer de huurovereenkomst voor je je handtekeningen zet.
Naar de garage om je auto uit te zoeken en te controleren of deze niet is beschadigd.
En karren maar!
Dit overkwam ons vorig jaar december ook, wij vlogen echter op Tampa en daar zit Alamo niet op de airport en moet je met de shuttlebus. Daar hadden we geen zin in en ook wij hebben de Dollar express card. Het vreemde is dat Exit zich in allerlei bochten wrong en allerlei verhalen gaf om ons toch Alamo te laten accepteren, de excuses varieerden van 'er zijn geen auto's beschikbaar' tot 'Alamo is beter' enz. Wij hielden voet bij stuk en kregen uiteindelijk Dollar. Kennelijk (niet gebaseerd op feiten waarnaar ik kan verwijzen) heeft Exit een betere deal met Alamo. Aangekomen bij Dollar op Tampa stond de hele parkeergarage vol:roll:.
Overigens heeft USA reisen betere aanbiedingen, maar dat is een ander topic.
Hoi Hoi
ja wij hebben ook de dollar expres kaart aangevraagd, en ondertussen ook de kaart binnen gekregen.
Het is wel jammer dat we die nu voor niks hebben aangevraagd, bestaat er eigenlijk ook zoiets voor alamo?
Wij kregen ook de reden dat er geen auto's meer beschikbaar waren.
wij zouden bij dollar deze krijgen.
FC/FD Fullsize 2of 4 -deurs: AM/FM/CD Stereo Radio,
Air Conditioning,
Power Steering/ Brakes,
Tilt Wheel/Cruise Control,
Reclining Front Seats
Na een break van 10 jaar gaan we weer een reis naar Orlando boeken.
Als ik bij Alamo 10 jaar geleden een auto huurde werd je met een busje naar Alamo gebracht welke buiten het vliegveld zat, is dit nog steeds zo, of zit Alamo inmiddels op het vliegveld waar je lopend naar toe kan?
Hoe is de verplichting in Florida voor het gebruik van een autostoeltje?
onze zoon is 5 jaar oud.
Vast bedankt voor een antwoord,
Oscar
Hoi Oscar,
Over Alamo bestaat een apart onderwerp en zelfs ook eentje specifiek over Alamo op Orlando Int. Airport (MCO), net zoals over de meeste andere verhuurders zie Overzicht onderwerpen Florida Algemeen. Daar staat een heleboel info.
En ook over kinderen in de auto. Kijk ook meteen eens bij Florida met kinderen.
(Ja, Alamo zit al jaren direct op/aan de luchthaven in Orlando, op kruipafstand ;) )
Maar 10 jaar geleden nog niet, toen was het idd met een shuttle bus naar het afgelegen terrein van Alamo. Nu gelukkig niet meer en kan je meteen op de luchthaven terecht bij Alamo en staat de auto in de garage tegenover de in-/uitgang van de luchthaven.
Kind van 5 mag gewoon op de achterbank alleen moet je wel even zelf bedenken of je dat wil. Anders kan je bij de Wallmart goedkoop een verhoger kopen zo dat je niet hoeft te slepen met je verhoger.
Voor iedereen die nog een auto moet ophalen:
http://homepage.mac.com/jpz1/.Pictur.../carrental.jpg
In februari 2011 ga ik met mijn vriendin voor het eerst naar florida, nu willen we graag een convertible huren.
Zou zo graag een Ford mustang huren!! weet iemand bij welk verhuurbedrijf je moet zijn dat als je via internet/site aangeeft en boekt, dat je dan ook werkelijk een mustang kan verw8ten en geen vergelijkbare auto?
Ik denk dat je dan de meeste kans maakt bij Hertz. Die hebben de Mustang als categorie.
http://www.usareisen.de/mietwagen/hertz/index_wi.htm