Re: Reisverslag Ta2 Gerrit - Biketoberfest 2009
Zaterdag 17-10-2009
De laatste ochtend in ons huis begint met wat nieuws; het is er binnen warmer dan buiten. De temperaturen zijn afgelopen nacht behoorlijk gekelderd (alweer een record) en het is nu echt frisjes buiten, zo’n 17 graden en behoorlijk bewolkt. Ik ben er niet rouwig om.
In de loop van de ochtend zal de zon doorbreken en voor een aangename temperatuur zorgen. Maar eerst ruimen we het huis op en de koffers in. Er blijkt nog ruimte over in de diverse bagagestukken, dus er kan nog wat geshopt worden. Om klokslag elf verlaten we de Orlando Sun en verdwijnen naar het Noorden.
Destination Daytona is onze bestemming, en met ons die van een groot deel van de geschatte 175.000 bezoekers. Dus staan we een aantal mijlen voor afslag 273 van de I-95 North al mooi stil en duurt het ruim een uur voordat we op het parkeerterrein van Bruce Rossmeyer’s Harleydorp zijn aangeland. De trams rijden af en aan, en in één van die pickup trucks met personenaanhanger zitten wij. En de rolstoel staat in de achterbak van de pickup. Wat een geweldige service toch weer.
Vijf minuten later ontstijgen we de roadtrain en worden door de plaatselijke Hermandad de straat over geloodst naar het feestterrein. Daar gaan we direct naar J&P Cycles om te zien of de bestelde onderdelen het nog gehaald hebben, maar die blijken nog in thuisbasis Iowa.
De bestelling wordt geannuleerd en we begeven ons naar het grote auditorium waar deze keer de Rat’s Hole Chopper Show gehouden wordt. Weer een nieuwe locatie voor deze verzameling mooie, inventieve en soms bizarre motoren. Ze hebben in de loop der jaren heel Daytona al doorkruist, van het Riverfront Park en Peabody Auditorium naar zwembad The Lagoon, en weerom, en nu dus, net als vele andere publiekstrekkers naar DD.
En er staan weer heel wat aparte creaties die door mij ook deze keer weer digitaal vastgelegd worden. Tijdens deze fotostrooptocht wordt ik aangehouden door Richard (vondutchga) die me een half uur tevoren al gebeld had, waar we bleven. In de file, dus.
Ik maak kennis met een aantal van zijn Amerikaanse vrienden, we wisselen wat small talk uit, en we spreken af dat we elkaar in December (in NL) en anders in Februari (in de US) zeker weer gaan ontmoeten. We lunchen een HotDog en duiken eerst de outlet in, en vervolgens de zaak van Bruce. Hier wisselen weer wat presidenten van eigenaar, en dan is het wel weer tijd om te gaan. Maar niet nadat er nog een T-shirt kraam aangedaan wordt waar de Biketoberfestshirts inmiddels in de aanbieding zijn. 4 voor 30 dollar, is te mooi om te laten lopen, en Marcel loopt dan ook met twee tassen vol weg.
De tram brengt ons naar de auto (nog steeds dezelfde), en de auto ons via de I-95 naar de I-4, die we bij afslag 96, Altamonte Springs, weer verlaten. In werkelijkheid ga ik twee mijl eerder van de weg af, want de straat, Raymond Avenue, waaraan ons nieuwe onderkomen ligt, loopt van deze afslag parallel aan de snelweg, tot aan de volgende afslag. Dus een mooi binnenwegje naar het hotel, ware het niet dat halverwege de straat onderbroken wordt door een groenstrook van 15 meter, en we dus dwars door de hele naastliggende wijk teruggebracht worden tot het beginpunt, en we dus de snelweg maar weer opduiken, tot aan de volgende, en juiste afslag.
Daar iets links van vindt je de Candlewood Suites, alwaar we de laatste nacht in Florida doorbrengen. Voor $69,- hebben we daar een mooie kamer met full kitchen, bankstel en riant bureau, en aanpalend een vrij ruime slaapkamer. Mede gekozen om zijn ligging t.o.v. Daytona en het airport, en natuurlijk razendsnel internet.
Zoals zovele Amerikaanse hotels kun je hier niet ontbijten, maar daar hebben ze wat op gevonden. In een ruimte naast de fitnessruimte kun je, tegen betaling uiteraard, allerlei spullen pakken, te gebruiken voor je ontbijt. Brood, beleg, crackers, hashbrowns, burgers, pizza en pasta en diverse dranken, gewoon te veel om op te noemen. Dat kun je dan allemaal in je eigen keuken verder bereiden. Gewoon pakken wat je nodig bent, het verschuldigde geld in een sleuf in de balie douwen, of een kaartje met je kamernummer er op invullen.
Allemaal op basis van vertrouwen, waar vindt je dat nog.
Voor het diner doen we deze keer (weer) de Cracker Barrel aan, die hier direct aan de andere kant van de I-4 ligt. Weer goed, en weer goedkoop. Op de valreep wippen we daarna nog even de BestBuy in voor een verlaat verjaardagskado voor Marion, die het vervroegde verjaardagskado in Maart (Acer 100) al weer vergeten was. Gekheid, natuurlijk.
Dan is het richting suite, voor een drankje en wat TV, en natuurlijk om dit stukje uit de vingers te krijgen. Ook weer gelukt, en dus maken we ons op voor de dag van morgen.
We hoeven hier pas om 12 uur uit, en we vliegen om 14.45, dus lekker relaxed. Daar zult U in een volgend verslag nog wel wat van horen. En dan ook de foto’s gaan zien. Later !!
Klinkt allemaal weer erg feestelijk en relaxed, jammer dat de plicht al weer roept. Goeie thuisreis gewenst, met een veilige vlucht, een enorme straalstroom, géén turbulentie en plenty beenruimte!
Mooie dag nog achter de rug dus =D> ! Nog even goed slapen en morgen een relaxte dag om terug richting ons koude kikkerlandje te komen ! Een hele goede trip gewenst en we horen de laatste updates snel weer :lol: !
Goeie trip terug toegewenst!! En de temperaturen vallen hier nog wel een beetje mee. Er ligt in het midden van het land nog geen pekel, ik weet niet hoe ze het in Zwolle doen, maar er kan waarschijnlijk dus nog wel gereden worden. :)
Tenzij je graag de pekel eraf poetst.. ik pas wel op, 1x niet gedaan bij een vorige motor, meteen bestraft.
Goede trip terug en bereid je maar voor op de kou, wij zijn er na een halve week nog niet aangewend........
Goede reis terug. Wij blijven nog even als je het goed vindt.
:cool:
Allemaal bedankt voor de goede reiswensen. Walter en Ton, maak er nog een paar mooie weken van.
Wij mogen over 4 maanden al weer \\:D/
De eerste foto's, na weer een zwaar gevecht met het mooie Jalbum programma, staan er net op.
De rest volgt binnenkort. Hier de voorlopige link http://www.dilligaf.nl/btf2009/album/index.html
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Sylly
bereid je maar voor op de kou, wij zijn er na een halve week nog niet aangewend........
Geef het nog een week en dan raakt het weer wat gewend. Ik moest er ook even aan wennen toen ik terug kwam begin oktober, maar inmiddels gaat het wel weer.
met heel heel veel plezier je verslagen gelezen, ik wil jullie ook een hele fijne terugvlucht wensen en zie je volgende verslagen, al zullen die pas over vier maanden verschijnen weer graag tegemoet.
grjtes Mineke
hi
Geen idee wat t tijdsverschil is en waar jullie nu dus (letterlijk?) uithangen maar als t vertrek nog staat te gebeuren dan 'n heel goede/gezellige reis terug en voor t geval jullie al thuis zijn ... mhh tja, dan valt er eigenlijk nix te melden want tis altijd jammer
als een vakantie er weer op zit. Anyway, t was heel erg leuk om je verhalen te lezen en de foto's ga ik morgen bekijken!