goeie tip, voor ons als enoooorme onervaren ccard gebruikers ook goed!
Afdrukvoorbeeld
goeie tip, voor ons als enoooorme onervaren ccard gebruikers ook goed!
Zijn onze cc niet altijd credit?... ik meende een paar keer debit gezegd te hebben vorig jaar maar dat gaf weinig success
Ja voor ons Nederlanders is de pinpas de debitcard en die kan je dan dus (meestal?) gebruiken.
Knaapje
Klopt helemaal, het verschil zit erin dat bij de Amerikanen de card voor beide doeleinden gebruikt kan worden.
Dat is dus niet zo met de kaarten van ons Nederlanders, wij hebben daarvoor aparte kaarten en daarom meestal de vraag aan de kassa, Credit or Debet!
Dus je kunt wel een CC afgeven en dan Debet zeggen maar dat zal dus nooit werken, omdat deze funktie niet op de kaart zit.
Resumerend:
Credit = Gaat van je Credit Card af (deze dus ook gebruiken)
Debit = Gaat van je Pin Pas af (en uiteraard alleen je pinpas gebruiken)
Zoals hierboven al gemeld is inderdaad:
Onze creditcards zijn alleen Credit. Dat wil zeggen: je koopt iets op krediet en betaalt het later was 'echt' (dan wordt het van je bankrekening afgeschreven).
Debit is iets wat de Amerikanen kunnen: zij hebben een credit card, VISA doorgaans, welke ook een functie als een bankpas heeft en die dus direct geld van hun rekening afschrijft. Hiermee kunnen ze ook geld pinnen. Dit kunnen wij Nederlanders dus niet!
Bijna allemaal goed.
Wij kunnen de bank kaart ook als credit gebruiken en dan wordt het toch gelijk afgeschreven.
Het voordeel voor mij is dat er dan geen kosten aan zitten, gebruik ik hem als debit met mijn pin dan moet ik $1.50 betalen omdat ik hem gebruik bij een geldautomaat niet zijnde mijn eigen bank.
De bank kaart is dus wel van VISA maar is in dit geval geen credit card, het is een VISA debit card die wel als credit card behandeld wordt en toch is het geen credit card.
Wie snapt het nog?
Mja, waar het omgaat,
Als ze je vragen debit or credit of je moet kiezen op de terminal kies voor credit anders gaat het toch niet werken. Gebruik je je pinpas, kies dan voor debit.
Dat is dus ook niet helemaal waar, want hier kun je gewoon een pincode bij je credit kaart krijgen, ik weet alleen niet of dat als een cash advance berekend wordt.
Even een wellicht stomme vraag. Ik heb nog een hoeveelheid aan dollarcenten liggen. Worden die daar nog gewoon geaccepteerd? Ronden ze daar ook de bedragen af?