Reizen met hele kleine kinderen
We denken er over na om in april volgend jaar naar WDW te gaan. Voor ons de tweede keer maar wel de eerste keer met kinderen (dan bijna 3.5 en bijna 1). Nu stellen we ons serieus vragen bij de haalbaarheid hiervan.
- Is er voldoende te doen voor kinderen van die leeftijd?
- Is het haalbaar om onze dag zo in te richten: voormiddag park, namiddag zwembad en slapen voor de jongste en dan savonds af en toe terug naar de parken voor vuurwerk?
- Is het te doen om met de shuttles je op het park te verplaatsen met 2 kinderen en dus 2 buggy's?
- Is het all star movie resort een aanrader met kinderen? Past er een babybed in de kamer? Zijn er eventueel familiekamers?
- Kan je met openbaar vervoer/shuttle/taxi/... voor een schappelijke prijs ook eens naar seaworld, de outletmalls,...? Wat ik me ook afvraag hoe het zit met kinderstoeltjes in taxi's?
- De shuttlebus van disney brengt je van de luchthaven naar je hotel. Hoe zit het hier met kinderstoeltjes?
- Ivm dining plan: het ontbijt in movies resort is dat te betalen met een quick service voucher of is dat een table service voucher dat je er moet voor geven?
- Ivm dining: we willen eigenlijk graag smorgens goed ontbijten en savonds een volledige maaltijd nemen. Smiddags willen we dan gewoon een snackje zoals popcorn of zo. Welk maaltijdplan nemen we dan best? Volgens mij het gewone dining plan?
Bedankt voor de info alvast en ik ga ook verder grasduinen in de site om reisverslagen en zo te vinden!
Re: Reizen met hele kleine kinderen: ZOVEEL vragen!!!!!!
Ja, dan zijn wel erg veel vragen in 1 keer.
In de parken zelf hebben ze schitterende karretjes te leen zelfs een duo kar voorzien van een zonnedak, dus je eigen buggy zou je in het hotel kunnen laten.
Ik zelf vind het een must om een eigen auto te hebben als je daar bent , het openbaar vervoer is verre van ideaal, en met een taxi overal heen lijkt mij geen optie met 2 van die kleintjes.
- Er is voor de kinderen genoeg te doen, Disney is heel erg gericht op het gezin en houd rekening met de verschillende leeftijd groepen. Kinderen vinden om een reden mij niet bekend ook Epcot altijd erg leuk, ondanks dat het op de meeste volwassenen overkomt als een park minder leuk voor kinderen.
- Als je Disney tickets hebt kan je zo in en uitlopen, wil je verschillende parken op een dag doen dan moet je alleen de Hopper mogelijkheid nemen op je tickets.
- Shuttles op het park zijn te doen, enige nadeel is dat ze wel eens erg vol zijn of dat je moet wachten op de volgende bus. Het wachten kan wel eens wat langer duren.
- Waarom nemen jullie geen auto, de auto's kan je voor redelijke prijzen huren bij USAreisen.de en kosten je iets van Euro 225,- per week, hierdoor ben je veel flexibeler.
- Met de kinderen denk ik dat je beter af bent met een condo/appartement of wellicht een villa. En dat kan nog wel eens goedkoper uitpakken dan een verblijf bij Disney zelf.
Verder heb je daardoor ook wat meer vrijheid met eten/slapen, je hebt de beschikking over een wasmachine en droger dus je neemt minder kleding mee. De opmaak van de bedden moet je alleen zelf doen maar je wordt verder gedurende dag niet gestoord op je kamer.
Ondanks dat wij meestal zelf alles regelen hebben wij voor volgend jaar besloten de tickets en de condo te regelen via http://www.usafunvacations.nl en we zijn zeer tevreden over hun offerte. Wij nemen bewust een condo ipv een hotelkamer omdat we volgend jaar met 2 kinderen op pad gaan waarvan de jongste dan 6 maanden zal zijn.
En er zijn mogelijkheden te over in de dichte nabijheid van Disney en met een auto zijn de afstanden daar makkelijk te overbruggen.
En voor het eten heb je dan eigenlijk veels te veel mogelijkheden gezien het aantal eetgelegenheden in Orlando.
Ik zou op de eerste plaats zeggen als je kunt ga dan niet in April. Het is dan Pasen en je doet jezelf en de kinderen geen plezier met de wachttijden dan.
Zie jij jezelf al door deze meute laveren met een of twee kinderwagens?
http://img841.imageshack.us/img841/6160/79501506.jpg
Wat betreft dining plan zou ik even kijken wat je wilt. De kleinste is gratis en en de drie jarige betaald kids prijs. Zelf zou ik minimaal het gewone dining plan nemen.
http://disneyworld.disney.go.com/med...2011Dining.pdf
Je krijgt dan een QS = ontbijt, 1 snack en 1 table service per dag per persoon.
All Star Movies is groot genoeg voor 4 personen en voor de kleinste kun je een "Pack and Play vragen.
Zelf zou ik voor een Disney resort gaan en niet voor een villa of condo. De kids zullen 's middags vast wel even een slaapje moeten doen en als je dan weer terug moet naar je villa is de halve dag al kwijt aan vervoer. Trouwens zonder on site verblijf geen dining plan. Er zijn ook family suites in de Value Resorts maar welk?
Wasen en drogen is ook geen probleem Ieder Disney Resort heeft diverse wasserettes. Ik maak er altijd dankbaar gebruik van en het scheelt me minimaal een koffer wat ik minder mee hoef te slepen.
Wij hebben wel een auto maar die staat tien dagen op de parking. Het voordeel van het Disney transport is dat je recht voor ingang van de parken afgezet wordt en met de auto moet je of een enorm parkeer terrein aflopen of je moet weer met een trammetje naar de auto wat ook weer lang oponthoud geeft.
Wil je naar een ander park zou ik gewoon een taxi nemen of een auto op het Shades of Green resort huren voor een dagje. Er zijn meerdere verhuurplaatsen op het hele gebeuren maar ik weet even niet waar nog meer.
bedankt voor de antwoorden, meer antwoorden zijn welkom!
Pasen... daar had ik niet op gedacht. De oudste gaat naar school dan en daarom dachten we aan april: paasvakantie maar eigenlijk heeft ze nog geen schoolplicht dus kunnen we een andere optie kiezen.
Waar ergens vind ik nu weer die site waarop je kan zien wanneer het hoe druk is?
Vorige keer dat we gingen logeerden we buiten disney maar nu zou het ons duurder uitkomen om buiten disney te logeren als we autohuur ed meerekenen. We willen liever ook de disneysfeer niet verlaten... ;-)
IVM buggyhuur ga ik het nog eens nakijken.
Persoonlijk vind ik het helemaal niets als het zo vreselijk stil is in de parken... er hangt dan ook geen enkele sfeer...
Wachtrijen horen bij een themapark.
De stilste periode is tweede week januari (ongeacht het jaar)
Maar of je dát gezellig vindt... bovendien vind ik het dan koud
Goedkoper als je in Disney verblijft ???
Cane Island of Terrace ridge kost je ongeveer €51 per nacht voor een 3 bedroom condo, dus Euro 357,- per week en dan een auto midsize SUV komt je met het plus pakker op Euro 200,- per week. Samen dus Euro 557,- per week alleen zitten hier dan nog geen toegangskaarten voor Disney bij.
Overigens zou ik het wel zonde vinden als je daar bent en niet ook naar de malls gaat, er is zoveel leuks voor de kleintjes te koop qua kleren en voor zeer aantrekkelijke prijzen.
We gaan zelf half mei om de paasgekte te ontlopen. :razz: Het is dan nog net niet al te heet en de drukte valt reuze mee. Tja en of je wachtrijen onder de noemer sfeer moet brengen weet ik niet maar als de CM aan de attractie ingang zeggen als je doorloopt kun je in de eerste rit mee is wel heerlijk hoor. \\:D/
Heb je al een op de Engelse Disney site gekeken? Er zijn daar leuke aanbiedingen wat betreft tickets, gratis Dining Plan en resort verblijven. Zelf hebben we weer via de US site geboekt en daar zijn ook leuke aanbiedingen bij. Met een beetje mazzel komen eind december de 4 voor 7 acties weer voorbij. Als je bij Disney zelf boekt kun je elke keer als er een andere actie komt met een belletje je reservering veranderen.
Persoonlijk zou ik helemaal geen buggie huren maar er twee kopen bij de Wall Mart. Voor een paar dollar per buggie ben je onder dak en nadien laat je hem gewoon achter.
Zoals al eerder gezegd lijkt het mij niet heel handig om met twee hele kleintje in een hotel te zitten, je hebt in een condo, townhouse of villa meer ruimte, je kunt makkelijker wat te eten maken en bewaren, koelkast, vriezer etc heb je meestal niet in een hotel.
je zult ook niet hele dagen in de parken blijven met 2 kleintjes, die slapen misschien nog overdag af en toe? Dan hebben ze in ieder geval een eigen kamer. Dat je daarbij een auto huurt is een groot voordeel, kids kunnen lekker al in de auto in slaap vallen en hoeven niet op ander vervoer te wachten. Bovendien staan in veel villa's buggy's en andere handigheden voor kinderen al gratis om te gebruiken.