Re: Reis- en annuleringsverzekering
ik ben bang dat ik misschien ook voor het eerst mijn verzekering moet gaan gebruiken want ik ben 2 wkn geleden plotseling opgenomen in het ziekenhuis
met galstenen en een ontstoken galblaas.
Operatie lukte niet en ik moet nu wachten totdat de ontsteking weg is voor een nieuwe operatie maar dit kan misschien nog 2 mnd duren en dan nog
herstellen en ik vertrek op 27-4.
nu heb ik op het moment geen last en misschien blijft dat zo en kan ik de operatie na de vakantie doen maar vette dingen eten ( spare ribs e.d. )
zit er dan niet bij en daar had ik me zo op verheugd en stel je voor dat ik dan wel last krijg daar dan heb ik een probleem want mijn verzekering
dekt schijnbaar geen 'lopende ziekte' en mijn zorgverzekering zal niet voldoende zijn.
ik heb een reis en annuleringsverzekering bij de ING maar geen werelddekking want dat moest ik nog afsluiten.
Maandag controle en gesprek dus ik hoop dat we alles kunnen versnellen zodat ik onze eerste droomvakantie naar Florida niet hoef te annuleren ,
kost je ook altijd geld maar de kids zullen ook ontroostbaar zijn...
Wat vervelend Schil! Jullie zouden op hetzelfde vliegtuig zitten als ons, weet ik nog. Sterkte in ieder geval!!
Wat vervelend, maar op zich kun je gewoon met galstenen reizen, ik zou me daar niet door laten tegen houden!
5 jr geleden werd dit ook bij mij geconstateerd, vlak voor onze reis naar SanFran. Ik barstte in huilen uit, zo verheugd op de reis... In overleg met de arts met een berg diclofenac toch gegaan en na de reis direct geopereerd.
Helaas geen vette dingen kunnen eten, maar ja, als dat het ergste is. Je hoeft dan iig niet je kinderen teleur te stellen en toch naar Florida. Beterschap en sterkte!
gr Esther
toch te hopen dat je de verzekering niet nodig hebt en een hele fijne vakantie hebt.
@sunnyrojo
Deze reactie kreeg ik van Unive
Hieronder treft u het antwoord op uw vraag aan:
U informeert naar de medische kosten op de Univé reisverzekering.
Univé adviseert medische kosten mee te verzekeren indien u niet voor 100% voor ziektekosten in het buitenland op uw eigen zorgpolis bent verzekerd.
In ons reglement wordt niet gesproken over ziekenhuis of kliniek. De vergoeding voor medische kosten worden als volgt omschreven:
Wij betalen alleen medische kosten voor zover ze:
• hoger zijn dan de dekking op basis van uw zorgverzekering
• niet verzekerd zijn op uw zorgverzekering
Medische kosten in het buitenland
Wij betalen vanaf de eerste dag van de behandeling. Dit doen we tot u terug bent in Nederland. We betalen
uw medische kosten maximaal een jaar.
Tijdens verblijf in het buitenland heeft u contact met de alarmcentrale en in overleg wordt bepaald welke kliniek of ziekenhuis het beste is voor de patiënt.
Wij hopen u hiermee naar tevredenheid te hebben geantwoord.
Heeft u naar aanleiding hiervan vragen of opmerkingen, neemt u dan via e-mail contact met ons op.
Nu nog even gevraagd of de annulering ook geldt voor reis die in losse onderdelen is geboekt. Ik moet deze optie overal aanvinken maar bij Unive is er geen letter over te vinden...
ik denk dan het goed begrepen te hebben, de medische kosten in een nederlands ziekenhuis zijn lager dan in Amerika en in principe zijn we voor de Nederlandse kosten in onze ziekenhuizen verzekerd dus als je als toerist in Amerika in een duurder (volgens de Nederlandse dekking) ziekenhuis of duurdere kliniek komt te liggen wordt dit niet helemaal vergoed en zo zat een andere client vorig jaar met een extra kostenpost van 50.000,00 euro, dat risico loop ik dan liever niet voor die paar euro extra.
Bedankt voor je reactie trouwens.
De losse onderdelen van Unive zijn gedekt maar wel afzonderlijk van elkaar. Mocht je dus niet kunnen afreizen door een gedekte voorwaarde is alles gedekt (ook wat los geboekt is). Maar mocht de villa zijn afgebrand dan krijg je dus niet de tickets vergoed. (sommige aanbieders doen dit wel.) Heb toch voor Unive gekozen met de verhoogde dekking en de alles terug optie, dus als je terug naar huis moet door een gedekte optie uit de voorwaarde krijg je niet de resterende dagen van je geplande reis vergoed maar de hele reis.
Annuleringsverzekering prijzen
Voor onze vakantie van volgend jaar zien we bij ticketaanbieders zoals tix.nl - vliegwinkel.nl - etc dat de annuleringsverzekering flink duurder zijn geworden. Deze liggen nu rond de 170€ voor 4 tickets die samen 2.300€-2.700€ kosten.
Iemand een idee hoe dat kan. Voor de tickets van dit jaar was deze verzekering maar 100€ via Expedia.
Re: Annuleringsverzekering prijzen
heb even voor je gerekend, op verschillende sites een doorlopende reisverzekering en annuleringsverzekering (dus beide) komt ongeveer op 14 euro per maan, dus ja reken maar om
Let wel altijd goed op dat de annuleringsverzekering voldoende dekt per persoon, ticket, villa en auto (auto kan je meestal gratis annuleren) is toch veel geld.
Dus ja ik vindt het veel geld en heb ook een doorlopende verzekering. Kan je overal voor gebruiken, alle reisjes, of dag tripjes zijn verzekerd als je ze van te voren boekt.
Dus als ik jouw was zou ik opteren voor een doorlopende reis en annuleringsverzekering.
Re: Annuleringsverzekering prijzen
Dat is ook mijn advies....