Re: Vliegen met Continental Airlines
ik heb een vraagje ik ga aankomende vrijdag samen met mijn zus voor het eerst naar florida. nou heb ik mijn tickets via de email gehad, en mijn vraag is hoe moet ik dat doen me a4tje in tweeen knippen want zowel me heen al me terug reis staan op 1 a4tje.en kan ook maar 1 ticket nummer vinden? misschien heel dom dat ik het vraag maar weet niet wat ik moet doen.
alvast bedankt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
stephanie84
nou heb ik mijn tickets via de email gehad, en mijn vraag is hoe moet ik dat doen me a4tje in tweeen knippen want zowel me heen al me terug reis staan op 1 a4tje.
Om eerlijk te zijn, denk ik niet dat je je tickets per mail ontvangen hebt. Waarschijnlijk bedoel je je iternary waarop je vluchtnummer en de vluchttijden en misschien je stoelnummers staan.
Over het inchecken geeft Continental overigens hier prima informatie. Ik zou dat even doorlezen, dan weet je wat je kunt verwachten als je 24 uur van te voren via internet incheckt.
Wanneer je niet vooraf via internet incheckt, kan je dat natuurlijk ook voor vertrek op Schiphol doen. Je gegevens zijn aan je paspoort gekoppeld, dus als je je paspoort toont, krijg je je boardingpas.
Ja, eerst lever je je bagage in en check je in (als je dat niet via internet al gedaan hebt). Daar laat je je paspoorten zien. dan krijg je je boardingpasses. Daarmee ga je door de douane. Bij de gate laat je boardingpasses en paspoorten weer zien.
Het is wel handig om die uitdraai met tijden en vluchtnummers te hebben om evt te zien of je vetraging hebt of zo.
hey petrajessy heb ik nog een vraagje als ik van te voren via ineternet incheck print ik dan thuis me boardingpassen uit of krijg ik die als ik bij bag drop kom?
misschien heel dom dat ik dit vraag maar ik wil wel een beetje voorbereid zijn.
alvast bedankt
Je print die uit, vervolgens bij de drop off in Amsterdam verscheuren ze hem en krijg je kartonnen boardingpasses (tenminste vorig jaar september ging het zo).
Wij vliegen 1 mei vanaf dusseldorf met continental; lezen dat er geen maaltijden worden geserveerd (reis was ook wel erg voordelig) maar weten nu niet of we food en beverage mee mogen nemen aan boord ?
Citaat:
aagem
Wij vliegen 1 mei vanaf dusseldorf met continental; lezen dat er geen maaltijden worden geserveerd (reis was ook wel erg voordelig) maar weten nu niet of we food en beverage mee mogen nemen aan boord ?
Ongeacht waar je de info gelezen hebt, dit klopt niet. Zelfs op korte binnenlandse vluchten serveert CO standaard in alle klasses eten en drinken. Op intercontinentale vluchten zoals Dusseldorf naar de US zullen er standaard 2 maaltijden geserveerd worden. Afhankelijk van de lokale tijd zal bepaald worden wat voor type maaltijd dit is. Vooral de vluchten vertrekkend vanuit de US bieden voor airlinefood aardige maaltijden in economy. CO heeft een van de betere reputaties op het gebied van eten en drinken service voor wat betreft de US carriers.
Voor diegenen die daar niet mee uit komen; je mag zelf voedsel meenemen. Bedenk hierbij wel dat er altijd een (kleine) kans is dat er iemand aan boord is met een pinda-allergie. In geval dit een pittigere allergie betreft, zullen er aan boord geen pinda's geserveerd worden en verzocht worden om zelf meegebracht voedsel waar pinda (of sporen) inzitten niet te nuttigen. Drinken; gaat hem niet worden gezien de strikte vloeistofregels. Je zult pas aan de gate door de laatste securitycheck gaan -waar je aan desbetreffende regels moet voldoen- en het is niet te verwachten dat in de clean area rondom de gate een vending machine met drinken aanwezig is. Maar zoals gezegd; geen enkel probleem, CO heeft meer dan genoeg te drinken aan boord en verstrekt dit gewoon.
Citaat:
aagem
Vanaf Dusseldorf vlieg je geen Continental, die komt daar niet. Vanaf Newark (in je andere post had je het over Newark) vlieg je Continental, en die serveert NIET op alle vluchten een snack. Het is afhankelijk van de tijd dat je vliegt. Wel krijg je frisdrank en koffie/thee aangeboden tijdens de vlucht.
Hoi Jurgen en Stefan,
Wij hebben 12 feb. met CO vanaf Brussel naar Orlando gevlogen en kregen op de eerste vlucht een maaltijd en later nog een soort hotdog. Op de 2e vlucht van Newark naar Orlando kregen we een zakje chips met een chocolaatje.
Groetjes,
Minnie
Je boekt Continental wel degelijk van/naar Dusseldorf maar je VLIEGT met Lufthansa... hadden wij vorige week ook vanaf Newark (alleen gingen we niet omdat de piloten aan het staken waren en werden we door Continental keurig weer op Schiphol afgeleverd).