Re: Jetlag (en het voorkomen ervan)
Dan ben je vast ook vroeg wakker in Orlando ??
Dan wil je lichaam blijkbaar niet aan de nieuwe tijd wennen daar.
Tja, de een zweert bij niet eten in het vliegtuig en als je aangekomen bent en ik doe altijd nog even een extra maaltijd als ik in Orlando aangekomen ben.
Maar ja, mensen verschillen nu eenmaal.
Misschien op de heenweg al een pilletje nemen om te slapen?
Ik vind het vroeg wakker worden een plus voor het vroege uur dat je best in de parken bent .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
r.teeuwsen
Hoi,
Als ik je één advies mag geven, sta de dag van vertrek VROEG op, op het moment van overstap eet je iets lichts, bij het aan boord gaan van de 'lange' vlucht vraag je aan het cabine personeel een flesje water en of ze je bij het ontbijt wakker willen maken. Neem GEEN avondeten aan boord. Je slaapt dan niet en de dag later ben je anders zo verschrikkelijk brak!! Na de take-off de deken over je heen en de volgende dag kun jij gewoon werken. Ik heb nooit last van de jetlag....
Greetz, Remco
klinkt goed. Wij hebben geen overstap (we vliegen Martinair :) )
Maar hoezo geen avondeten. We vertrekken in de avond 19.55uur en daarna slapen en morgen ochtend wakker worden of zie ik dat te simpel?
kortom waarom niet het avondeten nemen?
Citaat:
Bosevents
We vertrekken in de avond 19.55uur en daarna slapen en morgen ochtend wakker worden of zie ik dat te simpel?
Ja... dat zie je eçht te simpel... :D
Jouw interne biologische klok heeft daar niets mee te maken...
Geloof me... Ik vlieg al 10 jaar gemiddeld 4 tot 5 keer per jaar de plas over...
en heb nog steeds last van Jet Lag...
En dat heeft écht niets te maken of je nu wel of niet eet aan boord.
Het zit 'm ook wel een beetje in je eigen gestel en leeftijd...
Wél ga je gegeven moment wennen aan Jet Lag...
Ik heb weleens de indruk dat ik in een permanente Jet Lag verkeer... :D
omdat remco het zo specifiek omschreef vroeg ik het me af.
permanente jetlag brrrrr :)
Brrr??? Zo erg is 't nu ook weer niet hoor...
Alles went...
Je moet het zo zien dat zodra je eindelijk je biologische klok weer op orde hebt ga je weer weg...
Eigenlijk hebben piloten hetzelfde probleem...
Ik slaap veel aan boord in vliegtuigen, dat houdt me overeind... :D
Alcohol drinken doe ik niet en ben ook nog gestopt met roken, alles in het kader vban wat gezonder leven...
Nu alleen vliegen nog... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ik heb vaker tijdzones doorgevlogen en dat gaf wel een vreemd gevoel maar ook best wel een beetje lekker hahahaha. (is je vakantie langer) maar nu moet ik dus echt meteen werken. Halloween!
Ik hoop dat ik het trek maar met deze tips moet het lukken....
Citaat:
corrus
En dat heeft écht niets te maken of je nu wel of niet eet aan boord.
Het zit 'm ook wel een beetje in je eigen gestel en leeftijd...
Dat geloof ik zeker, normaal in NL val ik ook al om 22.00 in slaap, en ben 'smorgens rond 6 uur totaal uitgeslapen :) en zeg nu niet dat dat aan leeftijd ligt......
Ik kan niet slapen in het vliegtuig komt waarschijnlijk dat de terugvlucht uit Amerika meestal rond 18.00 is dat vind ik veel te vroeg tegen de tijd dat je aankomt is het rond 01.00 uur .
Ik heb er ook weinig last van ik blijf de dag van aankomst ook wakker .
Ik moet er wel bij zeggen dat ik al jaren volcontinu werk en dat ik daarvoor misschien makkelijkker kan omschakelen.[mijn vrouw heeft er meer last van]
Als ik in de nacht moet werken eet ik ervoor om een paar boterhammen en voor de rest in de nacht niks .
Maar ik denk dat het voor iedereen verschillend is .
Citaat:
Sylly
en zeg nu niet dat dat aan leeftijd ligt......
Ik zal niet zeggen dat het aan je leeftijd ligt... :D