Het weer: Hitte in zomermaanden?
Wij zijn een reis aan het uit stippelen in Florida voor ons gezin,
2 volwassenen en 2 kids (6 en 9). Na aanvankelijk erg enthousiast te zijn geweest krijgen we uit onze omgeving steeds vaker te horen dat je de zomermaanden beter kunt vermijden. Dat het erg warm en vochtig is.
Wij gaan in juli- aug en willen oa een week naar Disney. Wat zijn jullie ervaringen?
vriendelijke groet,
Karen
Re: Hitte in zomermaanden?
Het is in deze maanden erg warm en je krijgt te maken met een hoge luchtvochtigheid. Ik kan me nog goed herinneren dat wij van de luchthaven naar buiten liepen. Ik dacht dat ik tegen een muur omhoog liep. Dat was natuurlijk van het ene uiterste (ruimte met airco) naar het andere uiterste (hitte en luchtvochtigheid). Wij zijn in het verleden wel eens in the Magic Kingdom geweest. Het was toen zo warm dat er geen characters (Mickey etc.) rondliepen. Ik heb de meeste problemen met de luchtvochtigheid; Heb je jezelf net lekker opgefrist...na een paar minuten buiten lopen plakt alles weer. Ik vind het zelf niet prettig. Ook zit je met de maanden juli/augustus in het 'hurricane season'; dus meer kans op orkanen. Waarschijnlijk zijn jullie gebonden aan een schoolvakantie en kan je niet in een andere maand op vakantie. Wij gaan altijd in mei. Heerlijke (warme) temperaturen, géén luchtvochtigheid en geen orkanen.
Zorg in ieder geval dat je veel water drinkt en dat je de zon op het heetst van de dag vermijdt. De één went sneller aan de luchtvochtigheid en temperatuur als de ander. Misschien hebben jullie nergens last van en vinden jullie het heerlijk.
Re: Hitte in zomermaanden?
Hallo karen, natuurlijk is het erg warm in juli en augustus, maar als je er een beetje rekening mee houd, hoef je geen problemen te hebben.
je zit met kinderen nou eenmaal aan deze periode vast, niets aan te doen.
Ik ben reeds vele keren in juli en augustus geweest (ook afgelopen jaar weer) en het ging prima.
Het is die periode erg druk in de parken, dus een paar tips:
Maak niet te idioot lange dagen in de pretparken, dan ben je na de eerste dag gesloopt. Als je hotel niet te veraf is, dan is het 't beste om 's morgens op tijd (dus zo vroeg mogelijk) naar een pretpark te gaan, dan om een uur of 2 weer naar je hotel en lekker een paar uurtjes zwemmen en rusten, en dan zo om een uur of zes weer richting park.
Veel drinken is een must. Als je een ijskast hebt, haal dan flink wat flesjes water bij de supermarkt en vries een deel in. Als je weg gaat doe je bij de koele flesjes een paar bevroren om de andere koud te houden. Later op de dag kun je de flesjes die eerst als koeling hebben gefungeerd opdrinken.
Plan je dagen afwisselend, dus dagje parken, dan dagje waterpark en/of shoppingmall.
Op die manier is het heel goed te doen, ook in de drukke maanden.
Eric