Re: Problemen met Debitcard (betaal-/pinpas) bij Walmart / Target
Doen wij ook hoor. Wij kopen de dollars als de koers (voor ons) goed is en betalen alles cash. We houden een bepaald budget per dag aan. Wat over is per dag wordt gespaard en daar kunnen we aan het eind dan nog iets leuks (en duurder) van doen.
Ook wij houden netjes bij waar het geld aan op gaat en komen zo thuis niet meer voor verrassingen te staan.
Vluchten, autohuur en evt. hotels doen we natuurlijk gewoon met de CC.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
nettie
, niet na een maand nog verrassingen,...
Waar komen de verrassingen dan vandaan? Zowel van pin als van de cc krijg je dagelijks de afschrijvingen verwerkt. Daar zitten vast niet veel verassingen bij, zeker niet als je vooraf zorgt dat er voldoende saldo is.
Een prepaid creditcard wordt niet voor alle transacties geacepteerd, bovendien brengen die lui nogal wat kosten in rekening. Vergeet niet dat met geld schuiven altijd geld kost. Hoe minder je schuift, hoe voordeliger je uit bent. Kijk ook eens naar de koersopslag bij zulke jongens:
Citaat:
For transactions involving currency conversion Skrill (Moneybookers) adds 2.49%* to our
wholesale exchange rates for foreign currency.
Vergelijk dit maar met de koersopslag van de grote banken.
Het is goedkoper om vooraf geld op je creditcard te storten en daar alle betalingen (ook de kleine, al zijn wij dat hier niet gewend) mee te betalen. Als je wil kan je ook je krediet tijdelijk verhogen. Bij ons is cash alleen nog maar voor de echte noodgevallen beschikbaar, we hebben ons inmiddels aangepast aan de gewoonten van het land. ATM kosten vermijd je door van de cashback mogelijkheid in de supermarkt gebruik te maken.
Vuistregel:
Citaat:
- Losse bedragen per creditcard (met koersopslag)
- Geldopnames (zo min mogelijk opnames, dus grote bedragen) met een bankpas.
Ennne..... de koersopslag wordt niet berekend over je aankoop- of opname bedrag. De koersopslag wordt berekend over de wisselkoers.
Een gewone bankkaart/pinpas met Maestro-logo (dus geen creditcard) is niet meer bruikbaar buiten Europa, tenzij je voor de duur van je reis aan je bank hierom vraagt.
@ttubbie;
Ehhmm..waar haal je die wijsheid vandaan? Hou het nu bij de feiten, daar helpen we elkaar mee.
De Rabobank is de enige Nederlandsche bank die dit systeem met de aanmelding voor betalingen buiten Europa heeft ingevoerd. Bij alle andere banken blijft alles bij het oude.
Even ter aanvulling.
Belgische bankkaarten moeten ook aangemeld worden voor gebruik buiten Europa.
@Teleton;
Bij de Belgische banken is dit dus algemeen zo, dacht dat dit bij de Nederlandse ook zo was, maar blijkbaar dus enkel bij Rabobank.
Wat Teleton zegt is toch de meest handige oplossing.
Voor vertrek even wat geld opgehaald in NL om toch iets te hebben. De rest van de tijd schuift de CC lekker de apparaten in. Bij de Walmart wel met de debet kaart voor de cashback, om het stukje geld in de portemonnee op orde te houden. Vooral om de kleine (voedsel) uitgaven zoals een broodje, koffie, etc mee te betalen. Hoewel ik dat afgelopen keer ook al veel vaker met de CC heb gedaan.
Ik snap nooit zo goed waarom sommigen met veel geld op zak rond zou lopen. Ook in NL doen we dat toch steeds minder? Ik heb geen eens meer een portemonnee waar geld in kan, en pin echt alles.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
rolandino
Ik snap nooit zo goed waarom sommigen met veel geld op zak rond zou lopen.
Dat is op advies van de bank.
Erm, dat lijkt mij niet. De banken willen juist dat je alles plastic betaald, zodat er geen geld rond hoeft te gaan. Veiliger voor de consument, en gemakkelijker voor de bank.
Banken die dat wel adviseren moeten eens goed nadenken. Net als de "oplossing" van de Rabobank dat je niet meer automatisch kunt betalen buiten Europa. Allemaal schijnveiligheid.
Je was er niet bij toen mij dit advies gegeven werd en het was het beste advies wat ik ooit van mijn bank kreeg.
Sindsdien geen problemen meer met betalen in het buitenland, soms korting bij het tanken en geen last van minmum te besteden bedragen.