Re: Centrale ligging Orlando?
Je hebt diverse mogelijkheden, met al hun (on)gemakken; behalve de al genoemde 192 (relatief het dichtste bij WDW Main Gate) heb je ook nog Lake Buena Vista, dicht bij Downtown Disney en ook veel restaurants en natuurlijk International Drive, dicht bij Seaworld, Universal Studios, Florida- en Premium/Prime Outlet Mall en vele winkels en restaurant, en met zijn I-trolley. Hier is ook te voet nog wel het één en ander te behappen. I-Drive is dan volgens mij de beste keus.
Maar dichtbij is een erg relatief begrip in de US, dus een auto is m.i. geen overbodige luxe.
Bedankt voor jouw reactie :) Nog tips voor Villa's met privé-zwembad? Daar in de buurt? (192 & I-Drive)?
Groetjes
De meeste verhuurvilla's zitten aan of bij de 192. Op deze website heb je links onderaan de bladzijde een kaartje met daarop veel lokaties van communitys.
Via die site en bijv. www.vrbo.com kun je ze huren van particulieren. Of via de hier bekende aanbieders AV, AE etc. etc.
Als je eenmaal in zo'n villa heb gezeten, wil je nooit meer in een hotel :-)
Ja de vakantie was WAANZINNIG !! Wij gaan ieder jaar en ieder jaar wordt het ook weer moeilijker om terug naar huis te gaan. Voor ons is het ons 2e thuis.
Mijn ervaring met vakantie villa's is dat ze betrekkelijk duur zijn als je maar met z'n 2'en gaat. Het is natuurlijk super om daar in je "eigen huis" te zitten met zwembad en dat je je eigen keuken hebt waar je je eigen eten kookt, maar onze ervaring is dat een hotel goedkoper is ook al eet je iedere dag in restaurants omdat die redelijk goedkoop zijn.
Maar er zullen hier andere mensen zijn die mij tegenspreken en vinden dat een villa goedkoper is, maar onze ervaring is anders. Ik denk ook dat dat komt omdat wij maar met z'n 2'en zijn en iedere dag op pad zijn en niet om bepaalde tijden "thuis" kunnen zijn om te koken.
Groetjes,
Walter
Zijn ook net terug en voor het gemiddelde hotel betaalde we tussen de 59 en 89 dollar. De beste hotels die we hadden waren Best Westerns. Hier krijg je korting met je ANWB lidmaatschap (10%) en als je ook nog eens lid wordt, ontvang je bij de meest ook nog eens 10% korting. Succes! Jolanda
Zo te horen hebben jullie het naar jullie zin gehad. Mijn familie (9 personen) en ik willen volgend jaar zomer gaan dus dan is een villa natuurlijk véél goedkoper dan als je met 2 personen gaat. Ik heb al wat rondgekeken op website's en het is beste wat je al zei is 192. Welke villa's hebben jullie bezocht? En wat is leuk om te doen behalve Disney etc.?
Groetjes,
Charella
Wat er allemaal te doen is in en rond Orlando/Kissimmee staat in de diverse reisverslagen en andere topics op het forum meer dan uitgebreid beschreven.
Dus ik zou zeggen; ga er een avondje voor zitten, gebruik ook de zoekfunctie en je zult heel wat wijzer worden m.b.t. tot activiteiten voor je vakantie.
Wij zitten meestal in de villa's die het dichtst bij Disney Main Gate zijn. En dus ook bij de I4, omdat dat voor ons belangrijk is. Tot nu toe in o.a. Windsor Hills, Windsor Palms, Indian Oak Ridge en vooral Indian Creek. En aan de andere kant van de I4 in Indian Wells. Maar Indian Creek geniet onze voorkeur.
Het is erg persoonlijk, anderen zitten liever in Davenport, of halverwege de 192, achter de Wal*Mart, wij dus liefst dicht bij de snelweg, richting Daytona :-)
Hotel gezocht: Orlando Airport hotel
Omdat onze aankomst in de avond is, willen we graag een airport verblijf nemen voor de eerste nacht. De volgende ochtend willen we graag (overdag) onze huurauto afhalen.
Wie weet een betaalbaar hotel/ motel nabij airport Orlando? Is dit ook qua transfer kosten te doen?#-o
Re: Gezocht: Betaalbaar Airport hotel Orlando
Dat zou ik nou zonder meer via priceline doen.
Neem een 2,5 ** hotel, zit je altijd goed.
Vrijwel alle hotels in de airportarea hebben een gratis shuttleservice naar de terminal.
Ik denk dat je voor 35 á 40 dollar een kamer hebt, maar zoek eens op het pricelineforum.
Eric
Re: Gezocht: Betaalbaar Airport hotel Orlando
Wij hebben precies om dezelfde reden de eerste nacht een hotel geboekt. We hebben in 2000 in het Hyat op de airport zelf gezeten, prachtig, maar nu te duur voor ons omdat we 3 kamers moeten nemen. De ligging is echt superideaal. Je kunt dat hotel terugvinden op de http://orlandoairport.hyatt.com/
Wij hebben nu gekozen voor het Ramada op 3,5 mijl van de airport voor een goede prijs. Maar alle andere hotels kun je er ook vinden.
Succes!
gr. Renée