Op de schermen met vertrektijden moet ik in de VS altijd erg zoeken. In NL (en vele andere landen) worden de vertrekkende vluchten gesorteerd op geplande vertrektijd. In de VS niet, daar gaat 't op reisdoel.
Afdrukvoorbeeld
Op de schermen met vertrektijden moet ik in de VS altijd erg zoeken. In NL (en vele andere landen) worden de vertrekkende vluchten gesorteerd op geplande vertrektijd. In de VS niet, daar gaat 't op reisdoel.
Normaal gesproken moet het inderdaad geen probleem zijn. Het gaat allemaal redelijk vanzelf. We zijn er 2 keer geweest en 2 keer niet druk bij de douane. 2e Keer konden we zelfs kiezen uit welk hokje.
Verder hebben we niet echt een goed gevoel over gehouden met dit vliegveld. 1e Keer autostoel kwijtgemaakt daar en de 2e keer 24 uur vertraging door slecht weer. Het is ook het drukste vliegveld ter wereld.
Die metro is wel fijn gaat redelijk snel hoewel we wel elke keer precies aan de andere kant aankomen dan waar we moeten zijn voor de overstap.
Ik vind Washington met overstap wel fijn. Daar zijn we een aantal keer uitgestapt en konden op dezelfde terminal een paar gates verder weer instappen.
Dit jaar gaan we weer een keer rechtstreeks proberen.
Hallo,
ik heb een klein vraagje we zitten nu in orlando en we vliegen terug met delta via Atlanta nou landen we in south terminal en we verrekken we weer in south terminal naar Amsterdam meer info hebben we nog niet. Moeten we nu nog met zo treintje of is het gewoon te lopen in south terminal???
De South terminal is een van de 2 main terminals waar ook het winkel gedeelte zit.
De gates zijn verdeeld over 5 concoures waaruit je zult vertrekken, en het ligt er dus maar aan welke gate en concourse je moet hebben.
Maar naar alle waarschijnlijkheid zul je inderdaad dat treintje moeten nemen naar een andere concourse. Maar die treintjes rijden om de 2 minuten dus maak je daar maar niet druk om. Lopen zijn de afstanden te groot voor.
Atlanta is best goed georganiseerd!
Terminal Layout :http://www.atlanta-airport.com/docs/...l/mt_11_08.pdf
Concourses layout : http://www.atlanta-airport.com/Passenger/Terminal/
Alle wegen leiden naar de treintjes. Die kan je niet missen. Als ik me niet vergis kom je aan op E concourse en vertrek je van een van de andere concourses. Goed op de schermen kijken kan komt alles in orde.
Veel plezier
Wij vliegen in Juli naar Florida en dit via KLM
Brussel > Atalanta > Orlando
we hebben 1u45 de tijd om de overstap te doen maar naar het schijnt is de luchthaven Atalanta zo groot als Brussel zelf ?
als dat zo is dan denk dat de 1h45 zeer nip gaat zijn, daarom mij al graag voorbereid met volgende openstaande vragen:
in welke gate komen we dan aan ?
moeten we eerst uitchecken en dan terug inchecken ?
welke gate nemen we dan terug om door te vliegen naar Orlando
hoe gebeuren de informatie ginder,is het duidelijk ?
zijn er tips om snel door te kunnen
we hebben vorig jaar 2 maal gebruikt gemaakt van atlanta als tussenbasis.
Welke gate is moeilijk te zeggen, hangt van de status ginder af, maar je komt op terminal 2 dacht ik en moet met een metrotje naar terminal 5 waar de delta vluchten vertrekken (ik denk dat klm+delta samenwerken)
je moet niet her-inchecken, maar wel door 1) de douane voor controle, 2) je bagage ophalen, afzetten bij een check point (maar doe dit zelf, de helpertje van dienst smijt met de koffers en de onze waren alle 2 beschadigd); 3) terug door een scanner en 4) met die metro naar de terminal.
1u en 45 is inderdaad nipt vooral als je bij de eerste controle redelijk wat mensen voor je zijn. misschien melden aan stewards aan boord zou kunnen helpen voor vlottere doorgang?
have fun!
Misschien een rare vraag maar wij vertrekken met Delta vanuit Fort Myers en maken een tussen stop in Atlanta om weer door te vliegen met Delta naar Amsterdam.
Ik ging ervanuit dat als je met dezelfde maatschappij vliegt niet weer je bagage moet ophalen en opnieuw door de douana ter controle moet.
Of herinner ik me eigen het nu verkeerd wij hebben dus 2 uur en 5 minuten de tijd om over te stappen dus als ik het begrijp is dit net te halen.
Heb voor de zekerheid wel de app van Delta op mijn Iphone gezet dat ik kan zien of er vertragingen zijn en welke gate we moeten hebben.
Op de terugweg zie je de bagage pas weer in Amsterdam, dus daar hoef je niet achteraan.
Dus als ik het goed begrijp hoef je niet met je koffers in en uit te checken maar moet je wel weer opnieuw door de douane.