Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010
Wederom, thanks!
Leuk dat je soms prijzen noemt van bepaalde dingen, kunnen we ons 'n beetje voorbereiden. Ben zelf totaal niet van merken en/of 1-2-3 witte strepen maar
dit x gaat er 'n puber mee van 12 dus ja, dat wordt shoppen - hoe dan ook.
En 2 spijkerbroeken voor 20 Euro??? Mijn hemel ... ik heb nog 8 weken om te
sparen maar dat moet met zulke bedragen geen probleem worden.
Gerrit, je reisverslag is weer TOPPIE.
Jullie verslag leest lekker!! Maar goed dat er zoveel te shoppen is, zodat je de garderobe kan aanvullen met dingen je mist.......hopelijk stijgen de temperaturen snel.
Ik las van teleton dat de shows in Seaworld aanstaande zaterdag weer begint met shamu, hebben jullie nog iets verder gehoord op het nieuws betreffende het onderzoek?
Groetjessssss
Mooi verslag weer Gerrit, nu maar hopen dat alles straks nog in de koffers past anders moet je daar ook nog voor gaan shoppen. ;-)
Daar is dan de 28" opvouwbare weekendtas voor, die altijd meereist. Ook van Wal*Mart :-)
Gerrit, morgen is er vanaf 17:00 een witte Chevrolet Suburban op te halen op MCO.
Nee bedankt, we blijven deze keer maar in de, net zo grote, witte Expedition rijden :-)
Vrijdag 26 Feb. 2010
Het kan verkeren, en ijs en weder dienende zijn van die oerhollandsche spreekwoorden / begrippen die vandaag helemaal van toepassing zijn.
En ze klinken ook een stuk beter dan Veni, Vidi, Vici, Luctor Et Emergo of Mea Culpa.
IJs en weder dienende dient zich al vroeg aan, want voor de eerste keer deze vakantie denk ik weer terug aan thuis. Ik moet, of eigenlijk zou moeten als we weg moesten, ruiten krabben.
Zonder dollen. Als ik uit bed kom en even buiten op het pooldeck wil genieten van de ochtendstond, een bakkie en een peukie valt direct de frisheid van vandaag op, in de vorm van ijsaanslag op het dak van de achterburen.
Het zal toch niet…… En ja hoor, even als vorig jaar heeft zich ook deze keer een dun ijsfilmpje afgezet op de ramen van onze Expedition. En ook deze keer pak ik fluks de Powershot om het één en ander vast te leggen.
http://img132.imageshack.us/img132/1949/ijsk.jpg
Het plan is om vandaag een bezoek aan de Mall at Millenia te brengen, want je wilt niets of niemand uitsluiten of voortrekken, dus ook deze mall krijgt een bezoekje. Niet dat we direct nog wat nodig zijn, maar ook daar zit een Macy’s en dan kan Marion nog mooi even voor de tassen staan te mijmeren, want een beslissing is er nog steeds niet.
En er zitten ook nog wat potentiële Uggs verkopers en een Sony Lifestyle winkel, dus een doel is er.
En het koude weer leent zich ook wel voor een bezoek aan een overdekt gebeuren.
Maar in de loop van de ochtend warmt het zonnetje de boel aardig op. In tegenstelling tot gisteren is er nauwelijks wind en tegen tienen waag ik het zelfs om de isolatiedekens van onze waterattracties te halen.
Niet veel later kan Marion haar nieuwe Nike badpak uitproberen en doe ik de duikbril (goggles met spiegel glazen 8-)) maar weer eens op.
Het wordt gewoon lekker weer en daar willen we ten volle van profiteren.
http://img132.imageshack.us/img132/664/waterb.jpg
En dus laten we het Milleniabezoek maar voor wat het is. Daar gaan we morgen wel naar toe, want dan is er immers een bak regen voorspeld.
Zo kan het daarom gebeuren dat we vandaag de hele dag in en rondom huis verblijven. Beetje zwemmen en hottubben, beetje (veel) achter de computer, en natuurlijk op zijn tijd voor de buis.
Want behalve nieuws, o.a. over het Seaworld incident en de vele sneeuw in het Noorden, en ATWT is er vanmiddag schaatsen op NBC. Dus zien we zowel de Nederlandse dames en heren als één ploeg onderuit gaan.
En blijkt dat de Kramer/Kemkers affaire nog steeds een hot item is, wat door de, wonder boven wonder nagenoeg reclameloze, uitzendingen diverse keren herhaald wordt. Niet met leedvermaak overigens, maar eerder met verbijstering
Dat een land waar, volgens Dan Jansen c.s., schaatsen bijna uitgevonden is, en in de winter belangrijker dan wat dan ook, zo’n cruciale misstap kan maken snapt niemand.
En dat alles voorzien van beelden van molens, klompen, de Olympische oranjeschare in al zijn gekte, en orkest Kleintje Pils, met de ondertoon dat hier nog vele Winterspelen over gepraat zal worden. En dat Kemkers bang is om naar huis te gaan.
Verder zien we hier Olympisch alleen Amerikanen , of Canadezen als er geen Amerikanen meedoen. Shani Davis, geen goud, zien we ook nauwelijks.
Deze schitterende dag kabbelt lekker langzaam voorbij. Ik werk nog een tijdje aan m’n muziekopslag en besluit dan wat restaurantrecensies op het forum te plaatsen.
Dat wekt een goede eetlust op en daarom vertrekken we op tijd, iets na zessen, naar de Cracker Barrel voor een gezonde en goedkope maaltijd. Het is er al erg druk, maar omdat de meeste gezelschappen uit 3 of meer personen bestaan, hebben wij geluk.
Er zijn een paar tweepersoons tafeltjes vrij, dus kunnen we zo doorlopen.
Marion neemt de gesuikerde hamschijf, met een mega baked potato, boontjes en warme appelcompote, die ik ook neem, maar dan met plattelandspatatten en babyworteltjes. En een gesorteerde vleesschotel van een stukje gehaktbrood, wat gesuikerde ham en chicken dumplings, waarvoor ik zo snel geen vertaling bij de hand heb.
Daarbij nog wat zoete minikadetjes en p/p een grote fles oranje Exota, die hier Orange’nCream wordt genoemd.
Vol en voldaan gaan we een half uurtje later met ons bonnetje naar de centrale kassa in de souvenirwinkel waar we wel $25.72 moeten afrekenen. De 25% fooi voor onze ober Brian, die ons wonderwel herkende van vorige bezoeken, hebben we al, volgens goed gebruik, op tafel achtergelaten.
Thuis wacht er een lekker bakkie leut, zonder mini-appeltaart, want die past er niet meer in, en brengen we de avond in gepaste rust voor TV en laptops door.
Vandaag, behalve het eten, helemaal niets gekocht, zelfs niet bij Wal*mart, en voor morgen staat het programma al vast. Naar de Mall at Millenia.
Het kan verkeren. Maar dat is morgen.
Krabben en zwemmen op 1 dag ... geweldig!!
Enjoy another nice, sunny shopping day.