Is het veel voordeliger om alle hotels zelf te gaan boeken of kun je beter een fly/drive paket bij een touroperator kopen?
Afdrukvoorbeeld
Is het veel voordeliger om alle hotels zelf te gaan boeken of kun je beter een fly/drive paket bij een touroperator kopen?
Een Fly/Drive pakket heeft zoals het woord al zegt alleen de vlucht en de autohuur.. Dit kan best voordelig zijn.
Je kan de vlucht en de auto ook prima zelf boeken via bijvoorbeeld www.vliegtarieven.nl.
Hotels boeken is ook goed te doen. Het ligt er maar net aan hoeveel werk je erin wilt steken. Wij hebben alles zelf geboekt maar dan ben je wel een aantal avonden aan het surfen om locaties en hotels te vergelijken.
> Een Fly/Drive pakket heeft zoals het woord al zegt alleen de vlucht en de autohuur.. Dit kan best voordelig zijn.
Ok, ik doel dan eigenlijk op een autorondreis waar de hotels vast liggen en voorgeboekt worden.
het hang ervan af wat voor "type"reiziger je bent. Als je alles in 1 vooraf boekt kun je voordeliger uit zijn, maar zit je aan de besproken plekken vast. Daarnaast betaal je per persoon voor de vlucht, auto en hotels terwijl als je in Florida de motels/hotels boekt je per kamer betaalt. Als je dan ook nog een goedkope flydrive of losse vlucht en autohuur kunt vinden kun je goedkoper uitkomen en ben je vrijer. Maar zoals in een eerdere reactie al aangegeven ben je dan wel even aan het zoeken, maar dat vinden wij juist leuk, dan is de vakantie al een beetje begonnen zeg maar :D
Voor de prijs kun je beter NIET via de touroperator boeken. Deze rekenen vaak per persoon terwijl de meeste hotels per kamer rekenen. Bij travel Trend vragen ze 60 euro voor een voucher van 1 nacht in een howard Johnson of Ramada inn. Dat kosten ze als je online boekt nog niet eens in dollars. Als je echt waar voor je geld wilt hebben moet je eens kijken bij de FAQ over priceline.
Daar hebben wij geboekt voor komende juni. We zitten daar 6 dagen voor 45$ per nacht in het Sheraton in Orlando en daarna 5 nachten voor 50$ per nacht in het renaissance van Marriot in Ft LAuderdale. Zelfs D-reizen vond deze prijzen ongelooflijk.
Het betalen per persoon of per kamer zegt niet zoveel. Als je de prijzen goed vergelijkt zie vrijwel altijd dat bijv. de prijs voor 2 pers. per kamer het dubbele is van 4 pers. per kamer. Uiteindelijk betaal je dus in totaal per kamer hetzelfde.
Persoonlijk vind ik Priceline goed, ik heb het zelf ook gebruikt, maar als je, zoals ik hier begrijp, voor de eerste keer gaat en bovendien (elke dag?) gaat rondreizen, zou ik het niet aanbevelen. Je hebt dan wel een hoop biedingen en combinaties te gaan voor je alles hebt.
Als je meerdere dagen ergens blijft is het wat anders.
Zelfs als het wat duurder mocht zijn zou ik een geboekte rondreis aanbevelen aan een Florida Rookie.
Maar er zijn er ongetwijfeld die er anders tegen aankijken.
Groeten
Knaapje
Je hebt gelijk voor wat het de twee en vierpersoonskamers betreft. De vraag was echter of je bij een touroperator moet boeken of het zelf (ik neem aan bijvoorbeeld via het internet) moet doen. De prijzen welke ik in mijn touroperatorfolders tegenkwam konden de vergelijking met het zelf boeken absoluut niet doorstaan. Als voorbeeld de voucher van travel trend. Deze is los te bestellen en geeft recht op één overnachting. Deze kost 60 euro. Ik heb op het net veel goedkopere aanbiedingen gezien. Als je via priceline elke dag ergens anders wilt boeken is dat heel goed mogelijk het is inderdaad wel een heel gepuzzel maar dat heeft bij mij enorm bijgedragen aan de voortpret (plus dat we nou in voor ons doen enorm luxe hotels zitten!)
gr
Ralf
Veel iets meer ervaren florida-gangers boeken alleen de kamer voor de eerste nacht (al dan niet via het internet) vooraf, en halen zodra ze in de VS aankomen een boekje met hotelcoupons (bv. bij Denny's) en kijken dan ter plaatse waar ze terecht komen. Het is maar net waar je van houd.
Lees maar eens goed de diverse topics door, dan ben je een heel stuk wijzer. Verder is het, net zoals voorgaande forummers al gezegd hebben, heel erg persoonlijk waar je voorkeur naar uitgaat.
Eric
mijn advies zou zijn om van goedkopere motels onderweg gebruik te maken, in plaats van hotels. Ik heb dat vaak gedaan en van die prijzen (per kamer) lig je bijna nooit wakker (zou ook niet goed zijn voor een reiziger :wink: ).
Ook als je een grote stad bezoekt, zoek een motel iets buiten de stad, en ga van daaruit naar het centrum.
Je mag altijd een motelkamer bekijken, en het is mij wel eens gelukt om iets van de kamerprijs af te krijgen. Kon ik nog beter slapen!
Weet je wat de beste oplossing is? Geen hotel boeken!
Boek een villa in Kissimmee!
Vanuit daar kun je allerlei leuke dingen bezoeken op redelijke reistijd afstand. Tampa? Uurtje en 10 minuten rijden. Kennedy space center? Uutrje! Disney? Kwartiertje! International Drive? 20 minuutjes.
En als je dan terugkomt va je leuke maar vermoeiende dag plons je lekker in je eigen zwembadje. Heerlijk!!!
Miami en de Keys? Kan altijd een andere keer nog ....
Ik heb gekeken voor zo'n villa. Alles ziet er inderdaad erg goed uit met uitzondering van het prijskaartje.
Da's leuk als je het door 6 of door 4 kunt delen. Niet voor met zijn tweeen.
Ben het met je eens. een villa is ideaal als je met 4 of meer personen bent, en minstens een week op een lokatie blijft.
Als je echter met zijn tweeen bent, is het wel erg duur, en je zit er uiteraard ook aan vast, terwijl je bij een hotel het na een paar dagen voor gezien kan houden, en verder kan gaan.
Daarom boek ik ook meestal de hotels niet van te voren, behalve bv. in steden als San Francisco of New York, of als ik zeker weet dat ik langer blijf, zoals in Orlando. Ook Key West in de drukke tijd kun je beter reserveren, in de rustige tijd zijn er zat leuke bed & breakfast adressen.
Eric
Wat dacht je van helemaal NIETS vooruit boeken en gewoon zien waar je die dag eindigt. Amerika en zeker Florida staat vol met hotels/motels en afdingen op een kamer gaat prima. Vraag of je de kamer eerst even mag bekijken. Dan duidelijk laten merken dat de kamer je voor deze prijs niet bevalt en maak aanstalten om weg te gaan.
Vaak wordt de kamer je dan voor een veel lagere prijs aangeboden. Scheelde ons vaak wel 10 a 15 USD op een nacht.
Ik ga binnenkort dus voor de eerste keer naar Florida. Ondanks het feit dat ik nogal wat ervaring heb met het naar binnen lopen voor een kamer hebben wij besloten om het deze vakantie wel vast te zetten. Het van tevoren reserveren geeft wel meer rust. Je hoeft er niet over in te zitten of je iets goeds vind. Wij hebben ervoor gekozen om tijdens onze vakantie maar 3 hotels te nemen. We hoeven daarom niet elke dag de koffers te pakken of bij te boeken. Ook het plannen van de verschillende dagtrips / bezienswaardigheden kan nu beter, ik weet immers wat mijn uitvalsbasis is. Hierdoor hebben we heel veel dingen al ingepland wat veel voorpret heeft opgeleverd en hoeven we daar 's ochtend niet meer te verzinnen wat we gaan doen. Het is inderdaad minder avontuurlijk maar we gaan maar twee weken en dan moet je die tijd optimaal gebruiken wat denk ik op deze manier makkelijker is. Als je een rondreis maakt die langer duurt dan zou ik hieroor inderdaad niet hebben gekozen.
groeten
Ralf
Kijk dat was nou precies wat ik wou aangeven.
Als je er nog nooit geweest ben speel op zeker, volgende keer kan je meer avonturen.
Goede reis,
Knaapje.
Ga zelf rond thanksgiven lijkt me beter om rond die periode geboekt te hebben toch?
Thanksgiving is inderdaad een drukke periode, maar er zijn zoveel hotelss in Florida, dat er altijd plaats is.
Alleen voor Key West en voor Orlando zou ik voor die periode geen risico nemen, ofschoon het in Orlando denk ik meevalt.
Eric
Ik wil het liefst in december 14 dagen naar orlando, dan ga ik met 1 kind van 6 jaar en wij willen graag naar disneyworld, seaworld, en de everglades..
Nu wil ik het liefst een georganiseerde reis, aangezien ik geen held ben in het rijden in een vreemd land..Wie weet een niet te duur reisburo..die heeft wat ik zoek
Ik denk dat je het beste gewoon een reisburo kan binnenlopen, die kunnen je op weg helpen met folders waar dergelijke reizen instaan.
Ga niet naar D-reizen, want voor info ben je beter af bij TUI of Cook, boeken kun je uiteraard wel bij D-reizen.
Succes, Eric
over cook had ik slechte resensies gelezen, ??
D reizen is een van de weinige buro's die wij hebben, maar eerlijk gezegd het reisburo bij ons die hebben alleen fly en drive, of helemaal niets..
Het gaat meer om deskundige info, dan om het boeken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Maar heeft D-reizen geen enkele gids waar rondreizen instaan?
Ik denk bv. aan Arke, Holland International, Hotelplan etc.
Die moeten toch te vinden zijn?
Ik heb even gegoogled, en American Vacations heeft ook rondreizen, en die staat op de diverse forums heel goed aangeschreven.
Eric
ze hebben wel rondreizen maar allemaal met fly/buy
Tja, fly & buy is het allemaal hoor. Het is nooit gratis :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Maar als ik het goed begrijp wil je een georganiseerde busreis door Florida?
Deze is gewoon te vinden op de site van Hotelplan (en deze brochures hebben ze ook gewoon bij jouw reisbureau).
Zie: http://www.hotelplan.nl/pdf/33_10400...%20Florida.pdf
Een mooie georganiseerde rondreis door Florida van 8 dagen met een verlenging in Miami. Mocht je deze verlenging in Orlando willen blijven, is dit volgens mij ook prima te regelen. Loop gewoon het reisbureau binnen en vraag naar de mogelijkheden.
Dit is dus nog maar een rondreis van Hotelplan. Zoals Eric al aangaf bieden Arke, Holland International e.d. ook van deze rondreizen. Deze brochures liggen dus ook bij D-reizen en andere reisbureaus.
ik kan me voorstellen dat het vooruitzicht op rijden in een vreemd land even slikken is. Maar in Florida is het prima rijden hoor. Dit wordt beaamd door leden van dit forum. Als je de rit maar goed voorbereid door vooraf een wegenkaart te raadplegen zou het van een leien dakje moeten gaan. Gewoon rustig en defensief rijden (je bent tenslotte op vakantie) en "go with the flow".
Met het risico te generaliseren durf ik toch te zeggen dat de binnenwegen over het algemeen erg prettig te berijden zijn, omdat het daar niet zo heel erg druk is. De snelwegen zijn vaak een ander verhaal, vooral in en rond de grote steden. De spits moet men vermijden.
Als je partner er ook bij is (kon ik niet opmaken uit je bericht) lijkt het me zeker te doen. Een paar extra ogen en oren zijn nooit weg.
Dus: wees niet te bang om te gaan rijden. Je bent zoveel vrijer. Succes.
Hallo Marisca,
Jullie hebben de reis toch in Duitsland geboekt. Was dit nou een klein reisureau of een grote organisatie.
Ik woon ook tegen de grens aan +/- 35 km dus we zijn er zo.
Heb jij wellicht een www site, of iets anders waar ik hun te pakken zou kunnen krijgen.
Alvast heeeeel veel bedankjes
Groet, Pascal
http://web2.cylex.de/firma-home/reis...tur-86374.html
Dit is een groot reisbureau! ,ze hebben door heel duitsland vestigingen. 8)
Spreken nederlands , En er komen vele nederlanders! :
Groetjes Marisca :D
Bij het boeken van de hotels ging het allemaal al niet van een leie dakje maar nu gaat het helemaal niet goed meer, ons hotel bij aankomst op de airport is ook bezet, en in Miami zelf ook al, net een ander hotel aangeboden gekregen.wat denk je...staat slecht aangeschreven dus ik snel bellen.
Nu een andere aangegeven maar op internet is deze al volgeboekt, dus dan zullen we weer een andere moeten kiezen maar ondertussen komt er per nacht en persoon steeds weer een paar euro erbij. voor je het weet zit je in de Ritz voor de prijs van ongeveer 349 pppn inplaats van zo ongeveer 33 euries.
LET UIT JE WINST. of juist niet dus.
Nou we hopen maar op een goede afloop maar ondertussen slaap ik nachts steeds slechter.
We boeken alle hotels via travel trend, maar ja we zien het allemaal wel.toch, zit niks anders op.
wachten, wachten, wachten en nog eens wachten.
Groetjes monique
Wie zijn "ze"? en waarom word je "niets gegund"?
Lijkt wel een kop uit Story of Prive heeft toch niets van doen met een boekingsprobleem. Er zijn hotels genoeg ook zonder Traveltrend.
Maar misschien zie ik het niet goed.
Knaapje
Jullie weten al meer dan wij en zijn er al vaker geweest, en ik wil deze keer gewoon alles goed geregeld hebben. Via het internet, daar ben ik niet echt een ster in en vind het fijn om het via een reisbureau te doen.
Nee de privé en story doen niet mee hoor, maar je snap toch wel dat het gene wat je hebt uitgezocht net allemaal vol zit en als je dan een andere neemt , deze ook al vol zit en dit dus de derde optie is.
Als het zo is dat traveltrend geen andere alternatieve kan geven voor een schappelijke prijs dan ga ik verder zoeken bij een andere reisorganisatie.
Maar julli doen het via priceline??
Ik zal daar eens op de site gaan kijken, misschien wel een tip voor volgend jaar als we een langere reis gaan maken.
Maar..........................bedankt hé
groet monique
Waarom wil je dan per se van te voren een hotel boeken?? Als je ergens op de bonnefooi kan reizen is het wel in Florida. Met heel veel couponboekjes kom je een heel eind voor weinig geld. Vind je het misschien eng om te reizen zonder dat je van te voren iets hebt geboekt. Ik zie alleen maar voordelen; immers als het ergens leuk is blijf je langer en als je er niets aan vindt...ga je eerder.
maar dat is mijn idee erover natuurlijk!
meisje
Zit trouwens hier te kijken: http://www.dlg.nl/documenten/prijsbi...egasHotels.pdf
Heel leuk dat ze het zo uitrekenen maar een kamer in de USA betaal je per KAMER, niet per PERSOON. Of je daar nu met 1, 2, 3 of 4 personen in slaapt maakt niet uit..
Je geeft zelf hierboven al aan, dat je beperkt met internet bekend bent en dat je mede daarom via een reisbureau wilt boeken, dan moet je zeker niet via Priceline gaan bieden.
Het bieden op zich vraagt al wat inzicht en je weet maar beperkt in welke wijk en zeker niet in welk hotel je terecht komt, eventueel moet je zelfs met rebids werken.
Maar je ziet hier ook, dat 1 persoon het dubbele van 2 personen kost, dus gewoon een 2 persoonskamer.(Kingsize??) 3 keer de 3 persoonsprijs komt weer dicht bij de 4 keer de 4 persoonsprijs.( 2 maal Queen size??)
Ik heb, toen ik nog via een reisbureau en een reisorganisatie boekte wel gezien, dat het zelfs extact klopte.
Men heeft de prijsstelling gewoon aangepast wat hier in Nederland gangbaar is.
Knaapje
Hé Nijt, ik heb net het boek van OAD reizen gepakt om te kontroleren want jou stelling klopt niet hoor!
(of ik begrijp je verkeerd)
Je betaald per persoon per 1,2,3,4 persoons kamer dus de prijs die er staat moet je keer 2 nemen als je met 2 personen gaat.
(waar gaat dit allemaal eignelijk over zeg.!!!!)
Meisje:Maar inderdaad ik vind het best eng om zo op de bonnefooi te gaan omdat je dan denk ik meer moet betalen, of zie ik dat verkeerd??
en omdat het de eerste keer is dat wij zo ver gaan vliegen en naar de usa gaan.
Maar ja........... laat het (allemaal) maar zitten, het komt vast goed, heb dit nog nooit mee gemaakt, dat zovaak iets vol zit.
Groetjes Monique
VERGETEN!!!!!!!!!!
Hoe kom je aan z'n bonnenboekje dan??????
Vaak betaal je dan juist minder. Die bonnetjes zijn vaak het tarief van de AAA-tarief (hier beter bekend als ANWB).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bono
Alhoewel we afgelopen vakantie (Noord-Oost USA) enorm mazzel hadden. Onze laatste twee overnachtingen sliepen we in het Courtyard Marriot á 179 dollar per kamer, maar op ons bonnetje stond 69 dollar per kamer en dit bonnetje nam ze dus gewoon aan! Ze gaf ons zelfs de tip om de tweede nacht ook voor 69 dollar te kunnen slapen als we nog een bonnenboekje bij ons hadden (en dat hadden we dus!) :D
Die boekjes liggen bv bij Denny's of bij eetgelegenheden zoals Ponderosa.
Ik snap je angst heel goed hoor maar in Florida heb je bijna op iedere hoek van de straat een hotel, na ja...bij wijze van spreken dan he!
Het ligt er natuurlijk een beetje aan welke eisen je aan een hotel stelt hoe luxer hoe duuder maar dat is overal zo.
Wees niet te bang, gebruik je gezonde verstand heus het loopt wel los. Naar mijn idee ben je veel relaxter op vakantie als de overnachtingen nog niet allemaal vast liggen. Je hebt meer bewegings vrijheid.
maar nogmaals, dat is mijn mening ongetwijfeld zijn er forumers die daar anders over denken.
meisje
Het hangt er ook wel een beetje vanaf in welke tijd je gaat. Ik ben normaal gesproken erg van de bonnefooi, maar als wij naar Florida gaan, is het geen hoogseizoen, maar hoogstseizoen. Dat is de reden dat we nu alles al geboekt hebben.
:arrow: Bono: hotels boeken via www.hotelpronto.com is heel eenvoudig!
Het klopt dat wanneer je bij een nederlandse touroperator boekt de prijzen per persoon per nacht zijn.
Als je direct bij de hotels in Amerika of via online boekingssite is de genoemde prijs per kamer per nacht. Dat is het verschil.
Waarom zoek je niet online naar de hotels? Als je bij de hotels zelf reserveerd hoef je niet te betalen en kan vaak op de dag van aankomst tot 16.00 de kamer annuleren.
Boek je in Nederland dan moet je 6 weken van te voren al het volle pond betalen.
We zitten effe met een dillema!
We hebben deze week onze Disney Cruise met hotel geboekt. We gaan van 4 tm 20 augustus naar Orlando. De cruise is van 9 t/m 12 augustus, maar het hotel is geboekt van 4 t/m 9 augustus. Het hotel voor na de cruise boeken we binnenkort.
Maar nu dus de tickets: we zouden het liefst in april de vliegtickets boeken (vakantiegeld! :-\" ), maar ik zie op de site van Martinair dat het al behoorlijk druk is in die periode. De vlucht heen móet op 4 augustus zijn, de terugvlucht kan nu nog een beetje verschoven worden. Ik wil graag met Martinair omdat zij rechtstreeks vliegen.
Hoe groot zou de kans nu zijn dat we "mispakken" voor de vluchten in augustus? Een overstap is geen regelrechte ramp, maar ik doe het liever echt niet!
Zou Martinair nog meer vliegtuigen inzetten of zoiets als het echt druk wordt? Of zou het gewoon hierbij blijven?
Wat denken jullie?
Groetjes,
Anita
Mispakken voor een vlucht in augustus doe je natuurlijk nooit.
Er landen tenslotte vele vliegtuigen in Orlando.
Alleen ........
-Martinair zal het huidige aanbod niet uitbreiden. De gedachte dat een luchtvaartmij bij een enorme vraag een extra toestel inzet kan je ´op de buik schrijven´. Men zal hoogstens een groter vliegtuigtype inzetten.
-Je zal misschien niet rechtstreeks kunnen vliegen maar met een overstap.
-Wacht niet te lang met boeken, let op de kosten. Boek op een moment dat de prijs jou aanstaat. M.a.w. denk niet ´ik wacht nog even want de prijs zal wel zakken´ die prijs is dan vaak een gepasseerd station.
-Touroperators verkopen soms ook losse tickets. Via een t.o. kopen betekend vaak uitstel van betaling.
groet,
Trainspotters
:-k Wat is nou echt goedkoper... Gewoon de oad gids erbij halen, uitzoeken en boeken.. vlucht, auto, hotels. Of toch alles zelf doen via expedia, word ticketcenter en ga zo maar door. Ik weet het niet meer. Wie heeft hier ervaringen mee.