Re: Tarpon vissen op Key West...
laast was er op discovery een vis programma bezig en wat denk je.......................................zaten ze te vissen op Key-West naar Tarpon.
En hij had me daar een grote vast, ongelooflijk.
Ik ga er zeker op letten, ook geweldig dat filmpje over tarpon vissen is erg mooi om te zien.
Bedankt voor de foto................................!!
Groetjes monique
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
bono
wauw wat gaaf om te zien zeg en die zie daar in de haven of zo in Key West?? helemaal geweldig, zijn ze het hele jaar door te zien??
De foto is waarschijnlijk genomen bij de Historic Seaport Harbor Walk. Daar staat namelijk halverwege de boardwalk een tafel waar de vissers hun vissen schoonmaken en fileren. De restanten worden vervolgens aan de Tarpons gevoerd. Vandaar dat ze daar in groten getale zitten. Het blijft echter wel leuk om er naar te kijken.
Is dat op Key-West zelf of op een van de andere eilandjes??
Want tijdens het televisieprogramma hebben ze het wel over dat ze in Key-West aan het vissen zijn maar...................het is zo lang zal ik maar zeggen. Wij zelf zitten in Hotel Souternmost in Key-West zelf!! En Historic Seaport Harbor Walk is daar ook??
De Historic Seaport Harbor Walk ligt op Key West. Vanuit jullie hotel loop je Duval Street af tot aan de kruising met Front Street. Daar sla je rechtsaf. Aan het eind van Front Street ligt de Historic Seaport Harbor Walk. Kan niet missen.
Re: Party boat (vissen) op de Keys?
Ga regelmatig met de party boot, of mag je prive boten niet meerekenen.
Wel, ik bedoelde eigenlijk die boten waar je voor zo'n 40-50 $ een halve dag kan meevaren om te gaan vissen (incl bait, rod etc)
Wij zijn, al is het al wel 15 jaar geleden, eens met zo'n boot meegeweest.
Hoewel ik zelf zeker niet van vissen houdt (wel van vis ;-)), maar twee meereizende vrienden wel, heb ik me toch laten overhalen.
En het was best wel vermakelijk, want ik ving meer dan hun :-). Het was niet eens zo onbenullig duur, want zelfs de dames gingen mee, al hebben die vooral het bovendek gebruikt, voor nog meer kleur.
De sonar werkte goed, want het was uitgooien en inhalen. Voornamelijk Snapper, al werd er ook nog een behoorlijke (ruime meter) haai binnen getakeld.
Bait (stukjes onwelriekende inktvip) en rod waren inclusief, en de vis werd, na al dan niet met proffesionele hulp onthaakt, weer teruggezet.
Re: Keys: Party boat (vissen)
Wij willen heel graag gaan vissen als we in de Keys zijn, maar ik heb op internet gekeken wat het kost om met een bootje te gaan en dan zaten we rond de $350 voor een halve dag :shock: (dacht bijna dat we dan op een cruise zouden zitten)
Weet 1 van jullie een leuk adresje waar je zoiets dus voor een betaalbaar prijsje kan regelen?
Die zogenaamde partyboats kosten toch maar max 50$/ pp ?
Deze kost 40$/halve dag: http://sailorschoicefishingboat.com/
Hebben zelf ook nog niet gekozen ...
Als je met een prive gids gaat zit je inderdaad op 350 dollar voor een halve dag. Maar dan kun je zelf wel beslissen waar je heen gaat.
Wat ik ook kan aanraden is de partyboat bij Robbies op Islamorada.
Bijgaand de link: http://www.robbies.com/
Veel vis plezier....
hartstikke bedankt daar gaan we zeker wat aan hebben. Heb al op de sites gekeken en het ziet er zeker leuk (en niet te vergeten betaalbaar uit)!
Als je zelf een boot kunt besturen en dus verder niemand nodig hebt, kun je voor 350 een volledige dag huren, het enigsste dat daar nog wel bijkomt is de kosten voor de verbruikte brandstof.
vissen in de buurt van Bradenton
Wij zijn een paar jaar geleden wezen zeevissen in Sarasota. Ik weet alleen niet meer met wie. Weet iemand met welke boot je het beste mee kan gaan? Een boot voor 6 of minder vind ik echt te duur...