-
Kosten van een reis- en/of annuleringverzekering vergeleken.
Wat een verschrikkelijke kniert ben ik toch ook:oops:
Tijdens mijn speurtocht naar de meest voordelige prijzen voor onze Droomreis naar Orlando volgend jaar,
ben ik wederom op gigantische prijsverschillen gestuit.
Na de topic's welke ik reeds geplaats heb over reserveringskosten, tickets, autohuur en het bemachtigen van het Free dining plan,
dacht ik dat het wel interessant was de grote verschillen te vermelden van de reisverzekering en annuleringsverzekering.
(Als mijn Nederlandse knibbelgedrag jullie al de strot uitkomt laat het even weten;) )
Na het boeken van de vliegtickets en het verblijf was het dan toch echt de beurt aan de nodige verzekeringen.
Ik weet niet hoeveel waarde jullie hechten aan deze verzekeringen maar door een aantal ernstige familie gebeurtenissen gedurende vakanties
ga ik goed voorbereid en uiteraard goed verzekerd op vakantie.
Ik heb allereerst prijsopgave bij het reisbureau gedaan.
Deze baseert de kosten van reis- en annulering verz. op de totale boekingsprijs.
Voor alleen de duur van de vakantie, 21 dgn, werden deze prijzen aangeboden:
Reis : € 210,-
Annulering : € 225,-
Totaal : € 435,-
nb de annuleringsverz. vergoedt, bij afbreking van de vakantie, alleen de niet genoten dgn.
Als tweede heb ik mijn tussenpersoon de dezelfde opdracht gegeven.
Ook deze baseert de kosten van reis- en annulerings verz. op de totale boekinsprijs.
Voor alleen de duur van de vakantie, 21 dgn, werden deze prijzen aangeboden:
Reis- en annulerings verz. samen € 294,-
nb wederom vergoedt de annuleringsverz., bij afbreking van de vakantie, alleen de niet genoten dgn.
Aangezien ik al jaren lid ben van de ANWB en op dit moment een doorlopende reisverzekering (europadekking) heb, heb ik ook bij hun een prijsopgave gedaan.
Een doorlopende reis- en annuleringsverzekring kwam goedkoper uit dan alleen dekking voor de 21 vak dgn.
Reis : € 96,-
Annulering : € 79,- (vergoedt alleen de niet genoten dgn)
Annulering : € 99,- (vergoedt de gehele reissom, het is dus niet relevant hoeveel dgn er al van de vak voorbij zijn)
Totaal : € 175,- cq € 195,-
nb voor de annulerings verz wordt niet gekeken naar de totale reissom maar kan gewoon afgesloten worden zolang de totale reissom onder de € 1500,- per persoon is.
Voor mij was de keuze dus overduidelijk. Weer een paar extra vakantie dollars verdiend:lol:
Ik vind het gewoon een sport om aankopen te vergelijken en zo de beste deal te krijgen.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Mochten andere mensen andere ervaringen hebben, hoor ik dit graag.
Groetjes Patries
-
Re: Kosten van een reis- en/of annuleringverzekering vergeleken.
Een doorlopende reis- en annuleringsverzekering is bij Florida-vakanties meestal goedkoper.
Voorbeeld:
- gezin met twee kids (ouder dan 5 jaar)
- werelddekking
- medische kosten (wel handig met die enorme rekeningen in de VS)
- annulering tot € 1500 per persoon per reis
- geen dekking voor wintersport (skiën in Florida .... lijkt me wel wat), ongevallen, cash geld en motorrijtuigen
- drie weken Florida in het hoogseizoen (boeking: € 1.250 per persoon)
Een losse reisverzekering kost tussen de € 100 (o.a. Univé, Postbank) en € 230 (o.a. Europeesche, Elvia).
Een losse annuleringsverzekering kost 4-5% van de reissom (plus nog wat administratiekosten en assurantiebelasting), dus € 260-320.
Totaal dus ergens tussen de € 360 en € 550.
Doorlopende reis- en annuleringsverzekering met dezelfde dekking: € 150-250 (afhankelijk van de "extra's" die standaard in de verzekering zitten)
Da's gauw € 200 tot € 400 verdiend.
(bron: Independer.nl)
-
Ik ga regelmatig een weekendje weg naar Duitsland of in Nederland. Daarnaast 2x op vakantie, ook al was het nooit ver ik heb altijd een reisverzekering gehad. De laatste jaren een doorlopende reisverzekering met Europadekking.
Dat heb ik nu, meteen nadat ik geboekt heb, uitgebreid met werelddekking en een doorlopende annuleringsverzekering. De prijs weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar ik weet wel, dat ik veel goedkoper uit ben dan als ik elke keer een reis-en annuleringsverzekering af zou sluiten.
Van die ruim 200 euro, die jij hebt berekend te besparen Patries kan je nog een heleboel leuke dingen doen!
-
Vergeet niet dat een annuleringsverzekering alleen geldig is voor een reis als die bewuste verzekering is afgesloten binnen 7 dagen na boeken van de betreffende reis....
Ook wel:
op 1 nov boek je een reis met vertrek op 1 dec.
De annuleringsverzekering moet dan vóór 8 nov zijn afgesloten anders valt de reis van 1 dec buiten de verzekering.
-
niet helemaal waar Yvet, als je een annuleringsverzekering na deze 7 dagen nog afsluit dan vallen de gebeurtenissen die in deze tussentijd (tussen boeken en afsluiten verzekeringen) gebeuren buiten de verzekering. Voorbeeld ik boek 1 november reis voor vertrek 30 november. Ik sluit verzekering af op 15 november, ik ben ziek geworden op 10 november en kan door deze ziekte (waterpokken bijvoorbeeld) niet gaan. Dat wist ik toen nog niet. Dit valt dus niet meer onder de dekking van de annuleringsverzekering.
-
Kijk weer wat geleerd.
Ikzelf kreeg toen wij voor een doorlopende reisverzekering gingen kijken iedere keer te horen, sluit het af binnen 7 dagen na boeken.
Vandaar.
Maar gelukkig hebben andere daar weer een beter antwoord op:)
-
[quote=globetrottertjes;
Met andere woorden die annuleringsverzekering heb je dan alleen nog maar voor als je de reis onderweg moet afbreken.
Dus ben je [U]niet[/U] verzekerd voor het geval dat je niet kunt vertrekken.
-
Als je kunt aantonen dat de reden van het niet kunnen vertrekken pas binnen een redelijke termijn na het afsluiten van de verzekering is ontstaan krijg je het wel vergoed. Maar de bewijslast ligt dan duidelijk bij jou, niet bij de verzekeraar.
-
En dat is lijkt me best moeilijk, want die verzekeringsmaatschappijen kunnen er wat van.
-
o ja, en terecht, want anders daalt de winst en daalt mijn inkomen (ik werk bij een bank / verzekeraar).
Ondanks dat: terecht. Verzekeraars zijn allergisch voor "auto-selectie", zoals ze dat noemen. Als ze niet alert zijn op het afsluiten van een brandverzekering op een brandend huis, dan is in de verzekeringswereld "de beer los". Ze willen altijd voorkomen dat er verzekeringen worden afgesloten waarvan het verzekerde "risico" eigenlijk geen risico meer is, maar al heeft plaatsgevonden.
Dat houdt de verzekeringen ook meer betaalbaar.
-
Annuleringsverzekering
Hallo Allemaal,
Als ik nu boek bij een engelse of duitse site, en ik moet annuleren, is dan mijn nederlandse annuleringsverzekering geldig?
Groet Sylvia
-
Re: Annuleringsverzekering geldig ?
Dat is afhankelijk van de voorwaarden van je verzekeringsmaatschappij.
Ik denk dat er geen zinnig woord over te zeggen is zonder dat je de algemene voorwaarden doorneemt, of zelf even met de maatschappij belt.
Mvg,
Roy.
-
Ik ga ervan uit van wel. Maar ik zou voor de zekerheid gewoon even bellen met de maatschappij waar je het hebt afgesloten of wilt afsluiten. Zou het erg spijtig vinden als wij je van advies voorzien en het uiteindelijk niet klopt. Kost je veel geld als je annuleringsverzekering niet geldig is en je door omstandigheden toch moet annuleren.
-
We hebben een doorlopende reis en annuleringsverzekering bij de Europeesche.
We moesten de vluchten van Air Berlin annuleren. Er zat een bepaald bedrag aan vast voor annuleringskosten.
Ik heb deze kosten zonder dat ik enige vraag of papieren moest overleggen terug gehad.
Ik had de vluchten zelf geboekt.
-
In de vòorwaarden van De Europeesche staat hier helemaal niets over. Het heeft m.i. dan ook helemaal niets van doen WAAR je een reis boekt, alleen maar WAARDOOR je een reis moet annuleren.
Maar een belletje naar je reisagent of verzekeraar kan geen kwaad.
Ik las trouwens wel dat bij een samengestelde reis ("een reis die bestaat uit losse onderdelen die afzonderlijk geboekt zijn (zoals ticket en accommodatie") niet zomaar alles is gedekt / wordt vergoedt bij het uitvallen van één van de onderdelen. In ieder geval bij De Europeesche moet je daarvoor een extra dekking meeverzekeren.
Da's wel goed om te weten, aangezien steeds meer mensen alles los via internet aan het boeken zijn. Zoals ik: vlucht via Vliegtickets.nl, hotels via Priceline, sportevenementen via Ticketmaster, auto via usareise etc.
Ik ga zometeen toch maar eens even controleren hoe dat zit bij mijn verzekering.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Europeesche
Samengestelde reis
Steeds meer mensen vinden het aantrekkelijk hun eigen vakantie samen te stellen. Een vakantie die uit losse onderdelen bestaat die afzonderlijk worden geboekt. Bijvoorbeeld door afzonderlijk ticket, vervoer en accommodatie te regelen. Het uitvallen van één of meer van deze onderdelen geeft geen recht om dan de totale reis te annuleren. Dit risico is wel extra te verzekeren door middel van de uitbreiding Samengestelde reis. Mocht een van de los geboekte onderdelen van uw vakantiereis dan uitvallen, waardoor u de hele reis moet annuleren, dan worden de annuleringskosten van alle onderdelen wel vergoed. Voor deze uitbreiding betaalt u € 25,- extra premie.
-
Reis- en annuleringsverzekering
Wat is een goeie Reis- Annuleersverzekering?
Ben op zoek naar een doorlopende goeie/goedkope verzekering die alles dekt.
Zat te denken om rechtsreeks bij elvia te nemen, maar zie door de bomen het bos even niet meer.
Welke verzekering hebben jullie bv.?
-
Re: Reis- Annulerringsverzekering
Ik heb de pakketverzekering bij de Rabobank, met werelddekking en annuleringsverzekering.
Tip : informeer bij je ziektekostenverzekering naar een reisverzekering, die bieden ze vaak aan zonder de componenten die al ik je ziektekostenverzekering zitten, en daardoor zijn ze vaak goedkoper.
-
Re: Reis- Annuleringsverzekering
Wij hebben inderdaad een doorlopende reisverzekering bij onze ziektekostenverzekering. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten. Laatst hebben wij een annuleringsverzekering erbij afgesloten. Bij het reisbureau zouden we € 120,00 betalen voor een reis van 2 weken en bij onze ziektekostenverzekering betalen we nu € 76,00 voor een heel jaar!!
Dus informeer eens bij je ziektekostenverzekering! Succes!
-
Wij hebben m van de postbank...doorlopend....in mijn ogen een hele goede reisverzekering..moet je maar even op hun site kijken.
Mijn ouders moesten vorig jaar noodgedwongen uit egypte komen i.v.m oma die stervende was...binnen 24 uur stonden ze weer in Nederland zonder dat ze iets hadden moeten voorschieten, nou ja alleen de taxi naar het vliegveld...
Ze hebben alles, maar dan ook alles inclusief telefoonkosten en taxi zonder enige moeilijkheden terug gehad.
-
Heb een doorlopende genomen bij de Europeesche. Vond het niet duur. En als je een dagje naar Belgie gaat ben je ook gelijk verzekerd? Kijk maar eens o de site. Kan je gelijk zien wwlek opties je kan nemen etc. De prijs verschijnt vanzelf.
Grz
Ton
-
Wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij de postbank. Laatst moest mijn man zijn vakantie afbreken door een ongeval. Alles was heel snel geregeld en ook de kosten hadden we vlot terug. Ik geloof wel dat we een eigen risico hebben van 50 euro bij verlies en diefstal.
Gr. Erika
-
Re: Welke reis- en annuleringsverzekering?
Ik heb mijn reisverzekeringen (uiteraard) ondergebracht bij mijn werkgever. Daar krijg ik 30% korting op de normale tarieven. En het pakket is heel simpel en uitgebreid: je hoeft nauwelijks keuzes te maken. Een uitgebreid basispakket waar werelddekking standaard in zit. Extra mee te verzekeren zijn wintersportdekking, extra ziektekosten en annulering (€1000 of 2000 per persoon).
Lekker gemakkelijk.
-
Dank allemaal voor jullie reacties, heb vandaag een wat offertes opgevraagd.
-
@Dr. Phlox;
Wij hebben dezelfde verzekering.
Ik moest in december alles annuleren en kreeg zonder dat er naar papieren of redenen gevraagd werd alles zonder meer teruggestort.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door calypso
Zat te denken om rechtsreeks bij elvia te nemen
Elvia is de duurste van allen...
Unigarant is een stuk voordeliger...
Te vinden bij ANWB en de betere reisorganisaties...
-
Wij hebben via onze ziektekostenverzekering een doorlopende reisverzekering en doorlopende garantie-annuleringsverzekering lopen bij de Europeesche en dat bevalt ons prima.
De kosten zijn erg leuk door de korting via de ziektekostenverzekeraar en de service is netjes.
Wij halen beide verzekeringen er met gemak uit binnen een jaar....
-
Zo te zien kan ik via mijn ziektekosten verzekering ook de reis en annuleers verzekering krijgen, voor een shappelijk prijs. Dus denk dat ik dat ga doen. Is trouwens dan ook met Elvia, alleen een stuk goedkoper.
bedankt allemaal voor de tips
-
Wij hebben een doorlopende van Unive en die bevalt uitstekend en is ook leuk in prijs.
-
Annulerings verzekering voor militairen
Mijn man is militair en hij staat misschien op de nominatie lijst om volgend jaar uit gezonden te worden, aangezien dit nog niet voor 100% zeker is willen we toch maar een reis boeken naar florida, voor de mei vakantie van 2009.
Ik zoek dus een annulerings verzekering waar ik mijn reis kan verzekeren en kosteloos kan annuleren als mijn man toch nog op geroepen wordt, ik wil namelijk niet alleen met de kinderen gaan.
De meeste verzekeringen vergoeden alleen in geval van ziekte of werkeloosheid en niet in het geval van een militaire vredes missie.
Wie weet uit eigen ervaring bij welke maatschappij ik moet zijn?
-
Re: Annulerings verzekering voor militairen
Probeer het eens te vragen aan de Stichting Personeels verzekeringen defensie (SPD)
Ze hebben op dit moment wel geen reisverzekering maar zouden je wel op de goede weg kunnen helpen.
Of neem een contact op met De Financiele Diensteverleners, die hebben ook verzekeringen voor Militaire!
-
Uit de dagbladen van vandaag:
Maar liefst één op de vier Nederlanders gaat zonder reisverzekering op vakantie. Bovendien hebben veel vakantiegangers er geen enkel idee van wat ze wel en niet verzekerd hebben.
Deze week zijn ook al berichten over slecht geinformeerde/voorbereide reizigers m.b.t. de paspoorten in de pers verschenen. Ambassades hebben voor het seizoen duidelijk aangegeven dat vakantiegangers maar zeer beperkt op hulp hoeven te rekenen. Hopen we maar dat alle Forumleden goed verzekerd op vakantie gaan en....dat ze de reisverzekering met wereldekking niet nodig zullen hebben[-o<
-
Ik heb mijn Reis/annuleringsverzekering bij de ANWB
Wat belangrijk is voor mij is dat sporten mee verzekerd is Ski en watersport en bij skiën dat als er toch wat gebeurt en ze halen je met een helikopter van de piste dat je niet naderhand krom moet liggen van de Kerosine prijs...
Dennis
-
Wij hebben een doorlopende reis en annuleringsverzekering bij de anwb.
De reisverzekering ga ik echter veranderen want bij deze verzekering zijn de ziektekosten buiten Europa niet verzekerd, ondanks de werelddekking.
Ik had afgelopen keer ziektekosten gemaakt in Orlando en deze werden gelukkig door mijn eigen verzekering betaald maar het was dan ook een redelijk laag bedrag.
Stel dat je in het ziekenhuis terecht komt en je eigen verzekering betaalt niet alles, dan wil je toch dat je reisverzekering dat betaalt.
Ik heb hierover gebeld met de anwb maar ze konden mij ook niet vertellen waarom de ziektekosten buiten Europa niet verzekerd kunnen worden bij hun.
Het enige wat ze eventueel betalen zijn onvoorziene kosten maar dat is iets van 200 euro.
Jackie
-
De verzekeringen van de ANWB zijn ondergebracht bij UNIGARANT.
ANWB heeft zelf geen verzekeringen.
Gewoon even Unigarant bellen voor deze vraag.
-
@mickmak;
Controleer je ziektekostenpolis eens en met name de mogelijke uitbreidingspakketten.
Ik heb zelf werelddekking tegen kostende prijs bij een uitbreidingspakket van mijn zkv en hoef daarom geen dekking bij mijn reiskostenverzekering.
Ik heb trouwens bij mijn zkv ook de reisverz. afgesloten. Het geheel sluit zo naadloos op elkaar aan.
Per jaar ben ik zo voor "zonverzekering" voor 2 personen en autocalamiteiten a la reis- en kredietbrief zo'n EUR 50 kwijt.(IZA/SIZ/VGZ)
Knaapje
-
ik had mijn ziektekosten bij IZZ en mijn reisverzekering bij Verzeker U zelf.
Toen ik in Orlando in het ziekenhuis belande, had ik tot mijn schrik bij het IZZ geen werelddekking.Ik had echter een reisverzekering met med.kosten en werelddekking.
Na terugkomst was alles binnen twee weken geregeld en werden alle gemaakte kosten op €50 na vergoed. Ben zeer tevreden over de afhandeling.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
mickmak
De reisverzekering ga ik echter veranderen want bij deze verzekering zijn de ziektekosten buiten Europa niet verzekerd, ondanks de werelddekking. Ik had afgelopen keer ziektekosten gemaakt in Orlando en deze werden gelukkig door mijn eigen verzekering betaald maar het was dan ook een redelijk laag bedrag. Jackie
Unigarant is een 'grote speler" in reisverzekeringsland. Veel Forumleden schrikken misschien van jouw bericht. Daarom maar snel even de voorwaarden opgezocht. Jouw informatie lijkt mij niet juist. Uit de polisvoorwaarden van Unigarant:
Aanvullende dekking:
Verzekerde heeft recht op vergoeding van de kosten die hij tijdens de
dekkingsperiode in het buitenland noodzakelijkerwijs maakt als gevolg van
ziekte, aandoening of ongeval, maar alleen voorzover die kosten de dekking
onder een elders lopende ziektekostenverzekering of ziektekostenvoorziening
te boven gaan.
Dus ik begrijp de reactie van de medewerker die jij hebt gebeld niet zo goed. De voorwaarden zijn helder: kosten eerst bij de ziektekostenverzekering claimen. Mocht die dekking onvoldoende zijn, dan treedt de reisverzekering in werking. Voor de zuiverheid; in de polisvoorwaarden staat omschreven voor welke landen de "normale" verzekering geldt, voor overige landen(USA) moet je werelddekking afsluiten.
-
@Teleton;
Ik kreeg die informatie van iemand van de ANWB en omdat het op de site van de ANWB ook zo stond, ben ik ervan uit gegaan dat het ook zo was.
Ik heb niet bij Unigarant gekeken.
Ik ga nog eens informeren.
Jackie
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
mickmak
omdat het op de site van de ANWB ook zo stond, Jackie
Dat kon ik nu weer niet vinden, vandaar dat ik maar direct bij Unigarant heb gekeken. We horen het wel, succes!
-
Disney tickets: Annulering reis
Hoi allemaal,
Wij zouden 2 augustus richting Florida vertrekken maar mijn vriend heeft een zware knieoperatie gehad en de arts heeft ons afgeraden om te reizen naar Florida. Nu hebben we onze reis kunnen annuleren maar hebben we nog wel 2 Disney hopperkaarten kan je deze ook annuleren of kan dat niet.
Alvast bedankt
Groetjes
Jane