-
Vliegen van/naar/via Dusseldorf
Omdat we vanaf 2008 op schiphol vliegtax moeten gaan betalen zit ik te denken om evt. vanaf dusseldorf of brussel te vliegen. Weet iemand goede site's om hierop te zoeken naar vliegtickets??
Ik weet dat je bijvoorbeeld op vliegtickets.nl ook kan zoeken vanaf brussel of dusseldorf. Maar je hebt toch ook speciale site's vanuit Belgie of Duitsland.
Bedankt alvast voor de antwoorden.
-
Re: vliegtickets vanaf dusseldorf of brussel
Hoi Nicole,
Wij gaan in juli (vanaf Dusseldorf), heb zelf de tickets bij Supersaver geboekt. Ging prima geen problemen.
Groet Annette...
-
Re: Vliegtickets vanaf Dusseldorf of Brussel
www.ebookers.de is ook een mogelijkheid.
De laatste jaren 2 x vanaf dusseldorf vertrokken, perfect
Goedkoop parkeren voor 3 weken via sparparken.
Succes Didier
-
Hou wel rekening met de kosten om naar die luchthavens toe te gaan en de extra reistijd. De extra reistijd moet wel opwegen tegen het financiele voordeel(als dat er is?).
Zelf heb ik via Internet direct bij delta airlines geboekt en zo een voordelig ticket weten te bemachtigen, ik vlieg in Augustus/September met vrouw en kind (3Jr) via Cincinnatti naar Orlando, zodat de tussenstop iets eerder is dan als je via Atlanta vliegt en je dus eerder je benen kan strekken. Ook qua reisduur kwam dit op hetzelfde neer.
Bij mij werkte het boeken via Internet niet omdat wij in de USA ook nog naar Buffalo vliegen, mocht dit het geval zijn kan je gewoon naar de Nederlandse Delta Airlines bellen en zij kunnen je dan doorschakelen naar Amerika zodat je wel het voordelige Internet tarief krijgt. Dit scheelde mij Euro 100 pp t.o.v. boeken bij de nederlandese Delta Airlines.
-
In Cincinnatti overstappen (dus immigratie en douane) is een heel stuk prettiger dan het vreselijk drukke Atlanta !!!
Eric
-
Hallo,
ik heb vorige week geboekt op expedia.com (2 volwassenen en 2 kleine kinderen)vanaf Brussel (scheelde veel met A'dam in prijs en tijd) naar Chicago, 5 dagen later naar Orlando en terug naar brussel voor een belachelijk lage prijs. Deze vluchten kon ik ook boeken op expedia .nl, maar dan was ik toch weer een honderd euro extra kwijt. Boeken op de site ging eenvoudig.
We vliegen trouwens met United Airlines, met goede overstaptijden in Washington en Frankfurt.
Ik raad je wel aan goed te zoeken op verschillende dagen of evt. dagdelen, dat scheelt soms heel veel in prijs!
Groetjes Dana
-
Prijzen zijn aan stevige verhogingen blootgesteld, ik zou nu voor mijn reis die ik twee weken geleden heb geboekt al Euro 100 pp meer kwijt zijn, je ziet maar weer erg vroeg boeken loont de moeite. In januari geboekt voor vertrek Augustus/September.
-
Dat ligt er maar net aan voor welke periode, prijzen dalen een maand of 2 voor vertrek aanzienlijk wanneer het vliegtuig nog te leeg is.
Kan me voorstellen dat Augustus niet goedkoper zal worden maar in September zouden de prijs toch echt wel kunnen dalen onder de vroegboekprijs. Je moet dan uiteraard wel heel flexibel zijn in je vertrek en aankomstdatum.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Eric
In Cincinnatti overstappen (dus immigratie en douane) is een heel stuk prettiger dan het vreselijk drukke Atlanta !!!
Eric
Ik vlieg met Delta via Atlanta naar orlando. Mij is verteld dat Delta daar een eigen terminal heeft omdat het de thuisbasis is en dat het allemaal soepeltjes verloopt. Ik heb Delta gebeld met de vraag of 1 1/2 uur genoeg is om over te stappen en dat is voldoende bij geen calamiteiten uiteraard. Ligt er ook aan hoe druk en snel het gaat bij de immigrations. Ik zie wel en anders zullen we er die dag ook wel komen met nog 5 vluchten die kant op.
-
Dit moet zeker genoeg zijn in Atlanta, ben er vaak geweest en altijd is alles goed gegaan, het controle system daar is best goed opgezet en werkt efficient. En inderdaad is het de delta thuishaven!
-
Om de vliegtax te omzijlen en omdat het toch goedkoper is vliegen wij met United/Lufthansa vanaf Brussel via Washington naar Orlando en terug wij hebben dit via Expedia.nl geboekt.
Dennis
-
Hoi Nicole,
wij vliegen al jaren vanaf Duitsland en als je dat eenmaal gedaan hebt wil je niet meer anders!
Nu woon ik toevallig aan de grenskant maar ik weet zeker dat ik ook voorkeur voor Duitsland zou hebben als ik in het Westen woonachtig zou zijn geweest. De voordelen:
* stukken goedkoper parkeren (!);
* relaxed inchecken;
* bij lange na niet de drukte van Schiphol;
* goedkopere brandstof (tank zo weer vullen in Duitsland :wink:).
Ook scheelt het soms enorm in prijzen wat vliegtickets betreft. Zelf heb ik jarenlang op een reisburo gewerkt waar we zowel de Nederlandse als de Duitse markt bedienden. Mijn ervaring is dat Duitsland veelal stukken goedkoper is. In ieder geval de moeite waard om te checken!
Handige sites zijn:
www.lowcostairlines.nl
www.ltu.de
www.airberlin.com (Europa)
www.reiseexperten.de
Eventuele vakantie- en reiservaringen vind je in Nederland (voor velen wellicht bekend) op www.zoover.nl en voor de Duitse recensies www.holidaycheck.de
Heel veel succes!
-
Ik heb op 01.02 mijn reis geboekt. (periode okt) Op het reisbureau is er zeker 1½ uur gezocht naar de beste èn goedkoopste vlucht. Daar ik in België woon, waren Brussel en Düsseldorf ook een optie. Wat bleek, Amsterdam was het goedkoopst €280 + €281tax(ook de vliegtax)pp Maatschappy : Delta
-
Vliegen via/vanuit Dusseldorf
Wij zijn voor volgend jaar aan het plannen om naar Japan te gaan in april.
Veel pretparken (Tokyo Disney, DisneySea, Universal) maar uiteraard ook wat cultuur.
Nu zijn we alvast aan het kijken naar vliegtickets. Vroeg boeken is meestal ook goedkoop vliegen. We zijn aan het kijken naar vluchten vanaf Schiphol maar die zijn vaak belachelijk vroeg (7 uur 's morgens vertrekken). Een alternatief zou kunnen zijn om de nacht ervoor te slapen en de auto daar ook te parkeren. Maar ik weet de kosten daar niet exact van.
Een alternatief zou kunnen zijn om vanaf Dusseldorf te vliegen. De vluchten zijn daar wat later en parkeren is volgens mij ook een stuk goedkoper dan Schiphol Smartparking. En de vluchten zijn 100 euro goedkoper. Maar ik heb geen idee hoe de weg naar Dusseldorf is qua files. Dus dat zou dan wel een onzekerheid voor ons zijn. Bestaat daar ook zoiets als een Van de Valk A4 met slapen + parkeren?
-
Re: Ervaringen met Dusseldorf
Volgens mij heeft Holiday Inn sleep park en fly vaak op Ebay staan.
http://www.channels.nl/61915-nl.html
Hier kan het volgens mij ook.
Vanaf de Duitse grens is de snelweg prima. Nauwelijks tot geen file's behalve als Duitsland een vrije dag heeft zoals 1 mei.
Dan wil half het Rheinland naar het outletcenter in Roermond en is het een totale gekte :D
-
Zijn wel leuke prijzen. Kost nu 78 euro per kamer en dan mag je er 3 weken staan.
-
In Moers (25km van Dusseldorf) zit een Vd Valk! Misschien hebben die wel een arrangementje.
-
Ik denk niet dat die met een Shuttle naar het vliegveld gaan..
-
Wij vliegen dit jaar ook vanaf Dusseldorf en slapen de nacht voor de reis in het relaxa dusseldorf-ratingen. Prijs voor een 2pk 78,- totaal incl 21 dagen parkeren. Ik kan je na 1 aug vertellen hoe het ons daar beviel.:razz:
De luchthaven van DUS heeft Ratingen. Als je googlet op "Dusseldorf Ratingen park sleep and fly" komt er een heleboel uitrollen. Er zitten een aantal hotels in de buurt die ook shuttle service aanbieden.
Monique
-
Citaat:
moniqueo
Wij vliegen dit jaar ook vanaf Dusseldorf en slapen de nacht voor de reis in het relaxa dusseldorf-ratingen. Prijs voor een 2pk 78,- totaal incl 21 dagen parkeren.
Die kreeg ik inderdaad een paar post naar boven ook als tip. Ziet er qua prijs zeker niet slecht uit..
Nu gaan we waarschijnlijk 22 dagen. Zou dat een probleem zijn? En wat bedoelen ze hier mee?
Citaat:
This offer is only valid for Holiday guests, which start- and arrival is the Düsseldorf Airport and is only bookable in connection with a package tour. The vacation documents must be submitted on arrival.
Wij boeken altijd alles zelf (vluchten + hotels apart) en geen pakket-reis. Scheelt geld en vinden we ook leuk om te doen. Zouden ze daar moeilijk over doen?
Edit: heb ze maar gewoon een mailtje gestuurd met bovenstaande vragen. Net zo makkelijk :)
-
Ik hoop dat je dan wel antwoord krijgt, ik zit nl ook al een week op antwoord op mijn mail te wachten. :-s
Wij hebben ook alles zelf geboekt maar ik ben er van uit gegaan dat dat geen probleem is. Ik heb wel enkele nachten hotel in het begin geboekt dus die vouchers kan ik altijd overleggen.
En ik denk dat je voor 22n 1 of 2 dagen parkeren los moet betalen. Maar daar heb ik nog geen kosten van kunnen vinden.
Monique
-
Re: Vliegen via/vanuit Dusseldorf
Hoe kom je eigenlijk van de parkeerplaats naar de terminal?
Ik heb gehoord lopend, klopt dat? :(
-
Kijk even op de site van de luchthaven. Er staat een hele duidelijke plattegrond met alle gelegenheden om te parkeren. http://parken.duesseldorf-international.de/
Je kunt gewoon vanuit je luie stoel met een muisklik een parkeerplaats reserveren.
Overigens, wie heeft je dat lopen wijsgemaakt?
Er loopt een hele heuse echte monorail vanuit de parkeergarages naar de terminals.
-
Ik heb de plattegrond bekeken, vanaf p23 of p25 zie ik geen monorail. Alleen vanaf p4-p6.
Op een pdf file stond dat alle longterm parkeerplaatsen nooit verder lopen zijn dat 15 minuten?!
-
Ik was voor 22 dagen 92 Euro kwijt in de parkeergarage
De parkeerplaats die jij bedoeld kost voor dezelfde tijd 62 Euro.
Eerlijk gezegd hebben we geen moment overwogen om twee keer met de koffers te gaan sjouwen voor dat prijsverschil :D
Het is gewoon niet eens bij ons op gekomen daar te kijken maar ja ik ben dan ook heel erg lui aangelegd.:wink:
-
Ik heb ook geboekt, maar kon alleen nog maar op P24 terecht. Anders had ik ook wel P4-P6 geboekt...
Volgens mij rijdt er vanaf P24 een shuttle.
-
Wij zijn nog wat luier aangelegd... leveren de auto af bij valetparking in dusseldorf Koffers eruit,enzo de terminal in. Bij aankomst staat de auto weer voor de deur te wachten. Is een keus natuurlijk is nl ook net iets duurder
-
We hebben ook gekeken naar dat valet parking maar aangezien de auto toch een flink eind van het vliegveld geparkeerd wordt en we geen zin hadden om bij eventuele vertragingen of wat dan ook op de auto moeten staan wachten durfden we dit niet aan.
-
P24 is idd shuttle, P23 en P25 moet je dus gewoon lopen, [-X dat doen we dus niet. (P24 is vol in onze periode)
Heb nog een andere gevonden:
www.PARK-AND-TRAVEL.de
65 euri voor 16 dagen, met shuttle.
Iemand ervaring hiermee?
-
Ik heb er geen ervaring mee maar wel geboekt voor de 26ste, ik vond de prijs niet verkeerd en er gaat een shuttle dat was voor mij voldoende, er zit een duidelijke routekaart bij om er te komen.
lijkt me geen verkeerde keuze (hoop ik dan)
-
Wij zijn vorig jaar ook via Dusseldorf naar Miami gevlogen. We zijn toen een avond van te voren naar het Holiday Inn Düsseldorf Airport-Ratingen gegaan, hebben daar een 4 persoonskamer voor 105 euro geboekt en konden de auto de hele vakantie periode laten staan. Je wordt door een busje van het hotel naar het vliegveld gebracht en je wordt ook weer netjes opgehaald.
-
Wij hebben ervaring met park en travel, prima geregeld, kom wel bijtijds, busjes rijden af en aan maar bij drukte kan dit wat extra tijd kosten.
Groetjes Henke.
-
Wij hebben hotel Park Inn Düsseldorf geboekt inclusief gratis parkeren. Kost 99 euro en zij hebben een hotelbus die je naar en van het vliegveld haalt.
-
(TIP) goedkoop parkeren op Dusseldorf
Voor de mensen die vanaf Dusseldorf vertekken is dit misschien een optie om je auto goedkoop en goed te parkeren
http://www.k-parking.de/nl/
-
Re: (TIP) goedkoop parkeren op Dusseldorf
Sieht gut aus......! Opgeslagen bij de favo's want we weten nooit van welke luchthaven we de volgende keer weer vliegen\\:D/\\:D/
-
Re: (TIP) goedkoop parkeren op Dusseldorf
Deze is ook erg goedkoop maar erg beperkt en is snel uitverkocht maar wel iets om in de gaten te houden
http://www.dus-parken.nl/news.121.0.html#tt-news-5
-
Re: Vliegtickets voor 2010
Voorjaar 2010(?) opening Van der Valk Hotel Airport Dusseldorff.Misschien iets voor jullie.
Parkeren en shuttleservice zal geen probleem zijn.
Update:
De opening zal waarschijnlijk pas in juli plaats vinden...
-
Re: Vliegen van/naar/via Dusseldorf
AMSTERDAM - Duitse luchtverkeersleiders hebben besloten volgende week te gaan staken. Dat heeft de vakbond voor luchtverkeersleiders GdF dinsdag gezegd.
Onderhandelingen met de Duitse luchtvaartautoriteit, de Deutsche Flugsicherung, over de arbeidsomstandigheden zijn stukgelopen.
Woordvoerder Bernd Bockstahler zei dat binnen 24 uur zal worden aangekondigd waar er precies zal worden gestaakt en voor hoe lang.
http://media.nu.nl/m/m1dzv5gafirp.jpg© ANP
Bron; div. media en nu.nl
-
En wie wordt er weer de dupe.. de passagiers.
-
Citaat:
Lindaa
En wie wordt er weer de dupe.. de passagiers.
Zoals altijd ](*,)