Hallo.
We gaan in maart weer naar Orlando, weten jullie of het dan al warm genoeg is om zonder zwembadverwarming te kunnen ??
Dit jaar waren we er in Februari en was de verwarming hard nodig.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Marcel
Afdrukvoorbeeld
Hallo.
We gaan in maart weer naar Orlando, weten jullie of het dan al warm genoeg is om zonder zwembadverwarming te kunnen ??
Dit jaar waren we er in Februari en was de verwarming hard nodig.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Marcel
Ik vond het water van het zwembad in juli zelfs koud....... :mrgreen:
Even voor je geGoogled: http://www.cityrating.com/cityweather.asp?city=Orlando
66.7 = +- 19 graden (-32 gedeeld door 9 maal 5)... Das dus de buitentemperatuur. Watertemperatuur zal ws. lager liggen.
Veel plezier in maart! (edit: dit was niet sarcastisch bedoeld, hoor!!)
Daniel
Wij gaan regelmatig begin Maart en dan is zwembadverwarming geen luxe :mrgreen: . Zelfs al is het een paar dagen 30+ dan heeft de massa water nog een beetje tijd nodig om warm te worden. Snachts wil het nog wel aardig af te koelen, soms zelfs tot bij nul :!: :!: Ik hoop dat je schitterend weer hebt, dan hebben wij het ook 8) .
Ik hoop dat jullie beide goed weer hebben!! :wink:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ta2 Gerrit
Wij gaan eind maart maar begrijp uit jouw reactie dat een dikke trui, lange broek en jas geen overbodige luxe is?
Ik ben niet zo'n koukleum, maar zeker s'avonds wil het nog wel eens afkoelen. Al die keren dat wij er waren in Maart was het overdag tussen de 20 en 25 graden met uitschieters naar 30+ afgelopen voorjaar en 10 tot 15 (zeldzaam) ik dacht een jaar of 5 terug. Over het algemeen zeer goed uit te houden dus. Net als de regen, soms een buitje maar ook wel eens een meerdaagse hoosbui (ook zeldzaam). Bijna altijd goed is eigenlijk best wel goed. En die lange broek kun je als het nodig is altijd nog daar goedkoop aanschaffen :D .
Wij gaan altijd in februari en dan hebben we de zwembadverwarming altijd aan staan omdat het anders te koud is om te zwemmen( vinden wij)
Zwemmen in zee gaat dan wel, teminste als je naar de golf van mexico gaat. De atlantische oceaan is dan nogal koud. Echter dit is een persoonlijke mening er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het dan lekker vinden in het water
Hallo luitjes,
Wij gaan eind van dit jaar voor het eerst naar Orlando dus we zijn nog leken op dat gebied...
Nu stond er in onze offerte een apart bedrag voor zwembadverwarming in onze prive villa in Orlando. We vragen ons af of je deze nodig hebt in november?
Graag reacties van jullie ervaren Florida-gangers. =D>
Groetjes Remco & Vanessa
Lijkt mij geen slecht idee, want anders kan het wel erg koud zijn. Wij gaan zowiezo altijd in Maart en laten dan ook de poolkachel branden. Ook al voor de jacuzzi die er vaak bij aangeplakt zit. De laatste keer hadden we losse hot tub, dat is echt super met een tempje van 40 graden. Vond ik nog fijner als die bij de zwembaden aan zitten.
Wij hebben afgelopen november (2 t/m 12) in de eerste instantie niet gekozen voor zwembadverwarming maar na twee dagen toch besloten het wel aan te laten zetten. Als je dan toch betaald voor een prive zwembad kan je hem maar beter op een fijne manier gebruiken. Ik ben iemand die de douche vaak een stuk kouder (ongeveer 22 graden) dan de rest hier maar ik vond het zwembad niet lekker met die temperatuur.
Aan het einde van het jaar heb je dat beslist nodig! De temperatuur loopt dan ook in Florida flink terug, en vooral 's nachts koelt het behoorlijk af. Het zwembad kan zo dus niet op temperatuur komen, en koelt 's nachts nog verder af. Vanaf oktober/november tot en met maart/april heb je de zwembadverwarming echt nodig. En lekker dat het is!
Ben het volledig eens met bovenstaande reacties, het is zonde als je het niet doet want je gaat minder vaak zwemmen omdat het toch (te) fris is en daarvoor huur geen huis met zwembad.
hoeveel kost dit ongeveer per dag?
of verschilt dit erg per villa?
Bij de meeste villa's die ik heb bekeken was het rond de 18 a 20 dollar per dag.
Vaak kom je ook $25 per dag / $175 per week tegen. Kosten komen vooral door het hoge energieverbruik, en energie is in de VS inmiddels ook niet meer erg goedkoop.
Het blijft een redelijk prijzige "luxe", maar als je in de koelere periodes een villa huurt dan hoort dit er gewoon bij, dan is het geen "overbodige" luxe dus.
Citaat:
Poolheating-$25 per night or £14 per night
Vanaf mei t/m september is het niet noodzakelijk.
Als je een bubbelbad erbij hebt neem ik aan dat je die wel warm wil hebben ook al is het in de zomer. Wij gaan over 2 weken en kijken even aan of het nodig is anders kunnen we het altijd nog doen.
Wij hebben bewust een jacuizie genomen maar er is niet gevraagd of hij warm moest? Ik dacht dat het automatisch zo zou zijn? Toch even navragen dan....](*,)
gr maris
Krijg je een losstaande jacuzi of zit'ie vast aan het zwembad?
Bij een losstaande heb je meestal een aparte watertoevoer, met aparte verwarming of warm-water-toevoer.
Bij een "vaste" waar het water-systeem deel uitmaakt van het gehele zwembad kan zwembadverwarming wel eens prettig(er) zijn.
Gewoon even Teo bellen ....:grin:
Kan iemand ons vertellen of wij poolheating nodig hebben? We gaan van 23 april t/m 30 april in een villa in Orlando. Zwembad zit zoals gewoonlijk in zo'n glazen kooi.
L-etje te veel, Maurice. GAZEN kooi ;-). Maar om op de vraag terug te komen, verwarming wordt aangeraden van Oktober tot Maart en om eerlijk te zeggen we hebben ook in Maart wel eens zonder verwarming gedaan, maar dan moet je er even "door".
Dus eind April lijkt mij niet echt nodig.
In April zou ik de pool heater niet aan hebben tenzij het uitzonderlijk koud is. Maar met wat normaal gesproken de temperaturen in FL zijn in April zou ik er me geen zorgen over maken.
Als je het water te warm maakt is het net of je in je bad zwemt en dat is ook niets ;)
Dat is een heel duidelijk antwoord, geen poolheating dus. Bedankt voor jullie snelle reacties, nu kan ik het geld gaan overmaken. Scheelt toch weer $175
Wij wel. Wij vinden het water dan te koud. Alleen mij vrouw springt er in. Ik zie altijd ijsklontjes. Het water was bij ons eind April / begin Mei 16 graden in het zwembad van de privé villa. Vanaf Juni kan wel zonder verwarming.
Altijd doen !!
Mijn ervaring is,altijd wel poolheating,dat bedrag extra op de totaalprijs maakt ook niet veel meer uit en je gaat veel sneller zwemmen,want als je er dadelijk bent en het water vind je te koud dan is het pas echt zonde!\\:D/
Wij nemen altijd pool met heating. Ook in juli.....Vind het 's ochtends lekker om te zwemmen en dan is het lekker als het water verwarmd is...ja ja, ik ben een verwend ventje.....
Hmmm iemand een idee van watertemperaturen in juli? verwarmd en niet verwarmd?
Over de "onverwarmde" temperatuur van water is geen zinnig woord te zeggen.
a. Persoonlijke voorkeur
Over het algemeen wordt de temperatuur als aangenaam ervaren van april tot oktober. Maar er zijn voldoende mensen die liever erg warm water in hun wembad hebben, en dus altijd bijverwarmen tot een graad of 40 (lekker om inactief te genieten). De warmbloedigen en actieve zwembadgebruikers daarentegen hebben liever een wat lagere watertemperatuur.
b. Hoeveelheid zonlicht
De watertemperatuur is afhankelijk van natuulijke invloeden. Verwarming gebeurt door de zon. Dus als de zon niet schijnt koelt het water af. Van de nacht is redelijk goed in te schatten dat de zon dan niet schijnt \\:D/. Maar er is ook nog zoiets als bewolking. In 2007 hadden wij in augustus (na een week van veel regen) stralend blauwe luchten, met nauwelijks een wolkje. Het zwembad was dan ook behoorlijk warm (vond ik heerlijk!!). Maar van vorige jaren kan ik me dagenlange wolkendekken herinneren, met de bijkomende beperkte verwarming van de pool.
[edit]En dan heb je nog de ligging van het zwembad t.o.v. het huis. Als door het huis de pool delen van de dag in de shaduw ligt, tja, dan heb je ook minder opwarming.
c. Regenwater
De meeste zwembaden zijn niet overdekt. Er vindt dan ook een natuurlijke verversing van het water plaats door regenwater. En geloof mij, dat is er in bepaalde periodes in zeer grote hoeveelheden. Dat regenwater is relatief "koud". En bij vermenging met het zwembadwater koel dat dus af. Hoeveel het afkoelt? Dat hangt weer af van de hoeveelheid en temperatuur van het regenwater.
Kortom: Er is geen zinnig woord over te zeggen. Alleen dat (zoals ik eerder aangaf) de meerderheid de temperatuur van het water in de periode april-oktober "aangenaam" vindt.
De laatste keer in augustus was het zwembadwater 27 graden, maar het zwembad lag niet de gehele dag in de zon.
Ik ben de laatste keer eind februari gegaan en een verwarming was toen echt nodig omdat het water ijskoud was. Ik denk niet dat het water na zon korte tijd dan al lekker is. Maar idd...tis maar net wat je zelf fijn vindt. Oja, weet iemand of zwembaden in appartementencomplexen (townhouse) wel verwarmd zijn?
Als het water (te) koud is ga je automatisch ook minder gebruik maken van het zwembad en dat is dan weer zonde natuurlijk.
Je kunt altijd de verhuurder vragen wat het kost om het in de maand april te laten verwarmen, ik neem aan dat er ook een soort van thermostaat tussen zit en dat deze in de warmere maanden sneller warm is dus ook minder verbruikt.
Je kunt dan altijd vragen om een special price.
Greez
Johan
Ik zou wel poolheating nemen want s'avonds koelt het nog snel af in die periode.
Wij willen een bungalow huren met zwembad, maar we zijn nog aan het twijfelen of we het zwembad willen laten verwarmen.
We gaan eind april/begin mei.
Graag zou ik wat ervaringen horen van mensen die het zwembad wel of niet hebben laten verwarmen.
Toen wij 2 jaar geleden in nov/dec geweest zijn, hadden we in eerste instantie gekozen om het niet te verwarmen. Ook wij waren daar op terug gekomen haha. De eerste week was het namelijk koud!! En te koud voor de tijd van het jaar
Hier in nederland was het 10 graden te warm en daar was het 10 graden te koud! Dus toch maar de 2e week dat zwembad laten verwarmen.
Vorig jaar ook villa met zwembad maar toen niet gezwommen, dus ook niet laten verwarmen.
Dit jaar toch maar gekozen voor alle dagen te verwarmen. ook al is de temp op dit moment 28 graden.
Ik heb een keer een huis met zwembad gehuurd waar men de pool heating aan had laten staan. Ik kan je zeggen dat dit een zeer onaangename ervaring was, want het water was gewoon te warm (ja dat kan ook nog :wink:). Die heb ik uit laten zetten. Ik heb het dan over de maand mei, en heb geen ervaring met de maanden wat later in het jaar.
Hoi Remco & Vanessa;
Eigenlijk zou dat wel eens nodig kunnen zijn,maar doorgaans is het niet nodig,als de zon van de partij is ben je blij met een "frisse duik".
Wel moet je,indien je verwarmd water wenst,ietsje meer betalen in de huur van de villa.
Mvg
Harley,Belgie
In de meeste gevallen kun je de zwembad ook nog ter plaatse regelen...
Hoi Remco,
Wij gaan vrijdag 19 december naar Davenport (dicht bij Orlando) en hebben in onze pool ook verwarming genomen. voor die paar €...
Wij zitten volgend jaar eind april, begin mei in een villa in Orlando. Ik ben een echte koukleum, maar mijn vriend springt zo het water in. Misschien toch wel verstandig om zwembadverwarming te nemen? Dit jaar (maart) hadden we ook zwembadverwarming, maar ik heb maar 2 keer kunnen zwemmen, omdat de verwarming op de laagste stand stond (en er zelfs soms onder) en het was gewoon te koud.
Ik vraag me ook af, wat is de temperatuur dat het water hoort te zijn?
We hebben als laagste temperatuur 73,4 F gehad.
http://i32.tinypic.com/etfqc3.jpg
En op een avond kwamen we thuis (nadat we 's middags hadden geklaagd dat de temperatuur zo laag was) en toen was de temperatuur ineens 93 graden F. Voor mij wel lekker, maar te warm voor Roland. De volgende dag was de temperatuur weer laag. Rond de 79/80 F. De rest van de vakantie ook deze temperatuur. We hebben 2 keer geklaagd, maar dat mocht niet baten.