DownTown Disney: West Side & MarketPlace (Disney Springs)
Misschien een domme vraag, maar kan iemand mij vertellen waar Downtown Disney nu precies zit. (of hoe ik daar kom)
Ik heb begrepen dat dit echt een shopping area (!!!! :lol: ) area is waar je verder ook geen entree voor hoeft te betalen, je kunt er zo ook je geld wel kwijt denk ik !
Er zouden drie delen moeten zijn, maar weet niet goed of ze allemaal bij elkaar liggen.
Nou forummers tot horens weer !!!! :mrgreen:
11-02-05, 20:16
petra
Ha die Tosca,
Downtown Disney is idd een groot shopping gedeelte, met van alles en nog meer, zoals:de enorme Virgin store met cd's, video's en boeken, er is een AMC 24 Theatre Complex, waar je zo goed als de hele dag een filmpje kunt pakken, er zit Planet Hollywood, yummy om te eten en er is ook een Legoshop, ja wat nog meer, een grote Disneyspullen winkel uiteraard. Maar goed, je hebt de West Side, Pleasure Island (uitgaansgedaalte 18 jaar en ouder?)en Disney Marketplace. Het zit zo'n beetje aanelkaar op het Disney terrein, 'k geloof t.o. Blizzard Beach of dat andere waterpark. Het is wel leuk hoor. Je hebt er ook Disney Quest zitten (favoriet van Robin en Lisa) een mega game room met 4 !! verdiepingen. Ja, je kunt hier idd je geld wel kwijt hoor....
Doei weer Petra
11-02-05, 20:18
Njit
Re: Downtown Disney
Ja, je kan er lekker shoppen! Er zit een hele grote Disney Store :)
11-02-05, 20:34
Ta2 Gerrit
Op de landerijen van Disney rij je vanaf Lake Buena Vista zo tegen DownTown Disney aan. Winkels, restaurants en bioscopen en The Quest. En Pleasure Island waar je overdag zo naar binnen kan, maar savonds moet betalen voor vuurwerk, shows en partytime :wink: . Op http://www.disneyworld.com zie je de kaarten en lijsten met zaken die er zitten.
20-03-05, 18:28
Jenn
Downtown Disney
Downtown Disney en de West Side kan je overdag prima doen om te shoppen, maar Pleasure Island kom je dan niet in. Voorheen kon je daar overdag gewoon doorheen lopen en de winkeltjes bezichtigen, maar PI gaat nu pas 's avonds open. Wat wel een voordeel is is dat je geen entree meer hoeft te betalen om PI binnen te komen! Je moet wel betalen als je een club van binnen wil bezichtigen, maar de winkels enzo zijn gewoon vrij entree. Je kan dan ook genieten van de band die op dat moment op het podium speelt en van het vuurwerk om 12 uur. Omdat er buiten ook veel kraampjes staan waar je drinken kan kopen en de muziek overal te horen is, hoef je dus geen entree ticket te kopen om de sfeer te proeven! Binnenkort komt er ook een Ierse Pub in PI, waar je ook gratis in kan.
West Side vind ik 's avonds het gezelligst. Je hebt hier een paar erg leuke winkeltjes, de AMC bioscoop, Cirque du Soleil, Disney Quest, House of Blues, Bongo's Cuban Cafe, Planet Hollywood, Wolfgang Puck Café en de enorme Virgin Megastore.
Persoonlijk vind ik House of Blues het gezelligst. Je kan hier enorm lekker eten, er zijn regelmatig leuke optredens en er is iedere zondag een waanzinnige Gospel Brinch!
Disney Market Place vind ik overdag het gezelligste. Dit is ook heel kindvriendelijk. Er is een grote legowinkel, verschillende speelgoedzaken, een winkeltje met alleen maar winnie the pooh spulletjes, een kerst winkel, de creatieve winkel waar je allerlei artistieke spulletjes en scrapbook materiaal kan vinden en natuurlijk de allergrootste World of Disney ter wereld! ;)
Ook hier kan je lekker eten. Er is een Wolfgang Pucks take away, Rainforest Cafe, Mc Donalds en het overheerlijke Ghirardelli, waar je alles kan vinden wat te maken heeft met Chocolade! Ernaast zit een leuk kook winkeltje waar je veel leuke disney spulletjes kan vinden voor in en om de keuken.
Parkeren bij Downtown Disney is gratis en het is vlakbij Typhoon Lagoon.
De 3 delen - West Side, Market Place en Pleasure Island liggen bij elkaar en zijn goed te lopen. Ook als PI nog gesloten is (wat tussen west side en market place inligt) is het nog makkelijk te lopen.
Een ander leuk uitgaans gebeuren is Disney's Boardwalk. Hier vind je vele gezellige restaurantjes en winkeltjes en het ESPN Sport cafe. Het parkeren bij de Boardwalk is gratis, en hiervandaan kan je heel makkelijk lopen naar Epct of met het bootje naar de Studio's. Als je dus niet in een Disney hotel verblijfd dan is dit een goede optie om parkeergeld te besparen. ;)
Wanneer ga je er naartoe? Alvast heel veel plezier gewenst!
26-03-05, 17:38
ekkie50
Gratis entree bij Downtown Disney
Als je de forse entree en parkeerbedragen voor de Disney theme parks zat bent is er een gratis alternatief, namelijk een bezoek aan Downtown Disney. Dit is effe geen theme park, maar een "dorp" aan het water met talloze winkels, eetgelegenheden, bioscoop, etc.
Leuk voor een dagje-uit.
Het gebied ligt aan het eind van de Lake Buena Vista Drive, niet ver van de 535 en I-4, en bestaat uit 3 delen:
Marketplace, Pleasure Island en Westend
En overal gratis parkeergelegenheid.
26-03-05, 20:59
rvd4always
Persoonlijk vind ik Down Town Disney weinig aan. Het is namelijk 1 groot winkelcentrum waarvan er al zoveel zijn in USA. Maar ja, je moet er een keer geweest zijn om het te beoordelen... :wink:
26-03-05, 21:53
mattrob
Meen je dat echt ? Gelukkig verschillen smaken, maar voor mij gaat er geen vakantie in Florida en WDW voorbij zonder minimaal 1 keer op Downtown Disney geweest te zijn. Heerlijk al die Disneywinkeltjes (nou ja ... winkelTJES ... :shock: ). En topper is natuurlijk DisneyQuest, voor mij en met name voor mijn kinderen. Dat kom je echt in geen enkele mall tegen. Net als al die Disneywinkels, ook die kom je nergens tegen.
Maar goed, iedereen zijn eigen pleziertjes natuurlijk :lol:
26-03-05, 22:21
petra
Oh, ik ben het met je eens, Quest is The Thing voor mijn kids, vinden ze GEWELDIG!!!!!!!!! Als het ff kan gaan we elke avond....ennuh wat dacht je van die mega-bioscoop?en de virgin-store? Ja, zo kunnen we wel weer.....
27-03-05, 10:39
rvd4always
Citaat:
Meen je dat echt ?
Yep, ik ben naar alle Disney parken in Orlando geweest en dan hoef ik niet nog eens naar Disney Quest.
Voor kinderen is het natuurlijk werelds en die zullen de tijd van hun leven hebben. Gelukkig hoeven zij er nog niet bij stil te staan wat alles moet kosten want prijzig is Disney Quest wel!
Voor mij is Down Town Disney één groot commercieel winkelcentrum waar ik gauw uitgekeken ben. :?
30-03-05, 05:00
Michael66
DownTown Disney is voor mij altijd een bezoekje waard als ik in Orlando ben. Met een zoontje van 5 is het daar overdag gewoon goed toeven. In 1998 ben ik er een keertje 's avonds geweest, en toen voornamelijk op Pleasure Island. Was leuk entertainment en een leuke 70's-band buiten op het podium.
Favorieten in Downtown Disney?
- Disney Superstore: grootse Disney-outlet. Mijn vrouw kan er verdwalen, je vind er net dat disney-prulletje dat je zocht, en m'n zoon zit zich te vergapen aan de filmpjes op één van de megaschermen.
- Lego-winkel: tja, m'n zoon is 5, dus Lego is dan leuk speelgoed. En als je dan buiten lekker met een heleboel Lego kunt spelen ....
- Disney Quest: Wel duur, maar met een FITS-pas te doen. Vanaf dit jaar dus helaas niet meer.
- Rain Forest Cafe: lekker eten (spareribs!!)in een leuke omgeving. Bewegende olifanten, apen en mooie aquariums.
- Christmas store: buiten 35 graden en dan kerstmis? Ja, dat kan in Downtown Disney.
Dan de kwestie rond het gratis parkeren: verleidelijk, zeker als je 2 of 3 weken naar Orlando gaat bespaart het je ruim $ 100. Kun je weer andere leuke dingen mee doen. Persoonlijk kies ik echter voor het comfort van eigen vervoer naarde parken. Aan wachten heb ik een broetje morsdood en geduld moet je meestal wel hebben bij gebruikmaking van het Disney-transport. Tussen de grote parken valt wel mee, maar richting de "overige" Disney-sites is het soms erg lang wachten. Ooit heb ik bij Wide World of Sports ruim een uur in de hitte zitten wachten. Niets voor mij. Gelukkig heb ik de luxe van een ruim budget, als ik thuis kom zie ik wel weer wat de "schade" van de Visa en Mastercard is ...
30-03-05, 10:06
Eric
- Rain Forest Cafe: lekker eten (spareribs!!)in een leuke omgeving. Bewegende olifanten, apen en mooie aquariums.
Dit ben ik niet helemaal met je eens.
het Rain Forest Cafe is juist (volgens mij de enige) een plek waar je heel lang moet wachten en de service echt beroerd is.
Ik weet, dat het er hardstikke leuk uitziet, maar meer dan een uur (Ja echt) wachten op het verkeerde menu...........
En zo goedkoop zijn ze toch ook weer niet.
Ze probeerden het wel te herstellen, maar niemand van ons had daar nog zin in!!
Eric
30-03-05, 12:15
Njit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric
het Rain Forest Cafe is juist (volgens mij de enige) een plek waar je heel lang moet wachten en de service echt beroerd is.
gelukkig dat het daar ook zo beroerd is.. We zijn er in Disneyland Parijs geweest en daar was de service ook beroerd.. Lang wachten, duur en mijn bord werd al weggehaald voordat ik was uitgegeten..
Die bewegende beesten zijn wel aardig maar na een half uur heb je het ook wel gezien...
30-03-05, 14:44
Danny
Tja....ik kan niets anders zeggen dan dat het Rainforrest Café tijdens ons laatste bezoek gewoon goed te noemen was. We hebben in totaal nog geen 45 minuten binnen gezeten (inclusief het eten)........Het eten was gewoon goed, niet uitmuntend maar gewoon goed hoor......weinig klagen.
30-03-05, 15:06
Eric
Nou, ze moeten natuurlijk best wel eens tevreden gasten hebben, anders kwam er na een tijdje niemand meer.
Maar na al die goede service in Amerika (vergelijk dat maar eens met dat chagerijnige personeel wat ze hierhebben) was het echt een teleurstelling, temeer daar we al een uur eerst hadden moeten rondlopen in Downtown, omdat er voorlopig nog geen plaats was. Dus je kunt wel nagaan dat we ondertussen best wel trek hadden !!
Eric
31-03-05, 04:08
Michael66
Tsja, hoe meer mensen hoe meer meningen. Voor mij geldt dat ik nooit in een restaurant zal gaan eten waar je al een uur moet wachten voordat je naar binnen kunt. Is blijkbaar zo druk dat ze het niet aan kunnen, dus het zal dan ook wel erg lang duren voor je eten hebt. Dan maar een ander restaurant, keuze genoeg.
Als je dan toch in een druk restaurant gaat eten, zorg er dan voor dat je een plaats krijgt met uitzicht op de bar. Zo kun je - als het naar jouw mening wat lang duurt - gemakkelijk de aandacht van het personeel trekken en je onvrede duidelijk maken. En als het echt veel te lang duurt: vertrek! Betaal je drankjes en bedank ze er vriendelijk voor. Ben duidelijk dat je het niet accepteert, en vertrek. Op vakantie is het niet nodig om je ergens druk over te maken, en er is vast nog wel een andere plek waar je wat kunt eten.
De keren dat ik bij het Rainforest Cafe was, was het niet zo druk en ben ik snel en goed geholpen.
06-03-07, 15:53
bono
Re: Downtown Disney & Marketplace
He Sonja,
Wat een prachtige foto's zeg!! Echt super mooi gemaakt hoor!
Misschien een rare vraag......is dat allemaal vrij toegang of is dat gelegen in een park waar je dan een ticket voor moet hebben.
Ik vind de parken het disney en zo het moeilijkste om helemaal achter te komen hoe het allemaal werkt en zo??
Downtown Disney is a 120-acre entertainment, dining, and shopping complex at the WDW resort made up of three distinct sections: The Marketplace, Pleasure Island and the West Side. A Disney shoppers' paradise, Downtown Disney features such diverse shops as World of Disney, Lego Imagination Center, the Art of Disney, and the enormous Virgin Records. Unique entertainment is also available at Cirque du Soleil,Disney Quest and the nighttime hot spot, Pleasure Island.
There is no admission fee for the MarketPlace and West Side areas of Downtown Disney, but Pleasure Island does require paid admission when it opens at 7 p.m.
Downtown Disney & Marketplace is allemaal vrij toegangbaar en inderdaad erg leuk om 1 of meer avondjes rond te lopen en/of te shoppen. Er zijn ook een aantal restaurantjes en er heerst een leuke sfeer.
Alleen voor Pleasure Island (het "echte" uitgaansgebied met clubs, disco en pubs) moest je entree betalen maar dit is sinds ongeveer anderhalf jaar niet meer en kun je ook hier gratis rondlopen. Alleen als je 1 van de clubs in wilt of alcoholische drankjes wilt kopen moet je entree betaald hebben (dan krijg je na betaling een polsbandje).
Ik snap best dat als je er nog nooit geweest bent je een hoop vragen hebt en gelukkig kunnen wij ze dan voor je beantwoorden. Vraag maar raak :wink:
Groetjes,
Sonja
06-03-07, 17:24
bono
Dus als ik het een beetje goed heb is Downtown Disney vlakbij de andere parken............
Of ligt het aan de bekende International Drive.......................... en dat is open tot 2 uur in de nacht? Wanneer is het leukste om te gaan...in de middag of in de avond ivm omdat het dan gezellig is verlicht en echt een uitgaans gelegenheid is. Dus daar eten is ook lekker??
Alvast Sonja
Groetjes Monique
06-03-07, 18:14
Njit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bono
Dus als ik het een beetje goed heb is Downtown Disney vlakbij de andere parken............
en dat is open tot 2 uur in de nacht? Wanneer is het leukste om te gaan...in de middag of in de avond ivm omdat het dan gezellig is verlicht en echt een uitgaans gelegenheid is. Dus daar eten is ook lekker??
De openingstijden verschillen. De uitgaansgelegenheden zijn (uiteraard) wat langer open.
Citaat:
HOURS OF OPERATION (As of November 2006)
(Individual shop and restaurant operating hours may vary.)
Shops open 9:30 a.m. to 11:00 p.m. Sunday - Thursday
Shops open 9:30 a.m. to 11:30 p.m. Friday - Saturday
Restaurants open daily 9 a.m. - 11:00 p.m. DOWNTOWN DISNEY Pleasure Island
Shops open daily 3 p.m. to 1 a.m.
Clubs open nightly 7 p.m. to 2 a.m.
Cirque Du Soleil Theater Shows at 6 p.m. and 9 p.m. Tuesday - Saturday
Het is een uitgaansgelegenheid maar je kan er ook lekker shoppen. Dus je kan er best een paar keer heen. Overdag om te shoppen, 's avonds om er te eten of uit te gaan...
06-03-07, 18:28
Mickey99
Zoals Martijn hierboven al aangaf kun je er overdag naar toe om te shoppen en 's avonds om uit te gaan (Pleasure Island) of lekker te eten.
Onze favoriet is Wolfgang Puck Café (tafelservice restaurant maar ook de counterservice is erg lekker!).
Rainforest Café is heel erg leuk om een keer te gaan eten maar zelf vinden wij de gerechten niet heel bijzonder. Het is meer de aankleding van het restaurant wat het zo erg leuk maakt om daar te eten. De drankjes vinden wij wel erg lekker! Verder kun je bij Earl of Sandwich hele lekkere broodjes halen en bij Ghirardelli hebben ze overheerlijk ijs en chocolade mmmmm.
Hier heb je een overzichtje van de restaurantjes zodat je kunt zien wat je er allemaal zou kunnen eten.
Wij gaan meestal alleen in de avond naar Downtown in verband met de combinatie shoppen/eten/uitgaan. Overdag meestal naar de parken, zwembad of strand, outlets of malls of zoiets.
De winkeltjes zijn allemaal ongeveer tot 11.00 - 11.30 uur 's avonds open.
06-03-07, 19:39
rembrandt
Rainforest cafe is heel leuk om een keer te doen vanwege de sfeer. Vrder is Wolfgang Puck inderdaad erg lekker. Earl of sandwich bezoeken wij minimaal 1 keer als we in Orlando zijn. Lekkere broodjes!
Ik vond zelf Bongo erg lekker en de sfeer is daar wat rustiger dan in bijv. House of Blues of Rainforest café.
En als je wat kilo's bij wil hebben moet je absoluut naar Giradelli's gaan :razz:
Verder zijn er hele mooie winkels en natuurlijk de enorme Disneywinkel. En de legowinkel. Hier waren onze kinderen niet weg te slaan:D .
07-03-07, 20:10
nahnah9
Is het handig om Downtown Disney op zaterdagavond te doen?
Of maakt het niet zo uit op welke avond we (in Juli) gaan?
Groeten,
Hans
07-03-07, 20:26
Haper
Het is elke dag weer een verrassing hoe druk het is! Wij zijn een keer op vrijdagavond gegaan (in september dat wel!) en toen was het niet zo druk. Op de dinsdag daarentegen wel! Dus het verschilt erg! In juli zal het elke dag wel druk zijn... voor de winkels en dergelijke is dat alleen maar gezellig. Het enige nadeel is dat je wel de zenuwen krijgt als je een parkeerplaats wilt hebben, je aankomt en alles vol staat! Hebben wij weleens als we vijf minuten voor een film begint arriveren. Op zo'n moment zijn we volgens mij te Hollands ingesteld hahaha
07-03-07, 23:11
Eric
Het maakt niet uit welke avond je gaat, het is in juli eigenlijk iedere avond wel druk. Als ik in Orlando ben, ga ik zeker een keer of 4 á 5 naar downtown, soms voor een uurtje, vaak langer.
Neem inderdaad wel ruim de tijd voor het parkeren, ik ga altijd gewoon staan wachten tot er iemand wegrijd.
Vanaf Downtown rijden zowel Disneybussen (een heleboel zelfs) en ook veel gewone bussen. Verder staan er zat taxi's, dus vervoer is nooit een probleem. Maar als je een auto bij je hebt, ga ik liever met da auto, met het extra voordeel dat ik mijn aankopen zo nu en dan kwijt kan. En of je nou 10 minuten op een bus moet wachten, of op een P-plaats, dat maakt niets uit.
Eric
08-03-07, 15:56
Mickey99
Wij gaan vaak vanuit de shoppingmalls of outlets ook nog even langs Downtown Disney (voor de gezelligheid of om nog meer te kopen :oops: ) en inderdaad erg handig als je dan je spullen in de auto kan laten en tussendoor nog wat naar de auto kan brengen. Anders loop je op een gegeven moment zo te sjouwen :wink: .
13-03-07, 21:44
Marjol
Ik ga er vanuit dat het parkeren bij Downtown Disney gratis is.. klopt dat?
13-03-07, 21:47
pascalbrouwers
Ja dat klopt, je kunt er gratis parkeren.
1 tipje let goed op waar je hem parkeert. In het donker lijkt het allemaal hetzelfde. Gewoon even van te voren een herkenningspunt uitzoeken.
Pascal
25-03-07, 18:04
calypso
Goeie tip heb dit helaas zelf al een mogen meemaken, niet leuk als je denkt dat je auto weg is, en dan erachter komt dat je gewoon niet weet waar die staat!!
26-03-07, 18:23
Michael66
Het kan soms helpen om een (digitale) foto te maken van de plek (met omgeving, anders heb je er nog niks aan ...) waar je auto staat. Helaas daar geen rijnummers of vaknamen.
Re: Echtpaar ontvoerd en beroofd vanaf Downtown disney op weg naar hun hotel
Hmmm Erg jammer dat zoiets gebeurd helaas, ik hoop dat het met het couple weer goed gaat naar de omstandigheden. En hopelijk krijgen ze die gasten gauw te pakken.
Helaas kan dit wel overal gebeuren tegenwoordig :-(
11-06-07, 14:48
pieterpostma
Zo zie je maar weer, ga, vooral 's avonds 's nachts niet in op vragen van medeweggebruikers. Ook: wanneer je de kansberekening er op los laat is de kans dat je dit overkomt zeer minimaal.
Dus, voor wie nog gaat: prettige vakantie.
groet,
Pieter POstma
12-06-07, 12:31
FrankS
Het verhaal blijkt iets genuanceerder te zijn. De mannelijke tourist was een bekende van de politie, een drugsverslaafde. Het lijkt te gaan om een mislukte drugsdeal.
12-06-07, 13:59
pieterpostma
Als het een bekende was van de politie was het geen tourist. Tenminste zo heb ik in Nederland Holleeder nog niet horen noemen.........
Oant sjen,
Pieter Postma
8) 8) :grin: :grin:
12-06-07, 14:31
FrankS
...en al die Franse drugstouristen dan?
12-06-07, 16:44
yohn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FrankS
Het verhaal blijkt iets genuanceerder te zijn. De mannelijke tourist was een bekende van de politie, een drugsverslaafde. Het lijkt te gaan om een mislukte drugsdeal.
Wat is je bron hiervan?
12-06-07, 18:05
Eric
Deze uitleg ben ik ook nog nergens tegengekomen.
Maar als het wel zo is, voel ik me toch weer iets beter, al weet ik dat het overal kan voorkomen.
Het enige is, dat zoiets meestal niet bij één keer blijft, vaak vind slecht voorbeeld navolging. Het brengt mensen op ideeën.
Eric