:roll: Ik heb een vraagje. Wij hebben een koffer maten 76x55x30
Bij continental hanteren ze als maat max 157 cm voor hxbxd.
Dus deze koffer kunnen we dan waarschijnlijk niet gebruiken. Wat is de ervaring van jullie met koffermaten ?
Pluisje :-k
Afdrukvoorbeeld
:roll: Ik heb een vraagje. Wij hebben een koffer maten 76x55x30
Bij continental hanteren ze als maat max 157 cm voor hxbxd.
Dus deze koffer kunnen we dan waarschijnlijk niet gebruiken. Wat is de ervaring van jullie met koffermaten ?
Pluisje :-k
Geen probleem, gewoon gebruiken. Dit gaat maar een paar cm over de maat heen, daar maken ze geen probeem van.
Hallo Michael,
Heb jij ook wel eens met een te grote koffer gereisd. De prijzen die ze rekenen als je boven hun maat uitkomt liegt er niet om. 80 dollar om precies te zijn.
Pluisje
Het scheelt maar 4 cm. Geen enkele luchtvaartmaatschappij zal daar moeilijk over gaan doen.
Heb nog nooit een maatschappij een koffer zien opmeten, dus zo probleem zal die paar cm ook niet zijn.
Nou als het gaat om hand carry dan wel maar wat in het ruim gaat wordt bij mijn weten niet opgemeten, wel gewogen en dan kunnen ze je inderdaad extra rekenen.
Heb vorige week nog nog 4 keer met Continental gevlogen, en geen van de keren heeft ook maar iemand naar de maten van mijn koffer gekeken, en mijn koffer is nog een flink stuk groter dan de jouwe.
Wel werd, zei het ruwweg naar het gewicht gekeken, de enige plek waar precies werd gewogen was op Schiphol.
Terug vanaf Newark hebben ze mijn koffer niet eens bekeken.
Eric
Ja, heb ik gedaan, vandaar ook mijn advies om gewoon mee te nemen. No problem, als'íe maar niet te zwaar is.
Op het forum is al een paar keer aangegeven dat er goedkope manieren zijn om het gewicht van je koffer tevoren te checken (m.n. op de terugweg...). Ik wil er daar 1 aan toevoegen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21681
http://www1.dealextreme.com/producti...ku_21681_1.jpg
Dit apparaatje is goedkoop (met de huidige dollarkoers ca. €6,50) en bestellen via dealextreme heeft als voordeel dat er geen verzendkosten in rekening worden gebracht.
Ergens op het forum heb ik gelezen (ook op een blog) dat de maximale koffermaat 157 cm is. Hoe moet ik dat zien, want ik neem toch niet aan dat iemand een koffer van 1,5 meter meeneemt... Is dat rondom gemeten?
Ik heb een Samsonite Aeris Spinner en dit zijn de maten
Formaat: 59 x 81 x 34 cm
Inhoud: 118,5 liter
Eigenlijk speciaal aangeschaft omdat er een TSA slot op zit maar kan deze nu wel mee?
volgens mij is ie als 'normale' koffer te groot.
59 + 81 + 34=174cm en is ie dus groter dan de 157cm regel.
Ik weet natuurlijk niet hoe streng ze zijn bij de luchtvaartmaatschappij, maar officieel is je koffer te groot.
Wij vlogen vorig jaar met united en daar werd toch echt wel gekeken naar de maat en het gewicht vooral op de terug weg .
Er stond stond een man net voor de incheckbalie die alle koffers nakeek voordat je in mocht checken
Ik zou het risico niet nemen en de koffer omruilen als dit nog kan voor een kleiner exemplaar.
Bovendien kan je er met zo'n joekel van een koffer op wachten, dat je wegens overgewicht moet bijbetalen. $ 50 per koffer!
Heb je de koffer speciaal voor deze reis gekocht en is 'tie nog nieuw? Zou je hem dan niet meer kunnen ruilen in de winkel voor een gangbare maat?
Helaas hebben wij dat ook onze koffers zijn l+b+d 168 cm ook te groot dus, ik heb bij Delta gekeken en als ze te groot zijn kost het 175 dollar per koffer.
Helaas hebben wij onze koffers al 2 jaar dus dat word voor de vakantie nog nieuwe aanschaffen helaas want 175 x3 is me een beetje Te om bij te leggen zo "onverwachts"
Hier hetzelfde probleem...ik ben vele malen naar Amerika geweest met mijn grote blauwe koffer. Zowel met max. gewicht van 32 kg als 23 kg en ging prima. Na de berichten over de koffermaat heb ik ook besloten om mijn kleinere koffer mee te nemen. Zonde van die 175 dollar. Zuur einde van je vakantie :-&
Vraag me af of die regel van 157cm er toen ook al was en niet werd gecontroleerd of dat deze regel later is ingevoerd.
Hmmm, ik lees bij United het volgende:
Oversized baggage
Tickets purchased on or after November 14, 2008 for travel
on or after December 3, 2008
For all other tickets, contact United Reservations at 1-800-UNITED-1 for specific charges.
Blijkbaar zijn deze nieuwe voorschriften pas per eind 2008 ingegaan en bestaat er een andere regeling voor tickets die voor 14 november gekocht zijn, zoals de onze. Ik zal ze eens bellen om te checken. Misschien hebben we geluk, want volgens mij zijn al onze koffers te groot.
Bij United is de boete $200 per koffer. $175 is voor caribisch gebied en mexico.
Wij zijn 9 april teruggevlogen met United van Orlando naar Brussel en de controle van de koffers was pittig, maat en gewicht werden nagezien en zelfs kleine koffers op de weegschaal.
Groetjes Henke.
Zojuist 2x United gebeld, telkens een ander persoon gesproken en zij hebben beiden bevestigd dat de richtlijnen/maten niet veranderd zijn, maar wel de tarieven/boetes.
De koffers die wij de afgelopen 10 jaar hebben gebruikt zijn, ondanks dat ze iets te groot zijn, dus geen probleem. Volgens United kijken ze niet zo heel erg nauw naar de omvang, tenzij deze erg opvalt, maar meer naar het gewicht. Een aantal centimeters te groot moet geen probleem zijn.
Ik ken inderdaad de handmatige en machine controles van de koffers op diverse vliegvelden en heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met te grootte koffers. wel eens overgewicht gehad van Las Vegas naar Orlando, maar ze zagen dit voor een keer door de vingers (was US Airways).
De enige 2 keer dat iemand van onze groep iets bij moest betalen was bij vertrek op schiphol met Transavia (Europese vlucht) en met Martinair (Orlando).
En...voldeden de koffers aan de voorschriften?
Waren er problemen? De controle kan wel pittig zijn, maar als het geen consequenties heeft...;)
Wij bellen vanavond voor de zekerheid ook nog eens met United in de USA.
Qua overgewicht waren ze bij ons wel streng vorig jaar mei in Orlando. Wij moesten ter plekke de koffers gedeeltelijk ompakken, zodat ze geen overgewicht hadden. 1 was iets zwaarder, ander iets lichter, maar dat werd niet geaccepteerd.
Qua maat duf ik het niet te zeggen.
Wij hebben net voor de zekerheid onze koffers maar even na gemeten. Een koffer valt precies binnen de toegestane grootte (25x75x57 = 157 cm), de andere koffer valt (28x75x57 = 160 cm) net buiten de maximum grootte die United aan houdt (158 cm).
Vanmiddag even met United Airlines (Amsterdam) gebeld. Daar werd gezegd dat het maar net aan de persoon bij de incheck balie ligt of er moeilijk gedaan wordt.
Nu zitten we ons af te vragen of we het moeten gokken om deze koffers mee te nemen, of dat we 1 nieuwe koffer moeten kopen. Het zou zonde zijn om voor die 2 cm een "boete" van ongeveer 150 euro te krijgen.
Ik heb nog steeds het idee dat er meer naar het gewicht dan naar de afmetingen wordt gekeken...
Tip voor de terugreis: bij de Walmart kan je voor $ 7.86 een handige "Stop and Lock Luggage Scale with Tape Measure" kopen.
http://www.walmart.com/catalog/produ...ct_id=10752156
Ja, mijn koffer is dus 1.70. Op het gewicht kan ik wel letten maar aan de afmeting kan ik echt niks veranderen. Ik ga het denk ik niet gokken want ik zou het erg zuur vinden om $200 boete te moeten betalen (da's blijkbaar de boete van United).
Ik zet de stop and luggage scale zeker op mijn lijstje, bedankt voor de tip!
Ik zou inderdaad geen risico nemen, 170 is wel erg groot en het geld dat je als "boete" aan die extra centimeters hebt kan je ook aan andere leuke dingen uitgeven. We hebben nu maar besloten om 2 van de 4 koffers mee te nemen waarvan we zeker weten dat ze er doorheen komen, en dan daar nog wat anders te kopen.
Vanmiddag nog met United USA gebeld, ze geven aan dat ze in principe niet zo heel streng zijn maar dat het op je eigen risico is en dat ze dus wel zouden kunnen nameten. Dat schiet dus ook niet erg op... Had ik dit niet gelezen, dan had ik waarschijnlijk met mijn oude koffers naar Schiphol gegaan zoals ook in voorgaande jaren.
Het is wel zo dat als je je vliegtickets voor 14 november hebt gekocht, je nog onder het oude boetesysteem/boetebedrag valt. United kon ons echter niet vertellen hoe hoog dat dan zou zijn, maar in ieder geval minder als de $200. Geldt ook voor overgewicht.
Hoi,
Ik lees hier alles over de maat van de koffer maar ik zie steeds dat de mensen met United vliegen. Wij vliegen met AA (American Airlines) vanaf Brussel. Heeft iemand hier ervaring mee hoe streng ze zijn?
Wij vertrekken nl donderdag.
Gr Mira
Ik heb even voor je hier gekeken en zij hanteren ook 157 cm. Hoe streng ze zijn? Zal daar waarschijnlijk ook afhangen van de persoon die treft.
Ik heb zo'n Samsonite Aeris koffer juist meegenomen, maar dan geen spinner. Geen probleem gehad qua afmetingen, wel qua gewicht. Toen we terugkwamen woog hij 54 pound. Teveel dus, mag maar 50 pound. Toiletpoche uitgenomen, toen was hij 51 pound en mocht hij door, wel met label aan "heavy".
Voor de rest had ik soepele polycarbonaat koffers mee van Rimowa. Wel een investering, maar wat een verschil in gewicht. Dan zak je zo'n 3 à 4 kilo in gewicht, voor dezelfde maat koffer en dezelfde inhoud;
Plus, die koffers geven nog mee, wat in ons geval (heel ruime auto met kleine koffer) dus echt wel nodig was, want anders hadden we het er nooit ingekregen.
Maar om op de Aeris terug te komen: als je de koffer zelf meet, denk ik wel dat hij voldoet. Volgens mij zijn de maten die jij opgeeft de maten vanaf de grond gemeten, dus met de wieltjes erbij. Wel opletten dus met het gewicht. Geen zware dingen indoen, zoals toiletpoche en schoenen, enkel kleding. Dan lukt het wel.
Twee weken geleden net nieuwe koffers gekocht en nu kom ik dit bericht tegen... Ik moet zeggen dat ik toch wel ben geschrokken. De maat van onze koffers is volgens de fabrikant 57 - 33 - 77, totaal dus 167 cm. Als ik het zelf opmeet, valt de koffer iets kleiner uit.
Ik heb vandaag met United Airlines NL gebeld en de medewerker gaf aan dat er waarschijnlijk niet naar die paar extra centimetertjes gekeken gaat worden. Maar het zit me toch niet helemaal lekker.
Heeft iemand van jullie ook gevlogen met een iets te grote koffer? Ik loop nl. het risico van de boete van $ 200,- per koffer liever niet. BVD!
Ik heb zelf nog een keer gemeten dit maal zonder de wielen... ik kom nu wel onder de 157 cm... ik neem aan dat je de wielen niet mee hoeft te nemen in de meting?? Twijfel nog steeds... en vlieg al over 4 dagen :)... vakantiestress denk ik!
Weegschaal voor koffer
• voor het wegen van koffers tot 30 kg
• met geïntegreerd meetlint
5.99 euro
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_21/BILD07.JPG
Mocht je hem nu niet meer bij ALDI kunnen kopen....
Bij Walmart kun je een visweger kopen voor USD 6,=
Hij weegt tot 23 kg.
Groetjes,
Astrid.
De amerikaanse visweger lijkt me ook een stuk kleiner.
M.i. valt het formaatverschil wel mee. Hier die van walmart, al kun je uit de foto niet precies opmaken hoe groot deze nou precies is:
http://www.chantalsweb.nl/images/2006-08-06_0005.JPG
Ben al even op zoek geweest naar onze visweger, maar kan hem even niet vinden.
Maar die ziet er een stuk eenvoudiger uit, zon langwerpig koperstukje wat het gewciht aangeeft.
Plaatje kan ik niet vinden :(
U vraagt en wij draaien :-\"
http://img188.imageshack.us/img188/9638/unster.jpg
We zijn gisteren terug gekomen uit de States. Zowel op de heen- als op de terugreis zijn onze koffers niet opgemeten. Er wordt alleen naar het gewicht gekeken. Op de terugreis bleken de koffers van de schoonouders net iets te zwaar, we kregen alle ruimte om te herpakken zodat we onder het maximum gewicht bleven.
Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ze de koffer opmeten.
Bij vertrek van Zaventem werd (zonder te meten, want een beetje vakvrouw ziet toch onmiddelijk dat het valies bovenmaats is) de koffer van een United passagier er onmiddelijk uitgepikt. Of mevrouw maar even wilde bijbetalen. Bij mevrouw braken onmiddelijk de vliezen en er werd een supervisor bijgehaald om haar te troosten.
Geen idee of er werkelijk betaald moest worden, of dat het toch met een sisser afgelopen is.
Ik heb de koffer waarvoor ik het topic opende uiteindelijk gewoon meegenomen na overleg met wat medeforummers... De maat bleek inclusief de wielen te zijn (had de maat van de website van Samsonite) en zonder bleek ie wel net rond de maximale maat te vallen. Niemand heeft iets gezegd over mijn koffer, gelukkig!
De goeie ouwe "unster" ofwel lorrenboerenhaak.
Knaapje
Heeej wat handig zo'n kofferweeghaak! Dat scheelt elke keer weer dat embarassing moment als ik eerst zonder koffer de weegschaal op moet (ai!) en daarna met.