In de states kun je toch gewoon pinnen met je giropas? Of is het moeilijker dan hier. Is het beter om een bankrekening te openen? Aan een credit card ga ik zoiezo niet beginnen.
Afdrukvoorbeeld
In de states kun je toch gewoon pinnen met je giropas? Of is het moeilijker dan hier. Is het beter om een bankrekening te openen? Aan een credit card ga ik zoiezo niet beginnen.
Dan krijg je het erg moeilijk met het huren van auto, betalen van hotels, kopen van vliegtickets, betalen in restaurants, enz. Je giropas kan je wel gebruiken om te betalen in de supermarkt en om geld uit de muur te halen maar verder kan je er weinig mee.
Amerika is helemaal ingesteld op credit card. Dat is de meest gebruikte manier van betalen.
Een bankrekening openen in Amerika is ook moeilijk en dat help je ook niet veel want je krijgt geen credit card omdat je geen credit history hebt.
Waarom wil je geen credit card gebruiken?
Lijkt mij nogal veel rompslomp...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robijn
Pinnen kun je hier en daar, maar creditcard naast pinpas is natuurlijk aan te raden. Vooral omdat je deze ook kunt gebruiken als onderpand bij autohuur en hotels.
Ook hierover zijn al uitgebreide discussies geweest op het forum, kijk maar eens bij zoeken.
Zonder Creditcard ben je verplicht om een lading contant geld (met alle risico's van dien) bij je te hebben, borg te betalen bij hotels en autoverhuur, gewoon lastig.
Uiteraard kan het wel, uiteindelijk kan alles als je wilt. Pinnen kan gewoon bij banken overal, met pinpas betalen alleen in supermarkten, dus niet in hotels en restaurants.
Succes, Eric
Je kan ook nog wat extra informatie vinden in de Florida FAQ...
Gisteren kreeg ik van de PTT mevrouw de TIP om een zgn. BETAALPAKKET te nemen.....als je een creditcard plus een giropasje bij de ptt hebt dan betaal je zowiezo 18,95 +9,95 per jaar, als je een betaalpakket neemt heb je deze kosten niet meer EN je pint gratis buiten Nederland (ook in de USA!!!) normaal is dat 1.80 E per keer (het betaalpakket kost 28 E per jaar) als rechtgeaarde zuinige Nederlander wil ik deze TIP graag metjullie delen (ik heb er ook al zoveel van jullie gehad...) Bij deze! Groetjes Karen
Postbank, Rabobank en Argenta zijn de enige in NL die gratis pinnen in het buitenland aanbieden. Bij de Rabo hoef je daar geen speciaal pakket voor te nemen.
Dat klopt Karen,
we hebben het er al eens eerder over gehad en het is inderdaad voordelig om al je passen onder te brengen in het postbank betaalpakket:
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/p...l?linktype=int
http://www.postbank.nl/vgn/images/po...tten.pdf?linkt
Wij zijn net terug uit Florida en het viel mij op dat de Bank of America voor het gebruik van de ATM tegenwoordig een fee rekent van $ 2,=.
Misschien oud nieuws, maar een half jaar geleden deden ze dit nog niet.
Ben gelijk naar de bank aan de overkant gereden (Regions) die deze kosten niet in rekening brengt.
Tja..ik blijf tenslotte een Hollander he...:-D
Vrijwel alle banken rekenen een fee, als je geen rekening bij hen hebt. Het beste is extra geld opnemen in de supermarkt, dat is altijd gratis.
Maar is dat ook zo voor Europese/Nederlandse pasjes ? Ik kan me herinneren dat bij alle bank automaten er altijd stond dat er een fee in rekening werd gebracht, maar in de praktijk werd er bij mij nooit iets ingehouden (behalve kosten van mijn Nederlandse bank). Behalve natuurlijk als je in apparaten in winkels geld pint.
En dit is nog niet zo lang geleden voor mij. Bij alle pin-automaten van grote banken werd bij mij niets aan extra fee ingehouden. Hoe is jullie ervaring ?
Zelf heb ik een rekening bij de Postbank (met de uitgebreide pas, dus niet die waarmee je alleen in NL geld kunt opnemen) en heb echt nog nooit een fee betaald voor het opnemen van geld in de USA, behalve inderdaad bij de ATM's die bijv. in winkels en tankstations staan.
De Postbank bracht vroeger inderdaad zelf wel een klein bedrag aan kosten in rekening, maar dat is volgens mij een paar jaar geleden afgeschaft.
Ik dacht dat als je je wereldpas gebruikt in het buitenland jouw eigen bank altijd een klein bedrag voor vraagt??
Volgend de ABNAMRO bank gaat dat om een aantal % van het bedrag dat je afhaalt daarom moet je ineens een groot bedrag afhalen dat is goedkoper zeggen ze??
Dus bij mij weten kost het je altijd geld als je buiten nederland geld opneemt uit automaten van banken waar jou afbeeldig op staat (die ook op je kaart staat, bv mastercard ofzo iets!!)
Maar we zullen zien of het zo is.................
Groetekes Monique
Je Nederlandse bank kan wel kosten in rekening brengen. Volgens mij vaak een nominaal bedrag van EUR 2,00 - EUR 2,50 of zo, afhankelijk van je bank. Dus dan is het beter om meer op te nemen, procentueel gezien. Maar ja, als je niet veel nodig hebt, is het ook weer zonde.
Ik dacht dat alleen Rabobank met zijn wereldpas geen kosten in rekening bracht (ik neem in principe dus altijd geld op met mijn Rabo pas, inderdaad geen kosten). Ik dacht dat zij de enige waren, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik daaraan kom.
Maar de vraag was of de buitenlandse banken kosten in rekening brengen. Als ik 400 dollar opneem, krijg ik op mijn afschrift 400 dollar, als ik bij gewone pin-automaten van banken heb opgenomen. Ik heb 1 keer bij een apparaat in een winkel geld opgenomen, en toen nam ik 400 dollar op, en werd er 402 dollar van mijn rekening geschreven. Maar bij gewone pin-automaten dus volgens mij niet (of dat moet dus recent gewijzigd zijn).
Alles wat ik heb gepind is ook gelijk van mijn rekening geschreven (helaas). Inderdaad 1x bij de Bank of America (gelijk na aankomst gepind door m'n man...was denk ik nog niet scherp genoeg...) $202,= terwijl hij $200,= had opgenomen, en daarna 2 x bij de Regions Bank gewoon de $ 200,= die ik had gepind; verder geen extra kosten ook niet van de Postbank.
Ben ik nu een mazzelaar met de Postbankrekening??
Dat is dus mijn vraag: kun je in de parken van Disney, Universal, Sea World etc. pinnen bij een ATM?
Ja hoor. Deze staan op de Park Guide aangegeven. Verder kun je op de meeste plekken ook je Credit Card gebruiken (behalve bij de kleine stalletjes die drinken en snacks verkopen).
Ja dat kan en niet alleen in de parken ;-)
Houd er wel rekening mee dat hieraan kosten zijn verbonden afhankelijk van je bank. Dus zou wel even navraag doen hierover.
Hetzelfde geld voor de CC.
Kan je overal in de USA gewoon pinnen? Of moet ik een gevulde ouwe sok mee nemen? Kan ik daar gewoon pinnen zoals in nederland/Europa, of gelden daar andere regels of bijbetalingen?
Ik hoor het graag!
Je kunt overal in de USA gewoon pinnen met je europas. Geen probleem. Bij sommige banken betaal je wel een aantal euro's voor elke keer dat je pint.
Pinnen kan inderdaad overal in de USA, geen probleem. Kijk wel even bij je bank wat de kosten voor het pinnen zijn.
Meestal is het betalen in de winkels goedkoper dan bv. geld opnemen uit een automaat, daarom raad ik je aan om als je cash
geld nodig hebt gebruik te maken van de "Cash back" optie.
Dit houd in dat je in een supermarkt bij de kassa aangeeft dat je cash back wilt en dan krijg je dus ook geld. Alleen betaal je nu dus niet het hooge tarief ervoor.
De consumentenbond heeft net een test gedaan over pinnen in het buitenland. kijk daar eens naar als je toevallig lid bent of anders gewoon effe naar de boekhandel lopen en het artikel daar lezen ;-)
Ze hebben ook een video erover Video
Trouwens de Pin code voor de CC werkt in de USA nog niet daar zijn ze zover nog niet.
Een andere tip is om het bedrag dat je kunt pinnen per dag met je bank kaart misschien wat omhoog te doen tijdelijk zodat je tenminste genoeg geld kunt pinnen. Dit kun je bij je eigen bank zo regelen.
Nog even voor alle duidelijkheid, bedoelt wordt dus bij PIN automaten, met je pinpas betalen kan vrijwel alleen in de grotere supermarkten, maar in ieder geval nooit in restaurants en zo.Citaat:
Pinnen kan inderdaad overal in de USA, geen probleem. Kijk wel even bij je bank wat de kosten voor het pinnen zijn.
Eric
Maar ik neem aan dat je wel met je pinpas kunt pinnen in de disney winkeltjes in de disneyparken?
Marloes
Hoi Marloes,
Betalen met je pinpas is bij Disney niet mogelijk.
Bij de supermarkten kan het wel, en ook in de meeste outlet-stores kun je ook wel pinnen ( Behalve bij NIKE en Hilfiger ), en ook bij benzinestations.
Groetjes,
Pieter & Petra
Hoe weet je van te voren of je ergens met je pinpas kan pinnen of alleen met creditcard kan betalen??
Nicole
Naar het logo kijken op je kaart en op de automaat of het gewoon even aan de cassiere vragen. "Debitcard" is pinnen, "creditcard" spreekt voor zich.
Knaapje
Wij hebben een particulier huis gehuurd in de buurt van Tampa voor drie weken. De eigenaaren willen graag de security deposit en huur bij aankomst ontvangen (het totale bedrag is $2000). Nu vragen we ons af hoe we het beste aan die $2000 contant kunnen komen. Ik weet dat het goedkoper is om uit de muur te pinnen dan dollars te kopen hier in NL, maar hoeveel kun je maximaal pinnen per dag in de US? Moet je van tevoren een limiet afspreken met de bank hier in NL? Alvast bedankt voor de reacties!
Héél toevallig in New Port Richey???
Als dat dezelfde zijn, als die ik in gedachte heb, zijn dat een beetje rare gasten.
Deze willen alles cash... vind ik raar.... héél raar.
Heb het dan ook niet gedaan... (smells fishy to me)
Waarom fishy? Het zijn oudere mensen. Ze verhuren hun huis via VRBO...hebben ook references. In eerste instantie wilden ze de security deposit vooraf hebben maar ze vonden de international bank transfer te ingewikkeld. Dus vroegen ze of we het bedrag bij aankomst konden betalen. Het huis ligt boven Hudson in Spring Hill.
Ik weet verder geen alternatief om de huur te betalen. Any suggestions?
Jet het is hier heel normaal om het cash te betalen, ik ken een hoop van die oudere mensen waar wij apartementen voor verhuren, zij begrijpen niets van Paypal en dat soort zaken, ik heb er wel een paar zover gekregen dat ze traveler checks accepteren.
Die oudere mensen kennen in het algemeen alleen maar personal checks en cash.
2000 pinnen?
Check zeker met je bank voor je dagelijkse maximum en je zult misschien naar verschillende banken hier moeten, ik weet niet of de banken hier voor hun zelf een maximum per transactie hebben.
Je kunt meestal op de website van je bank wel vinden hoeveel je per dag in het buitenland kunt pinnen.
Maar $ 2000 in 1x van 1 rekening zal vast niet gaan.
Als je meerdere rekeningen hebt kun je van ieder misschien $1000 opnemen.
Bij de postbank kan je tot een tegenwaarde van max. €750 opnemen.
Hi
Sorry als deze vraag er al staat, maar dan heb ik hem over het hoofd gezien.. Tijdens het zoeken, kwam alleen maar "Benzineprijzen" tegen.
Anyways, ik ga dus naar Walt Disney World Orlando toe, maar nou vind ik het een beetje gevaarlijk om het geld los mee te nemen...
Daarom is mijn vraag, kan ik in heel disney pinnen met mijn Girokaart???
Nou weet ik niet of Walt Disney World ook de Meastro plekken heeft, maar dat ik daar wel kan pinnen... Of bestaan er nog travelchecks ????
En hoeveel zal ik mee nemen??? Wat is normaal voor 10 dagen Disney???
$ 2000 dollar, zou dat genoeg zijn voor 10 dagen?????
Alvast bedankt...
Hoi TRF,
Je kan het beste met je giropas langs je bankkantoor gaan. Zij kunnen je vertellen of er kosten aan verbonden zijn met het geld opnemen via de geldautomaat of betalen bij een betaalautomaat van de winkelier. Daarnaast moet er op je giro pas Circus of maestro logo staan.
Susie One
Op de pas staat Meastro....
Dus dan zou het in de Disney Shop goed gaan als ik pin met de Giropas...
Hoewel ik al 300 dollars heb gehaald, wil ik niet de rest 1700 dollars in mijn koffer of handbagage doen.... Ik kan max. bij mijn eigen iets van €500 pakken en bij een "vreemde" €250 euro....; Is toch niet zo erg he???
Ik weet niet of jij ook een rekening hebt bij de Postbank? Maar anders kun je ook even op de site kijken.
Ik heb in ieder geval een Betaalpakket van de Postbank en kan, in principe, zonder extra kosten pinnen. Heb je bijvoorbeeld een Basispakket dan komt er per transactie nog een bedrag bij (of je nu geld opneemt of het totaalbedrag per pin betaald).
Let op; Bij sommige automaten wordt ook extra in rekening gebracht (een Fee) ondanks dat je het Betaalpakket hebt. Dit wordt meestal vooraf aangegeven. Het bedragen wat dan extra in rekening gebracht wordt is ongeveer $ 2,00 - $ 4,00.
In de Disneyshops kun je dus niet betalen d.m.v. pinnen. Je kunt alleen geld opnemen bij de ATM automaten in de Disneyresorts en de Disneyparken. Vaak rekenen die ATM's ook een Fee.
Vlakbij Downtown Disney (tegenover) zit trouwens een Drive Thru geldautomaat en die rekent geen extra kosten.
Hoi TRF,
Ik zelf kies er voor een klein bedrag USD vanuit NL/België mee te nemen.
De grote uitgaven Eten in restaurant, toegang tot de parken, musea etc betaal ik met de creditcard.
Daarnaast pin ik bij de geldautomaat steeds kleine bedragen ivm veiligheid.
Susie One
Gewoon met je giropas geld uit de automaat[kan haast bij iedere geldautomaat] halen en in disney cash betalen.
En dan in Disney zelf het geld uit de ATM halen??? Of moet dat buiten het park???
Buiten het park weet ik zeker in disney zal het ook wel gaan .
Ja hoor, wij hebben de afgelopen twee jaren ook bijna alles cash betaald. Pinautomaten zijn er voldoende in de parken.