-
WDW voor gevorderden?!
Na dat we in 2012 Disney bezochten met 5 dagen (voor de prijs van 4) Magic your way base tickets en vorig jaar nog eens 2 dagen (MK en AK) WDW bezochten, met aan de poort gekochte tickets. Ben ik dit jaar voor de bijl gegaan en heb ik me laten verleiden tot 14 dagen ultimate tickets en hebben we nu dus voor het eerst parkhopper, fastpasses, memorymaker en zwemparken tot onze beschikking.
Om eerlijk te zijn weer ik niet of ik van de fast pass optie heel gelukkig word, want dan moet ik van te voren al plannen, op welke dagen ik, welke parken ga bezoeken en ook nog op welk tijdstip ik welke attractie... hoe doen jullie dat? Of maken jullie geen gebruik van de fastpasses?
En hoe werkt die memorymaker nu toch precies?
-
Re: WDW voor gevorderden?!
Wij plannen de fastpasses op verschillende dagen in van de 14 die we dan hebben en kijken die dag zelf aan welke we gebruiken, dat is ergens het nadeel van het huidige systeem. Je kunt ook tijdens de dag nog wijzigen echter zijn dan de meest populaire attracties niet meer beschikbaar.
Memory maker is niet meer dan de photopass die je via je account dan gratis kunt downloaden naar je eigen device.
-
-
Ik maak zeker gebruik van de Fastpass want ga eigenlijk nooit langer dan 20 minuten in de rij staan. Nu je (soms ver) vooraf je Fastpasses kan boeken (en ook moet boeken, wil je er nog wat aan hebben) maak ik een planning waarbij ik rekening houd met veranderingen in het schema. Dus ik kijk eerst welke attracties ik echt wil doen en waarvoor zeker een Fastpass nodig is (als ik mijn max 20 min aanhoud). Dat was de laatste keer bv de 7 dwergen mijntrein. Die heb ik dan voor 2 of 3 dagen vastgelegd. De kans is dan groot dat het een van de keren wel gaat lukken om daadwerkelijk van de Fastpass gebruik te maken. Zo plan ik iets voor iedere dag. Het lijkt dan helemaal vast te liggen wat ik al die dagen ga doen maar omdat je genoeg tijd hebt om het ook allemaal te doen (op een andere dag) is het niet erg om een keer geen gebruik te maken van je Fastpassen en iets heel anders te gaan doen. Sommigen plannen al hun Fastpasses in de ochtend zodat ze de rest van de dag wat anders kunnen doen of een andere Fastpass kunnen plannen. Ik ben absoluut geen ochtendmens dus dat doe ik meestal niet. En wat websites betreft: http://www.easywdw.com/easy/ Absoluut de beste info, zeer uitgebreid door de blogger zelf uitgetest met heel veel foto's. En als je voor een bepaalde attractie op de dag zelf nog een Fastpass wil bemachtigen is het een kwestie van heel vaak op je app kijken of er een beschikbaar is (dus steeds app verversen) en als je met meerdere bent, houdt er dan rekening mee dat een Fastpass voor 2x 1 persoon makkelijker te krijgen is dan tegelijk Fastpassen voor 2 personen (dus zoeken naar beschikbaarheid voor 1 persoon en daarna voor de volgende). Graag ook je Fastpassen cancelen als je er toch geen gebruik van gaat maken (en je dat vooraf weet) zodat anderen daar weer van kunnen profiteren.
Maar echt, als je 14 dagen de tijd hebt om WDW te bezoeken dan zal je merken dat je alles heerlijk op je gemak kan doen en niets hoeft, morgen of overmorgen weer een dag en nieuwe kansen.
Memory maker is het het fotoprogramma van Disney. Je kan in ieder park (en Disney Springs) foto's laten maken door de Disney fotografen. Na de foto laat je je Magicband scannen en na een tijdje kan je de foto terug zien op je app. De attractiesfoto's (zoals die in Splashmountain ed) worden automatisch toegevoegd. Hier hoef je dus niets voor te doen behalve je Magicband bij je te hebben in de attractie. Je hebt een bepaalde tijd (weet niet meer hoelang een maand of zo?) de mogelijkheid om je foto's te bewerken en van teksten en borders te voorzien en te downloaden.
-
Dat automatisch toevoegen van de foto's uit de attracties werkt niet altijd hebben wij ondervonden, wij hebben geregeld gehad dat van een deel van de groep de foto er niet bij zat dus het is wel verstandig die nog even op je band te zetten bij de schermen aan de uitgang van de attractie.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Anthon14
Dat automatisch toevoegen van de foto's uit de attracties werkt niet altijd hebben wij ondervonden, wij hebben geregeld gehad dat van een deel van de groep de foto er niet bij zat dus het is wel verstandig die nog even op je band te zetten bij de schermen aan de uitgang van de attractie.
Bij mij wel altijd goed gegaan (en dat zijn best al heel wat keren geweest). Ook een vakantie gehad waarbij we 2x Photopass hadden op 1 account (2 kamers geboekt) en toen alle foto's 2x gehad. Maar het blijft techniek en er kan altijd wat misgaan.
-
Dank jullie allemaal, ik ga me eens even in de diverse links verdiepen! Nog een vraag, is het mogelijk om onze tickets al op onze Magicbands te krijgen of kan dat alleen bij Disney zelf?
-
Als je al Magicbands hebt die gekoppeld zijn aan je My Disney Experience dan kan je de tickets ook aan je Magicbands koppelen.
-
Zo plan ik iets voor iedere dag. Het lijkt dan helemaal vast te liggen wat ik al die dagen ga doen maar omdat je genoeg tijd hebt om het ook allemaal te doen (op een andere dag) is het niet erg om een keer geen gebruik te maken van je Fastpassen en iets heel anders te gaan doen.
mushu, als jij tijden vastlegd voor fastpass, die je niet gebruikt, zijn die tijden toch ook niet meer beschikbaar voor anderen?
-
Citaat:
Scooby
Zo plan ik iets voor iedere dag. Het lijkt dan helemaal vast te liggen wat ik al die dagen ga doen maar omdat je genoeg tijd hebt om het ook allemaal te doen (op een andere dag) is het niet erg om een keer geen gebruik te maken van je Fastpassen en iets heel anders te gaan doen.
mushu, als jij tijden vastlegd voor fastpass, die je niet gebruikt, zijn die tijden toch ook niet meer beschikbaar voor anderen?
Dat klopt daarom schreef ik er ook bij dat als je geen gebruik gaat maken van je Fastpass deze graag cancelen zodat de plek voor anderen beschikbaar komt.
-
Wij hebben ook de 14 dagen ultimate tickets met memory maker besteld voor onze reis in april/mei. Kan iemand mij vertellen hoe de memory maker werkt als je geen magic band heb. Moet je dan gewoon je pasje laten scannen?
-
2 jaar geleden werd bij foto's het standaard pasje gescand en konden we door die te laten scannen bi jde kiosk onze foto's inzien.
-
Ja, dan gebruik je het photopass-pasje (of je parkticket). En 2 jaar geleden was het pasje al niet meer standaard. Ik heb in 2014 gewoon mijn Magicband laten scannen en nooit een pasje gebruikt.
-
Magic bands waren er toen inderdaad ook al in overvloed maar jullie weten hoe dat gaat.. Eerste dag twijfel je of je er eentje wilt.. 2e dag geen leuke kunnen vinden en de 3e dag is het toch wel zonde want je bent er nog maar een paar dagen.
-
Wij hebben de Magicbands vorig jaar gekocht, onder het mom van "wij mogen ook wel een onnodig souvenir kopen" we deden dat jaar maar 2 dagen Disney en wisten zeker dat het de laatste keer Florida zou zijn..
niet dus...
-
Ik heb de prijs opgezocht van die tickets. Klopt het dat 14 dagen Disney 'maar' 350 euro pp kost? Dat is echt goedkoop.
Goede aanbieding hoor.
-
Ik heb de tickets bij attractionticketsdirect.ie gekocht.
2 Ultimate kaarten + 2 kaarten Cirque de Soleil + €26 verzendkosten was €744
Een hele hoop geld en mensen die nog nooit in Florida of in Disney zijn geweest kijken me geschrokken met open mond en wijd gesperde ogen aan...
dan geneer ik me wel enigzins..
-
Nouja het is veel geld, maar als je het vergelijkt met één dag Disney....
Wij gaan dit jaar 1 dag naar Disney Magic Kingdom en dat is belachelijk duur voor 1 dag....
-
Tja, bij Disney is alles er op afgestemd om mensen meerdere dagen in het park te krijgen er vanuit gaande dat je dan meer besteed bij Disney en dat werkt natuurlijk. Wij verblijven 14 dagen in Davenport en hebben ook een 14 dagen kaart voor Disney maar zullen niet alle dagen in de parken zijn. Maar maken dan wel gebruik van het gratis midget golfen of de waterparken als een deel van de dag vulling.
Wij hebben dan nog wel 2 kinderen (6 en 12) die er al weer lang naar uitkijken om naar Disney te gaan en aangezien we dan geen hele dagen hoeven te gaan kunnen we in de middag andere dingen doen.
-
Ik herken dat ook Monique. Wij gaan in 2018 naar orlando en als ik dan vertel dat we bijna €3000,-- aan entree tickets kwijt zijn, vragen ze of ik ze nog wel op een rijtje heb. Ons hele gezin is pretparkgek en we gaan daar ook voor het maximale, het Orlando freedom ticket ultimate.
Het is voor ons geen jaarlijks terugkerend uitje(helaas), dus nemen we het er goed van. :-)
-
Wij vonden het teveel geld, eerlijk gezegd. Zoals mijn man zei "een achtbaan, is een achtbaan" en als je voor het eerst gaat, is álles mooi. Ik denk ook dat gewoon niet alles kan en je keuzes moet maken. Daarbij vind ik 14 dagen lang élke dag een pretpark ook gewoon teveel van het goede. Denk dat ik het dan echt zat ben. Maar misschien denk ik er na de komende vakantie anders over hoor, hahaha. Ik snap ook best dat er mensen zijn die dit juist als hobby zien en ontelbaar vaak in die achtbanen kunnen en willen gaan. Tja...ik moet er niet aan denken. Ieder zijn hobby en voorkeur zullen we maar zeggen.
Wij hebben dan ook gekozen voor de onbeperkte 14-dagen Seaworld combi pas, voor 4 personen en Kennedy Space Center. En dan gaan we één dag nog naar Magic Kingdom. Hiervoor zijn we dan in totaal ca. 1.050,= kwijt en dat vind ik al veel geld moet ik zeggen.
-
Wij zijn maar met zijn 2tjes moeder en dochter van 16, we zijn echt verslingerd geraakt aan Florida, vakantie daar is voor ons echt 300% vakantie. We realiseren ons dat we boffen dat we nu voor de 5e keer kunnen gaan. Het zijn dure vakanties maar zolang het kan en zolang mijn dochter mee gaat..
De afgelopen 3x hebben we Universal bezocht, maar dat kennen we nu wel (hoe verwend klinkt dat?)
DC zijn we nog nooit geweest en in Seaworld alleen het eerste jaar, maar we zijn er achter gekomen dat we dolfijnen liever in t wild zien.
Nu dus weer Disney en dit keer to the max!! Pluk het moment is mijn devies tegenwoordig..
het kan zomaar de laatste keer zijn..
-
Ik ben het helemaal met je eens Monique. Als je iets leuk vind en je kunt het doen, doe het!!!
En universal, disney, seaworld enz is zoveel meer dan alleen achtbanen. Het is het hele sfeertje, het mooie weer, de fantastische zwembaden, de talloze giftshops en Malls. Ik weet wel dat Florida zoveel meer te bieden heeft. En we gaan dat zeker in de toekomst nog ontdekken als de kids wat ouder zijn.
-
Citaat:
Kletskous
Wij vonden het teveel geld, eerlijk gezegd. Zoals mijn man zei "een achtbaan, is een achtbaan" en als je voor het eerst gaat, is álles mooi. Ik denk ook dat gewoon niet alles kan en je keuzes moet maken. Daarbij vind ik 14 dagen lang élke dag een pretpark ook gewoon teveel van het goede. Denk dat ik het dan echt zat ben.
Ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest, we gaan echt niet 14 dagen lang elke dag naar Disney, hoor.
Maar als we dat zouden willen, zou het kunnen.
We gaan zeker een dag naar ieder park, maar wat ons het fijnst lijkt is dat we ook een paar uurtjes van het ene park kunnen genieten en dan de afsluiting in andere park kunnen doen en mss wel een hapje kunnen gaan eten in een van de Disney hotels.. Wij gaan ook zeker een paar keer naar een van de stranden, spring parks en ook shoppen staat hoog op de lijst. En als we parkenmoe worden dan houden we t voor gezien.. en geloof me voor de achtbanen ga je niet naar Disney, naar Disney ga je voor de belevenis in zijn totaliteit, naar Universal trouwens ook, deze parken af doen als achtbaan parken.. daar doe je ze echt te kort mee, maar daar kom je misschien nog wel achter en je man mogelijk ook.
Zie wat er allemaal te beleven is, als je met een vooringenomen mening alles tegemoet treed.. tja dan is een vakantie niet meer dan een paar dagen vrij, waarbij je op mooi weer hoopt, en dan kan je die het goedkoopst in je eigen achtertuin beleven.
-
Een achtbaan is een achtbaan. Daar zullen velen het niet mee eens zijn. En als je denkt in Disney achtbanen te vinden dan kom je van een koude kermis thuis (:D). In Disney World vind je themaparken waar een achtbaan (of wat voor attractie dan ook) opeens geen achtbaan meer is. Trouwens, in Seaworld zijn misschien wel meer achtbanen te vinden dan in heel Disney World. Zoals eerder gezegd, Disney is een belevenis. Het is de sfeer, het zijn de prachtige details, de vriendelijke mensen, het lekkere eten (ja, echt waar) en de indrukwekkende shows. Zoek op youtube anders eens een filmpje op over hoe ze bezig zijn geweest met het ontwerpen van Pandora in Animal Kingdom.
-
Er is veel verschil tussen achtbanen. Ik heb er ervaring genoeg mee :cool: Maar ik ga niet naar Orlando voor de achtbanen.
Want zoals Mushu al aangeeft, in Universal en Disney zijn de achtbanen een onderdeel van de beleving. Daar om heen zit een heel thema.
Een park als Disney of Universal kun je gewoon nergens anders mee vergelijken. In Nederland en omgeving is er domweg het budget niet voor om dergelijke attracties te bouwen.
Neem bijvoorbeeld het Harry Potter gebied in Universal. Men schat in dat dit 265 miljoen dollar gekost heeft.
-
Je snijdt jezelf in de vingers als je in ieder geval meerdere dagen Disney wil bezoeken en dan niet kiest voor dit 14-dagen ticket. Ik zou er zeker voor kiezen. Maar helaas krijg ik mijn man met veel moeite mee naar Disney, dus voor mij 'maar' 1 dag. Maar ik mag niet klagen, er zijn mensen die nog nooit in Florida en/of WDW zijn geweest :rolleyes:
Wij zijn niet echt achtbaan fans. Ik wil naar WDW ivm de sfeer. Al van kleins af aan ben ik een Disneyfan.
-
Ik ben gelukkig getrouwd met iemand die net zo Disneygek is als mijzelf. Dus samen al naar (bijna) alle Disneyparken in de wereld geweest. Missen nu alleen nog het recent geopende Disney Shanghai.
-
Dat is een geluk zeg :up: mijn man houdt niet van pretparken in het algemeen.
Ik ga in ieder geval genieten van mijn 1 dag Disney :)
-
Citaat:
stephie
Dat is een geluk zeg :up: mijn man houdt niet van pretparken in het algemeen.
Ik ga in ieder geval genieten van mijn 1 dag Disney :)
Inderdaad beter 1 dag dan helemaal niets en ga daar zeker van genieten. Maar nogmaals (licht gefrustreerd nu :D): In Disney World vind je geen PRETparken! En ik zelf vind PRETparken (en kermissen) echt heel erg verschrikkelijk maar ben helemaal gek op de parken van Disney World. Volgens mij ben ik nu 18 X voor meer dan 5 dagen (meestal een dag of 10) naar WDW geweest (of site en on site). Ik heb tijdens al die vakanties in WDW van de natuur genoten (fietsen, segway, wandelen, een schildpad zijn eieren zien begraven, (veel) hertjes gezien en natuurlijk eekhoorntjes die dwars door de parken heen rennen), heerlijk gegeten, mooie shows gezien, halloween en kerst gevierd, gewinkeld, aardige mensen ontmoet, een concert van Aerosmith (achtbaan! :) ) bezocht en nog heel veel meer. Dit schrijf ik niet ter verdediging want ik weet inmiddels dat de meeste mensen er helemaal niets van snappen en het niet uit te leggen valt. Maar misschien dat je man zo een heel klein beetje minder bevooroordeeld samen met jou gaat genieten van Disney World wetende dat er mensen zijn die van WDW houden en net als hij niet van PRETparken!
-
Vergeefse moeite denk ik Mushu :) Als je nooit bevangen bent geweest door het Orlando virus dan valt moeilijk te begrijpen waarom mensen daar met plezier meerdere weken doorbrengen in allerlei THEMA parken.
-
Wij hebben ook voor de 14 dagen ultimate pass voor Disney gekozen. Dit betekent inderdaad niet dat we 14 dagen achter elkaar in de parken te vinden zullen zijn, maar het geeft ons wat meer vrijheid. Als we het bij binnenkomst echt té druk vinden dan gaan we weg en komen we een andere dag gewoon weer terug. Of we gaan de ene dag een ochtend en de andere dag pas aan het eind van de middag.
Hoe graag we ook naar de andere parken in Orlando willen gaan (Universal, Seaworld) wij kiezen er voor om die niet te doen en wellicht deze parken een volgende keer te bezoeken. Nu kunnen we volop genieten van Disney en als we een park erg leuk vinden daar misschien wel 3x naar terug gaan. Alle parken bezoeken vonden we ook iets te prijzig worden trouwens! En voor onze kinderen van 11 en 8 leek ons Disney leuker dan Universal.
-
Ik ben in Nederland ook niet in attractieparken, kermissen of circussen te krijgen, ook Eurodisney doe ik nooit meer sinds ik in WDW ben geweest. Maar WDW en Universal zijn van hele andere orde. Ik bespeur altijd een heel specifiek gevoel bij mijzelf. Al tijdens de voorbereiding van de reis begint dat, eigenlijk al bij de gedachte aan.. of als ik er over praat, ik vroeg t toevallig van de week aan mijn dochter. Wat voor gevoel geeft t dat we naar Orlando en WDW gaan. Daar hoefde ze niet lang over na te denken, vreugde was haar antwoord..
En wat denken jullie dat er gebeurde toen we op de open dag van de HBO international leisure management bezochten en daar iemand troffen die in WDW stage had gelopen? Sterre begint dit najaar op deze opleiding en hoopt dat ze de richting " Theme parks" na het voorbereidende jaar nog altijd leuk vindt en dat ze m mag gaan volgen..
Ik heb maar 1 woord voor het gevoel dat ik heb als we de afsluiting vd dag/vuurwerkshow weer bij wonen in MK, maar ook als we er gewoon zijn.. geluk!!
-
Disneyland Parijs wordt hopelijk binnenkort weer volledig eigendom van Disney. Wellicht dat het dan ook qua sfeer weer goed komt.
-
Haha tja jullie zijn duidelijk grote fans:up:
Ik moet zeggen dat ik Disney inderdaad heel anders vind dan een gemiddeld pretpark of kermis :D
Maar dan vinden jullie de Efteling toch ook niet echt onder pretpark vallen? Bij de Efteling krijg ik hetzelfde jeugdsentiment gevoel als bij Disney.
Vroeger ging ik vaak met mijn ouders naar pretparken/ themaparken. Mijn man deed dat nooit met zijn ouders.
Kortom ik begrijp helemaal dat gevoel wat jullie ervaren in WDW. In 2007 en 2011 zijn we respectievelijk naar Animal en Magic Kingdom geweest. Ik vond het beide keren fantastisch.
-
Efteling is ook een Themapark ja. De techniek is onderschikt aan het verhaal. Maar in Nederland is men niet zo bekend met het verschil tussen pretpark en themapark.
In Amerika is dit verschil veel duidelijker.
-
Ja De Efteling vind ik ook een themapark. En inderdaad jeugdsentiment, ik heb goede herinneringen aan de Efteling en van die prachtige jaren 70 foto's in het sprookjes bos. Zo lopen wij inmiddels ook in WDW, niet echt jeugdsentiment want ik ben er nooit geweest in mijn jeugd, maar wel herinneringen van bijna 20 jaar geleden. "Weet je nog toen we voor het eerst hier waren en we 45 minuten in de rij bleken staan voor een foto met Mickey!" "En dat we met de boot naar Discovery Island gingen, met die ontsnapte Capibara." WDW heeft ook een jaarlijks (of meerdere jaren) thema, dat was ooit "Making Memories" en dat is voor mij een heel toepasselijk thema. Het is echt niet zo dat ik niets van de wereld heb gezien en Disney het enige is wat ik ken en dus niet beter weet. Ben al op heel wat plekken geweest en wil ook nog heel wat plekken bezoeken maar WDW is echt mijn altijd-goed-plek. Liefst zou ik elk jaar 2 weken Florida/ WDW doen en dan nog 2-3 weken iets anders. Helaas is dat niet altijd mogelijk. Maar klagen doe ik niet :).
-
Efteling, nee daar vind ik niet zo veel aan.
Als kind wel hoor, maar sinds ik volwassen ben echt niet meer. Voor mij ontbreekt de sfeer in het grootste deel van het park, het weer doet ook veel denk ik.. en mss het feit dat ik er erg dicht bij woon. In mijn jeugd hadden klasgenoten een abonnement omdat ze er dan in de zomer konden zwemmen.. en eerlijk gezegd stoor ik me veel meer aan het gedrag van de bezoekers in Nederland dan dat ik me in WDW aan iemand erger.. en dan heb ik het nog niet over de rommel op de grond, ipv in de vuilnisbakken...
-
Qua sfeer is er weinig beter dan Disneyworld. Tokyo Disney Japan komt er aardig dicht bij in de buurt.
-
Wij kiezen ook bewust een dag voor Magic Kingdom inderdaad voor de sfeer. Het ultieme Disney-sfeertje en de magie en alles wat er omheen hangt. Dat hóórt voor mij toch wel ook bij Florida, althans dat zegt mijn gevoel.
En ik denk ook maar zo: alles wat ik nu niet kan zien/ervoor kies om niet te doen, zijn een goede reden om nog eens terug te gaan :cool: toch ?? Hihihi
Ik ben dankbaar en blij dat we dit al kunnen doen. Zoals ook door iemand wordt gezegd, het is al mooi dat we dat al kunnen meemaken. En inderdaad: GENIET van het leven, en dóe het, als je het leuk vindt en kunt betalen. Heerlijk toch!