Lees ik het goed dat je sinds 1 januari 2013 wel een internationaal rijbewijs moet hebben?
http://news.tripwheels.com/2013/02/1...d-for-florida/
Afdrukvoorbeeld
Lees ik het goed dat je sinds 1 januari 2013 wel een internationaal rijbewijs moet hebben?
http://news.tripwheels.com/2013/02/1...d-for-florida/
Mag toch hopen dat de soep niet zo heet gegeten wordt...
Het lijkt er dus op (ook op de officiele website) dat al onze sneren over dit "vodje" ons nu in de kont gaan bijten ;)
Ik zou het toch maar meenemen.Citaat:
Without an IDP, a driver is therefore driving without a valid license and if stopped, law enforcement has the option of
1/ arresting the driver and taking him/her to jail
2/ giving the driver a citation with a mandatory court appearance.”
Wel natuurlijk weer een extra kosten post.
Gelukkig worden die bij ons gratis verstrekt (zoals ook het nationale rijbewijs) en zijn ze langer geldig.
Dus toch maar aanvragen voor we gaan.
Dit heb ik gekopieerd van het forum van uscarhire.com, daar heeft iemand gemaild naar de Fl. dept. of highways...etc.
This is the reply I have received from the Florida department of Highways Safety and Motor Vehicles in reply to my email to them.
Response
Dear Mr. Xxxxxxx
Thank you for your recent inquiry.
As of January 1, 2013, all foreign vistors to Florida must have an International Driving Permit issued from their Country.
We hope this information will assist you.
02/12/13
For future references your customer number is xxxxx
If you need additional assistance, please email us from http://www.flhsmv.gov/html/contact2.html
The Department of Highway Safety and Motor Vehicles.
Echt zo stom dit! Op mijn rijbewijs staat gewoon alles netjes in het Engels, dus waarom nog een keer een extra rijbewijs....
Waar haal je zo'n ding? ANWB?
Nederland heeft geen "International Driving Permit issued from their Country"
Ons vodje wordt verstrekt door een particuliere organisatie en voldoet dus niet aan de eis
Kunnen we misschien ook Florida Forum issued IDP maken?
Omdat wij volgende week gaan net even contact gehad met de ANWB, en IDD het internationale rijbewijs is sinds 1-1-2013 verplicht in Florida.
Morgen dus even als een speer naar een ANWB winkel om de rijbewijzen op te halen..........
BTW je kan er op wachten
claudiadennis bedankt voor de post.
Sjon, Bianca en Romy
Even een reactie , met name voor trails....Wij vertrekken volgende week, dus ik heb even gegoogled. Je kan het inderdaad krijgen bij ANWB, maar helaas niet gratis! Het kost voor ANWB leden 17,95 en voor niet -leden 18,95. Kijk op www.anwb.nl ... Toch maar snel regelen, die Amerikaanse gevangenissen hoef ik niet van binnen te zien :-)
Zo dan......langleve het Florida forum!!! Anders was ik hier nooit achter gekomen! Had echt gedacht dat ons rijbewijs gewoon voldoende zou zijn! Robisjo....laat je even weten wat je af moest rekenen?
Groetjes Hylke
Krijg van Hertz Nederland dit teruggekoppeld (ook gewoon van hun Amerikaanse site geplukt):Weet niet of iemand tijd en zin heeft om naar de ambassade te bellen, want dan ben je er gelijk vanaf! Dan weet je direct waar je aan toe bent :)Citaat:
An acceptable, valid driver's license issued from your country of residence must be presented at the time of rental. The driver's license must be valid for the entire rental period. If the driver's license is in a language other than English, and the rental is in the United States, an International Driver's Permit is recommended. In all cases, a valid driver's license issued from your home country must be provided, whether or not you possess an International Driver's Permit. You will not be allowed to rent a Hertz vehicle with only an International Driver's Permit.
The Fullsize Van requires a Commercial Driver's License to transport non-profit groups or for commercial use. Vehicle may not be used to transport passengers for hire. The commercial Driver's License requirement does not apply to personal rentals.
Dat is de standaard tekst. Maar per staat kan men het nog anders regelen. Georgia was eigenlijk de enige staat waar dit nog in de wet stond.
Maar nu dus ook in Florida lijkt het.
Bij de ANWB is het IDP te koop. Deze info staat op hun website:
Bij ieder ANWB-verkooppunt is het Internationaal Rijbewijs te koop (ook voor niet-leden!).
De kosten zijn voor ANWB-leden € 17,95 (niet-leden €18,95).
Het is niet te koop via internet of telefoon.
Voor meer informatie kunt u bellen met het ANWB Contact Center, telefoon (088) 269 22 22
Wat moet je meenemen ?
- Uw Nederlandse rijbewijs
- Een recente pasfoto
Dus je hebt geen vertrouwen in de officiele website van de Amerikaanse regering ? :o
Ik zeg, gewoon even halen om ellende te voorkomen. Ik weet uit ervaring dat de Amerikaanse politie best streng kan zijn en heb geen zin in een bekeuring. Voor dat geld kan je ook lekker gaan eten.....
:cool:
Fijn dat ik dit lees... dan toch maar voor de zekerheid een Internationaal Rijbewijs erbij halen... wel een extra kostenpost erbij...
Oh ja zie nu inderdaad Chateau Guibert, vervelend zeg voor jullie ;-))
Heb trouwens net mevrouw van anwb aan de lijn gehad. Zij was niet op de hoogte van de verplichting per 1 jan 2013, maar volgens haar raadt de ANWB het altijd aan voor de VS. Ik ga mijn internationaal papiertje iig wel halen. We gaan dit jaar 3 x en wil geen onnodig risico lopen...
Dit antwoord heb ik gekregen van Hertz Florida via Hertz Nederland. Volgens hun is het niet nodig.Citaat:
Beste Tia,
Zie onderstaand artikel, hoe gaat Hertz USA hiermee om??
groet peter
--------
Hallo Peter,
Ik net antwoord ontvangen van de General manager South Florida,
Hij geeft aan dat het niet verplicht is.
Tia-
As noted, in all cases, a valid driver's license issued from your home
country must be provided, whether or not you possess an International
Driver's Permit. You will not be allowed to rent a Hertz vehicle with only
an International Driver's Permit.
The Florida Department of Motor Vehicles website does not indicate whether
or not an International Driver's Permit is a requirement. As such, it is
suggested.
John H Colloca
General Manager - South Florida Off Airport Operations
The Hertz Corporation | 901 E Sunrise Boulevard, Ft. Lauderdale, FL 33304
USA
Met vriendelijke groet
Als je zeker wilt zijn zou ik, als ik jouw was, even mailen naar die GM. Het mailadres staat erbij: jcolloca@hertz.com dus wat houd je tegen?
Zou wel even de link vermelden van de overheid, en hem zijn mening vragen wat het nou precies gaat betekenen....
En anders kan je altijd gewoon een internationaal rijbewijs kopen, of je hem nodig heb of niet :)
Wij gaan in de zomer gewoon dat internationale rijbewijs halen. We willen simpelweg niet het risico lopen...
En laten we eerlijk wezen, wat zijn die paar euro's nou op de kosten voor de hele reis???
De mail heeft hij gelezen zat er namelijk bij.
Voor de Belgen onder ons heb ik een link.
Ik moet even kijken hoe ik dat ga doen, want ik ben inwoner van Nederland, MAAR ik heb een Belgisch rijbewijs.
Dus kan ik ook bij de ANWB een internationaal paspoort halen?
(en waarom 2000€ betalen voor een rijbewijs als het voor 50€ ook kan, in Belgie dus ;) )
Paspoort? Het is enkel een vertaling met wat stempels...
Ok, paniek! Ik vertrek zondag en lees dit nu... Heb vertrek stress en moet nog ontzettend veel doen. Ik begrijp dus dat ik naar de ANWB moet? Dan vrijdag toch maar even tijd inplannen.... En jemig, ook nog ergens een pasfoto laten maken, waar ga ik de tijd vandaan halen...
10. Heb ik een internationaal rijbewijs nodig?
U dient in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs uit het land van herkomst. Een internationaal rijbewijs is alleen noodzakelijk indien het rijbewijs is uitgegeven in niet romaans schrift. In de staten Georgia of Florida in de USA is een internationaal rijbewijs verplicht. Ook de additionele bestuurders dienen in het bezit te zijn van een internationaal rijbewijs in de staten Georgiaen Florida.
op de site van alamo.nl
Vind net een (oude) pasfoto,ben gelukkig niet veel veranderd, dat scheelt me weer tijd vrijdag. Even kijken of ik het hiermee kan regelen.
Er is toch vast wel iemand ondertussen in Florida (of al geweest). Ergens gevraagd om een internationaal rijbewijs? Weet nog dat dit al tijden (jaren) geleden een vraag was.
Toen rade ook iedereen dit aan maar was niet nodig. Tuurlijk als dit nieuw is dan moet het, maar zie tussen Hertz en Alamo alweer verschillen.
Is dit verplicht vanuit de verhuurder of vanuit de staat (wetgeving).
Tuurlijk kunnen we allemaal naar ANWB gaan maar jaren geleden werd dit ook gezegd dat dit papiertje van ANWB ook niet veel voorstelde. En is dit papiertje dan wel officieel erkend als internationaal rijbewijs in Florida. Vragen die bij mij nog onduidelijk zijn.
Voor het afhalen van de auto is het niet nodig, en zelfs niet toegestaan, daar telt alleen je "eigen" rijbewijs.
Dan heeft hij het niet goed gelezen, ik vermoedt zelfs helemaal niet, want het staat er toch echt. Maar je kunt natuurlijk altijd gokken dat deze man gelijk heeft :confused:
http://www.flhsmv.gov/ddl/idp.html
Er staat zelfs een lijst bij van de AAA (Amerikaaanse ANWB) waar je die IDP kunt halen (ANWB,KNAC,VNG).
Maar of dat allemaal waar is ............
De verhuurders zijn niet het probleem zoals gesteld wordt in het artikel, ofwel de auto krijg je wel mee (waarschijnlijk).
Het probleem ontstaat als je wordt aangehouden of betrokken bent bij een ongeluk, wordt je aangehouden krijg je een bekeuring (of wordt je in de cel gezet) bij een ongeluk ben je niet verzekerd en ook nog eens strafbaar.
Zonet mijn autoverhuurbedrijf in Engeland gebeld die mij heeft verzekerd dat mijn Nederlandse rijbewijs ok is, dus geen enkel probleem.....
Het zou anders zijn als je bijvoorbeeld vanuit China zou komen.....
@mblokland: ben je zonder IDP ook niet verzekerd? Waar heb je die info gezien?
We zijn er dus uit, het is een nieuwe verplichting,
maar als de autoverhuurders zeggen dat het niet hoeft, moet je het gewoon niet doen. Zo simpel kan het zijn :up:Citaat:
Foreign Citizens Visiting Florida
If you will be visiting Florida and driving on a foreign driver license, as of January 1, 2013 you must have in your possession an International Driving Permit (IDP) issued by your country of residence and a valid license from that country. This applies to any vehicle, including rental vehicles.
Nou, ik haal er 1 voor de zekerheid, wil het risico niet lopen dat ik word aangehouden,en het dan niet kan tonen...
En zo heb ik het ook begrepen na wat googelen, niet nodig voor autoverhuur, maar wel nodig als je bv wordt aangehouden door de politie.
Goed om te weten, binnenkort maar even halen.
Geen zin in risico's voor die "paar" euro.
Door autoverhuurders vorige maand nog niet om gevraagd. Ik ben bij balie van Alamo op MCO geweest, mijn broertje op Sanford. Is bij beide niet over gesproken. Maar als je door de politie wordt aangehouden .... ?
Dit is ook geen zaak van de autoverhuurders maar enkel van de politie. Die autoverhuurders zien dagelijks allerlei soorten rijbewijzen. Die weten echt wel hoe zo'n ding eruit ziet. Maar zo'n politieagent komt niet zo vaak in aanraking met een buitenlands rijbewijs..