Hallo Allemaal,
Wie heeft in WDW Disney's Photopass gebruikt???
Afdrukvoorbeeld
Hallo Allemaal,
Wie heeft in WDW Disney's Photopass gebruikt???
De photopass werkt zeer makkelijk. Alle fotografen in de parken van WDW werken met de photopass. Als je bij de eerste fotograaf een photopass ontvangt dan overhandig je deze aan de volgende fotografen die je tegenkomt. Ben je je eerste kaart vergeten dan krijg je gewoon een volgende. Op de achterzijde staat een unieke code deze dien je te activeren op de site www.disneyphotopass.com en te koppelen aan je eigen account. Op je account kun je meerdere photopassen koppelen. Alle fotos`s die gemaakt worden, met gebruikmaking van de photopass worden automatisch aan je account op internet bijgevoegd. Uiteraard kun je de gemaakte foto`s ook nog dezelfde dag in het park waar ze zijn gemaakt bekijken.
Op de site zelf kun je ook nog de foto`s beperkt bewerken. Jje kunt een frame om de foto zetten of een logo van het betreffende park en ook handtekeningen van verschillende Disney figuren kun je aan de foto`s toevoegen.
http://img459.imageshack.us/img459/4...ontback7tz.gif
Hoi Bas,
Dat wist ik ongeveer al, maar hoe zit dat als je thuis bent, kan je de foto's dan naar je pc downloaden kosteloos?? Of moet je ze bestellen??
Ik heb ook gelezen dat je in bepaalde winkels in WDW je foto's dan weer op cd kunt laten zetten, kosten rond de 100 dollar. Weet jij hier wat meer van.
Groetjes Jannie
Het helpt als je vraagstelling iets specifieker is.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jannie
Je kunt de foto's later thuis bekijken, maar je kunt ze niet downloaden. Als je ze wil laten afdrukken, moet je ze bestellen, en de kosten zijn hetzelfde als wanneer je ze in het park zou kopen. Het voordeel is dat je ze achteraf allemaal samen kunt bekijken, en dan op je gemak de leukste kunt uitzoeken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jannie
Dat hebben wij vorig jaar ook gedaan, en eenmaal thuis hebben we er 2 besteld die we 2 weken later in huis hadden.
Ik vind het wel een makkelijk systeem!
Jacqueline
Je betaald dan wel bezorg kosten ! Wij hebben vorig jaar ook thuis besteld. Waren wij eerst niet van plan maar als je dan rustig thuis zit te kijken sla je wel om. Het is een ware uitvinding. Normaal maak je er in florida niet de tijd er voor maar thuis natuurlijk wel !! Groetjes Marisca. :D
Je kunt de foto's wel via photpass.com op je computer zetten.
Hebben wij ook gedaan met de foto's van mijn broer en zus.
Alleen als je ze af laat drukken bij bijv. AH of kruidvat. krijg je allemaal blokjes dus dat lukt niet. (misschien wel als je ze zelf af drukt met je printer, dat hebben we niet geprobeert) en anders word het inderdaad gewoon bestellen via de site.
Groetjes Tamara
Je kunt de foto's waarschijnlijk alleen op Webformaat downloaden. Dit formaat is niet groot genoeg om foto's mee af te laten drukken..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tamara
Voor de allerbeste kwaliteit zul je ze toch bij Disney moeten bestellen. Maar probeer de site eens te bekijken met de browser Mozilla Firefox en niet met de standaard gebruikte browser Internet Explorer.
Firefox maakt de plaatjes niet opeens groter hoor. Weet niet waar je dit idee vandaan hebt..
De beveiliging van de site www.disneyphotopass.com is (was het zeker t/m augustus 2005) gericht op het gebruik van de browser Microsoft Internet Explorer. De beveiliging tegen het downloaden van de foto`s was niet voldoende afgeschermd voor degene die Firefox gebruikte. Zodoende konden de Firefox gebruikers alle gemaakte foto`s (gratis) van de site downloaden. Eventueel nog bewerken en dan opslaan. Dit alles tegen een redelijke (lees voldoende) kwaliteit. Zoals eerder aangegeven de beste kwaliteit krijg je toch als je de foto`s rechtstreeks bij Disney bestelt.
Dan heb je een plaatje van 321x450 pixels. Dat is nog steeds veeeeel te weinig om een foto van te kunnen afdrukken.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas B
Sorry Bas maar je weet niet waar je het (technisch) over hebt..
ps, niet lullig bedoeld maar ik wil voorkomen dat je onbedoeld verkeerd advies geeft en mensen onnodig op kosten jaagt.
ja misschien een domme vraag(alhoewel die vaak niet bestaan)
wat kost het om dat pasje te krijgen ???
krijg je dat gewoon als ze een foto maken ??
en je laat er de volgende foto weer bij zetten. en je gaat pas betalen als je er iets mee gaat doen ???
begrijp ik het zo goed ???
ik heb op die site bv een prachtige dvd gezien die je kan laten maken voor nog een 50$
dus mijn vraag is kost dat pasje iets ????
ik ben pas nieuw weer op dit forum na een afwezigheid, tis ook 12 jaar geleden dat we naar disney zijn geweest en ik ben mijn eigen aan het orienteren. want deze zomer gaan we weer.
en kijk mijn ogen uit wat je allemaal kan pfffff.
marij
Kan je ook de foto's die in atracties gemaakt worden er op laten zetten???
Groetjes Jannie :D
Zover ik weet niet ! Omdat de fotografen daar los van staan die door de parken lopen , Ze houden je aan en vragen of je al een fotopas hebt en of je op de foto wilt. Deze pas word gebruikt door heel Disney world, Vooral bij de ingang van de Thema parken ! Groetjes Marisca. :)
Dus als ik het goed begrijp kost deze photopass $99,00 US Dolars en dan kan je zolveel foto's laten maken als je wilt??
Of betaal je dan ook nog eens een bepaald bedrag voor de foto's zelf?
Waar haal je dat bedrag van $99 vandaan?
Volgens mij is de photopass gratis, je betaalt alleen voor de foto's die je (later) bestelt via de website. En die foto's zijn niet goedkoop, maar het leuke is dat je wel de kans hebt om de leukste foto's op die manier eruit te halen en uit te kiezen! Je kunt met de pas overal foto's laten maken waar je zo'n fotograaf tegenkomt.
Die 99 dollar was een introductieprijs, inmiddels kost de Photopass $125.
In eerste instantie betaal je dus inderdaad niks. Je kunt max. 400 (dacht ik) foto's erop laten zetten en dan bepaal je achteraf of je de pass koopt of niet. Als je 'm niet koopt, betaal je ook niks.
Nou ja, das niet helemaal waar, de pas en het nemen van de foto's is inderdaad volledig gratis, later kun je beslissen of je oftewel afgedrukte foto's wil aanschaffen, oftewel een CD met alle genomen foto's erop.
Zelf foto's maken kan natuurlijk ook, maar:
a zijn de door de Disneyfotograaf genomen foto's mooier
b sta je zelf nooit op de foto's als je ze maakt.
Eric
Je kunt de foto's die aan jouw pas gekoppeld zijn ook via internet bekijken op de site van www.disneyphotopass.com en de getoonde afbeelding kopiëren naar je PC met rechtsklikken en "Afbeelding opslaan als ..." in een heel klein formaat (zoals Njit hiervoor al aangaf). Te klein om af te drukken, maar wel leuk voor een collage van kleine fotootjes, voor op een website, email of hier op 't forum. De website heeft rechtsklikken beveiligd maar dat is te omzeilen:Citaat:
In Internet Explorer (I'm using IE7): Go to this page: http://javascript.about.com/library/blright.htm Following the second paragraph, there is a hyperlink with the wording "Enable Right Click". If you right click on those words, you get an option "Add to Favorites"... do this. Next, go into Disney PhotoPass... log in... and click on the first photo in the Thumbnail listing... thereby bringing up a big version of that shot. At this point, go to your list of FAVORITES and click on the one you just created (Enable Right Click). Next, hold your cursor arrow over top of your photo and right click... and then chose the "Save background As" option.... by doing so, you are saving a JPG of your picture. Then pick NEXT IMAGE... and repeat. You will have to click on your new Enable Right Click favorite bookmark after each time you go to the 'next image' so drag it to the top of your list of favorites for convenience sake. Finally, each time you save a shot you need to give it a unique name because the default is always the same. The image sizes aren't huge, but 135 Kb works for viewing on the screen and e-mailing.
Ik heb echt geen 99 of 125 dollar betaald, de pas was gratis en ik heb maar een paar foto's later thuis via de website besteld.
Wij hebben de foto's ook met onze eigen camera laten maken door de Disneyfotografen , want het is wel leuk als je samen op de foto staat.
Zij gebruiken dezelfde camera die ik zelf ook heb ( Nikon D70 ), dus de kwaliteit van de fotos is gelijk.
( Maar toch vd gein met knippen/plakken toen de fotos van de PhotoPass site gehaald )
Groetjes,
Pieter & Petra
De foto die wordt gemaakt in Test Track (Epcot) kan je op je photopass laten zetten :D
Even een schopje, omdat dit onderwerp weer actueel is.
Wij hebben de photopass fotograaf ook elke keer ons eigen fototoestel gegeven en daar zijn ook prima foto's mee gemaakt, waardoor we geen photopass bestellen.
Alleen de waterpark foto's, de onride foto's van Test Track en de foto's voor het kasteel van MK 's-avonds zijn uniek. Twee van die foto's heb ik besteld op de site van photopass (kosten: zo'n 24 dollar incl. verzendkosten vanwege een kortingsactie) en de rest bekijken we dan maar in 't klein op de pc ;)
Misschien was het een beetje verwarrend omdat je in principe niet de photopass voor 99-125 dollar koopt maar een CD waar alle foto's opgezet worden die je op de photopass verzameld hebt tijdens de bezoeken van de Disneyparken....
De photopass zelf is gratis maar de CD die je aan het einde eventueel laat branden kost dus 99-125 dollar.
Ik heb ook nog een leuk verhaal over de Photopass.
Ik ben afgelopen juni in Californie geweest en ook naar Disney.
Hier hebben ze sinds kort ook de Photopass geintroduceerd en de volledige cd kost daar nog maar $49,95.
Echter ik kwam thuis en toen kwam ik erachter dat van de 49 foto's er maar 40 benaderbaar waren. Er zat een fout in de CD. Vervolgens stuurde ik een mail naar Disney en kreeg een week later een antwoord met excuses en 2 dagen daarna had ik een nieuwe cd in huis.
Echt superservice van Disney.
Ik vind het overigens geen geld zoveel foto's waarvan je de rechten koopt, door een echte fotograaf genomen. Als we in Mei weer naar Orlando gaan doen we het weer. Dan staat tenminste iedereen op de foto. Tevens als je aangeeft aan de fotograaf dat je meer foto's wil maken ze ook veel pretshots, dit is echt leuk!!
Je kunt je eigen fototoestel ook gewoon afgeven aan de fotograaf, dan staat ook iedereen op de foto en kost het je niets :) Daar doen ze helemaal niet moeilijk over. Sterker nog, ze bieden het vaak uit zichzelf aan! (Als ik bijv. op de foto ging en Gerbert de foto maakte... of hij er niet bij wilde!)
Probeer het idd wel aan de fotograaf te geven en niet aan de medewerker van Disney die er toevallig bij staat. Dan maken ze op hetzelfde tijdstip een foto en kijk je dus op 1 van beide foto's niet in de camera.
Hallo Disney fans.
Wij zijn in mei in Orlando geweest en hebben daar met behulp van de photopass foto's laten maken in de diverse parken.
Leuk concept.
Thuis gekomen hadden we een maand de tijd om ze te bestellen (duuuuur). Vanwege de hoge kosten gekozen voor een photoalbum.
Zelf foto's erbij ge-upload. Totaal een prijs van 69.95 dollar.
Hierbij kwam nog 14 dollar aan shipment.
Toen het album uiteindelijk een paar weken later per U.P.S thuisbezorgd werd, bleek ik er nog 14.14 Euro bij te moeten betalen.
Dit is invoerrechten en btw!?
Zo is het vesturen van een boekje wel erg prijzig geworden.
Ik wist niet dat dit normaal was. Ik had ook niet begrepen dat het via U.P.S bezorgd zou worden en ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ik invoerrechten op een boek moest betalen. Hebben jullie dezelfde ervaring?
Ben heel benieuwd naar de reacties.
Overigens, het boek is erg leuk geworden. Wel een aanrader!
Via een ander forum hebben wij met een aantal gezinnen bij elkaar van te voren de photopass cd besteld. 1 heeft de cd besteld en kopieen gemaakt voor de andere, en dat is prima gegaan. Zo kwamen de kosten op ik dacht 16 euro per gezin. Volgens mij heb je inderdaad soms geluk dat je geen invoerrechten hoeft te betalen, maar wordt dat wel ook gecontroleerd, en kun je de pech hebben dat je het wel moet betalen.
Misschien dat dat met "brievenbuspost" misschien wat minder snel is? Ik durf het niet te zeggen.
Groetjes, Sandra
Wij hadden anderhalf geleden hetzelfde met het boek, met de Photopass cd heb je daar geen last van, wordt ook via UPS bezorgt, maar komt maar iets van $10 aan waarde op te staan.
Jeroen
Er lopen op verschillende plekken in Disney fotografen rond. Die maken op verzoek een leuke foto van je. Je krijgt dan van hun een plastic pasje mee met een nummer (je PhotoPass). Als je al een pasje hebt dan kun je dat aan de fotograaf laten zien en dan zet hij/zij ze daar bij.
Je kan meerdere pasjes gebruiken, het maakt dus niet uit als je je pasjes toevallig niet bij je hebt. Deze kun je dan later allemaal aan 1 account koppelen.
http://troop3723.com/GSWebPage/About...PhotoPass1.bmp http://www.stitchkingdom.com/disneys...pass_cards.jpg
Op http://www.disneyphotopass.com kun je de nummers van je pasjes invoeren. Hierna zie je alle foto's die tijdens je vakantie zijn gemaakt. Je kunt hier een afdruk van bestellen of alle foto's bij elkaar op CD laten zetten. Je kunt er ook nog leuke plaatjes, randen etc bij laten zetten.
http://troop3723.com/GSWebPage/About...PhotoPass2.bmp
Zie ook hier: http://www.disneyphotopass.com/aboutdpp_plan.aspx
In de waterparken krijg je ook pasjes. Deze vind ik zelf handiger dan de pasjes die je in de normale parken krijgt. Zit een handig polsbandje aan. En waterbestendig.
Er is een heel handige site over de photopass, hier kun je er echt alles over lezen!
http://www.stitchkingdom.com/disneysphotopass/
Wij hebben er goed gebruik van gemaakt en alle foto's na afloop vanuit thuis gekocht. Ze waren binnen een week op CD al afgeleverd. Volgende keer zullen we er weer gebruik van gaan maken,
Grz
Ton
vooral de foto's waarin ze een personage aan je foto kunnen toevoegen
is heel erg leuk!
Dat klopt. Wisten wij veel. We moesten soms ergens naar toe wijzen of op een speciale manier gaan staan. Maar toen we de foto's achteraf zagen wisten we waarom dit zo was (zie tinkerbell op de foto).
Grz
Ton
http://img184.imageshack.us/img184/7...0816069bb5.jpg
ja die hebben wij ook! er zou er ook een hele leuke zijn waar je precies op staat te vechten met captain hook
Die van Hook kennen we nog niet, maar we hebben er ook een dat we naar de grond wijzen en dat Stich eruit gekropen komt.
Grz
Ton
http://img137.imageshack.us/img137/8...0819003ye4.jpg
Ik wist eerst niet van het bestaan af van de photopass.
Maar dit is heel handig!
Heb het leren kennen in een waterpark van disney typhoon lagoon namelijk!
Ik vrees er inderdaad voor Petra dat je ze alleen met Credit kan bestellen.
Verder ook even het vermelden waard super dat de fotograven ook met jouw camera steeds een foto van je willen maken!
Bestaat hier gewoon NIET!
Even kijken of ik dit goed begrijp... voor $99,- kun je een photopass kopen en daar kunnen een x-aantal foto's op. De foto's krijg je dan vervolgens op een cd? Of krijg je ze via internet? En dan moet je ze zelf bewerken op internet en zelf uitprinten?
Is het een aanrader om een photopass te nemen, zijn de foto's echt zoveel mooier? Of is het gewoon net zo handig om gewoon zelf foto's te maken aangezien dit een stuk goedkoper is?
Wat zijn jullie ervaringen met Photopass? Heb ik het uberhaupt wel goed begrepen, het hele photopass gebeuren??