Re: Vliegtijd overbruggen
Ik blijf altijd wakker, en dat komt vooral omdat ik niet kan slapen om die tijd. Je komt in de VS vroeg in de avond aan maar het duurt wel ff voor je in het hotel bent. Daar kun je dan gaan slapen, en als je de volgende ochtend wakker wordt heb je niet of nauwelijks een jetleg, gewoonweg omdat je kon slapen op het moment dat het daar nacht was.
Ik wordt dan meestal wel wat vroeger wakker en wil 's avonds rond een uur of 21 á 22 naar bed, maar alles beter dan om 16:00 uur al naar bed te willen.
Re: Vliegtijd overbruggen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Lizzel
En om miss een jetlag te "voorkomen"....
Tsja, ik ben bang dat je een jetlag niet voorkomt door al dan niet te gaan slapen in het vliegtuig. Je lichaam is áfgeregeld' op een bepaald leefpatroon. Je staat op bepaalde tijden op, eet, drinkt koffie, gaat naar het toilet enz.enz. Dat patroon verandert bij veel mensen niet nadat ze door een zestal tijdzones zijn gevlogen. De kans dat je op je 'normale'tijd wakker wordt, honger krijgt of het toilet wil bezoeken, is groot.
De ene mens reageert echter heel anders op een afwijking van dit patroon dan de ander. Bovendien is het bekend dat het bij veel mensen minder problemen geeft wanneer ze van oost naar west reizen, dan andersom.
Mijn advies? 't Komt zoals 't komt. Wil je lichaam een dutje doen in het vliegtuig, verzet je er dan vooral niet tegen. Hoe minder aandacht je aan het fenomeen jetlag geeft, hoe minder last je er van zult hebben.