Vliegen van/naar/via Miami (FL)
Deze zomer gaan ik en mijn vriend naar Florida. We willen aankomen in Miami, langs de golfkust rijden, paar dagen Orlando, Cocao beach e.d. en terug vertrekken in Miami (zie ook verder mijn reisschema: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5570&page=2)
Mijn vriend heeft echter een énorme schrik om onze bagage te verliezen bij de vluchten.
Daarom wilde hij liefst een rechtstreekse vlucht nemen (wat bijna onmogelijk is, en waarschijnlijk ook heel veel geld zou kosten).
Hij zou echter meer gerust zijn als we tijdens de tussenstop zelf onze bagage kunnen uitchecken en terug inchecken (i.p.v. dat deze rechtstreeks wordt doorgelabeld naar de eindbestemming).
Na wat rondgelezen te hebben op dit forum dacht ik dat we automatisch bij het binnenkomen van Amerika eerst onze bagage moesten ophalen en terug inchecken bij een eerste tussenstop.
Na vraag bij het reisbureau bleek dat dit afhangt van maatschappij tot maatschappij en dat bij sommigen de bagage wel wordt doorgelabeld naar de eindbestemming.
Hebben jullie soms tips van vliegmaatschappijen waar je de bagage eerst moet uitchecken en dan terug moet inchecken bij een tussenstop (terugvlucht maakt ons minder uit, dan is de reis immers al achter de rug)
Het reisbureau was nogal fan van tussenstops in Philadelphia en eerder tegen tussenstoppen in New York en Londen omdat daar het meest stakingen zijn.