Breekbare spullen apart in vliegtuig
Ik hoorde pas van iemand die naar Florida was geweest dat wanneer je breekbare spullen in het vliegtuig mee wil nemen, je dit apart af kan geven en jouw spullen dan persoonlijk het vliegtuig in gebracht worden. Na afloop van de reis moet je deze spullen dan ook weer apart afhalen.
Weet iemand hier iets meer van? Klopt dit? En hoe gaat dit dan precies in zijn werk?
RoRo
Re: Breekbare spullen apart in vliegtuig
Wij hebben wel eens spullen afgegeven bij de odd-size & fragile luggage en die ging inderdaad apart naar achteren. Wat daarachter gebeurt weet ik natuurlijk niet, maar ik moest het op Schiphol weer ophalen bij een aparte balie, en het was nog heel :-)
Ik heb net m'n neon klok opgehaald, en die gaat mooi mee in de handbagage !!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Ta2 Gerrit
Ik heb net m'n neon klok opgehaald, en die gaat mooi mee in de handbagage !!
Haha, anders weet je wel hoe laat het is!
Citaat:
Teleton
Haha, anders weet je wel hoe laat het is!
Dat weet je waarschijnlijk dan nog steeds wel. Maar aan de muur hangen doe je hem dan niet meer...
Hoe doe ik dat eigenlijk met een golfclub? Ik heb die vorige week in een opwelling aangeschaft, maar mag k die wel als hanbagage meenemen? Of ... hoe neem ik die mee?
Citaat:
Michael66
Hoe doe ik dat eigenlijk met een golfclub? Ik heb die vorige week in een opwelling aangeschaft, maar mag k die wel als hanbagage meenemen? Of ... hoe neem ik die mee?
Zie hier: http://www.tsa.gov/travelers/airtrav...d-items.shtm#5
en hier: http://www.tsa.gov/travelers/airtrav...rial_1038.shtm
http://img382.imageshack.us/img382/2415/golfvv3.png
Denk dat je hem sowieso even moet inpakken in bubbelwrap oid om te voorkomen dat je thuis een beschadigde club hebt.
Shoot, dan nog maar even terug naar de winkel om te zien of ze een goede verpakking hebben. De club was echt een koopje, maar teveel om hier achter te laten of beschadigd op schiphol aan te treffen. Gaat eigenlijk ook niet om de kosten, deze club was meteen toen ik 'm vastpakte "gemaakt" voor mij.
Wel effe balen ... ach, ik heb nog twee dagen om me wat beter te gaan voelen en dit te regelen.
Breekbare flesjes (parfum) in koffer
Wij vertrekken volgende week naar de States, maar ik neem graag m'n eigen geurtjes en producten mee.
Omwille van de regels omtrent handbagage, zou ik m'n toiletspullen dus in de in te checken bagage stoppen, maar ik wil natuurlijk liever niet dat de breekbare flesjes kapotgaan...
Misschien bestaat er wel iets om dat in te stoppen, een soort mini-beauty-case ofzo? Een gewone toilettas heb ik natuurlijk wel, maar daarin kan iets breken hé...
Ik dacht ik vraag het eens aan die ervaren reizigers hier...
Alvast bedankt!
Re: Breekbare flesjes (parfum) in koffer: hoe?
Je kan de parfum bijvoorbeeld eerst in een washandje wikkelen en dan zo in je toilettas stoppen. Ik doe dit zo al jaren en heb nog nooit iets gebroken gehad. Andere cosmetica probeer ik in kleinere plastic flesjes over te gieten, neemt minder plaats in de toilettas.
Zeker daar parfum kopen, scheelt een stuk bij hier ! Bij de Perfumania kan je ook nog een coupon ingeven met een extra korting ( te vinden bij het onthaal in de Premium Outlets )
Brin
Re: Breekbare flesjes (parfum) in koffer: hoe?
Bedankt Brin, daar had ik inderdaad ook al aan gedacht.
Ik heb het echter nog nooit geprobeerd, want de laatste keer dat ik met het vliegtuig wegging, in 2006, mochten alle producten de beautycase gewoon in en mee als handbagage...
Voor andere cosmetica ga ik inderdaad kleine flacons kopen, maar parfum overgieten gaat moeilijk hé.
Ik probeer het met de washandjes, maar eventuele tips van speciale koffertjes zijn nog steeds welkom!