Re: Autohuur & Creditcard
Van de Alamo site (maar zo werkt het overal):
Citaat:
Renter Requirements
What are the general rental requirements?
All drivers must meet the renting location's minimum age requirements, have a valid driver's license, and present a major credit card (credit card is not required to rent in the state of New York) in his/her own name at the time of rental.
Zolang jouw naam daar maar op staat is het prima. Dat je ouders daar garant voor staan maakt niet uit.
Oké das mooi.
Maar mijn ouders staan er niet garant voor, dat is wat anders. Mijn ouders hadden al een cc en hebben er nu eentje extra, voor mij dus (alleen een extra kaart dus op hun bestaande rekening).
Als er iemand voor je garant staat dan staat alles op jouw naam maar wil de bank dat er iemand is die je kosten zouden kunnen dekken.
Zolang jouw naam er maar op staat. Hoe het verder financieel geregeld is maakt niet uit.
Zorg er wel voor dat de bestedingslimiet voldoende is. De borg wordt op je kaart geblokkeert. Die kun je dus de rest van je vakantie niet gebruiken. Hotel hebben meestal ook een soort borg.
oké bedankt voor je snelle reactie.
Hoeveel is zo'n borg eigenlijk?
Op de Hertz site zie ik het namelijk niet staan.
Kan toch niet al te hoog zijn?
De cc is ook alleen voor de auto en het hotel, verder ga ik hem niet gebruiken.
Meestal $500 voor je auto. En hotel is verschillend.
Ja zoiets dacht ik al.
Heb net op de site van Hertz gevonden dat ze er meestal $200 bij doen bij de totale huur rekening.
Ze belasten je cc niet voor het borg bedrag maar ze reserveren een gedeelte van je bestedingslimiet voor het geval het nodig is om het geld te innen. Je bestedingslimiet wordt wel lager. Zoals eerder gezegd zorg dat je bestedingslimiet hoog genoeg is of stort eventueel al geld op je cc zodat hiermee automatisch je bestedingslimiet omhoog brengt.