PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Fresco



Fresco
11-09-09, 14:07
Hoi allemaal,

Mijn forumnaam is Fresco, ik wil het even hierbij houden. Toevallig kwamen me met surfen op zeer luxe vakantiehuizen terecht in Florida. En de prijzen vallen alleszins meer dan mee! Ook het vliegen is nauwelijks duurder dan vliegen naar Allicante om maar eens een dwarsstraat te noemen. En het huren van een auro eveneens.......... Waarom dan niet....;-) Precies! Op naar Florida dus!

De afgelopen 2 jaar zijn we in Spanje geweest, ook geweldig maar het feit dat ik nog nooit in de VS ben geweest zette me wel aan het denken.......

Wij, mijn vrouw en ik, zijn beiden 50 jaar en zijn zeer gesteld op rust en ook wel op luxe, schamen we ons niet voor.................... Zij is al eerder in de VS geweest met haar toenmalige partner, alweer lang geleden (1988).

Als we gaan, willen we eind mei/begin juni. Las wel dat er dan het regenseizoen is, wil natuurlijk niet de hele dag in de regen zitten maar hoe moeten we dat zien?

En hoe zit het met de veiligheid, maken we ons wel een beetje zorgen over. Daarom prefereren we ook een woning op een park en niet ergens vrijstaand in een woonwijk. Mogelijk maken we ons TE veel zorgen en valt het allemaal wel mee?

Waarom is er overal bij die privé zwembaden horregaas voor? Is het zo erg met die insecten?

Waar moeten we nog verder aan denken? Uiteraard kunnen we heel veel vinden op dit meer dan fantastische forum, gaan we ook zeker doen.
We verheugen ons erg op een bezoek aan Florida, er is veel te doen en ik wil ook zeker naar een baseball wedstrijd. Ik ben helemaal verslingerd aan honkbal en kijk hier thuis ook daarom veel naar ESPN Amerika......

Zo, dat was het even, misschien krijg ik wel reacties hierop, ik hoop het van harte!

Groeten,
Fresco

Teleton
11-09-09, 16:32
Waarom dan niet....;-) Precies! Op naar Florida dus!

Hallo Fresco en welkom om het Floridaforum (voor de verwende vakantieganger..;-)) Vergeet Allicante, Athene of Antalya voortaan maar als je eenmaal in Florida geweest bent, wil je niet anders meer. Voor het beruchte Floridavirus is geen remedie maar het is wel pijnloos, dat dan weer wel!

Verder had je een paar vragen, zoals bijvoorbeeld over het weer. Hier is al veel over geschreven en er is eigenlijk weinig zinnigs over te zeggen. Behalve dan dat Florida een heerlijk klimaat heeft maar resultaten uit het verleden geven nu eenmaal geen garantie voor de toekomst. Onze ervaring in mei en juni is in ieder geval prima. Er zijn meerdere topics (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=9881&highlight=weer+Florida)over waar je de ervaring van andere florummers leest of kijk voor de gemiddelden op weather.com (http://www.weather.com/weather/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372?role=&from=tenDay_bottomnav_undeclared)

Ook over veiligheid is ook al 't een en 't ander geschreven. Ik zou me er maar niet al te veel zorgen over maken. Een resort of gated community is heerlijk, maar velen voelen zich ook veilig in één van de vele villa's of condo's in de wijken waar particulieren hun huis verhuren. Particuliere zwembaden zonder gaas zal je zo snel niet vinden, het ziet er misschien niet zo leuk uit maar gemak dient de mens!

Verder staat hier vragen vrij maar bedenk dat er over veel onderwerpen al informatie verzameld is. Je vindt je weg vrij snel naar bestaande topics met de zoekfunctie en is er nog ondudieldijkheid, dan laat je het weten want er is altijd wel iemand die je verder wil helpen.

Veel plezier met de voorbereidingen!

Fresco
11-09-09, 19:35
Verder staat hier vragen vrij maar bedenk dat er over veel onderwerpen al informatie verzameld is. Je vindt je weg vrij snel naar bestaande topics met de zoekfunctie en is er nog ondudieldijkheid, dan laat je het weten want er is altijd wel iemand die je verder wil helpen. Veel plezier met de voorbereidingen!Allereerst bedankt voor de reactie. Wat je opmerking betreft over dat e.e.a. al op het forum staat :

Ik schreef reeds:

Uiteraard kunnen we heel veel vinden op dit meer dan fantastische forum, gaan we ook zeker doen.

Maar zoals je ook weet, het is ff makkelijker om direct wat te vragen :oops:

Ik ga zeker op het forum kijken en deze "doorworstelen". Als ik wat te vragen heb dan meld ik me zeker :razz:

Groeten van Fresco

Yvet
12-09-09, 11:35
Als we gaan, willen we eind mei/begin juni. Las wel dat er dan het regenseizoen is, wil natuurlijk niet de hele dag in de regen zitten maar hoe moeten we dat zien?
Zoals Teleton al schreef is over het weer al veel geschreven, kijk daar maar eens rustig naar.
Wat ik nog wel kan zeggen is dat het normaal gesproken niet zo regent als hier.
Ja het valt naar beneden en het is nat, dat blijft hetzelfde:wink:
Maar hier in Nederland is het regelmatig zo dat het een hele dag regent, in Florida regent het vaak maar 5-10 minuten en geen hele dag, als het regent dan komt het wel met bakken de hemel uitzeilen......
Maar een regendag in Florida betekent vaak een paar keer een hele heftige bui van 5-10 minuten.



En hoe zit het met de veiligheid, maken we ons wel een beetje zorgen over. Daarom prefereren we ook een woning op een park en niet ergens vrijstaand in een woonwijk. Mogelijk maken we ons TE veel zorgen en valt het allemaal wel mee?
Een woning op een park of juist niet dat maakt qua veiligheid niet heel erg veel uit, het is iets moeilijker om op een gated park te komen maar nou niet echt onmogelijk.
Verder is de veiligheid zoals je hetzelf maakt, ga niet zomaar rondrijden en allerlei "steegjes" of "zijwegen" in, blijf gewoon op de doorgaande weg.
Loop er niet teveel bij als een toerist, enz enz.
Doe gewoon zoals je overal doet en dan is er niks aan de hand.



Waarom is er overal bij die privé zwembaden horregaas voor? Is het zo erg met die insecten?
Er zijn veel insecten maar niet dat er een plaag is ofzo, er zijn 2 seizoenen waarbij er lovebugs zijn (2 insecten op elkaar vandaar de naam) die doen niks, ze bijten of steken niet. Maar ze zijn er wel en vliegen lekker irritant om je heen.
Er izijn wel veel grotere beesten waar de screens ook voor bedoelt zijn, in ieder water in Florida bevinden zich alligators en vaak ook slangen, deze wil je echt niet in je zwembad op bezoek hebben.
Behalve misschien de grote groene plastic alligator :wink:

Stel je vragen gerust maar zoals je al schreef ga je ook rustig het forum lekker doorpluizen en heel veel van je vragen zulen dan ook beantwoord worden.

Suc6.