PDA

Bekijk Volledige Versie : Openbare parkeerplaatsen



Simone en Ton
10-09-09, 10:57
Hallo,

Ik las in diverse topics over het parkeren in Miami en Orlando.
Hoe is het eigenlijk gestelt met de parkeerplaatsen aan de grote wegen en bij attracties/malls in de buurt ?
Werkt het hetzelfde als in NL met slagbomen en betaalautomaten, of is het gratis ? Als er moet worden betaald, gaat dit dan alleen met CC (geen probleem) of juist (alleen) met cash ?
Ik had al wel begrepen dat je gewoon parkeergeld betaald op de parkeerplaats bij attactieparken.

Melanie
10-09-09, 12:11
Parkeren bij Malls en bv Publix (Orlando) is geen probleem, grote plaatsen en gratis:D kan je gewoon oprijden geen slagboom of wat dan ook.
Bij de attracties moet je betalen bij een huisje, cash of creditcard, wat je wil! Daarna wijst het voor zich. Bordjes en mensen die aanwijzingen geven waar je moet gaan staan.

corrus
10-09-09, 12:31
Of bedoel je de parkeerplaatsen aan de snelwegen...

JKG
11-09-09, 10:04
Aan de snelwegen zijn ze ook gratis, zou wat worden zeg, als ze daarvoor geld willen :mrgreen:
Wel mooi dat je op de serviceplaza's even je auto een beetje kan wassen (of eigenlijk, nat kan laten spuiten). :)

mrloes
11-09-09, 10:11
Wat mij opviel (in de staten waar ik geweest ben) was dat mensen vaak de ramen van hun auto open lieten staan, of de kap van de cabrio, op parkeerplaatsen bij grote supermarkten.
Hier is iedereen volgens mij best gefocust op "alles goed afsluiten want ojee, ojee!" en daar ... lijkt t alsof niemand zich druk maakt over een eventuele inbraak in hun auto.

En de grootte van de P-plaatsen, echt geweldig! Moet ook wel met veel grote auto's maar: ik ben geen held in parkeren maar zelfs met de Chevrolet Trailblazer had ik geen moeite in 2007. :smile:

corrus
11-09-09, 10:21
Aan de snelwegen zijn ze ook gratis, zou wat worden zeg, als ze daarvoor geld willen :mrgreen:
Wel mooi dat je op de serviceplaza's even je auto een beetje kan wassen (of eigenlijk, nat kan laten spuiten). :)

Dat ze gratis waren wisten we eigenlijk al, maar ik had het meer over de veiligheid.
De "rest areas" zoals ze worden genoemd zijn nu niet super veilig te noemen.
Daar zou ik uitsluitend parkeren als ze goed druk zijn, anders beslist niet.

Ta2 Gerrit
11-09-09, 10:36
Dat wordt zelfs vaak aangegeven. No service, no security, dat mag wel wat zeggen.

Maar ook heel veel rest-area's langs Interstates zijn wel bemand, hebben vaak kleine winkeltjes of i.i.g. vending-machines, tourist-info en uitstekende schone toiletten.
En mooie uitrustplekken met soms zelf een vaste barbeque.
Die doen we tijdens onze rondreizen (buiten Florida) dan ook regelmatig aan.

JKG
11-09-09, 12:36
Ja Corrus, als jij niet wist dat ze gratis waren, had je je diep mogen schamen met 45x Florida :mrgreen: .
Maar inderdaad de parkeerplekken zonder winkels/pompstation op de gewone snelwegen worden met borden voorzien van 'no security' (die ik heb gezien tenminste). Ben er wel eens gestopt, stonden denk ik 3 of 4 auto's. Meestal voel je wel aan of iets klopt of niet.

Maar de serviceplaza's op de turnpike vind ik toch wel heel slim gemaakt. Gewoon in het midden één groot punt met winkeltjes, toiletten enz. Niet aan 2 kanten van de weg zoals in NL met eventueel een bruggetje er overheen of tunnel onderdoor.

corrus
11-09-09, 18:57
Zelfs MET al of niet gewapende security word je niet zo vrolijk...
Zeker niet als je weet dat deze security guards op de rest areas in Florida zijn allemaal ex-cons zijn :roll:
(Een jaar of wat geleden is daar nog zo'n vreselijke heisa over geweest, maar voorlopig hebben ze daar helemaal niets aan veranderd.
Diezelfde guards staan daar nog steeds (if any) :roll:

FloridaVerslaafde
12-09-09, 18:35
Die rest areas die bewaakt worden zijn wel veilig want die worden bewaakt door super gevaarlijke bewakers van een jaar of 95 met 80kg overgewicht slapend in hun 20 jaar oude auto.... :lol:

:cool:

JKG
12-09-09, 21:48
Bij zo'n Serviceplaza heb ik nog wel eens een high way patrol kantoor/bureau gezien... maar overdags valt het denk ik wel mee, of ik heb oogkleppen op, maar ik heb me nog nooit onveilig ergens gevoeld in Amerika. Wel in Nederland. :mrgreen:

corrus
13-09-09, 11:47
Een service plaza is iets anders dan een rest area...
Een service plaza heeft wel een rest area,
maar een rest area heeft niet per definitie een service plaza... :D

JKG
14-09-09, 10:55
ik snap 'm. :) Volgens mij zijn er ook meer restareas dan service plaza's.

Benang
05-01-13, 20:17
Hallo,

ik ben aan het kijken voor een huurauto voor een rondreis in Florida, maar...

ik vroeg mij af of er iemand ervaring heeft met parkeren op een openbare parkeerplek in Miami.... met een SUV?
Nu zegt men dat alles altijd groter is in Amerika, maar vrees het ergste voor de gemiddelde parkeerplek in zo'n grote en dure stad als Miami...

Hopelijk kan iemand mij geruststellen aangezien ik niet zo'n parkeerheld ben :rolleyes:

Alvast bedankt!

Groetjes Angela

Hans uit Koekelare
05-01-13, 21:20
De gemiddelde parkeerplaats in de USA is dan ook wel wat ruimer dan hier in Europa.

mattrob
05-01-13, 22:30
Inderdaad, daar zijn ze wel op voorbereid hoor, ook in Miami. Wel prijzig !

Benang
06-01-13, 20:01
ok, bedankt voor de geruststelling! :D (dat het duur is in Miami, vreesde ik al...)