PDA

Bekijk Volledige Versie : Frequent Flyer of Skymiles ofzoiets



mrloes
05-09-09, 14:15
hOi

We hebben nog geen tickets voor Orlando (30 apr 2010) maar willen dit zeer binnenkort gaan regelen. Nu lees ik hier en daar wat dingen over dé spaarpasjes van verschillende maatschappijen en ik krijg de indruk dat je met 5 personen toch best wat miles spaart, op een retourtje A'dam - Orlando.
Alleen; we weten nog niet met welke maatschappij dus ik kan nog nergens een pasje aanvragen. Ik heb totaal geen ervaring met zoiets omdat ik altijd denk "dat zet geen zoden aan de dijk" mede omdat ik niet vaak vlieg en als ik vlieg is t meestal binnen Europa met Ryanair.

Stel, we boeken bij United of Delta of KLM: kun je dan bij je boeking zo'n pasje aanvragen en krijg je de punten van die 1e reis/boeking dan ook bij geschreven? We reizen met 5 personen waarvan 4 personen uit 1 gezin.

Is t zinvol om me hierin te verdiepen?

Ta2 Gerrit
05-09-09, 14:46
Kortweg; neen! Voor welke van de mileskaarten dan ook zou je toch regelmatig moeten vliegen met één van de deelnemende partners op die kaart om er wat aan te hebben..
En ze zijn persoonlijk, dus je zou allemaal zo'n kaart moeten hebben en krijgt de miles ook per persoon, dus niet voor het gezin op één account.

Wat wel makkelijk kan zijn is dat je je vlucht kunt volgen (wijzigingen) en je stoelen kunt schuiven voor je vluchten op de site van de airline.
Maar dat kan ook met het reserveringsnummer en heb je de pas dus niet voor nodig.

Maar raken jullie in het rijk de USAverslaafden, dan kan het nuttig zijn.
Voorwaarde is dan wel dat je iedere keer met dezelfde (of één van de partners) airline vliegt.

mattrob
05-09-09, 14:48
Het is altijd handig, alleen mag je helaas niet alles bij elkaar tellen; iedereen krijgt zijn eigen pasje. Het zal snel om ongeveer 10.000miles gaan (retour), al kan je daar op zichzelf nog niet heel veel mee, helaas ... Maar soms zijn er aanbiedingen op vluchten, dus heeft het misschien nog een klein voordeeltje.

mrloes
05-09-09, 15:49
Mhh oke ... weer wat wijzer geworden. Dankjewel!
Wat ik kan doen is, na t boeken van de vlucht, een pasje aanvragen bij de desbetreffende maatschappij of heeft t dan geen zin meer?

Ik ben zelf in 2002 en 2007 naar de USA geweest en 2010 zal zeer wrschlk niet de laatste x worden maar de vraag is inderdaad waar vlieg je dan mee? Ik weet t nu al niet meer van 2002, haha.
2007 was KLM.

thanks, mrloes

mattrob
05-09-09, 16:12
Ja, kan erna. Maar ik zou het gewoon doen, nadat je geboekt hebt. Afhankelijk van de maatschappij heb je dan bij het inchecken nog wat voordelen. En kan je het nummer alvast in de boeking zetten. Hoef je achteraf niet allemaal spullen en bewijzen op te sturen :mrgreen:

mrloes
05-09-09, 16:22
En zo'n pas is gratis? Verplicht je tot niets en is 'onbeperkt houdbaar' of ben je alle punten kwijt als ik bv pas weer in 2015 met die maatschappij vlieg?

sonja
05-09-09, 18:08
En zo'n pas is gratis? Verplicht je tot niets en is 'onbeperkt houdbaar' of ben je alle punten kwijt als ik bv pas weer in 2015 met die maatschappij vlieg?

Pas is gratis en verplicht je tot niets, maar is niet onbeperkt houdbaar, voor de exacte voorwaarden kun je op de desbetreffende site van de airliner kijken. Niet iedere maatschappij heeft nl. dezelfde voorwaarden.

JKG
05-09-09, 19:16
Bij United kan je je verdiende miles aan vrienden geven.
"Transfer Miles (http://www.ualmiles.com/TransferMiles.jsp) from your account to another account
Now you can share your miles with friends and family."

mrloes
05-09-09, 19:46
Dan zal ik vast snel veel vrienden hebben op t forum als ik bij hun boek!!
:p;):D

JKG
05-09-09, 20:02
Je kan ook gewoon van die 5 pasjes alles op 1 pas zetten, dan koop je een paar miles bij en dan heb je een gratis vlucht (voor 1 persoon). Guus gaf in een ander topic aan dat je 55.000 miles nodig hebt voor een economy vlucht naar Amerika toe.
Zelf ben ik daar ook voor aan het sparen, we hebben nu 2x 30.000 en binnenkort is dat dus 2x 40.000. Als je dus zoals United aangeeft alles aan een vriend/familie kan geven, dan kan ik de volgende keer dus al een gratis vlucht hebben voor 1 persoon.

mattrob
05-09-09, 21:08
Maar die transfer kost volgens mij wel (serieus) geld ... Ik heb het niet nagekeken, maar meen me dit wel te herinneren.

sonja
05-09-09, 22:21
Transferring miles bij United kost inderdaad geld $ 0.015 per mile + $ 35,-- transactie kosten per keer, zie hier (http://www.ualmiles.com/TransferMiles.jsp)

mattrob
05-09-09, 23:02
Dat bedoel ik, serieus geld dus. Voor 10.000 miles ben je dus $ 185 kwijt .... Dan is heel het voordeel weg, lijkt me zo .... :roll:

JKG
06-09-09, 00:12
Hmm ja, jammer. Ze moeten toch ergens geld aan verdienen. ;)

mrloes
07-09-09, 20:05
hi

De kans is groot dat we gaan vliegen met Continental Airlines.
Op de website vind ik info over 'OnePass Frequent Flyer Enrollment' en ik neem aan dat dit t gedeelte is om een dergelijke pass aan te vragen.
Weet iemand hoe dit werkt? Je vult t online in en krijgt 'm dan thuis met de post, vanuit Amerika? En t gaat per persoon dus wij reizen met 5 mensen dan moet ik 5 x alles invullen?

Alvast bedankt, mrloes

cloggie68
07-09-09, 21:01
Meestal krijg je direct een nummer toegewezen wat je kunt gebruiken om te sparen. Van United kregen we pas maanden later een pasje toegezonden. En ja, 5 personen is 5x alles invullen (tenminste wel bij United en ook bij Lufthansa en KLM).

mrloes
07-09-09, 21:03
hi

Ik heb t ondertussen alvast ingevuld voor mezeld, als soort van test en da's gelukt.
Kan ik dat nummer nu al door geven op t reisburo als ik de tickets ga boeken?
En dan verdien ik meteen miles?

Ebelix
07-09-09, 21:32
Ja, dan ga je gelijk miles verdienen.

corrus
07-09-09, 21:34
Nou.... meteen....

Je zal eerst moeten hebben gevlogen...

Dus éérst vliegen en dan miles krijgen...

mrloes
07-09-09, 22:09
Aha, dus het ticket alleen boeken levert niets op?
De miles worden pas actief als je daadwerkelijk aan boord bent geweest?
Maakt niet uit, das ook de bedoeling natuurlijk - dat we echt gaan.

cloggie68
07-09-09, 22:59
Nee, miles worden pas bijgeschreven als de vlucht daadwerkelijk is geweest.

mattrob
08-09-09, 01:57
Je zou ook kunnen overwegen om bij een van de partners een pasje aan te vragen, dus bijvoorbeeld United of Lufthansa. Dat zou je kunnen overwegen, als je denkt nog wat meer te gaan vliegen met hen. Voor de miles maakt het niet uit, maar misschien zitten er andere voordeeltjes aan bij United of Lufthansa (bv dat je instap-bonus krijgt als je nu aanvraagt, etc, etc).

ietie
15-02-10, 21:16
Continantal is nu partner van united maar hoe koppel ik mijn nummer aan de tickets van continantal airlines?

Ta2 Gerrit
15-02-10, 21:48
Op de site van Continental, in je itinerary zou je dat moeten kunnen doen.
Wij hadden dat vorig jaar, toen we een (unieke) keer met US Airways vlogen.

Daar kon je op hun site je FF nummer van "partners" invullen, en werden de miles bijgeschreven.

corrus
15-02-10, 22:55
Continantal is nu partner van united maar hoe koppel ik mijn nummer aan de tickets van continantal airlines?

Wat bedoel je... je wilt je United miles nummer aan de Continental vluchten koppelen, zodat je je miles krijgt??
Gewoon de Frequent Flyer nummers doorgeven aan de organisatie waar je geboekt hebt.
Zij makan dan alles voor je in orde...

hockey
16-02-10, 10:52
En vergeet ook niet bij je hotels te kijken of ze zijn aangesloten bij een programma. Zo kun je bij de Hilton hotels ook punten sparen voor oa het Flying Blue programma (en bij Alamo krijg je weer punten voor het Hilton spaarprogramma)

ietie
16-02-10, 15:39
Op de site van Continental, in je itinerary zou je dat moeten kunnen doen.
Wij hadden dat vorig jaar, toen we een (unieke) keer met US Airways vlogen.

Daar kon je op hun site je FF nummer van "partners" invullen, en werden de miles bijgeschreven.

Ik heb het geprobeerd om het zelf te doen maar zodra je het pasnummer invoerd geeft hij een fout code aan bij je wachtwoord, je krijgt dan een lijst te zien met allemaal persoonlijke gegevens die je in moet voeren, ik zal er nog een goed voor gaan zitten.

marijke8
11-11-10, 19:54
Wie kan mij helpen hoe ik mij aan kan melden om miles te sparen.
We gaan nu van de winter weer en hebben ook van de zomer al geboekt.

Het is toch zonde als ik de miles laat lopen

graag jullie hulp.

marijke 8

Ta2 Gerrit
11-11-10, 20:24
Op de website van je airline kun je je aanmelden. Zoals hier bij United.

http://img338.imageshack.us/img338/3585/milage.jpg (http://img338.imageshack.us/i/milage.jpg/)

Even je gegevens invullen en klaar is Klara.

marijke8
11-11-10, 21:10
dank je ga ik gelijk doen.

Mezelf aangemeld, maar hoe nu verder wordt dit automatisch bijgeschreven. Als ik mezelf heb geincheckt of moet dit allemaal zelf aanmelden. graag jullie hulp.

gr,

Marijke

Ta2 Gerrit
11-11-10, 22:02
Mezelf aangemeld, maar hoe nu verder wordt dit automatisch bijgeschreven. Als ik mezelf heb geincheckt of moet dit allemaal zelf aanmelden.

Bij United wordt het automatisch bijgeschreven. Het kan zijn dat je voor je eerstkomende vlucht het even moet melden (bij de incheck), omdat die al geboekt was, heb ik begrepen.

corrus
11-11-10, 22:04
Bij iedere boeking die je vanaf nu maakt dien je wel iedere keer het frequent flyer nummer door te geven...
Anders schiet het niet op... :D

Ta2 Gerrit
11-11-10, 22:11
Ook dat gaat bij mij automatisch. Als ik in mijn itinerary bij United kijk, via de bevestigingscode (waar dan ook geboekt) staat mijn FF nummer er al achter.

Alleen als ik via een partner vlieg (US bijv.), dan moet ik het nummer wel doorgeven.
Maar misschien werkt dat niet overal zo. Ik heb ook nog een Delta FF, maar die ligt al lang stil :-)

marijke8
11-11-10, 22:38
Dank je wel voor jullie snelle reactie. Als ik 18 december op schiphol staat zal ik mijn nummer doorgeven kunnen ze het gelijk bijschrijven. Heb per e-mail coupon ontvangen met mijn nummer. Even uitprinten en bij mijn reisbescheiden voegen.

corrus
11-11-10, 22:46
Gewoon ff de nummers doorgeven aan reisorganisatie waar je geboekt hebt...
Spaart onthouden...