PDA

Bekijk Volledige Versie : Stopcontact in vliegtuig



charlottejustin
03-09-09, 18:21
iemand wel eens het stopcontact in het vliegtuig gebruikt voor bv laptop of telefoon opladen? of bv je nieuw gekochte fototoestel op schiphol.

we vliegen met delta, A330, zag dat er de eerste 10 rijen in monkey-class stroom hebben maar heb hier geen ervaring mee.

graag jullie reactie.

justin & charlotte

Ta2 Gerrit
03-09-09, 18:40
Ik heb seatguru (http://www.seatguru.com/airlines/Delta_Airlines/information.php) even gecheckt, want de stopcontacten willen nog wel eens per toestel verschillen, maar zag bij Delta helemaal geen Airbus in de lijst staan. Verklaar U nader :-)

corrus
03-09-09, 19:18
Sinds de samensmeliting vliegt KLM ook... Co-sharing met Delta...

Michael66
03-09-09, 19:19
De vlucht zal wel uitgevoerd worden door NWA, die hebben wel Airbussen A330. Maar ondanks de beschrijving op seatguru hebben niet alle Airbussen A330's van NWA stroomvoorziening bij de eerste x-aantal rijen van economy.

charlottejustin
03-09-09, 20:42
vlucht word inderdaad uitgevoerd door NWA.

dus nog niemand hier heeft ooit zijn/haar stekkertje in het vliegtuig gestoken?

volgens seatguru heb ik stroom. A330-200. we zitten tussen rij 10-23.
ben benieuwd...

parrot
03-09-09, 21:17
Volgens de KLM info tijdens de vlucht passen alle stekkers in het stopcontact en schijnen ze op een "onvindbare" plaats te zijn weggewerkt aangezien je aangeraden werd het cabinepersoneel te vragen waar het stopcontact zat als je het niet kon vinden...... Zelf dus niet gebruikt (was genoeg te kijken op de tv!)

1250
03-09-09, 21:44
Vorige week en 5 weken geleden vlucht met Continental gehad (CO60/61 en CO1703) met een Boeing 777-300 en een 757-200 en bij allebei stroom, heerlijk :wink:.
Gewoon met een US stekker.

mattrob
03-09-09, 22:26
Ik heb ook veelvuldig stroom gebruikt in verschillende vliegtuigen. Werkte bij mij altijd gewoon met een US stekker, ik kan me niet voorstellen dat ze ergens NL stekkers hebben. Zit gewoon onder je eigen stoel (wel even zoeken dus)

derrobbie
03-09-09, 22:38
We zaten zelf begin dit jaar van Atlanta naar Amsterdam in een A330-200 van NWA.
Alleen wel bijna achterin. Rij 42 meen ik uit m'n hoofd.
Hier hadden we geen aansluiting helaas. maar misschien heb je geluk en zit het wel in de eerste rijen.

parrot
04-09-09, 08:28
Sinds wanneer zijn er Nederlandse stekkers? We kennen hier Europeese stekkers (de zgn Euro stekker) en die is in hele grote delen van Europa toepasbaar, en inderdaad in sommige delen zoals Spanje & Zwitserland zijn er ook nog oude afwijkende stekkers in gebruik.

Moraal van dit verhaal: de KLM gaf aan dat het stopcontact in het vliegtuig bruikbaar is voor alle gangbare stekkers en zie hier een copie van hun website dat je geen adapter nodig hebt. Ervaringen van andere gebruikers geven meer info voor de US maatschappijen.

Op welke vluchten is stroomvoorziening voor laptops beschikbaar?

Het is mogelijk om eigen laptops mee aan boord nemen.
Gebruik van een laptop tijdens de vlucht is toegestaan op het moment waarop het 'Fasten seat belt'-bordje uit staat, d.w.z. niet tijdens het opstijgen en landen. De laptop moet ook uitgeschakeld worden als de bemanning daarom vraagt. Voor stroomtoevoer hebt u geen adapter nodig; zowel 2- als 3-polige stekkers kunnen worden gebruikt.

Voorzieningen voor het aansluiten van laptopcomputers zijn beschikbaar voor passagiers in (World)Business Class op onze Boeings 777, 747, 737-700/-800/-900, Airbus A330, MD11 en Boeing Business Jet-toestellen. Op alle andere toestellen en in Economy Class zijn geen laptop aansluitingen.

Passagiers in de World Business Class en Economy Class van onze Boeing777- en Airbus A330-toestellen kunnen e-mail- of tekstberichten uitwisselen met e-mailadressen of mobiele telefoons wereldwijd via het in elke stoel ingebouwde entertainmentsysteem.

6foot6
04-09-09, 09:54
Sinds wanneer zijn er Nederlandse stekkers?

http://www.ladoelectro.nl/images/4515416.jpg

mattrob
04-09-09, 14:42
Moraal van dit verhaal: de KLM gaf aan dat het stopcontact in het vliegtuig bruikbaar is voor alle gangbare stekkers en zie hier een copie van hun website dat je geen adapter nodig hebt. Ervaringen van andere gebruikers geven meer info voor de US maatschappijen.


Maar dat is voor KLM, daar gaat het hier volgens mij niet over ?

parrot
04-09-09, 17:55
En dit is Delta, zelfde tekst "no need for an adapter". De meeste van deze onboard stopcontacten hebben een "gat" waar alle gangbare stekkers in passen zodat alle Europeanen, Amerikanen, Chinezen etc. in kunnen pluggen.


In-flight Power

International Aircraft

In-seat AC 110 volt power outlets are available at all seats in the BusinessElite cabin of Delta's A330, 747-400, 757, 767-300ER, 767-400ER, and 777 aircraft. In-seat AC 110 volt power outlets are also available in the first 10 rows of the Economy cabin of all A330, 767-400ER and 777 aircraft, and select 757 aircraft.
Domestic Aircraft

In-seat AC 110 volt power outlets are available at all seats in the First Class cabin of select 737 and 757 aircraft, and all 767-300 aircraft.
No special adapter is needed for these AC power ports.

USB Ports

Delta offers USB ports at all seats in the First Class and Economy Cabins on 737, 757 and 767 aircraft that feature Delta on Demand. These ports provide sufficient power to recharge small personal electronic devices, such as a mobile phone or media player.

Tip: ga naar de site van je airline en type power outlet in de zoekoptie en voila alle info komt er uit!