PDA

Bekijk Volledige Versie : [Nieuws] Disney company aquires Marvel



vondutchga
31-08-09, 17:10
Disney heeft Marvel gekocht.

http://corporate.disney.go.com/news/corporate/2009/2009_0831_disney_and_marvel_entertainment.html

hoe moet dat nu met de Marvel sectie in universal studios? :)

Njit
31-08-09, 19:11
Nederlands stukje:


Walt Disney neemt stripboekengigant Marvel over
Uitgegeven: 31 augustus 2009 17:30

NEW YORK - Walt Disney, het grootste entertainmentbedrijf ter wereld, wil de uitgever van stripboeken Marvel Entertainment overnemen voor een bedrag van 4 miljard dollar.

Dat heeft Walt Disney maandag bekendgemaakt.
Marvel is eigenaar van klassiekers als Spider-man, de Hulk en Iron Man. Het gaat om de grootste overname in de entertainmentbranche tot nu toe dit jaar.

Walt Disney, vooral bekend van Donald Duck en Mickey Mouse, financiert de deal met aandelen en contanten.

http://www.nu.nl/economie/2072471/walt-disney-neemt-stripboekengigant-marvel-over.html

Njit
31-08-09, 19:16
Marvel heeft meer dan 5000 figuren. Daar kunnen ze voorlopig mee vooruit :)

Eddy76
31-08-09, 19:48
Leuk voor Disney deze aankoop, al weet ik niet wat ze hiermee moeten. Ik vind die marvel characters niet echt passen in de Disney parken.
En hoe zal het dan met o.a. Universal's Islands Of Adventure verder gaan?
Ik ben vooral bang voor die geweldige Spiderman attractie.

Njit
31-08-09, 19:59
Universal betaald gewoon voor die rechten. En nu betalen ze dus aan Disney.

marijke8
31-08-09, 20:03
Mijn zoon hoorde het ook op het nieuws. Zijn antwoord was: nou dan zal spiderman ook wel met Mickey oren gaan op lopen.

Chanti
04-09-09, 18:48
Ik vind het zo'n raar idee!! Ben altijd al een stripboeken fan geweest en ik vind het een bizarre combinatie: marvel en disney. Maar ik vind het ook wel spannend wat ze er mee gaan doen. Want wat disney doet, doet disney goed

FrankS
09-09-09, 04:15
De eerste Marvel merchandise heb ik al gezien in de shops van WDW. Daarnaast hoorde ik dat Disney toch een "beetje" druk op Universal gaat uitoefenen en de eis stelt dat bij elk gebruik van Marvel door Universal in hun parken ook de naam Disney genoemd wordt.

2lingmams
09-09-09, 22:55
De eerste Marvel merchandise heb ik al gezien in de shops van WDW. Daarnaast hoorde ik dat Disney toch een "beetje" druk op Universal gaat uitoefenen en de eis stelt dat bij elk gebruik van Marvel door Universal in hun parken ook de naam Disney genoemd wordt.

FrankS moeten ze alleen de naam Disney noemen, of moeten ze zoals het zoontje van Marijke8 al voorstelde hem echt die Micky oren opzetten? ;-)

pascalbrouwers
04-01-10, 17:18
Zat net in mijn mailbox:







FOR IMMEDIATE RELEASE



DISNEY COMPLETES MARVEL ACQUISITION


Deal expected to strengthen Disney’s position as a leading global provider of high-quality branded entertainment and build long-term shareholder value


BURBANK, Calif., December 31, 2009—Advancing its strategy of delivering great branded content to people around the world, Robert A. Iger, President and Chief Executive Officer of The Walt Disney Company (NYSE:DIS) announced today that Disney has completed its acquisition of renowned character franchise company, Marvel Entertainment Inc (NYSE:MVL).

“We’re thrilled to welcome to the Disney family the talented team at Marvel,” said Iger. “We believe the creative and business potential of this combination is substantial and can help us grow both our top and bottom line, leading to a significant increase in long-term shareholder value.”

Under the terms of the agreement and based on the closing price of Disney on Thursday, December 31, Marvel shareholders will receive a total of $30 a share in cash plus approximately 0.7452 Disney shares for each Marvel share they own.

Marvel’s assets include a library of over 5,000 characters featured in a variety of media over 70 years and businesses, including licensing, movie production and publishing.

About The Walt Disney Company
The Walt Disney Company, together with its subsidiaries and affiliates, is a leading diversified international family entertainment and media enterprise with five business segments: media networks, parks and resorts, studio entertainment, interactive media and consumer products. Disney is a Dow 30 company with revenues of approximately $36 billion in its most recent fiscal year.

calypso
04-01-10, 18:55
je zult ook wel een aandeel van Disney hebben :-)

marlenes
05-01-10, 23:44
Ik ben erg benieuwd! :D

patgooss
06-01-10, 10:52
:lol:Spiderman met Mickey oren! Ha ha. Hoe help je een stoere vent in 1X van zijn imago af!:lol:

Patrick
09-03-13, 01:03
Universal betaald gewoon voor die rechten. En nu betalen ze dus aan Disney.

even een oudje omhoog halen. Ik was dus ook benieuwd hoe het met Universal zou gaan. Ik kwam vandaag het volgende tegen :

In the United States, Marvel characters would likely be restricted to Disneyland or Disney California Adventure on the West Coast. Universal's Islands of Adventure has exclusive rights to use Marvel characters in Florida, prohibiting the superheroes from appearing at any of the four parks in the Walt Disney World resort.

Zit dus wel goed voor Universal :)