PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto rijden in Miami



bjornricardo
28-08-09, 00:29
Zaterdag is het eindelijk zover ik ga voor 4 weken naar florida. We gaan een rondreis doen van miami- keywest-everglades-st peterburg-tampa ocalo- enz tot we weer in miami zijn. Mijn vraag is dan ook hoe zijn wegen? is het veilig op openbare parkeerplaatsen, wat is het rij gedrag van de meeste Amerikanen.
#-o
Auto heb ik bij sunnycars(alamo) gehuurd 2 deurs pontiac g6(hoop ik dan te krijgen)

Alvast bedankt voor de antwoorden

PENPE
28-08-09, 01:08
- de wegen zijn prima te berijden, wel uitkijken tijdens de tropische regenbuien want dan zijn ze spekglad
- veiligheidsgevoel op (openbare) parkeerplaatsen is echt persoonlijk vindt ik, en ook een kwestie van gezond verstand gebruiken
- er wordt in het algemeen vrij relaxed gereden in Florida, m.u.v. de ringweg van Miami daar wordt nog al 'temperamentvol' gereden dus oppassen

Overigens hadden wij vorig jaar ook de Pontiac G6 gehuurd, maar reden weg bij Alamo met een gratis upgrade :

http://1.bp.blogspot.com/_itsdkGev1vo/R_ru8M_8n-I/AAAAAAAAAlY/21-5ZGXgxII/s1600-h/07-04+DSC_0036.JPG

Groetjes,
Pieter

Guus
28-08-09, 09:09
- er wordt in het algemeen vrij relaxed gereden in Florida, m.u.v. de ringweg van Miami daar wordt nog al 'temperamentvol' gereden dus oppassen.Dat klopt inderdaad. Op de een of andere manier associeer ik het rijden in Miami altijd met Mario Kart.

JKG
28-08-09, 09:55
Niet alleen de ringweg van Miami, ook binnendoor gaat het er wat heftiger aan toe. Zeg maar 'Nederlandse taferelen' (vooral als ze snelle bakken rijden). Voor de rest gaat het allemaal gemoedelijk.

Ik heb me nooit onveilig gevoeld in Miami, ook niet in de stukken waar minder mensen of toeristen waren. Natuurlijk zoek ik Opa Locka niet op....

Melanie
28-08-09, 12:51
Ik vind het rijden in Amerika een stuk relaxter dan in NL! Miami is wat anders maar als je gewoon uit je doppen kijkt is er ook niets aan de hand hoor8-[
Zorg wel dat je bekend raakt met de move over law, zie elders op het forum:oops:;)

rreedijk
28-08-09, 15:46
Ik vind de mensen in Florida wel lekker rijden. Ze letten wel erg goed op elkaar want ze hebben geen zin in aanrijdingen ivm aanklagen. Ze kunnen daarom wel eens bang in het verkeer overkomen. Het links en rechts inhalen is ideaal en dat je rechtsaf door rood heen mag zouden ze hier in NL ook in moeten voeren (maar das persoonlijk).
Het is wel een remmerig volk, maar dat komt voornamelijk doordat ze voor het grootste deel allemaal automaat rijden, wij remmen wat meer op de motor af. En als het gaat regenen dan lijkt het wel of ze allemaal tegelijk op de rem trappen en staat de boel vast. De carpoolstrook rijdt ook erg lekker tijdens de spitsuren.
http://www.stateofflorida.com/Portal/DesktopDefault.aspx?tabid=24
Hier kun je nog wat praktische dingen vinden.
Rondom grote steden kan het behoorlijk druk zijn, maar dat is niet veel anders dan hier.

Veel rijplezier.

Meri
28-08-09, 19:06
In Florida wordt idd relaxt gereden. Maar in Miami / FT Lauderdale dan is het af en toe net of je in Frankrijk rij. Maar in andere delen zoals richting de Key en aan de kant van de Golf van Mexico daar wordt relaxt gereden.

Enige waar ik me niet zo veilig voelde was bij het wegrijden van de airport, maar voor de rest heb ik geen onveilige parkeerplaatsen gezien. En ik denk dat je wel weet waar je wel en niet kan parkeren.

In ieder geval heel veel plezier met jullie rondreis.

JKG
28-08-09, 20:40
Move over Law niet vergeten nee, gaan ze nog strenger nu op controleren. Als je niet opzij kunt moet je je snelheid verlagen naar de huidige max snelheidslimiet min 20mph. Maar je kunt beter opzij gaan.

Dat door rood bij rechtsaf in Nederland zal nooit wat worden omdat veel automobilisten hier asociaal rijden en alleen aan zichzelf denken. Net zoals de kruispunten, hoe gemoedelijk dat gaat. Alles gaat op volgorde van aankomst op het kruispunt. In Nederland wordt dat een warboel want iedereen wil voordringen. Nederlanders zijn maar een asociaal volkje eigenlijk wat betreft het verkeer.

Lea
28-08-09, 21:36
Kan me daar nu niks bij voorstellen hoe je dat in godsnaam in de gaten kan houden wie er in de juiste volgorde bij een kruispunt komt, zal wel een kwestie van wennen zijn denk ik en ben je zover kan ik weer naar huis ha ha.

En die Move over law wat houd dat precies in?

JKG
28-08-09, 21:42
De gelijkwaardige kruispunten heb je alleen waar het niet zo druk is. Dus dan heb je het vanzelf wel door.. en als er niemand rijd, zitten ze waarschijnlijk op jou te wachten (zonder agressief te worden).

De Move Over Law houd in dat als je langs de kant van de weg een agent ziet staan die aan auto aan houd, dat je dan een baantje op schuift (of indien het niet kan, 20mph zachter gaan rijden dan max snelheid daar). Zie bijv. http://www.flhsmv.gov/SafetyTips/MoveOverTips.htm

Melanie wist dat dus niet (ik toen ook niet hoor, toen ze het op het forum schreef) en die mocht dus even betalen.