PDA

Bekijk Volledige Versie : [Huis] Southern Dunes



mrloes
26-08-09, 19:43
hi

We denken er aan om een villa te huren op Southern Dunes. Nu zijn we allen verre van golf-liefhebbers en er gaan 2 kids mee, 12 en 15 jaar.
Wat me zo mooi lijkt aan S.D. is de rust (natuur-achtig) en t feit dat veel villa's uitzicht hebben op de golfbaan, lijkt me mooier dan t zwembad van de achterburen, een muur of schutting oid.

Zijn er mensen hier die ooit op S.D. gezeten hebben?
Wat zijn jullie ervaringen?

rotarynette
26-08-09, 20:04
SD is zeker ook leuk als je niet aan golf doet,wij noemden het altijd 'teletubbieland".
Niet elk huis kijkt op de golfbaan,vraag hier wel naar.
Wij hebben wel een keer zo'n golfkar gehuurd en het parcour afgereden heel leuk.
Houd er wel rekening mee dat je 40 minuten van Orlando zit.
Het is er rustig en er zit 24 u per dag beveiliging voor de poort en wat wij belangrijk vonden,voordat je SD oprijd een walmart(gaat nooit dicht) links en rechts winn dixi en dollar tree.
Succes!gr Annet.

Syllvia
27-08-09, 08:11
Wij hebben ook een villa gehuurd op SD, heel mooi.
Alleen het nadeel dat het toch best "ver" is van orlando.
Verder alles prima.

Ta2 Gerrit
27-08-09, 10:50
Een paar jaar geleden zaten we tegelijkertijd met kennissen in Florida. Wij in Kissimmee, zij op Southern Dunes, een flink stuk verderop, dus.

We zijn toen voor een verjaardag bij hen op bezoek geweest, en het eerste wat ons opviel, is dat de villa erg benauwd stond. Nauwelijks een meter vrijheid rondom, ook bij de pool, waar je bij wijze van spreken de buren zonder moeite kon natspatten.

Daar zou ik dus voor passen. Dus als je daar huurt, zorg er dan echt voor dat je een villa met een view krijgt, en dan bedoel ik niet aan drie kanten een zwembad op een meter ;-)

Michael
27-08-09, 11:07
Wij, 2 volw. en 2 tieners, hebben ook een tweetal keren een villa gehuurd in Southern Dunes via AE. SD is erg mooi en rustig. De afstand richting Orlando hebben wij nooit als negatief ervaren. De eerste maal een 14 persoons villa gehad welke erg mooi was. De tweede maal een 10 persoons die enigzins tegenviel maar dat kan je eigenlijk overal wel eens gebeuren. Haines City, de plaats waar SD ligt, is een typisch Amerikaans dorp met bijbehorende charme. Alles wat je ook maar nodig kan hebben is hier aanwezig dus je komt niets tekort (Super Walmart, Winn-Dixie, Publix, Lowe's Alle fastfoodketens, Beals Outlet :razz:, en ga zo maar door).Wij vonden het er erg prettig om te verblijven.
Wij hebben trouwens nooit gebruik gemaakt van de golf mogelijkheid.

Groet Michael.

mrloes
27-08-09, 19:42
hi

Dankjewel voor alle reacties. Waarschijnlijk heeft ieder resort/community wel een voor/nadeel en dat is voor mij erg lastig want ja, wat kies je dan?
T mooie aan Southern Dunes lijkt me de natuur en dat t wat rustiger ligt maar t kan ook té rustig en té ver weg zijn. 8-[
Een andere optie is Terra Verde.
Of misschien heeft iemand van jullie wel heel goede ervaringen met iets anders? T zou mooi zijn als er een meer was, evt een restaurantje/bar, misschien een gemeenschappelijk zwembad ... beetje leuk aangekleed allemaal ... ooh ooh wat moeilijk.

(je wilt niet weten hoe lang ik heb lopen dubben om 'n keuze te maken voor een thema-hotel in Las Vegas in 2007 ... )

Syllvia
28-08-09, 10:38
hi
(je wilt niet weten hoe lang ik heb lopen dubben om 'n keuze te maken voor een thema-hotel in Las Vegas in 2007 ... )

Haha, dit herken ik wel, ik heb inmiddels voor de komende vakantie 5 hotels geboekt. Uiteindelijk moet je toch de knoop door hakken, het is natuurlijk wel een beetje een luxeprobleem:)

Maarja, er is ook zoveel keus!
Wij hebben in SD een leuke tijd gehad, incl, Orkaan Wilma:) Het was toen inderdaad rustig, maar we zaten dan ook niet in het hoogzeizoen.

Bij Sd zat ook een gemeenschappelijk zwembad, ben er 1x naar toe geweest, er was helemaal niemand.

Zelf zou ik liever voor een villa in de buurt van kissimee gaan, toch iets meer in het vertier, wat ik wel gezellig vind:) en het scheelt toch een eindje rijden, wij gingen bijna iedere dag naar Orlando.

groetjes Sylvia

duikkie
16-11-11, 20:49
oke southern dunes waar ze dus in eerste week november 2011 , het in hun hoofd halen om midden in de nacht 5:00 am elke dag gras te gaan maaien en de zandbak met motor voertuigen gaan bewerken ??? , als de villa geen overgordijnen heeft , is het elke nacht een alien ophaal ervaring in je slaapkamer. dit terwijl in de huisregels staat STILTE tussen 11:00 pm en 7:00 am

Teleton
17-11-11, 00:42
het in hun hoofd halen om midden in de nacht 5:00 am elke dag gras te gaan maaien en de zandbak met motor voertuigen gaan bewerken ???

Hoor ik hier een Alberto Stegeman toontje? Als je nou eens gewoon rustig vertelt wat er precies aan de hand was....? Midden in de nacht en elke dag , wat moet ik me daar precies bij voorstellen? In deze tijd van het jaar groeit het gras nauwelijks. Wat valt er dan midden in de nacht iedere dag te lopen maaien? Bij wie had je de villa gehuurd? En heb je ter plekke overlegd en naar een oplossing gezocht? Met wie was dat en wat was de reactie?

Bij de villaverhuur in dat soort communities gaat het leven voor de mensen die daar wonen en werken gewoon door, terwijl wij vakantie vieren. Dat betekent dat ze (heel) vroeg beginnen. En het zou best kunnen dat je al vroeg het maaien van de golfbanen hoort. Maar iedere dag midden in de nacht? Zou het misschien kunnen zijn dat je hier een heel klein beetje overdrijft?

En Gordijnen? In een villa? Die zie je maar zelden, je zult het met lamellen of luxaflex moeten doen. Vrijwel overal.

trails
17-11-11, 07:14
als de villa geen overgordijnen heeft , is het elke nacht een alien ophaal ervaring in je slaapkamer.

Vorig jaar had ik een slaapkamer aan de straatkant met een lantaarnpaal recht voor mijn raam. Dus ik kon 's nachts een boek lezen zonder binnen een lamp aan te moeten doen.
Wij wonen op het platteland en als het hier donker is dan is het ook echt donker!
Tegen de tijd dat we weer naar huis moesten was ik pas gewend aan die hoeveelheid licht zo midden in de nacht.
Dus... nu bekijken we, voor we boeken, via www.bing.com/maps hoe een villa precies ligt en of er geen straatlamp voor de deur staat. Ook hoe het zwembad ligt, of je direct bij de buren binnen kijkt, etc.
Bing/maps geeft een bird's eye view en je kunt alles van 4 kanten bekijken.
Dit kan veel teleurstellingen voorkomen.

We zijn vorig jaar wezen kijken naar SD en Calabay Park at Tower Lake. Mooie buurt maar veel te ver van alles, vonden wij.

Ta2 Gerrit
17-11-11, 09:35
als de villa geen overgordijnen heeft , is het elke nacht een alien ophaal ervaring in je slaapkamer.


En Gordijnen? In een villa? Die zie je maar zelden, je zult het met lamellen of luxaflex moeten doen. Vrijwel overal.

Inderdaad, voor gordijnen ligt nog een hele markt open in de US :-$
Mijn betere helft lost dit op door het donkerste laken uit de huiscollectie voor de schuifdeur/raampartij van de slaapkamer te hangen.

Syllvia
17-11-11, 11:59
Ik weet nog wel dat er 'smorgens vroeg in Southern Dunes, werd gras gemaaid, dus VOOR dat de golfers komen. Kan me niet herinneren of dat nou echt heel vroeg was, en wij waren toch vroeg op vanwege de jetlag.

Last van licht in de slaapkamer heb ik niet, waar ik in NL woon is het ook nooit donker, dus toch nog 1 voordeel om in de Randstad te wonen :)

duikkie
18-11-11, 00:51
ik ga het weer proberen rustig schrijven ;)

als je bij arke boekt weet je dus niet dat je bij southern dunes uitkomt, doen ze allemaal heel geheimzinnig over, waarom weet ik niet.

maar je komt dus aan op SD, krijg je een mooi papier met huisregels
regel 5

stilte tussen 11:00 pm en 7:00 am

verbazend is dan ook dat ze elke nacht 05:00 am het gras gaan maaien en de zandbak gaan bijwerken. als ik schrijf elke dag is dat dus elke nacht ( om 4 uur hoor je trouwens de trein ( over gevoelige oren gesproken))

natuurlijk hadden we daar niet ontzettend last van want we stonden toch al vroeg op wij willen florida zien ( maar 6:00 am was toch iets beter geweest)

maar oke op een dag kwamen we langst het welcome center , en dachten toch maar even vertellen, en dag later had het ook effect mooi om 6:00 am graaimaaien wij tevreden ;) helaas dag erna weer om 5:00 am ouwe gewoonte zeker.

het opmerkelijke is dat ze het wel kunnen, maar hun eigen huisregels kunnen ze niet naleven. en in november is het om 5:00 am nog zwart buiten hoor, geen golfer voor 10:45 ( openingstijd ??)sta op de site van SD te zien ??

ik ook nog gekeken of ik ergens van lakens voor of achter ramen kon hangen maar nee.

al met al mensen van hotelbeds homes welcome center , snapte het ook niet dat maaien ( gekke hollanders zeker ) want gras groeit toch niet zoveel NEE in de nacht groeit het zeker niet, maar maaien zullen die duners ;)

kijk wij komen er wel overheen , maar ik ga toch eens proberen er achter te komen waarom dat niet om 10:00 pm zou kunnen. of hier gewoon niet over nagedacht of andere reden.

gemeld bij arke , kunnen ze misschien vermelden ze maaien gras in de nacht, voor de rest heel rustig overdag ;)

duikkie
28-11-11, 20:09
reactie gehad van southern dunes :

dus al die mensen die niets horen zijn zeker doof want ze maaien dus al 18 jaar lang om 5:30 ( 5:00 dus bij ons)

Good Afternoon.
It may be helpful for you to know that the golf course is owned and operated
by a private owner and is not governed or bound by the rules of the Home
Owners Association.

Late night maintenance does not work as it would be dark the entire time we
are preparing the course. In the morning we only half to deal with the
darkness for an hour. It take 4 hours to mow tees fairways & greens along
with raking the bunkers. If we start at 5:30 in the morning we get ahead of
play and allows us to give golfers a fresh cut that ensures the best
possible playing surfaces. We have maintained the course this way for 18
years and it works very well for us.

Thank you for your input and I hope you understand our position, although
you may not agree with it.

ellen.kr
08-07-12, 10:49
S.D. mooie villa, rustige ligging. Ach en je schiet zo de I-4 op richting al het 'gebeuren'.
Wij huren alleen maar villa's in parken gelegen aan de US-27. Die zijn wat nieuwer dan die van Kissimmee. Te denken valt aan: Florida Pines, Palm Key, Santa Cruz, Westridge. Deze parken liggen tussen de 192 en de I-4.

corrus
08-07-12, 10:56
Te denken valt aan: Florida Pines, Palm Key, Santa Cruz, Westridge.Dit zijn écht geen parken hoor... maar gewoon woonwijken... :D

ellen.kr
08-07-12, 11:24
Hihi, je hebt gelijk, Corrus, het is geen Center Parcs gebeuren nee!
Maar heb je er met Kerst wel eens doorheen gereden? Je kijkt je ogen uit, al die versieringen en lichtjes!

Iris1990
20-01-13, 21:14
Wij hebben voor onze vakantie in februari een villa gehuurd via usafunvacations op het park southern dunes.
Nu is mijn vraag heeft iemand hier recent nog ervaringen? Heb de zoekfunctie gebruikt, maar daar kwam recent niet meer iets uit.
Dus ik was benieuwd. Want nu het toch gauw dichterbij komt vind ik het toch allemaal wel spannend worden, en hoop ik dat de villa niet tegen zal vallen. Want als ik via andere sites kijk (engelse bv) zien sommige villa's er prachtig uit, en sommige heb ik mijn twijfels.. En zo ook de recenties.. Al zijn die ook niet echt recent meer te noemen..
Dus ik hoop dat hier mensen zijn die bij mij de twijfels weg kunnen nemen, of me nog tips kunnen geven;)

Bedankt!

ps, ik weet dat sommige van jullie het wat ''ver'' weg zullen vinden...

Nirak
23-01-13, 00:42
@Iris1990
Wij zijn in oktober 2012 nog op Southern Dunes geweest en het is ons daar best bevallen. Het park is mooi en het is handig dat er direct bij de ingang een Walmart zit. Aan de weg die langs het park gaat (is het de 27?) zijn er voldoende winkels/restaurants te vinden, zeker die van de grote ketens. De meeste huizen zijn typisch Amerikaans (duhh ;-)) en de inrichting ervan is heel verschillend omdat ze van verschillende eigenaren zijn. Sommige huizen zijn permanent bewoond trouwens. Al met al ziet het er netjes onderhouden uit; de woningen op het park zijn naar mijn mening wel wat gedateerd, ik schat dat Southern Dunes al een kleine 30 jaar bestaat, maar dat weet ik niet zeker.
Zolang je een lekker (verwarmd) zwembad hebt, en een goed bed zou ik me niet teveel zorgen maken, veel 'thuis' zul je niet zijn :-).

Iris1990
23-01-13, 08:21
@Nirak

Hartstikke bedankt voor je reactie! Stelt mee een beetje gerust.. Nu het dichterbij komt heb ik wel beetje zenuwen, en dan zeker als je ook nog af en toe een slechte revieuw leest! haha
Maar het hoeft geen 5 sterren te zijn, en zoals je zelf al zegt, veel ''thuis'' zullen we niet zijn, maar idd mijn bed moet wel goed zijn!

PENPE
23-01-13, 09:17
... ik schat dat Southern Dunes al een kleine 30 jaar bestaat, maar dat weet ik niet zeker... Valt wel mee hoor, volgens bestaat Southern Dunes hooguit een kleine 20 jaar en de woningen zijn althans aan de buitenkant niet echt gedateerd. Voor wat betreft de inrichting van de villa die je toegewezen krijgt, dat is natuurlijk altijd afwachten maar wie weet ;-)

76-er
04-05-14, 01:16
Voor wat betreft de inrichting van de villa die je toegewezen krijgt, dat is natuurlijk altijd afwachten maar wie weet ;-)

En daarom zoeken we altijd via VRBO onze eigen villa uit met behulp van Google Maps. Net terug van ons derde bezoek aan SD en het bevalt ons nog altijd prima daar. Ja, de treinen maken 's nachts flink wat lawaai, maar daar heb je oordoppen voor. De vroege grasmaaiers nog nooit gehoord, ook niet deze keer toen we direct aan de golfbaan zaten. Golfen doen we niet, maar wel elke ochtend een rondje joggen door de wijk. Veilig, gevariëerd, glooiend terrein, een rondje met alle zijstraatjes is een kilometer of zes.

Iris1990
04-05-14, 11:11
Wij hebben SD ook als erg prettig ervaren, hebben gekeken om weer terug te gaan in de zomer via vbro, helaas was er niets bij wat ons aansprak en zijn we uitgeweken naar Highlands Reserve.
Over SD zijn we heel tevreden, maar ik heb het grasmaaien de eerste nachten wel behoorlijk gehoord. Ik slaap heel licht en altijd met het raam open. Tussen 05.00 en 05.30 waren ze bij ons achter bezig. En inderdaad elke nacht hoorde je de trein. Maar verder is het een heel stil park en hebben wij het als prettig ervaren, veel stiller dan thuis. En veel rustiger als in een hotel in NYC.

laanvdj
05-05-14, 05:31
Wij zitten op dit moment op sd, leuk maar niet weer.
iedere nacht de trein die toeterend langskomt, en dan vanaf 5uur begint het maaien. De hele week!
wij liggen aan een golfbaan , volgens de Nederlandse eigenaar gebeurde dit niet meer zo vroeg. Nou, dus wel.
Wij slapen nu met oordopjes in! Villa is prima, niks mis mee. Alleen de geluidsoverlast.

PENPE
06-05-14, 00:32
Wij vinden persoonlijk Southern Dunes te ver liggen van de parken/outlets, maar dat is onze mening. Voor wat betreft de trein die door Davenport rijdt, deze hoor je ook op communities als Sandy Ridge, Aviana en in iets mindere mate op Watersong. Wij hebben al diverse malen villa's gehuurd op genoemde communities en hebben de treinen ( er komen er maar 4 per dag voorbij ) nooit als storend ervaren. Iedere keer als we op onze 1e avond de trein vd 1e keer horen toeteren zeggen we dan ook : " Gelukkig, we zijn weer thuis " :-)

Maar dat grasmaaien om 05:00am is inderdaad vervelend....

laanvdj
06-05-14, 02:24
Er komen hier echt wel meer treinen voorbij, tot nu toe ieder uur overdag.
wat betreft de afstand is het idd iets verder van de pretparken, maar hier gaan wij toch niet meer naar toe.
we vinden het wel een van de beter onderhouden parken en met de walmart om de hoek, ook niet onbelangrijk.
maar we zouden idd volgende x dichter bij Championsgate willen zitten.