PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] Ta2 Gerrit: Biketoberfest 2009



Ta2 Gerrit
26-08-09, 18:54
http://img199.imageshack.us/img199/9494/biketober2009.jpg (http://www.biketoberfest.org)

\\:D/\\:D/ Nog een week of 6 en we mogen weer over het grote water.
Hoogste tijd om maar weer eens een reisverslag aan te vangen. Voor het thuisfront :-({|=

Deze keer reizen we met z'n vieren. Vrienden Marcel en Tineke wilden ook wel eens een keer zien wat er waar was van al die ellenlange ophemelende verhalen over Florida, Kissimmee in het algemeen en Daytona's motorfeesten in het bijzonder. Nou, dan moet je gewoon meegaan, niet dan ?

De accomodatie was al vastgelegd. Dat is, net als in Maart, weer de villa van Joanne Cook aan de Wellington Loop (http://www.orlandodream.com/content/home.htm)in Lindfields.
Voorlopig voor de laatste keer, want voor volgend voorjaar hebben we één van de andere villa's van Joanne vastgelegd, de Orlando Sun (http://www.orlandosunvilla.co.uk/), die een paar straten verderop in Lindfields ligt.

Vervoer naar Schiphol heeft Marcel geregeld, Tineke is namelijk rolstoelbehoeftig, dus een normale auto zou niet al onze spulletjes kunnen houden.
Dus deze keer geen Tante Toos, maar lekker achterover leunend gereden worden in een luxe bus. Dat is ook wel eens lekker.
En mede daardoor wacht ons op MCO een Full-size SUV, ook niet verkeerd :-\"

Voor het luchtverkeer hebben we dit keer gekozen voor US Airways. Als vroegboekers die we zijn gaven zij ons de beste prijs, €485,- p/p, iets wat achteraf (maar dan kijk je een koe in de kont, zoals ze bij ons zeggen) wel wat minder had gekund, en met onze favo United, maar gedane zaken nemen, helaas, geen keer.

En zo gaat het dus gebeuren dat we Zaterdag 10 Oktober via Philadelphia richting Orlando afreizen, om 9 dagen later weer terug te keren, via dezelfde weg, op ons eigen, helaas niet meer in de top 10, Schiphol.

En wat er in die acht dagen allemaal gebeurt kunt U hier volgen.

sjemmie
26-08-09, 19:07
Have fun!

Ben benieuwd of er nog een soort van homage zal zijn voor Mr. Harley Store, Bruce Rossmeyer.

FloridaVerslaafde
26-08-09, 19:28
Ook wij zullen er zijn (3 oktober tot 7 november) en zullen jouw verslag volgen. En misschien komen er elkaar nog wel tegen tijdens Biketober. Biertje ???

:cool:

Ta2 Gerrit
26-08-09, 20:03
Ik zal zorgen dat er wat koud staan :-) Misschien dat er nog meer volk gaat komen....

disney fan
26-08-09, 20:06
Heel veel plezier ik ga jullie verslag zeker volgen!

Mickey99
26-08-09, 20:38
Leuk en de foto in je openingsberichtje ziet er al veelbelovend uit! :mrgreen:

We gaan elkaar letterlijk aflossen want wij komen op 10 oktober weer terug in Nederland. Nu kan ik in ieder geval de afkickverschijnselen onderdrukken met een leuk verslag ;)

Sonja

Nita
26-08-09, 20:47
Klinkt goed, ga zeker proberen het verslag te volgen en deels ook vanaf de andere kant van de plas want onze vakantie begint omstreeks die kant ook :)

beekenka
26-08-09, 21:12
Veel plezier, heb dit jaar het "Sturgis"-gebeuren mogen meemaken. (1e week aug)1 Week gekampeerd (KOA Keystone) op ongeveer 1 uur rijden ervandaan, 1 dag in en om Sturgis rondgesjouwd. Als niet-biker grappig om mee te maken. Kan me goed voorstellen waarom er in USA veel Harley gereden wordt.
Ik ga je verslag weer lezen, je schrijfstijl is leuk.

FloridaVerslaafde
26-08-09, 22:23
Ik zal zorgen dat er wat koud staan :-) Misschien dat er nog meer volk gaat komen....

Klinkt goed. Laat maar weten waar je zit dan komen we er wel 1tje halen ;-)

pyca
26-08-09, 22:35
Leuk, ik kijk weer uit naar jullie verslag.

mineke
26-08-09, 23:08
wil jullie ook heel veel plezier wensen, ga zeker jullie verslag/blog lezen

grtjes Mineke

disney-golf
27-08-09, 00:26
Ik zal er de 15e ook zijn om de 16e terug te vliegen.
Wedden dat ik de éérste, met een Biketoberfest Tshirt, op Belgische/Nederlandse bodem zal zijn... Héhé!:D
(ter plekke gekocht dan toch.)

Syllvia
27-08-09, 08:09
Heel veel plezier! IK zal zeker je verslag volgen.

Helaas zijn we er deze keer niet bij op het biketoberfest, we keren 12 okt. weer terug.

groetjes Sylvia

Teleton
27-08-09, 09:45
http://img199.imageshack.us/img199/9494/biketober2009.jpg (http://www.biketoberfest.org)


En wat er in die acht dagen allemaal gebeurt kunt U hier volgen.

...en dat zullen we, zeker gezien de veelbelovende foto, waarop je door je vechtgenote zo te zien stevig in de houdgreep (zie ik daar een Scania-knuistje?) gehouden wordt, vast weer met plezier doen!

Ta2 Gerrit
27-08-09, 10:33
Veel plezier, heb dit jaar het "Sturgis"-gebeuren mogen meemaken. (1e week aug)1 Week gekampeerd (KOA Keystone) op ongeveer 1 uur rijden ervandaan, 1 dag in en om Sturgis rondgesjouwd. Als niet-biker grappig om mee te maken.

Sturgis staat voor ons voor volgend jaar weer op het programma in combi met een mini rondreis. We hebben een chalet gehuurd in Hill City, naast de KOA.
Het wordt onze vijfde Rally, en ik heb er nu al weer zin aan :-P


Klinkt goed. Laat maar weten waar je zit dan komen we er wel 1tje halen ;-)

Aangezien we deze keer toch niet zo veel op sjouw gaan als andere keren zal ik wel een dag prikken waarop we "thuis" zijn. U hoort nog van ons ;)

Ik ben blij om te zien dat jullie mijn geneuzel, gewauwel, ge-OH (doorhalen wat niet van toepassing is) op schrift nog niet zat zijn.
Dat geeft de burger weer moed en motivatie \\:D/

Teleton
09-10-09, 11:49
Als alles vandaag gepakt is en aan alle formaliteiten is voldaan, rest mij niets anders dan jullie morgen een hele fijne, veilige reis te wensen. Keep your company (en koffers.....:wink:)together en have fun!

Ta2 Gerrit
09-10-09, 12:40
Bedankt, Ton. Ik wou net aan een stukje pré-verslag beginnen, dus daar gaat ie.

Het Uur U is nakende, dus zijn we druk in de weer met allerlei "dingen".
Nog een paar uurtjes werken en dan gaan de tassen uit het stof om gevuld te worden met bijna niks, al zal er deze keer wel een wat vreemdere inhoud in zitten in de vorm van Oudhollandsch voedsel.

Dat krijg je met die overzeese landgenoten. Verder gaat er niet veel mee, al zal dat als gewoonlijk toch altijd weer te veel zijn.
De Check-in bij US Airways is op dit moment gaande, maar door het gemis van een paar paspoortnummers nog niet geheel voltooid. Ze zijn, letterlijk, onderweg.

Ik ben de hele week al bezig met bellen en mailen met de US en UK, om toch vooral alle bestelde goederen maar op tijd in Florida in het algemeen, en Lindfields in het bijzonder te krijgen, en het lijkt er op dat dat weer gaat lukken.

De UK correspondentie ging voornamelijk over de key-code (die onveranderd is :-\") voor het huis, maar zowel de mailserver als de telefoon van huisbaas Joanne waren disponibel, dus het werd nog een hachelijke onderneming.
Ze zal toch niet failliet zijn ?, aldus de eega. In dat geval zijn we dakloos, maar eveneens in dat geval bieden de meegebrachte presidenten vast wel een passende oplossing.

Gelukkig leiden er meer wegen naar, in dit geval, Engeland, en via een ander mailadres komen we toch aan onze "bekende" gegevens. Directions & community-map zaten er niet bij, maar we vinden onze weg wel :mrgreen:

Hedenochtend wordt besteed aan het uitprinten van allerlei vouchers, itinerarys, bestellijsten, het opschonen van de camera en aanverwante zaken.
Vanavond vullen we de bagage, en in de morgenstond, of eigenlijk een 1½ uur daarvoor worden we gebust naar de Haarlemmermeer.

Maar daarover de volgende keer.

FloridaVerslaafde
09-10-09, 13:50
Goede reis Gerrit. Morgen is het hier de laatste dag van een "heat wave" dus je hebt geluk dat je in koeler weer aankomt. Ze zitten allemaal hier met smart op jullie te wachten want het is zo ontzettend stil hier overal, ze zijn blij dat er weer een goede klant deze richting uitkomt.

Greetz,
Walter:cool: & Ton:cool:

mrloes
09-10-09, 15:31
Ooh ooh wat een bofkonten, morgen al naar de USA. T klinkt allemaal prima, t regelen en snel nog ff dit & dat doen. Hoort erbij!
Ben benieuwd naar je verslag en foto's, wordt vast een super vakantie.
Take care, geniet er van en kom terug met mooie verhalen! - mrloes -

Ta2 Gerrit
09-10-09, 16:02
Goede reis Gerrit. Morgen is het hier de laatste dag van een "heat wave" dus je hebt geluk dat je in koeler weer aankomt. Ze zitten allemaal hier met smart op jullie te wachten want het is zo ontzettend stil hier overal, ze zijn blij dat er weer een goede klant deze richting uitkomt.

Greetz,
Walter:cool: & Ton:cool:

Blij te horen dat het wat koeler gaat worden =D>, kan de lange broek ook mee.
De detailhandel kan gerustgesteld worden, we hebben dollars bij ons.
Vooral vriend Marcel (en vrouw Tineke) die zoveel dollars meenemt dat ik me afvroeg of hij wel wist dat we maar 8 dagen gingen, en geen 8 weken.

Ze hebben met z'n tweeën 1 koffer en zijn gevoegelijk van plan om op de terugweg minimaal de 4 toegestane à 23 KG per stuk mee te nemen.
Dus als er aan het eind van de week geen 3XL shirts meer te krijgen zijn, dan weten jullie hoe het komt.

We hebben een redelijk vol (shop)schema wat direct al op Zondag aanvangt. Naar (Destination) Daytona en New Smyrna Beach om wat onderdelen ("en wat ik verder nog tegenkom" aldus Marcel) af te halen.
Maar ook zal er af en toe een rustpunt ingelast worden omdat Tineke dat vast niet allemaal gaat trekken. Ze zit nu in een goede periode, ze heeft MS, maar je moet dat uiteraard niet gaan forceren.

Dan moet Marcel (volgens hemzelf) maar een dagje alleen shoppen :lol:.
Of we gaan naar de schietbaan. Iets waar beide dames toch niet heen willen.
Al met al zal er zeker ook nog wel wat tijd overschieten om vakantie te vieren :mrgreen:.

vondutchga
09-10-09, 16:15
Gerrit, goede reis en hopelijk zien we elkaar van de week.

Ta2 Gerrit
09-10-09, 16:33
Dat zal ongetwijfeld gebeuren.

Yvet
09-10-09, 17:15
Een hele fijne reis gewenst.

Ga jullie verslag zeker volgen, het is altijd leuk en vol verassingen jullie reisjes.

aggie
09-10-09, 18:37
Ik wil jullie ook een mooie reis toewensen, geniet maar weer lekker, greetz Aggie;-)

Dr. Phlox
09-10-09, 18:45
Alvast een fijne vakantie en geniet maar van de bikerweek
Grz
Ton

vondutchga
09-10-09, 19:45
Gerrit: was gisteren bij JP Cycles, de eerste merchandise tenten staan al bij Destination Daytona, dus je kunt je hart ophalen :)

mineke
09-10-09, 21:10
ook namens mij een hele fijne vakantie en geniet van de Bikerweek en ga zeker jullie verslag volgen
grtjes Mineke

PENPE
09-10-09, 22:42
Hey Gerrit,

Een hele fijne vakantie namens ons en wij gaan jullie verslag uiteraard volgen !!

:-( wel jammer dat jullie morgen niet op de mini-meeting zijn op de beurs van AV...

Groetjes,
Pieter & Petra

bluedolph1n
09-10-09, 22:59
Goede reis en hele fijne vakantie!

knaapje
10-10-09, 00:35
Gerrit: was gisteren bij JP Cycles, de eerste merchandise tenten staan al bij Destination Daytona, dus je kunt je hart ophalen :)


Ik ben je voor zover ik weet toch niet tegengekomen gisteren.
Ik vond het wat rustiger dan vorig jaar of ligt dat aan mij.

@Gerrit:

Maak je borst maar nat. Vandaag op de Sand Lake Road stond ik even stil bij een verkeerslicht en de thermometer van de auto gaf 104 F aan.

Goede reis.

Knaapje

2lingmams
10-10-09, 11:49
Ik heb net met veel plezier jullie laatste reisverslag, maart 2009, gelezen.
Ik zie er naar uit om jullie nu dagelijks te kunnen volgen.

Heel veel plezier!!!!

Groetjes Patries

Tini
10-10-09, 12:10
He Gerrit, Marion, Marcel en Tineke,

Een fijne vakantie toegewenst. Ga het weer volgen.

Groetjes
Tini

JKG
11-10-09, 13:05
Heel veel plezier, maar dat zal vast wel weer gaan lukken. Ik ga het verslag weer dagelijks volgen!

Ta2 Gerrit
11-10-09, 13:08
Net wakker, na een "verlengde" reis. Ga straks proberen wat te verslaan. Later !!

Teleton
11-10-09, 13:12
na een "verlengde" reis. 't is toch niet waar zeker.......wij zijn niet nieuwsgierig, maar willen wel graag alles weten. Dus voor de draad er mee, en rap een beetje, tot en met het naadje van alle kousen.....;)

Tini
11-10-09, 13:27
Ben heel benieuwd naar die 'verlengde reis'.

Ta2 Gerrit
11-10-09, 13:31
Niet zo spectaculair, hoor, achteraf. Maar wel een klein ,onnodig, stressmomentje......

FloridaVerslaafde
11-10-09, 14:27
Goedemorgen Gerrit,

Welkom hier. Ik las je kleine berichtje en dacht...Oh nee, jullie ook al ??
Jij was zo te zien ook lekker vroeg wakker.

Groetjes,
Walter :cool:

Syllvia
11-10-09, 15:06
oei oei wat zou er zijn geweest bij us airways
wij vliegen morgen terug...........snikkkkkkkkkkkkk

Ta2 Gerrit
11-10-09, 16:03
Zaterdag 10-10-2009
Om half vijf worden we van het bed gelicht door vriend Wekker. Een onchristelijke tijd, maar noodzakelijk, want klokslag zes uur zou vriend Marcel voor de deur staan met de bus.
Het word weliswaar de laatste slag van de klok, maar uiteindelijk bestijgen we de executive VW bus, met Marcel achter het stuur, en chauffeur Teun sluimerend op de achterbank. Ook voor hem was het klaarblijkelijk vroeg.

En dan gaan we op weg, om nauwelijks 10 minuten later weerom te keren. Marion was haar codesleutel vergeten, nodig om nog wat te werken, en normaal aan onze autosleutels. Maar we gaan deze keer dus niet met de auto. Ondanks het kleine oponthoud arriveren we mooi op tijd bij balie 21, gemeente Haarlemmermeer, waar we dankzij de online incheck door mogen lopen naar de Envoy (business & First class) priority line van US Airways.
Snel de koffers afgeven en instapkaarten ontvangen. Die hadden we thuis toch al afgedrukt ? Ja, dat wel, maar we kregen toch gewoon nieuwe, met dezelfde informatie. Vreemd…

Bij de jongens en meisjes van de Marechaussee was het rustig, dus we konden zo doorstomen naar Café Amsterdam, voor het traditionele vakantieontbijt, uitsmijter met bier. Voor mij althans, de rest van het gezelschap nam cappuccino. In het café wacht ons nog een verrassing; het podium achterin, waar je de vertrekhal in kunt kijken, is omgebouwd tot rookruimte. Dus we hoeven voor onze “gewoonte” niet meer de tocht te ondernemen naar de aquaria bij de airline lounges.
En er wordt veel gebruik van gemaakt, ook door mensen die niets verteren in het café, iets dat ons opvalt, maar voornamelijk het personeel zichtbaar ergert.

Na de inwendige verzorging en het nodige taxfree shopping, rollen we richting Gate G7, waar we plaats nemen op rij 9 in de 757 van US Airways. Toch een andere ervaring als de Economy Plus zetels van United, en ingegeven door Holandsche zuinigheid, maar zeker niet slecht zitten. 3 stoelen, gangpad, 3 stoelen is normaal niet ons ding, wij zitten liever in een hokje van twee, maar ik lig met mijn bolletje tegen het raam, dus dat is onveranderd.
Iets minder is de mededeling voor vertrek, dat het vliegtuig het waarschijnlijk niet zal halen naar de overkant, wegens sterke tegenwind. Lekker dan.

Volgens de captain, en die heet, zonder dollen, Kirk moeten we onderweg de benzinepomp aandoen, en de goedkoopste staat in de woonplaats van één van mijn favoriete schrijvers, Stephen King, die domicilie houdt in, houd U vast, Bangor, Maine.
Dat dit invloed zou hebben op de vluchttijd en layover stond voor mij, ondanks de geruststellende woorden van de cabincrew, zo vast als een huis.
En moesten we nu maar afwachten of de geplande 2 uur en 40 minuten voldoende zijn om dat op te vangen.

Het werd een race tegen de klok, althans zo voelde het in gedachten, want het meeste heb ik meegemaakt met gesloten ogen. Tijdens de eerste landing was de captain nog steeds optimistisch en verzekerde ons dat het hooguit 20/25 minuten zou duren en dat de connecting flights op zeker gehaald zouden worden.
Toen we ruim een uur later weer airborne waren, was die overtuiging bij mij op de grond gebleven, en doemscenario’s van standbyplaatsen, of nog erger, overnachtingen in Philly schoten mij, terugdenkend aan Oktober 2008, aan alle kanten door de kop.
En dus landden we uiteindelijk 30 minuten voor de aansluiting op PHI en konden we, ondanks de snelle afhandeling door Immigrations (dankzij de disabled-line) en Customs, de volgende vlucht op onze buik schrijven.

Maar daar had US Airways een oplossing voor gevonden. Niks standby of overnachting. Toen we de kelder van Border Control uitkwamen stonden bovenaan de roltrap al medewerkers klaar met boardingpassen voor de eerstvolgende vlucht. 2 uur en 20 minuten later mochten we verder reizen. En niet via via, maar gewoon rechtstreeks op MCO.
Weliswaar niet allemaal bij elkaar, maar wel in hetzelfde vliegtuig, dat overigens zwaar overboekt bleek te zijn, zei men. Er werd zelfs geld en vouchers geboden voor vrijwilligers die hun plaats wilden opgeven. Hoe het dan kon dat er zeker nog 20 lege plaatsen bij vertrek waren, is mij een raadsel, maar schrijver dezes had mooi 2 stoelen voor zichzelf.
Uitermate fatsoenlijk en goed geregeld door US. Petje af, gezien eerdere ervaringen.

En dus landden we 2 uur en 20 minuten later dan beoogd op MCO, waar we letterlijk aan aquaplaning deden, want de captain kreeg weinig grip op de landingsbaan, daar het werkelijk stortregende.
Dat was ook te merken aan de bagage, en de rolstoel van Tineke. Die laatste was gewoon soaked, toen hij boven aan de trap gebracht was. Dus met natte billen naar de bagageband, waar de dames de koffers in ontvangst gingen nemen en de heren vast naar Alamo gingen om zich door de rijen te wurmen voor de automobiel.

In de rij bij Alamo stonden NUL mensen en de vijf medewerkers waren blij met onze klandizie.
Zo blij dat we niet eens upgrades of extra’s aangeboden kregen, behalve dan dat we ook een Managers SUV konden krijgen, zeg maar een luxe uitvoering van de fullsize UV.
Beleefd geweigerd, en binnen 5 minuten waden we ons naar de overkant, waar we , ondanks dat alles overdekt is, vochtig aankwamen. Uitzoeken was er niet bij. Voor de Fullsize SUV moet je je melden bij de manager en wordt na je keuze uit de kaartenbak je auto netjes voor gereden. Op het contract staat dan ook “reserved”.
En de keuze was een Chevy Tahoe LT X, met een paar duizend mijl op de teller, en dan de Managersuitvoering (er was niet anders) met een fraai notenhout interieur. Super.

Door de hoosbuien varen we naar boven om bij de Arrivals de dames op te pikken. En daar blijkt direct al een tekortkoming van de Tahoe aan het licht te komen. Er zitten te veel zitplaatsen in. Een derde rij, die er onverhoopt uit moet om de rolstoel mee te kunnen nemen.
Die er achter knopen was ook een oplossing, maar dat liet het weer niet toe. Dus werd de achterrij gedemonteerd en zo geplaatst dat de rolstoel met de bagage mee kon. Die stoelen parkeren we thuis wel ergens.
Nog steeds door de hoosbuien verlaten we MCO om via de tolweg (2x $1,25, 1x $0,50) bij Celebration de US 192 aan te doen. De regen stopt ongeveer bij Orange Blossom Trail, en daarna lijkt het alsof de bui zeer lokaal was, want is er geen spatje water te bekennen.

We zijn net na tienen bij de ons overbekende Publix supermarkt, waar we tot onze grote vreugde constateren dat onze vaste liquorstore, buurman van de supermarkt, zijn openingstijden aangepast heeft aan de Publix, zodat de spiritualiën ook gecoverd zijn.
Met de wagen volgeladen reizen we een uurtje later af richting Lindfields, waar we 5 minuten later de oprit van ons tijdelijke onderkomen in beslag nemen.
Daar wordt de lading ontscheept, wat direct duidelijk maakt dat de GM stoelen niet van plastic zijn, en gooien we de zooi in koelkast, kasten en kamers.
En dan is het tijd voor een welverdiend drankje dat er bij deze exorbitante temperatuur (het is nog steeds tussen de 85 en 90) wel in gaat, en wel meer dan één ook, tot dat we zo’n 26 uur naar vertrek maar eens de slaapplaats opzoeken.

En ondergetekende een uur of vier later het commandocentrum maar weer eens opbouwt.
Je moet tenslotte je lezers tevreden houden :-({|=.

knaapje
11-10-09, 16:15
Gerrit en vrienden,
Welkom in Orlando.
De buien zijn inderdaad erg lokaal geweest.
Ik zit bij de Major Blv in de buurt en daar is een buitje gevallen. That was all. De cabrio's bleven zelfs open rijden.

Knaapje

Ta2 Gerrit
11-10-09, 16:18
Dat had ik op MCO wel willen zien, open cabrio's. Die waren echt binnen 5 minuten vol geweest.
Op Lindfields is geen druppel gevallen, dus erg lokaal. Warm is het wel :-)

FloridaVerslaafde
11-10-09, 16:35
Nogmaals welkom thuis. Ook jullie zijn dus ook niet gespaard gebleven van reisellende
lees ik dus. Maar toch beter als onze ellendetrip. Toen wij gister terug kwamen uit Homestead zagen we idd veel water op de weg, wij hebben de gehele dag geen drup gezien. Was wel fijn geweest een verkoelende bui.

Enjoy
:cool:

knaapje
11-10-09, 16:38
Warm?

Sinds ik donderdag deze kant uit kwam is het alleen maar kouder geworden!
Vrijdag op KSC was het niet leuk meer met al dat beton.
De thermometer van de auto gaf op SL Road voor de stoplichten 104F aan.

Knaapje

Teleton
11-10-09, 16:44
Wij weten gelukkig weer van de hoed en de rand en zijn geheel gerustgesteld dat het erger niet was.......We voelden enige nattigheid, maar dat zal de plaatselijke stortbui dan wel geweest zijn. Een goed begin is het halve werk; deze lezers zijn in ieder geval buitengewoon tevreden!

mrloes
11-10-09, 16:50
Ta2Gerrit: bedankt voor deel 1 van t verslag, erg (erg erg) leuk om te lezen. Je schrijft zoals mijn broer praat, for what it's worth, en je lijkt op een kennis van me dus ik ga t allemaal volgen en dagelijks lezen - als er tenminste dagelijks iets te lezen valt maar dat merken we v zelf.
Enjoy! - mrloes -

Ta2 Gerrit
11-10-09, 18:53
Tot grote verbazing (en soms lichte ergernis :-) ) van mijn eega, heb ik iedere dag wat te melden.
Ik kan nu al melden dat we erg laat op pad gaan, en dat er geen trui mee hoeft.

knaapje
11-10-09, 23:01
Geloof het of niet:
Vandaag bij Abercrombie & Fitch kocht er een dame een bontjasje.
Zal wel geen local zijn geweest.

Knaapje

Ta2 Gerrit
12-10-09, 03:32
Dan zou ik zeker het volgende verslag lezen. Wij hebben ook "wat" gekocht ;-)

knaapje
12-10-09, 04:42
Laat me 2 keer raden:
Skies
Sneeuwscooter

Knaapje:lol:

Ta2 Gerrit
12-10-09, 04:51
Nou zo erg is het ook weer niet, maar wel een paar dikke vesten (één bontgevoerd) en een winterjas met dubbele voering.
On sale bij de late Bruce Rossmeyer. Konden we niet laten lopen

FloridaVerslaafde
12-10-09, 06:08
Kzag op het nieuws dat er kou front aan komt. Heb jij even geluk dat je goed voorbereid bent.

:cool:

Yvet
12-10-09, 14:24
Vooral doorgaan met het reisverslag, leuk om te lezen.

Jammer dat het zo bloedje warm is waardoor je toch net ff iets minder doet, maar ach er moet iets te "klagen" over blijven......

Ta2 Gerrit
12-10-09, 17:04
Zondag 11-10-2009

Op een zeer respectabele tijd is Uw schrijver het bed ontstegen. Zoals een rechtgeaarde Floridaganger zal beamen is het tijdsverschil een goede verstoorder van het bioritme, en ben je de eerste dagen altijd vroeg wakker. Althans dat zijn de ervaringen.
Voor mijzelf dus een mooi excuus om vroeg wakker te zijn, en verslagen te creëren, en eveneens deze korte vakantie zo lang mogelijk uit te melken.
De medereizigers denken daar heel anders over, en laten mij dus mooi een paar uurtjes mijn gang gaan.

Juist nadat ik het nieuws ongeveer 30 keer langs heb zien komen op Channel 9, inclusief de beelden van de zeer lokale en heftige regenbuien die we live aanschouwt hebben, en de collectieve kerkdiensten beginnen, komt de rest van het gezelschap tot leven.
We doen ons te goed aan een weldadig ontbijt, zoals altijd tijdens vakanties verzorgd door Marion’s Catering en constateren dat de regen en de nacht de temperaturen niet echt naar beneden gebracht hebben.
Die blijven, net als de luchtvochtigheid, in de nineties, wat wel als voordeel heeft dat het zwembad, wat net zo warm is als in het voorjaar en ik het veel te warm vond, nu wel voor wat verkoeling zorgt.

Na het eten, zwemmen, afdrogen, douchen en weer afdrogen moeten we toch maar eens op pad. We hebben nog wat op het programma staan voor vandaag, want de eerste boodschappen moeten gedaan worden. En dat zou gebeuren ook.
Het allereerste van de wishlist is al binnen, want Tante Post was deze keer uitzonderlijk snel en heeft Vrijdag, voor onze komst, al een pakketje in de mailbox achtergelaten, dat ik afgelopen Woensdag besteld had. Weer een potje colorshifting autolak erbij; Blue to Gold.

Voor onze eerste stop vandaag gaan we op zoek naar Chuck, bijnaam Digger (of was het nou andersom), eigenaar van een motorzaak in St. Pete’s Beach, met bijbehorende webwinkel, www.diggerengineering.com (http://www.diggerengineering.com/) , waar we wat onderdelen besteld hebben.
Niet dat we nu naar de westkust afreizen, want vriend Digger heeft ook een (behoorlijk) stuk land in New Smyrna Beach, dus hij zou de spullen kunnen langsbrengen op weg daar naar toe, of we zouden daar langs kunnen gaan op weg naar Daytona.
Nieuwsgierig als we zijn kiezen we voor het laatste, en ondanks dat we vrij bekend zijn met de omgeving nemen we toch maar de TomTom mee die huisbaas Joanne standaard, en vrij te gebruiken, in haar 3 huizen heeft liggen.

En dat was geen miskoop, want hoewel we New Smyrna Beach en SR415 wel weten te vinden, hadden we nog maar net de afslag Deltona-DeBarry verlaten of we kregen al een omleiding voor de kiezen. En een regenbui, moessonwaardig. Maar de aardige jongedame in het kleine zwarte doosje bracht ons regelrecht naar de lot van Digger, hoewel die zo goed verborgen ligt, dat we er 2 keer voorbij rijden.
Digger, type old american biker, staat op de ladder, in de stromende regen, zijn shack te repareren, die eigenlijk ook nog geschilderd moet worden, maar wat gezien het weer, niet vandaag gaat gebeuren. Uiteraard breekt direct de zon door als wij de dam opdraaien. De krakende stem ontvangt ons met; “Are you Garrad ?” en na beaming worden we erg welkom geheten en krijgen we een rondtour op zijn property.

Het blijkt nog een mooi stukje land, met een bescheiden visvijver erbij en keurig onderhouden. Reden van aankoop ? Chuck was het zat om tijdens de Bike Week en Biketoberfest iedere keer weer naar de westkust te rijden, en zocht dus een plekje “in de buurt” . Bevriende bikers vonden het zo’n goed idee dat het zo langzamerhand uitgroeide tot een minicamping, waar dus ook een beetje onderhoud (2x per jaar) bij komt kijken.
Na de verontschuldiging dat er nu nog geen bier aanwezig was (just soda’s) en het verzoek om later in de week welkom te zijn om te party-en, verlaten we met de bestelde onderdelen, die nog niet de helft kosten als “bij ons”, de hobbycamping van Digger.

Destination, Daytona, maar dan vlak bij Ormond Beach, waar we J&P Cycles bezoeken, een paar spulletje bestellen, een paar spulletjes aanschaffen en daarna met de Tahoe een goede 100 meter verderop de zaak van Bruce Rossmeyer aandoen.
Waar vorig jaar nog Arlen Ness gevestigd was, zit nu de outlet van Destination Daytona. Diverse kleding, schoeisel en accessoires, soms modelletjes van vorig jaar, soms “laatste” exemplaren met 50% of meer korting. Dat past helemaal in ons straatje. Nu zijn de Genuine Harley Davidson spullen en aanverwanten hier sowieso al de helft goedkoper als bij ons, maar deze sales zijn te mooi om te laten lopen. Dus gaan we goedgevuld, met voornamelijk winterkleding………, de zaak uit.

Nu nog, een paar dagen voor Biketoberfest, mag de Chevy voor de deur staan, en dus dumpen we de tassen, en lopen dan naar de overkant, wat met deze hitte en humidity nog een hele onderneming is. In de “normale” megastore van de onlangs verongelukte Bruce worden nog wat aanslagen op de knip gedaan, en met nog meer kleding en accessoires, en een nieuwe linkerspiegel voor de eega (die deze handige jongen deze zomer voorzien had van een mooie ster) verlaten we het pand, om koers te zetten naar Kissimmee.
Daar het Zondag is, is zelfs hier het verkeer wat rustiger, en op het gemak cruisen we de I4 af, tot dat het bij Lake Mary weer ongelofelijk begint te hozen. Voor ons niet zo’n probleem, al kunnen de ruitenwissers de watermassa nauwelijks aan, maar voor de motorrijder die voor ons rijdt, helmloos, brilloos, gekleed in bermuda swimshorts, hawaiishirt en loafers was de striemende regen wat minder welkom.

We hadden verwacht dat die bij de eerste de beste gelegenheid de motor wel aan de kant zou zetten, maar niets is minder waar. Met toch wel een behoorlijke snelheid bleef hij netjes op de linkerbaan voor ons kachelen. Dapper. Dom, maar dapper.
Ter hoogte van Orlando-centrum was de wateroverlast gedaan en het weer zonnig als vanouds, met een temperatuur die ook weer tien graden hoger was dan vijf minuten ervoor.
De duisternis is bezig de donkere wolken op te volgen, tijd voor de maaltijd, dus. Bij de nieuwe Supertarget, die we nog even aandoen, zit ook een nieuwe Longhorn Steakhouse, waar we (weer) genieten van een uitstekende maaltijd.

Uitgegeten is het nog een tien minuten rijden naar ons huis, waar we nog en Hollands bakkie doen, een paar drankjes nuttigen en dan de bedstee maar weer eens opzoeken.
Het lag in de bedoeling om tussendoor ook nog even dit verslag neer te hameren, maar dat is door de gezelligheid uitgesteld tot de volgende morgen, nu dus.
Die volgende morgen gaan we wat met de auto doen, een collega bezoeken, en rund um hause wat geld uitgeven. En naar de Wal*Mart, want daar zijn we nog niet eens geweest !
Maar dat hoort U dus morgen, of vanavond, wat dan bij U weer morgen is. Snappu ?

mrloes
12-10-09, 17:42
We snappen t helemaal en vast ook allemaal :)
Winkel ze!

Teleton
12-10-09, 19:00
Alweer zo'n heerlijke herkenbare (nou ja, afgezien van de motoronderdelen en accessoires dan) story over lekker badderen, plezierig door de plassen rijden, bewondering en mededogen met de drijfnatte dappere dodo op zijn bike en een oudhollandsche bak pleur. Ruik ik daar ook de geur van een heerlijke Longhorn steak, als ik me niet vergis?

Ta2 Gerrit
12-10-09, 21:08
Alweer gelijk, Ton. Deze keer ging ik voor een special, tijdelijk verkrijgbaar.
De Whisky Bacon wrapped Sirloin steak, een schandelijke kopie van de Fridays Jack Daniels Steak, met nagenoeg dezelfde smaak, dus overheerlijk :lol:

Daar zeuren we dus niet meer over. Vandaag trouwens gedubgraded, zie volgende verslag.

Ta2 Gerrit
13-10-09, 08:08
Maandag 12-10-2009

Soms kom je tijdens en alcoholische versnapering op de wildste ideeën, maar als je dan maar genoeg doordrinkt ebt dat vanzelf weer weg. Een stukje van de film kwijt, heet dat.
Maar ik had of nog niet te veel op, of ik kan er goed tegen, dit idee is overeind gebleven.
En dat gaan we vandaag uitvoeren.

De ochtend verloopt als zovele, vroeg uit bed, TV en laptop aan, met dit verschil, dat de eega ook al om 6 uur naast het mandje staat. Ongekend, maar wel gezellig. Samen op het deck met een vers bakkie, ons verbazend dat er op dit tijdstip al schoolbussen langskomen.
Arme kinderen. Marion wil nog wat gaan werken, en vraagt mij om het netsnoer met de platte stekkertjes, maar is zelf het deel wat tussen deze US kabel en de mini-laptop moet (de voeding dus) vergeten. Niet van de slimme, zou Klukkluk zeggen, maar gelukkig staat hier ook een (nieuwe) vaste PC, dus dat zou de oplossing moeten zijn.

Alleen is deze Compaq zo slow as fat sh*t in a funnel en wekt dus meer ergernis als werkzaamheid op. Dus pakt ze straks, als wij, Marcel en ondergetekende op pad gaan de Vaio om wat te gaan telewerken.
Wat we gaan doen ? Onder andere wat boodschappen en een afspraak maken bij Armadillo Red voor een souvenir tattoo. Je bent verslaafd of niet. En het idee uit te werken, uiteraard.
Wat is dan toch HET IDEE, hoor ik U denken. Nou ik had bedacht dat het toch wel wat problematisch word als we Zaterdag moeten verkassen naar een nachtje hotel, en dan de rolstoel, de ongetwijfeld gegroeide bagage en ook nog de twee uit de auto gesloopte stoelen, die Alamo zeker wel terug wilde hebben, mee moesten vervoeren.

Mijn plan was om die dan nu maar alvast naar de verhuurder terug te brengen, dan stonden ze ons in ieder geval niet meer in de weg. Aldus togen we, deze keer via de 528/Bee Line Expressway (goedkoper in toll dan de 417, kwamen we achter) naar MCO airport. Daar aangekomen was het nog een hele toer om bij de stationmanager te komen, want alle medewerkers van onze verhuurder wilden ons in een bepaalde rij loodsen, maar wij wilden rechtdoor. Dat was nog wel even lachen.
Uiteindelijk bereikten we wel het kleine witte kantoortje, waar na enig overleg en verklaring de uitkomst was dat de stoelen achterlaten geen optie was, omdat die, volgens de manager, in deze omgeving zeker voor het einde van de dag al verdwenen zouden zijn, letterlijk.

Wat nu te doen, nadat ik uitgelegd had dat we zo’n grote bak speciaal met 4 personen gehuurd hadden voor het mee vervoeren van een rolstoel, en dat de vorige Fullsize SUV’s die we via hun gehad hadden op zeker geen 3 rijen stoelen hadden.
Dan moet U een nog grotere bak hebben, sprak de manager. Een waarheid als een koe, maar wie gaat dat betalen ? Zeker niet zoete lieve Gerritje, toch. Nee hoor, dat kwam volledig voor rekening van Alamo, en zo ging het gebeuren dat 5 minuten later een medewerkster, die nauwelijks over het stuur kon kijken, een Chevrolet Suburban kwam voorrrijden.

Uiterlijk hetzelfde als de Tahoe, alleen wit van kleur, 425 echte mijlen op de teller, een volle i.p.v. ¼ tank benzine en zeker een halve meter langer. Weer een leuke upgrade, dus, en aangezien dit al de tweede in twee dagen is, spreken we van een dubgrade.
Met dit bijna 6 meter lange slagschip, en 2 1 meter brede smile’s verlaten we MCO en via een lichte omweg crossen we SOBT af richting tattoo-studio waar we goed ontvangen worden, een afspraak maken voor Vrijdag, en verbaasd zijn over de prijsindicatie. On-Amerikaans goedkoop, zeker voor een studio die volgens diverse recensie-websites bijna altijd in de top 5 eindigde. We hebben alle vertrouwen, en kijken uit naar Vrijdag.

Na de boodschappen gaan we weer richting dames, en deponeer ik een aantal quarters op tafel, in eerste instantie bedoeld voor een mede Florummer, die zgn. state quarters spaart.
Wij kenden het fenomeen niet eens (nooit op gelet), maar op veel quarters (kwartjes) staat een afbeelding van een staat, en die kun je dus sparen. De eerste 4 die ik meegenomen had waren toevallig van staten waar we zelf allemaal geweest zijn, en Marion vond dat zo leuk en apart, dat ze gelijk “spaarder” wilde worden. De mede Florummer heeft dus een beetje pech, al zullen we de dubbelen nog wel meenemen.

Na de echt broodnodige verkoeling, zowel in- als uitwendig gaan we eindelijk een bezoek brengen aan de Wal*Mart, maar niet nadat we eerst de Nike Factory Store aandoen.
Na de, voor vandaag, minimale uitgaven schuiven we voor de maaltijd aan bij Cracker Barrel, zoals altijd goed en goedkoop en vervolgens gaan we voor de Folgers thuis, waar we nauwelijks binnen, een telefoontje krijgen van een lokale mede Florummer die deze week langs zal komen voor wat heimwee voedsel. Lijkt me een leuke ontmoeting.

Een paar sapjes, wat snackjes en de nodige TV minuten helpen ons de warme avond door, en voor je het weet liggen de meesten op bed. De schrijver schrijft nog wat en maakt het internet weer wat voller en gaat dan ook onder zeil, maar dan zonder zeil, dat is te warm.
Morgen is het tijd om de weinige foto’s die we tot nu to gemaakt hebben in een webalbum te zetten. Dat album zal in de loop van de week zeker nog groeien. En we gaan shoppen.

Njit
13-10-09, 08:23
Fijn dat ze zo mooi meedenken bij Alamo. Die meneer heeft wel een Thank You mailtje verdiend :)

Teleton
13-10-09, 09:21
....en als het heel stil is, kan je hier dat beetje borrelende, blubberende motorgeluid van de Suburban horen.....een lust voor het oor! In afwachting van de definitieve afbeelding van deze dupgrade, maar vast een knipseltje opgezocht van dit Machtige Monster dat 'designed' is voor 'big needs'. Het oog wil per slot van rekening ook wat!

http://img26.imageshack.us/img26/9636/chevroletsuburban.jpg (http://img26.imageshack.us/i/chevroletsuburban.jpg/)

Chicco68
13-10-09, 09:33
Schitterend om je verslag te lezen Gerrit, ga zo door =D>

Yvet
13-10-09, 13:00
Geweldige service van Alamo.
Zo hoort het gewoon!!!!!


Soms kom je tijdens en alcoholische versnapering op de wildste ideeën, maar als je dan maar genoeg doordrinkt ebt dat vanzelf weer weg. Een stukje van de film kwijt, heet dat.
Maar ik had of nog niet te veel op, of ik kan er goed tegen, dit idee is overeind gebleven.

Soms, héél soms kan het voorkomen dat het idee wat eerst is gekomen, toen door het velen doordrinken weg ebte (tja hoe schrijf je dat in hemelsnaam), door nog verder doorte drinken weer terug komt in nog definitievere vormen. En dat idee blijft dan toch hangen.
Dus dat kan ook nog een verklaring zijn :p:p:p

FloridaVerslaafde
13-10-09, 14:47
Jeeeee man !! Wat een geweldige upgrade bij Alamo. En dat voor noppes...onwijs gewoon.
Die tattoo shop, Armadillo Red, was die bekend bij jou ? Ben namelijk ook op zoek naar een goede shop hier voor een nieuw kunstwerk.

:cool:

Ta2 Gerrit
13-10-09, 15:40
@ Floridaverslaafde; de tattoo studio kende ik niet, maar door de recensiesites en de lokatie hebben we deze uitgekozen.
Ik was eerder wel gecharmeerd van de studio in Old Town, maar deze hebben een wisseling van de wacht gehad en vindt ik niet zo bijzonder meer. En behoorlijk prijzig.

Eén van de bekendere in de omgeving is Deanna's Skin Art (http://www.deanaskinart.com/)aan Highway 50 in Christmas.
Al eeuwen in het vak, maar ons iets te ver weg. Ben er wel ooit geweest.
Zeker omdat we wat eenvoudige add-ons willen hebben. Maar zij is wel goed.

Hieronder een impressie van onze goede ruil.

http://img26.imageshack.us/img26/7772/chevy3u.jpg (http://img26.imageshack.us/i/chevy3u.jpg/)

disney fan
14-10-09, 11:07
Leuk, leuk, leuk je verslag!
Goede tip van die "voedings-kabel" voor de PC.
Wij waren vorige maand de data-kabel ook vergetenO:)

Groetjes Lucy

Ta2 Gerrit
14-10-09, 16:24
Dinsdag 13-10-2009

“Es kann nicht jeden tag fest sein”, is een gevleugelde uitspraak van een kennis, die ik te pas en onpas nog wel eens uit de hoed trek. Zo ook vandaag.
Het begint al met het opstaan. In mijn geval om 7.15 uur, wat uitslapen betekent, en ik ben nu eens niet de eerste die aan het zwembad zit. Marcel is me voor, maar die lag er dan ook iets eerder in, is mijn zwakke excuus.
Het programma behelst shoppen en schieten, maar vooral “kallem an doen”, want ook vandaag gaat de temperatuur weer ruim boven de 90 Amerikaanse graden.

Dus ontbijten en plonzen we lustig de ochtend door, en stappen rond het middaguur in The Great White, want tenslotte moeten de twee 28” weekendtassen, die Marcel en Tineke gisteren tijdens hun Wal*Mart vuurdoop aangeschaft hebben, wel gevuld worden.
We doen de toeristische route over International Drive en eindigen, net als I-Drive zelf, bij Pr1me Outlets, formerly known as Belz. Daar ondergaat als eerste de Harley winkel een bezoek, waar wij direct de bestelde golfballen inslaan en M&T wat kleding.
Vervolgens vinden we het tijd voor een verfrissing, en waar kun je die beter vinden dan bij Starbucks, nog onbezocht deze reis, maar altijd goed voor een Mocha Frappacino.

Volgende stop is de winkel van meneer Dassler die met zijn driemaal gestreepte sportkleding en schoeisel menig hart op hol weet te brengen, zo ook dat van Tineke, en een aantal goedgevulde Adidas tassen verdwijnen dan ook in de grote opslagruimte van de Chevy.
Op naar de annex, waar we in de zinderende hitte aankomen bij de VF winkel, huis van o.a. Wrangler en Lee jeans, waarvan er nu een leuk aantal minder in de rekken hangen, omdat wij er geweest zijn. Alleen ondergetekende kon niet slagen, of ik had het model wat mij erg aanstond (Wrangler Original Cargo) op de groei moeten kopen.
De kleinste maat die ik kon vinden was namelijk 46, en dat is toch een beetje een de ruime kant. Gelukkig is er nog een grote VF bij Lake Buena Vista.

We draaien de Interstate 4 op om iets noordelijker de afslag John Young Parkway te pakken, waar aan de andere kant van de snelweg Orlando Harley Davidson is gevestigd. Althans, de grootste van de 5 vestigingen, want ze doen hier nog steeds niet in klein.
Je kunt ze ook nog vinden op het vliegveld, op International Drive, de US192 tegenover Old Town, en de al bezochte in Pr1me Outlets. Maar dit is de hoofdvestiging, die we een uurtje later weer verlaten met wat foto’s en, uiteraard, kleding
Wat foto’s betreft gaat het nog steeds mondjesmaat, maar we maken het goed later deze week, te meer omdat M&T voor dit doel speciaal een mooie Cybershot gekocht hebben.

We vervolgen onze weg over de mijlenlange John Young Parkway, die ons uiteindelijk brengt in Kissimmee, met als doel de Wal*Mart aan de US192, bij Medieval Castle. Waarom niet via de snelweg richting huis, waar ook een Wal*Mart in de buurt zit ?
De beoogde vestiging heeft na diepgaand onderzoek, eerder dit jaar, als enige Sliced Pork Belly, oftewel good old speklappen, want voor vanavond staat er een barbecue op het programma. Maar helaas, de Pork Belly is alleen nog maar aan de meter verkrijgbaar, en dat gaat zelfs ons te ver.
Dus improviseert onze kok Marcel wat vlezen, saladen en kruiden bij elkaar en zoeken we Lindfields weer op. Er wacht ons namelijk ook nog bezoek, en het wordt al weer duister, vandaar dat we het schieten bij Riegs maar een dagje uitstellen. Kallem an doen, toch ?

Chef Marcel gaat doen waar hij goed in is en tovert een voortreffelijke BBQ op tafel, die ons samen met de heerlijk koele MGD-tjes, prima zal gaan smaken. Want het is en blijft erg warm, volgens lokale inwoners zelfs de warmste Oktober in jaren.
Op het moment dat de BBQ gereed staat komt er een overbekend geluid de hoek om zetten. Mede Florummer Richard a.k.a. Vondutchga parkeert zijn Harley Night Train naast ons witte schip, en gezamenlijk maken we er een gezellige avond van. Al zal deze avond, door het uitstekende voedsel, drukkende warmte en versnaperingen wel op tijd eindigen. Voor twaalven liggen we allemaal uitgeteld in ons mandje, inclusief de schrijver.

Het enige wat deze dag het Duitse preekwoord aan het begin van deze dag doet rechtvaardigen is de gisteren nog zo bejubelde auto. De Big Smiles zijn vandaag een stuk minder Big, want de 4 maanden oude Suburban weigert koele lucht uit te stoten, en blaast uitsluitend “buitenlucht” uit het immense dashboard. En die is niet echt fris.
Dus gaan we ons maar weer melden bij de stationmanager op MCO, om te zien wat hij daar aan kan doen. In het licht zoals dat 2 dagen eerder afgehandeld is verwachten we deze keer minimaal een stretched Hummer, maar of dat zo is, zult U nog van ons horen.

Njit
14-10-09, 16:38
Wederom een mooi verhaal. Ik ben benieuwd wat voor een slagschip ze nog hebben liggen. Wellicht een Ferrari Limo?

http://elitechoice.org/wp-content/uploads/2007/09/ferrari-limo3.jpg

http://elitechoice.org/wp-content/uploads/2007/09/ferrari-limo2.jpg


Ben je iig snel (http://elitechoice.org/2007/09/13/worlds-fastest-limousine-is-longest-ferrari-guinness-book-of-world-records/) weer op pad.

aggie
14-10-09, 16:40
Wat een leuk verslag om te lezen, kom maar op met je verhalen :-\"
Wat een pech nu toch met die supermooie auto, ik zou zeker pleiten voor een stretch hummer, lijkt me niet meer dan fair:-k

Veel plezier verder in Florida, hier vriest het inmiddels 's nachts, moeilijk voor te stellen als je daar zit te puffen van de hitte!

JKG
14-10-09, 17:11
In Florida rondrijden zonder airco, nee dat is zeker geen feest. 's Avonds kan het nog wel, maar overdags een aangename verwelkoming!

Komen de plaatjes op de welbekende site te staan?

Teleton
14-10-09, 17:43
Het enige wat deze dag het Duitse spreekwoord aan het begin van deze dag doet rechtvaardigen is de gisteren nog zo bejubelde auto.

Aber jetz kommen die grosse Kamelen, mit die grosse Pflatzfussen....ik voel het aan mijn koelwater, het echte werk gaat nu pas beginnen. Een trupdate, dat moet het klapstuk van deze vakantie worden. Misschien lezen we morgen wel over een Escapade in een verlengde Escalade, een Ford Flex lijkt me ook niet mis, om van een Range Rover maar te zwijgen. Een Lincoln Navigator of een Lexus LX kan er ook nog mee door, als ze in hemelsnaam maar niet met een Kia Borrego aan komen..........:wink:

Ta2 Gerrit
14-10-09, 19:01
Het is weer een Chevy Suburban geworden, weer een LT, uiteraard een volle tank, 2400 mijlen op de klok, en Petrolblue.
Maar nu wel met lederen stoelen en climate control, een heel systeem met digitale displays voor voor en achter die helemaal separaat in te stellen zijn op een freezing 60F =D>

De Executive uitvoering, zeg maar. Dus toch een vorm van trupgrade :mrgreen:

http://img127.imageshack.us/img127/337/chevy3a.jpg (http://img127.imageshack.us/i/chevy3a.jpg/)

En nu maar afwachten wat we over twee dagen weer krijgen ;-)

pascalbrouwers
14-10-09, 19:25
Vraag aan Gerrit

Hey Wat heb jij gedaan tijdens je vakantie

Antwoord van Gerrit

Oh iedere dag een upgreetje gaan halen bij alamo :-\", anders verveelt dat zo iedere dag dezelfde bak.

Vraagje aan Gerrit
Waar kom je morgen mee thuis

Ja gerrit waar blijft dat antwoord$ :-D:-D:-D:-D.

En als je vanavond Jack Daniel´s tegen komt doe hem de groetuh.

nog een fijne vakantie.
Pascal

vondutchga
14-10-09, 19:30
Gerrit, was inderdaad gezellig gisterenavond, nieuwe suburban ziet er weer goed uit.

Zit er al een deugniet sticker op??? :) Zal kijken of ik zaterdag wat MGD naar Daytona kan brengen

Ta2 Gerrit
14-10-09, 19:49
Ja hoor, hij is al weer bestickerd, al wordt het krap.
Ik kan nog max. 2x van auto wisselen, en dan zijn de clubstickers op :-)

Maar deze houdt het nog wel en paar dagen vol, denk ik. CU Saturday!

Ta2 Gerrit
16-10-09, 08:11
Woesdag 14-10-2009

Vroeg er in, vroeg er uit, dat is dan weer een voordeel. Al moet ik bekennen dat de drukkende warmte, met “record highs” zelfs invloed heeft op het weldadige lichaam van de auteur dezes.
Ik slaap soms zelfs meer dan 6 uur aan een stuk, iets wat normaal al zelden voorkomt, maar zeker op vakantie een uitzondering is. Maar vandaag zie ik het vroege nieuws weer een paar keer voorbij komen.

Na de ochtendrituelen stappen Marcel en ik in het warme witte monster om onze vrienden van Alamo maar weer eens op te zoeken. Wederom via de 528, korter en goedkoper in tol dan de 417, belanden we bij de “rental car returns” op Orlando International Airport, waar we direct weer in de rij gewezen worden door een Alamo/National medewerker.
We proberen hem duidelijk te maken dat we niet “returnen” maar het “no habla ingless” maakt het niet makkelijker. “Station manager” en “office” zijn abracadabra voor de beste man, maar “oficina” (Marcel en ik hebben allebei een Lanzarote verleden, en dan blijft er wel eens wat hangen) doet de man wakker worden, en we mogen door.

Twee stationmanagers controleren de auto en komen tot de conclusie dat de airco niet goed is, iets wat we twee minuten daarvoor al uitgelegd hadden. No problemo, en nadat de milage-stand en de tankinhoud (165 mijl gebruikt, en een kwart tank benzine) opgeschreven waren, werd er een nieuwe Chevy Suburban aangerukt.
Kompleet met koude lucht, en in de kofferruimte een surfboard en een kilo zout (??) van de vorige bestuurder. Die geven we aan Alamo-Juan, en met een nieuw contract vertrekken we in dit donkerblauwe monster, die nog luxer uitgevoerd is dan The Great White.
Alleen al om de ijskouwe lucht aan te sturen is al een cursus nodig, zo veel knopjes, en de ruime zetels zijn van leder. Het kon slechter.

Al met al is het vlot verlopen, en we zijn op tijd weer thuis. Daar misbruiken we het zwembad nog even en gaan dan op oorlogspad. Eerst droppen we de dames achter de linies van M&M bij de Florida Mall, en dan gaan we met een omtrekkende beweging richting de Orlando Gun Shop.
De eerste man to man combat stond al te gebeuren bij de inschrijfbalie van Riegs. Daar stond een wat oudere man zich in te schrijven en wij doken er naast om dezelfde handeling te verrichten. Zijn kameraad stond gezellig te keuvelen aan de toonbank, en toen ook hij besloot zich in te schrijven was er dus even geen plaats meer. De man begon een hoop stampij te maken dat het geen stijl was, en dat hij en z’n maat eerder binnen waren, en hij dus de oudste rechten op de inschrijfbalie had.
Old lady Riegs gaf hem in niet mis te verstane woorden te kennen dat hij zijn tijd had staan te verlullen, en dat er binnen 5 minuten weer plaats was aan de balie. Dat stond de veteraan nog minder aan en hij zou zijn “business wel elsewhere taken”. Dat moesten ze dan maar doen, volgens de eigenaresse, en gedwee dropen de ouderlingen af.

Wij zochten onze schietwapens op en verdwenen glimlachend achter de dubbele deuren. De eerste schietpogingen, met een Ruger, liepen op niks uit. Al zou je op de grond richten, dan nog kwam de kogel in het plafond. Dus die maar gauw geruild voor de oude vertrouwde Glock. Marcel maakte er een waar feest van met de FN en heeft volgens mij het record snelvuren verbroken. Hij raakte, naar eigen zeggen, geen pepernoot, maar leuk was het wel.
400 projectielen later verlieten we de bloedwarme ruimte (de airco kon het niet helemaal aan), met alweer een BIG Smile, kruitdampen in de neus en adrenaline tot in de tenen.

De dames werden bevrijd uit de Florida Mall, en via Barnes & Noble, waar Marion een State Quarter Album aanschaft, en we duiken de 528 om uiteindelijk aan te landen bij Downtown Disney Marketplace. Met name Tineke is hiermee erg in haar sas, en bijna alle winkels worden wel aangedaan.
Vooral de pins (van Pintrade) vallen in de smaak en daar gaan er dan ook een aantal van mee. Tineke heeft er al wat van Eurodisney, dus de verzameling wordt goed uitgebreid. Zo proeft ze toch nog wat van de Disneysfeer, want voor een parkbezoek is het eenvoudig te warm. Marion duikt nog even de kerstwinkel in en vindt ook wat van haar gading, een Stars & Stripes Mickeybal. Dan noopt de dreigende regen ons huiswaarts waar we weer even gaan afkoelen, poedelen en uitpuffen.

Voor de maaltijd kiezen we vanavond voor Houlihan’s, die we dit voorjaar voor het eerst bezochten en goed bevallen is. We zitten vanavond buiten, bij de bar. Alleen had de plaatsaanwijzer dat niet even aan de bediening gemeld, zodat het nog al even duurde voordat we opgemerkt werden. Twee minuten voordat ik weer wou vertrekken kwam de bardame vragen of ze wat voor ons kon betekenen, en was ontsteld dat we niet “aangemeld” waren.
We kozen vanavond voor de R & D (research & development)sectie van de kaart. Marcel en Tineke gaan voor de oer-Amerikaanse Meatloaf No.9 en wij voor de Kip Chimichanga. Dat klonk leuk, zag er op de menukaart goed uit, en blijkt een soort kipgevulde loempia die ook nog eens voortreffelijk smaakte. De bediening liet wat te wensen over, de cappuccino wordt geserveerd in soepkommen, maar het smaakte allemaal weer prima, en daar gaat het om.

Thuisgekomen klappen we allemaal in elkaar en gaat om 11 uur het licht al uit, zelfs bij Uw schrijver. De auto gaf vandaag geen aanleiding om te ruilen, en ik loop een beetje achter met het verslag, maar dat mag de pret niet drukken, morgen wordt het Wintertijd !

Teleton
16-10-09, 08:24
Geen Qupgrade? Eigenlijk wachten we wel op een vierde plaatje, kunnen we gezellig kwartetten. Mag ik van jou van de serie 'Suburban' de witte? Voor de wintertijd heb je in ieder geval je strooizout binnen, dus wat kan er nog gebeuren.........Veel plezier verder!

Syllvia
16-10-09, 09:22
Leuk verslag Gerrit.
Wij zijn inmiddels alweer thuis :(
En wat was het warm....
heel veel plezier nog!

Ta2 Gerrit
17-10-09, 06:27
Donderdag 15-10-2009

Nu had ik zelf gehoopt dat doordat ik om 11 uur al plat lag, dat ik dan wel retevroeg wakker zou zijn, maar helaas, deze jongen was pas na zevenen weer opstandig. Dus komt het verslagen schrijven wat in de verdrukking, en laten we het maar helemaal niet over de foto’s hebben.
Vandaag is het de eerste officiële dag van Biketoberfest, dus daar gaan we naar toe. Een beetje eerder op pad dan andere dagen, want we willen minstens 2 hotspots bezoeken.

De eerste stop is Main Street Daytona Beach, altijd goed voor een paar uur schuifelen en schieren, en vandaag is het nog behoorlijk rustig, wat het voortbewegen van de rolstoel zeker ten goede komt. Uiteraard vallen we bij tijd en wijle ook een winkel of kraam binnen, en bij de eerste is het direct bingo. Alweer een outletwinkel van Daytona Harley Davidson, met bijbehorende kraam waar de Genuine HD shirts letterlijk voor een prikkie weg gaan.
Daar word even flink huisgehouden, en zullen er een paar Nederlanders erg gelukkig worden gemaakt.

Langzaamaan struinen we de noordzijde van Mainstreet af om de lunch te gaan gebruiken bij de Riverfront Pub, die zoals gewoonlijk weer uitermate goed smaakt. Dan is het tijd om de zuidzijde te gaan verkennen, en ook daar worden wat dingen van het bestellijstje geschrapt, als mede wat eventshirts voor eigen gebruik gekocht. Met name Marcel maakt gretig gebruik van de 3 voor minder optie en slaat een half magazijn van C&A in.
De temperatuur drijft ons (letterlijk) naar de koele Chevrolet, en de tweede stop, North Beach Street, wordt verruild voor het terrein naast de International Speedway.

Daar staan een aantal motorbouwers, en daar heeft Marcel meer belang bij dan weer een zooitje T-shirt kramen die voornamelijk North Beach bevolken. Misschien dat we daar Zaterdag nog aan toe komen. Bij de Speedway worden dan ook behoorlijk wat foto’s geschoten (die waarschijnlijk pas na de vakantie in een online album belanden) en vinden we zowaar ook een onderdeel dat Marcel zou meenemen voor een clubmaat.
Dat zit nog maar nauwelijks in de tas als we worden overvallen door een hoosbui van het zuiverste water. We vluchten een stand in en in vijf minuten tijd valt er zo veel water dat het immense terrein onmiddellijk blank komt te staan. En na die vijf minuten is het weer kurkdroog en waden we naar de auto.

Daar het al tegen vijven loopt besluiten we de 417 tolweg naar huis te nemen, om de spitsdrukte rond Orlando, die door de radio bevestigd word, te vermijden. Dat kost wel een zes dollar, maar brengt ons in één streep naar Celebration en onze woonstee.
Daar gaan we vanavond improvisatievoedsel eten, want er staat nog wat speciaals op het programma. Dus worden vriezer en koelkast geplunderd, en met de bij de Publix meegenomen salades wordt het nog een heel acceptabele en smakelijke maaltijd.

Na de maaltijd trekken Marcel en mijzelf richting Downtown Orlando, waarbij we ons laten leiden door de dame van TomTom. Nu ben ik zelf wel goed bekend in Orlando en omgeving, maar North Bumby Avenue klonk mij vreemd, dus vandaar de routeplanner.
Ik wist wel ongeveer waar we moesten zijn, dus was ik het al snel oneens met de stem uit het kastje, maar besloot de aanwijzingen toch maar op te volgen. En zo belanden we plotsklaps op een stukje tolweg (408) waar we na 2 afslagen al weer af moesten, maar wel 50 cent moeten doneren, in exact coins. En die hadden we niet, dus hebben we de gok maar genomen en zijn doorgereden. Daar horen we misschien nog wel van, maar ik heb geen fotoflits gezien, dus misschien hebben we geluk.

Uiteindelijk komen we op onze eindbestemming, North Bumby, wat grenst aan Colonial Plaza, waar het Plaza Theatre staat. Ik wist het wel, ik had de Tomlady moeten negeren en gewoon de afslag Highway 50 (Colonial Drive) moeten nemen, dan waren we er ook (zonder tol) gekomen.
Maar het Plaza Theatre is ons doel, want daar treed vanavond Johnny Winter op, een gitaarlegende uit lang vervlogen tijden. En dus hoort hij precies thuis in het Plaza, waar ooit ook o.a. Jimi Hendrix en Led Zeppelin het podium bevolkten. Wegens verpaupering van de wijk is het theater een aantal jaren gesloten geweest, maar heeft met de wijk een succesvolle doorstart gemaakt, en herbergt nu vele shows en concerten.

Waren we een week eerder geweest, hadden we U2, Kid Rock en zelfs Metallica kunnen zien, maar dit is nu de best next thing. De nu 65 jarige Texaanse albino wordt letterlijk het podium opgedragen en op een stoel neergezet en geeft een show naar zijn beste kunnen. En die was geheel niet slecht, al vergde de show wel veel van de door alcohol en drugs gesloopte lichaam van de bluesgitarist, die vooral aan het eind bijna letterlijk overeind gehouden wordt door zijn, overigens uitstekende, begeleidingsband. Al met al een vermakelijke avond.

Niet gehinderd door een TomTom vangen we terugreis aan, doen thuis verslag van het concert, en duikt Marcel onder de wol, gevolgd door zijn, en later mijn eega (in een ander bed, uiteraard) en gaat de schrijver nog een uurtje achter de PC. Want tenslotte moet een liveverslag wel live blijven, al loop ik inmiddels wel een dag achter. Maar we houden vol.
5 kwartier na middernacht houdt ik het ook voor gezien, want morgen wacht een spannende dag.

Ta2 Gerrit
17-10-09, 07:22
Vrijdag 16-10-2009

Vanochtend is het zaak dat we op tijd uit de bedden stappen want we hebben om 9 uur een afspraak met Alex Wilson, tattoo-artiest bij Armadillo Red aan de US192.
Die gaat ons versieren met wat kleine ornamenten, en zo als iedereen weet moet je dat niet op de nuchtere maag laten doen. Dus gaan we na een fijn ontbijt op pad. Onderweg zien we live, wat we net in het nieuws hebben gezien. Een motoragent is met zijn Harley achterin een kleine Toyota gedoken en heeft daarbij een flink deel van die auto afgerukt.
De Harley ziet er, op wat schaafwonden na,een stuk beter uit en de officer zit er wat beduusd, en ogenschijnlijk niet (ernstig) gewond in de berm bij, geflankeerd door wat collega’s.

Door dit lichte oponthoud zijn we precies op tijd bij Alex, die al secuur bezig is zijn werkplek voor te bereiden. We besluiten dat Marcel het eerste “slachtoffer” zal zijn. Hij neemt er tenslotte maar één, terwijl ikzelf voor twee identieke in het boek sta.
Alex is niet de snelste, maar wel een heel secure en goede tatoeëerder , en neemt (en gunt ons) ruim de tijd. Drie en een half uur (rook en plas/drinkpauzes incluis) later staan we weer op straat, voorzien van drie mooie tattoo’s tegen bijna on-Amerikaanse lage kosten.
We zijn zeer tevreden, en ikzelf denk niet dat dit de laatste keer is dat ik er kom.

Het is inmiddels al ruim na de middag en er staan nog wat last minute Orlando boodschappen op het programma, en we moeten nog lunchen. Marcel wilde weleens kijken bij de BB King Blues Club als fervent BB fan, en ik dacht dat het wel, à la hardrock Café, een soort hamburgertent zou zijn, dus ploeterden we daar naar toe voor de lunch.
Het werd echt ploeteren, want de schamele liften, die nodig zijn om met een rolstoel op het 2e level van Pointe Orlando te komen, zijn zeer goed verstopt. Boven aangekomen blijkt dat de Blues Club ook echt een club is, zeker geen hamburgerjoint en dus gesloten.
Dus schuiven we maar aan bij Johnny Rocket’s voor een eerlijke hamburger.

Als een raket vliegen we daarop naar de Pr1ime Outlets, waar Tineke nog één keer naar de toko van Herr Dassler wil, en wij voor een vriend nog even bij Levi Strauss aangaan.
Nadien doen we (waarschijnlijk voor de laatste keer deze vakantie) nog de Wal*Mart en de buurman Lowe’s aan, en vertrekken dan naar Lindfields om een beetje een begin aan het kofferpakken te maken. Morgen vertrekken we uit dit schitterende huis, om de laatste nacht door te brengen in de Candlewood Suites in Altamonte Springs.
Dit huis wordt van Zaterdag tot Zaterdag verhuurd, en aangezien we de drukste dag van Biketoberfest willen meemaken blijven we één nacht in een hotel, en dan aan de goede kant van Orlando, t.o.v. de afstand naar Daytona gezien dan.

Het kofferpakken pakt goed uit, want er is zelfs nog ruimte over in de diverse koffers en nieuw aangeschafte tassen, zodat er ook morgen nog volop ingeslagen kan worden.
Het plan om op Vrijdag naar Fridays te gaan wordt omgezet in een Fridays take-out, die er zeker niet minder om smaakt. Het voordeel van dit thuisblijven is dat Uw auteur eindelijk eens zijn scribenten kan bijwerken en zo het live verslag weer wat meer live kan maken.
Morgenvroeg gaan we het huis een beetje toonbaar achterlaten, er afscheid van nemen (de volgende keer zitten we in een ander huis van huisbaas Joanne) en dan afreizen naar Destination Daytona. Maar daarover morgen meer.

mattrob
17-10-09, 09:15
Zo, ben even bijgelezen zag; had nog even geen tijd gehad voor de eerste (of beter: bijna alle) dagen. Leuk om al jullie belevenissen weer te volgen en mee te maken. En wat een gedoe met de auto's zeg ... (al vind ik ze allemaal wel erg gaaf ;)).

Ik ben overigens benieuwd of je nog iets van die 50cent te horen krijgt ... Maar dat kan je vast nog wel een keer laten weten !

Veel plezier vandaag nog !

p.s. Onderstaande zal niets met de grootte van de auto te maken hebben volgens mij :mrgreen:



Het kofferpakken pakt goed uit, want er is zelfs nog ruimte over in de diverse koffers en nieuw aangeschafte tassen, zodat er ook morgen nog volop ingeslagen kan worden.

Teleton
17-10-09, 09:41
Goeie grap Gerrit! Op deze Wintertijd was ik niet berekend.....

Syllvia
17-10-09, 10:12
Hoi Gerrit,

Is de Riverfront pub, gilly's at riverfront? of is dat heel wat anders?

mrloes
17-10-09, 10:25
Ben benieuwd naar de nieuwe tattoe(s) dus als je daar alvast een foto van kunt plaatsen...? Maar niet als t ten koste gaat van eten, auto omruilen, zwemmen, laptoppen, schieten, slapen, winkelen, tolwegen negeren en/of BBQ-en! Nee, dat
soort very important things gaan voor, of course.

Ta2 Gerrit
17-10-09, 14:21
Hoi Gerrit,

Is de Riverfront pubt, gilly's at riverfront? of is dat heel wat anders?

Dat is er inderdaad één van Gilly's (http://www.pub44.com/), officieel Pub 44 Riverfront, voorheen The Wreck.

http://img27.imageshack.us/img27/8255/tattoozq.jpg (http://img27.imageshack.us/i/tattoozq.jpg/)

Het zijn geen mega-ingewikkelde tattoo's, maar wel uitermate strak en goed gezet.

FloridaVerslaafde
17-10-09, 14:41
1 woord..... mooi, mooi, mooi

:cool:

mrloes
17-10-09, 16:03
Ingewikkelde tatttoes zijn er al, zie ik :)
Rechtse foto, pols ... keltische doolhof ... erg MOOI!!!

bluedolph1n
17-10-09, 16:25
Mooie tattoo's!
En weer erg leuk geschreven dit verslag. :)

pascalbrouwers
17-10-09, 17:43
Hehe net even mijn achterstand van dit verslag bijgewerkt.
Geweldig dat jullie naar johnny winter zijn geweest.
Heb hem enkele jaren geleden in Tegelen gezien op het blues rock festival.
Deze kerel is toch echt een legende.
Als je hem het podium zit opkomen, denk je meteen dit is zijn laatste keer.


groet,
Pascal

Teleton
17-10-09, 17:58
Als je hem het podium zit opkomen, denk je meteen dit is zijn laatste keer.

Nou maar hopen dat hij zijn optredens op 10 en 11 november hier in Nederland haalt. Op 9 november speelt 'ie trouwens in Belgie, in de buurt van Luik....Deo Volente[-o<

Ta2 Gerrit
18-10-09, 01:28
Ingewikkelde tatttoes zijn er al, zie ik :)
Rechtse foto, pols ... keltische doolhof ... erg MOOI!!!

Wij danken U, het keltische doolhof is mijn werk en loopt nog een eindje door.
Een kleine vierkante meter.....

Ta2 Gerrit
18-10-09, 07:18
Zaterdag 17-10-2009

De laatste ochtend in ons huis begint met wat nieuws; het is er binnen warmer dan buiten. De temperaturen zijn afgelopen nacht behoorlijk gekelderd (alweer een record) en het is nu echt frisjes buiten, zo’n 17 graden en behoorlijk bewolkt. Ik ben er niet rouwig om.
In de loop van de ochtend zal de zon doorbreken en voor een aangename temperatuur zorgen. Maar eerst ruimen we het huis op en de koffers in. Er blijkt nog ruimte over in de diverse bagagestukken, dus er kan nog wat geshopt worden. Om klokslag elf verlaten we de Orlando Sun en verdwijnen naar het Noorden.

Destination Daytona is onze bestemming, en met ons die van een groot deel van de geschatte 175.000 bezoekers. Dus staan we een aantal mijlen voor afslag 273 van de I-95 North al mooi stil en duurt het ruim een uur voordat we op het parkeerterrein van Bruce Rossmeyer’s Harleydorp zijn aangeland. De trams rijden af en aan, en in één van die pickup trucks met personenaanhanger zitten wij. En de rolstoel staat in de achterbak van de pickup. Wat een geweldige service toch weer.
Vijf minuten later ontstijgen we de roadtrain en worden door de plaatselijke Hermandad de straat over geloodst naar het feestterrein. Daar gaan we direct naar J&P Cycles om te zien of de bestelde onderdelen het nog gehaald hebben, maar die blijken nog in thuisbasis Iowa.

De bestelling wordt geannuleerd en we begeven ons naar het grote auditorium waar deze keer de Rat’s Hole Chopper Show gehouden wordt. Weer een nieuwe locatie voor deze verzameling mooie, inventieve en soms bizarre motoren. Ze hebben in de loop der jaren heel Daytona al doorkruist, van het Riverfront Park en Peabody Auditorium naar zwembad The Lagoon, en weerom, en nu dus, net als vele andere publiekstrekkers naar DD.
En er staan weer heel wat aparte creaties die door mij ook deze keer weer digitaal vastgelegd worden. Tijdens deze fotostrooptocht wordt ik aangehouden door Richard (vondutchga) die me een half uur tevoren al gebeld had, waar we bleven. In de file, dus.

Ik maak kennis met een aantal van zijn Amerikaanse vrienden, we wisselen wat small talk uit, en we spreken af dat we elkaar in December (in NL) en anders in Februari (in de US) zeker weer gaan ontmoeten. We lunchen een HotDog en duiken eerst de outlet in, en vervolgens de zaak van Bruce. Hier wisselen weer wat presidenten van eigenaar, en dan is het wel weer tijd om te gaan. Maar niet nadat er nog een T-shirt kraam aangedaan wordt waar de Biketoberfestshirts inmiddels in de aanbieding zijn. 4 voor 30 dollar, is te mooi om te laten lopen, en Marcel loopt dan ook met twee tassen vol weg.

De tram brengt ons naar de auto (nog steeds dezelfde), en de auto ons via de I-95 naar de I-4, die we bij afslag 96, Altamonte Springs, weer verlaten. In werkelijkheid ga ik twee mijl eerder van de weg af, want de straat, Raymond Avenue, waaraan ons nieuwe onderkomen ligt, loopt van deze afslag parallel aan de snelweg, tot aan de volgende afslag. Dus een mooi binnenwegje naar het hotel, ware het niet dat halverwege de straat onderbroken wordt door een groenstrook van 15 meter, en we dus dwars door de hele naastliggende wijk teruggebracht worden tot het beginpunt, en we dus de snelweg maar weer opduiken, tot aan de volgende, en juiste afslag.

Daar iets links van vindt je de Candlewood Suites, alwaar we de laatste nacht in Florida doorbrengen. Voor $69,- hebben we daar een mooie kamer met full kitchen, bankstel en riant bureau, en aanpalend een vrij ruime slaapkamer. Mede gekozen om zijn ligging t.o.v. Daytona en het airport, en natuurlijk razendsnel internet.
Zoals zovele Amerikaanse hotels kun je hier niet ontbijten, maar daar hebben ze wat op gevonden. In een ruimte naast de fitnessruimte kun je, tegen betaling uiteraard, allerlei spullen pakken, te gebruiken voor je ontbijt. Brood, beleg, crackers, hashbrowns, burgers, pizza en pasta en diverse dranken, gewoon te veel om op te noemen. Dat kun je dan allemaal in je eigen keuken verder bereiden. Gewoon pakken wat je nodig bent, het verschuldigde geld in een sleuf in de balie douwen, of een kaartje met je kamernummer er op invullen.
Allemaal op basis van vertrouwen, waar vindt je dat nog.

Voor het diner doen we deze keer (weer) de Cracker Barrel aan, die hier direct aan de andere kant van de I-4 ligt. Weer goed, en weer goedkoop. Op de valreep wippen we daarna nog even de BestBuy in voor een verlaat verjaardagskado voor Marion, die het vervroegde verjaardagskado in Maart (Acer 100) al weer vergeten was. Gekheid, natuurlijk.
Dan is het richting suite, voor een drankje en wat TV, en natuurlijk om dit stukje uit de vingers te krijgen. Ook weer gelukt, en dus maken we ons op voor de dag van morgen.
We hoeven hier pas om 12 uur uit, en we vliegen om 14.45, dus lekker relaxed. Daar zult U in een volgend verslag nog wel wat van horen. En dan ook de foto’s gaan zien. Later !!

Teleton
18-10-09, 10:04
Klinkt allemaal weer erg feestelijk en relaxed, jammer dat de plicht al weer roept. Goeie thuisreis gewenst, met een veilige vlucht, een enorme straalstroom, géén turbulentie en plenty beenruimte!

mattrob
18-10-09, 10:11
Mooie dag nog achter de rug dus =D> ! Nog even goed slapen en morgen een relaxte dag om terug richting ons koude kikkerlandje te komen ! Een hele goede trip gewenst en we horen de laatste updates snel weer :lol: !

JKG
18-10-09, 12:02
Goeie trip terug toegewenst!! En de temperaturen vallen hier nog wel een beetje mee. Er ligt in het midden van het land nog geen pekel, ik weet niet hoe ze het in Zwolle doen, maar er kan waarschijnlijk dus nog wel gereden worden. :)
Tenzij je graag de pekel eraf poetst.. ik pas wel op, 1x niet gedaan bij een vorige motor, meteen bestraft.

Syllvia
18-10-09, 14:22
Goede trip terug en bereid je maar voor op de kou, wij zijn er na een halve week nog niet aangewend........

FloridaVerslaafde
18-10-09, 15:03
Goede reis terug. Wij blijven nog even als je het goed vindt.

:cool:

Ta2 Gerrit
18-10-09, 16:23
Allemaal bedankt voor de goede reiswensen. Walter en Ton, maak er nog een paar mooie weken van.
Wij mogen over 4 maanden al weer \\:D/

De eerste foto's, na weer een zwaar gevecht met het mooie Jalbum programma, staan er net op.
De rest volgt binnenkort. Hier de voorlopige link http://www.dilligaf.nl/btf2009/album/index.html

JKG
18-10-09, 19:25
bereid je maar voor op de kou, wij zijn er na een halve week nog niet aangewend........

Geef het nog een week en dan raakt het weer wat gewend. Ik moest er ook even aan wennen toen ik terug kwam begin oktober, maar inmiddels gaat het wel weer.

mineke
18-10-09, 19:35
met heel heel veel plezier je verslagen gelezen, ik wil jullie ook een hele fijne terugvlucht wensen en zie je volgende verslagen, al zullen die pas over vier maanden verschijnen weer graag tegemoet.
grjtes Mineke

mrloes
18-10-09, 23:00
hi

Geen idee wat t tijdsverschil is en waar jullie nu dus (letterlijk?) uithangen maar als t vertrek nog staat te gebeuren dan 'n heel goede/gezellige reis terug en voor t geval jullie al thuis zijn ... mhh tja, dan valt er eigenlijk nix te melden want tis altijd jammer
als een vakantie er weer op zit. Anyway, t was heel erg leuk om je verhalen te lezen en de foto's ga ik morgen bekijken!

knaapje
18-10-09, 23:05
Gerrit en aanhang. Welkom terug in Nederland.
Ik ben dus net op tijd (vrijdag 13.30 uur) uit Orlando vertrokken begrijp ik, toen was het nog net goed weer. Op Dulles was het bij aankomst 7 graden C, dat was even schrikken.
Ik ben benieuwd naar je ervaring met de 20 Kg (correctie: moet 23 kg zijn)grens van de bagage.
Bij United moest je al voor je in de rij kon om in te checken je koffer wegen en kon je nog overpakken. Als ik zo lees wat je allemaal mee terug neemt, moet je toch ook wel (bagage)gewichtsproblemen gekregen hebben of bijbetalen.
Ervaring met TSA?

Groet en voor morgen er weer tegenaan.

Knaapje

Njit
19-10-09, 08:39
Ik ben benieuwd naar je ervaring met de 20 Kg grens van de bagage.

het is toch nog steeds gewoon 23 kg ? Tenminste, volgens de United (http://www.united.com/page/article/0,6867,52482,00.html) site wel..

knaapje
19-10-09, 12:08
Ja, vergissing. Werd n.l. in pounds gewogen 50 pounds dus 23 kg.

Knaapje

Ta2 Gerrit
19-10-09, 12:49
Nauwelijks problemen gehad, met zowel vlucht als bagage, hoewel de aantallen toch verdubbeld waren.
Maar ik schrijf nog wel even een epiloog, dan is iedereen weer op de hoogte :-)

vondutchga
20-10-09, 01:40
Gerrit, goed om te zien dat jullie weer veilig in het koude nederland zijn. Het is hier nog steeds kil, koud genoeg om vanmorgen met de auto i.p.v. de motor naar het werk te gaan :)

anyway, eind van de week weer tegen de 30 graden dus het ziet her wel goed.

tot december en anders tot februari in Daytona :)

Ta2 Gerrit
20-10-09, 10:12
De terugreis 18+19-10-2009

Was het gisteren nog hosanna over Candlewood Suites, nu is de sanna er wel een beetje af. Uiteraard zitten we in bijna de laatste kamer op de gang (what’s new pussycat), en waarschijnlijk is het daardoor onmogelijk dat het gemalen water waar we vanochtend onder willen nog warm bij ons arriveert.
Koud water douchen is niet erg als het buiten nog 33 graden is, maar hedenochtend staat de Celsiusteller op een graad of 16, en dan is het niet fijn. Verder alle lof, overigens.

We rommelen tegen elven de 436 af, die vanaf Altamonte Springs na 20 mijl rechtstreeks op McCoy International Airport Orlando aankomt. Leuke plaats trouwens, A.S., met vlak bij ons hotel een heuse boulevard, echt wandelgebied, met een soort boardwalk over en langs een grote vijver. Allerlei winkels, bioscopen en restaurantjes maken het een leuk uitgaansgebied.
Bij het weggaan crush ik nog bijna een Ford Focus, omdat ik bij het rechtsaf slaan direct naar de linkerbaan wil, want ik moet iets verderop weer linksaf. De Focus komt met gang buitenom, en ik had hem zo snel niet gezien. Zulke kleine auto’s zouden ook verboden moeten worden in de US…….. Remmen en snel terugsturen voorkomt een eliminatie van de auto, en hoewel er nog zeker een halve meter tussenbeide zat, is de chauffeur erg boos.

Ik biedt hem, met gebarentaal, mijn diepste verontschuldigingen aan, maar de jongeling weigert die aan te nemen, en gebaart in zijn eigen taal wat terug. Als we hem daarna “onbewust” wat achtervolgen (we moeten echt toevallig dezelfde kant uit) wordt hij wel wat rustiger, en als we iets later naast hem staan bij de verkeerslichten is hij bekeerd.
Hij kijkt namelijk strak voor zich uit, en wenst geen contact meer ;-)
Mooi op tijd komen we op MCO aan waar we de dames en de bagage dumpen en we voor de derde keer deze week de Rentalcar Return van Alamo binnenrijden. Deze keer gaan we wel in de rij en balansen we nul. 40 dollar benzine getankt met een 6 liter motor, that’s all folks.

We schuiven direct door naar de US Airways balie, waar nauwelijks iets te doen is en we vandaag het dubbele aantal koffers en tassen inchecken t.o.v. een week geleden. Was het op Schiphol nog een formaliteit, met de online incheck al achter de rug, hier begint de medewerker gewoon een ouderwetse incheck. No problem, tijd zat en hij verdeeld de bagage netjes over 4 personen, dat scheelt in de bijbetaling. Ik maak hem duidelijk dat wij nog niet onder die nieuwe regel vallen, en nu ziet hij het ook.
Hij vraagt nog wel schamper of we misschien motorparts gekocht hebben, zo zwaar zijn de koffers. Als ik dat beaam schiet hij in de lach en roept “No, kiddin’, I was just joking”. Ik leg hem de minimaal 50% prijsverschil uit en hij knikt begrijpend. De zwaarste koffer weegt 49,5 lbs, dus we mogen door. We hoeven zelfs niet met de koffers naar de TSA, want ze gaan direct achter de balie de band op.

Achteraf worden ze wel gecontroleerd, want twee van onze koffers bevatten een briefje van de TSA, de ene met de onderdelen, de andere met een paar flessen reukwater. Maar wel weer keurig ingepakt, dat dan weer wel. Omdat we tijd zat hebben gaan we eerst nog even, helemaal aan de andere kant van het vliegveld , naar Starbucks. Een Frappuccino voor mij, 3 Cappuccino’s voor de rest, die het al koud genoeg vinden. En dan naar buiten, nog even genieten van het frisse zonnetje, en een rokertje natuurlijk.
Daarna is airport security aan de beurt. We mogen gescheiden door de poortjes, wij aan de ene kant, Marcel en Tineke een eind verderop, i.v.m. de rolstoel. Veel verschil maakt het niet, de mannen mogen allebei even apart.

Mijn laptop heeft een verdachte oranje kleur in de röntgen, dus die moet even met een doekje geveegd worden. Waarschijnlijk is het minimuismatje de oorzaak, maar die zit er altijd al tussen, dus dat is vreemd. Na de wrijfactie mag hij alsnog mee. Marcel heeft een ander probleem.
De hele week is er al de running-gag over een snowglobe. Marcel’s moeder spaart deze, maar we hebben er nog geen één gezien met een kerstthema. Ook niet in de kerstwinkel bij Disney. Tot gisteravond. Toen vond Marion er één in de winkel van Cracker Barrel, met een muziekdoosje er in zelfs. En die heeft Marcel meegenomen, en verstandig als hij is, om schade te voorkomen, in de handbagage gestopt.

En dat is fout, volgens de TSA-er, want er zit vloeistof in, en misschien kan dat wel gevaarlijk zijn. Dus hij moet of terug naar de incheck om hem als ruimbagage, en dan wel ingeseald, aan te bieden, of het ding afstaan. Wat dacht je zelf, was Marcel’s respons. Wordt er maar gelukkig mee, het verlies van 15 dollar op de koop toe nemend. En ook hij kon door.
We nemen nog wat Mexicaans voedsel tot ons, en Marion gaat nog wat Amerikaanse roddelbladen scoren voor onderweg. En komt even later terug met een grote glimlach. Bij Hudson waren namelijk ook snowglobes te koop, en ze heeft er één meegenomen. Het moet niet gekker worden ! Weliswaar niet met kerstthema’s, maar Florida thema’s . Ook goed, maar wel een beetje vreemd.

Bij het boarden maak ik even misbruik van een situatie. Er word namelijk al aangegeven dat het een full-flight is en waarschijnlijk niet alle handbagage als handbagage mee kan, en dus alsnog onder in de buik verdwijnt. Aangezien wij zone 4 boarden, lijkt me dat niet aantrekkelijk. Dus trek ik Marcel’s boardingpassen uit zijn handen en speel voor reisleider. We zijn vanaf nu een gezelschap dat absoluut gezamenlijk moet reizen, dus gaan we achter Tineke’s rolstoel aan als eerste het vliegtuig binnen. Ruimte zat. En voor de tweede vlucht flik ik hetzelfde kunstje weer. Misschien asociaal, maar wel lekker makkelijk.
Op de heenreis hebben we netjes onze beurt afgewacht, en gingen we gescheiden, maar een gewaarschuwd mens breekt wel eens een fatsoenswetje.

Onze vlucht vertrekt wat later, maar dat wordt weer ingehaald. Onze internationale vlucht heeft door drukte wat vertraging, maar vliegt een uur en 3 kwartier korter dan op de itinerary stond aangegeven. Dan wordt het op Schiphol wel even wachten op de taxi, maar dat houden we wel vol. Het vliegen gaat, voor zover ik er bij was, voorspoedig, al vertonen de US vliegtuigen wel wat gebreken. Lampjes stuk, stoelen die niet reclinen, van die dingen. Dat overtuigd ons dat we de volgende keren gewoon weer met United, of eventueel Delta, vliegen.
We komen mooi vroeg op Schiphol aan, maar omdat we dus veel later verwacht worden, is er geen gate vrij en taxiën dus ruim een uur over Hollands vliegwegen.

Eindelijk aangemeerd blijkt dat we weer in Nederland zijn. Waar bij de afgelopen 3 vluchten de rolstoel al bij de deur stond als we het vliegtuig uitkwamen, is dat nu niet het geval. Bij navraag blijkt dat hij halverwege de jetway zou moeten staan. Fat Chance, er staat alleen een jongedame die ongeïnteresseerd mijn vraag naar de rolstoel beantwoord met; “Als er al een rolstoel meegekomen is, komt hij hier naar boven”. Wat er naar boven komt is een collega waarmee ze zeer geanimeerd in gesprek gaat, en dat gaat niet over onze rolstoel.
Tot er een grondmedewerker van US Airways geïrriteerd komt vragen hoe het nu zit, gebeurt er helemaal niets, maar op last van deze autoriteit is ze wel, hoewel moeizaam, bereid haar portofoon op te beuren om verveeld te informeren naar de stoel. Hij komt er aan, is kortaf de reactie. We zijn weer in Nederland.

Na een kort aquariumbezoek lopen de paspoortformaliteiten voorspoedig, en liggen de koffers al op band 20. Rond band 19 is alles afgezet met schermen en bevinden zich zeker 20 groene mannen van onze nationale belastingdienst a.k.a. douane. Dat kan maar één ding betekenen; er is een vlucht van overzeese (of voormalige) gebieden binnen en dat is 100% controleren.
Dat betekent ook dat er bij geen van de andere uitgangen iemand aanwezig is en we zo buiten staan. Omdat onze taxi waarschijnlijk nog niet aanwezig is gaan we in 1 streep door naar Starbucks, om toch nog maar een beetje het Amerikagevoel vast te houden. Deze keer geen koude koffie, dat is het buiten al genoeg, maar cappuccino voor vier.

Marcel heeft inmiddels Teun de taxichauffeur gespot, dus inladen en wegwezen.
2 rijbanen, waarvan alleen de linker voor het inhalen is, vrachtwagens die beduidend langzamer rijden als de rest, inderdaad, we zijn echt weer in Nederland. En zo rollen we weer richting Peperbus, die we tegen tienen aan de, ietwat mistige, horizon ontwaren.
En zo komt er een einde aan weer een voortreffelijke vakantie, waar alles net een tikkie rustiger ging dan anders, maar we ons weer prima vermaakt hebben, en de Amerikaanse economie weer een stukje opgekrikt is. Rest nog het afmaken van het verslag en het kleineren en het plaatsen van de foto’s. Die volgen zo spoedig mogelijk.
En dan is het weer 4 hele maanden wacht op de volgende trip, wat een straf.

Teleton
20-10-09, 11:41
Van de epiloog zijn we weer geruisloos in de proloog over gegaan, merk ik al. Kortom, een prachtig perpetuum mobilae van opeenvolgende reisverslagen, wonderlijke avonturen compleet met sneeuwballen en motoronderdelen.

Het was weer heerlijk om te lezen; de straf van vier maanden wachten zullen we geduldig uitzitten. Wij worden daarbij persoonlijk ondersteund door ons transmuraal verlof in de eerste twee weken in december dat wij, minstens even relaxed en toch afwisselend, in het verre Florida hopen door te brengen.

Yvet
20-10-09, 12:02
Bedankt voor dit heerlijke reisverslag.
Ik/wij hebben weer genoten van alle avonturen.

Gelukkig hoeven we maar 4 maanden te wachten op het volgende verslag.

mineke
20-10-09, 16:57
Hallo Ta2 Gerrit,
net je prachtige afsluitverslag gelezen, net als alle voorgaande verslagen heb ik erg genoten van al jullie avonturen, over vier maanden ben ik zeker weer van de partij
om jullie te volgen.
Bedankt dat we hebben mogen meegenieten.
grtjes Mineke

Dr. Phlox
20-10-09, 17:05
Hoi Gerrit,
Het was een leuk verslag. Wij hadden de Snowbol gelukkig wel in de koffer gedaan. Ik had er niet moet staan, met de mededeling dat hij niet mee mocht. Dan was het oorlog geworden.
Grz
Ton

knaapje
20-10-09, 17:36
..........Dan was het oorlog geworden...............

Heb je alleen jezelf mee:
Handboeien om
Afvoeren
Vlucht missen
Snowglobe toch kwijt

;);)

Knaapje

mrloes
20-10-09, 17:49
meneer Ta2, hartstikke bedankt voor de leuke verhalen en t mooiste is; ik geloof ze nog ook! T was, zoals iedereen al aangeeft, heel leuk om alles te lezen. Over 4 maanden weer, neem ik aan?

Ik heb ooit een Nightmare B4 Xmas-snowglobe gekocht in Canada en die op laten sturen door de Disney-store aldaar. Nu was 't een redelijk groot formaat globe in 'n nog grotere doos en ik zag t niet zitten om 'm als handbagage mee te sjouwen.
Dit was in 1998 en wrschlk waren de airport-eisen toen iets soepeler dan nu maar toch, t scheelde 'n hoop gedoe, in elk geval voor mezelf.

Ta2 Gerrit
20-10-09, 18:10
..........Dan was het oorlog geworden...............

Heb je alleen jezelf mee:
Handboeien om
Afvoeren
Vlucht missen
Snowglobe toch kwijt

;);)

Knaapje

Maar je krijgt er wel een langere vakantie door, en als je een beetje opstandig blijft ook nog zo'n mooie oranje overall :twisted: :mrgreen:

De foto's zijn inmiddels behandelt. Ga ze vanavond plaatsen.
Ik voeg nog wel een link toe, en anders via de website; klik op de camera.

knaapje
20-10-09, 19:19
..........zo'n mooie oranje overall :twisted: :mrgreen:............

en bij goed gedrag mag je met een ketting om aan de weg werken bij 40Gr C.

JKG
20-10-09, 21:10
Nog 4 hele maanden. Poeh poeh :mrgreen: . Ik geloof dat ik pas over 6 of 7 maanden weer wat op de planning heb staan.. en niet eens Florida.. snif snif.

Ben benieuwd naar de foto's, en het was uiteraard weer een leuk verslag om te lezen!!

disney fan
20-10-09, 22:02
Gerrit,
Ik heb genoten van je verslag!
Leuk, Luek leuk....
Groetjes Lucy

Ta2 Gerrit
20-10-09, 22:05
http://img193.imageshack.us/img193/4982/cameraarmornikond40d40.jpg (http://www.dilligaf.nl/btf2009/index.html)

Njit
20-10-09, 22:29
Ik hoop dat je niet daadwerkelijk zo'n camera armor hebt :)

mrloes
20-10-09, 22:30
Mhh tja, dat zie je hier in Nederland niet echt over de weg rijden, wel?
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk maar, dit is wel erg mooi & apart!!

Ta2 Gerrit
20-10-09, 23:18
Ik hoop dat je niet daadwerkelijk zo'n camera armor hebt :)

Nee hoor, maar ik vond het een leuk plaatje en de kleur past mooi bij mijn website.
Voor wie het nog niet door had. Je kunt er op klikken :D

ekkie50
08-01-10, 19:38
Dat was weer een mooi en zeer inspirerend verslag Gerrit. Ik denk dat mijn bestemming voor mei alweer bekend is.
Even iets anders: een kennis van mij schijnt gemerkt te hebben dat hij als toerist erop wordt aangekeken dat hij wel geld heeft te besteden, en de meeste Amerikanen stukken minder door de crisis. Hebben jullie daar zelf ook maar iets van gemerkt? Ik vond het een bijzonder verhaal, en ook een beetje ongeloofwaardig moet ik zeggen.

Ta2 Gerrit
09-01-10, 01:09
Hadie Eric. Bedankt dat onze inspiratie jouw weer geinspireerd heeft.
Het blijft toch altijd trekken hè, die nu zo koude Sunshine State.

Van zulke verhalen heb ik nog nooit gehoord en zeker nog nooit het gevoel gehad dat wij er op werden aangekeken. Het enige wat je nog wel eens hoort is dat het voor hen, door de lage dollar, zo duur in is Europa en om er te komen.
En dat dat voor ons juist zo prettig is dat we daar nog meer dollars kunnen besteden.

En daar kan ik het alleen maar helemaal mee eens zijn :-)

ekkie50
09-01-10, 10:44
Inderdaad Gerrit, men zou ons dankbaar moeten zijn voor het flink reduceren van de voorraad van de outlet stores en andere verleidingen ;).
Ik zat ff in een winterdipje, maar de herinneringen aan voorgaande supervakanties in FL blijven (voor zolang ik Alzheimer voor kan blijven) verankerd in het koppie.
Succes met de voorbereidingen voor jullie volgende trip.