PDA

Bekijk Volledige Versie : Plaatsen in vliegtuig



nolleke
20-06-05, 11:48
bij ltu kan ik mn plaatsen in het vliegtuig op voorhand reserveren. ik vlieg niet regelmatig dus kan iemand van jullie me vertellen welke de beste plaatsen zijn in een vliegtuig?

mapsit
20-06-05, 12:18
Raam plaats (moet het raampje op die plek wel gunstig zitten, dus niet naast hoofdsteun of iets dergelijks)

Niet boven de vleugel, dan kun je niet zo goed naar beneden kijken, wat wel leuk is bij helder weer.

Ebelix
20-06-05, 12:22
Kijk op www.seatguru.com voor meer info.

Daniel
20-06-05, 12:29
Kijk op www.seatguru.com voor meer info.
LTU kun je hier helaas niet op vinden.

Ik denk dat de beste vliegtuigstoelen is persoonlijks is. Ik zit graag aan het gangpad zodat ik er makkelijk uit kan en iets meer ruimte heb voor mijn benen.

mapsit
20-06-05, 12:29
Kijk op www.seatguru.com voor meer info.
Martinair kan ik hier niet in vinden, met welke vliegtuigen werken die allemaal? (diegenen die rechtstreeks vliegen)

Eric
20-06-05, 12:50
Kijk op www martinair.nl voor alle vliegtuigen waarmee ze vliegen.
Bij fleet staan alle typen vliegtuigen met een plattegrond van de stoelen.
Je reisburo moet je kunnen vertellen met welk type je vliegt, Martinait gebruikt voornamelijk 767 ER voor Miami volgens mij, maar de hebben ook 747 en MD 11 voor transatlantisch verkeer.
Ik zit ook liefst aan het gangpad, maar dan wel in het kleine rijtje aan de raamkant. (Isleseat) verder is het altijd beter om zover mogelijk voor in het vliegtuig te zitten, dan ben je er nl meestal ook het snelste uit, en heb je een minder lange rij bij immigration en autohuur.
Als je voor de vleugel kunt zitten, is dat helemaal ideaal, want daar is het aanmerkelijk rustiger.
Eric

Harm
20-06-05, 13:19
De vluchten naar Florida worden door MartinAir met Boeing 767
uitgevoerd. De beenruimte is niet om over naar huis te schrijven. Er zijn
geen beste plaatsen, of het moet betrekking hebben op het uitzicht uit het
raampje. Alleen Star Class heeft meer ruimte. Mijn vrouw wil altijd aan
de raamkant zitten dan kan zij haar hooft tegen de zijkant leggen met
een kussentje. Ik zit het liefst aan het gangpad kan ik mijn bennen nog
eens strekken en hoef ik niemand wakker te maken als ik even naar het
toilet wil. Een raampje voor het uitzicht is aan ons niet besteed. Als je al
een paar keer gevlogen hebt is het elke keer hetzelfde. Wolken zee en
bij het landen en opstijgen een overzicht van de grond door een vaak
bekrast of beslagen raampje.
Harm

Willeke
20-06-05, 17:37
Hoi Nolleke,

Wij hebben ook met LTU gevlogen een maand geleden! Op de heenweg zaten wij achter de vleugels, maar in het middenpad met 4en naast elkaar(geen plek meer bij het raam). Nadeel is dat je niet naar buiten kan kijken.

De terugweg zaten wij helemaal achteraan, 2 aan 2 en wel bij het raam. Nadeel van achteraan zitten is dat je geen keuzemogelijkheid meer hebt met het eten. (je kan kiezen uit 2 maaltijden). Echter het 2 aan 2 zitten is ons beter bevallen, zeker omdat je terug de nacht in gaat!!

Ik zou zeggen, indien mogelijk; ga aan het raam zitten en dan in de eerste helft dus voor de vleugels.

Fijne vakantie,
Willeke

Window
20-06-05, 19:29
Zoals al is vermeldt, is het vaak prettiger om voor de vleugels te zitten. Dan is het landen minder 'zwaar' en voel je, naar mijn idee, minder van turbulentie. Je krijgt ook eerder eten en kunt sneller weg. Je bent ook als laatste meestal aan boord.
Of je dan aan het raam zit, of in het midden, is persoonlijk en ligt ook wel een beetje aan met hoeveel je bent. Als je met z'n drieeën bent en je het belangrijk vindt dat je met z'n allen bij elkaar zit, dan kun je het beste in het midden zitten. Met twee of vier is bij het raam leuk, dan zit je ook niet naast vreemden. (Volgens mij zijn de meeste vliegtuigen naar Florida 2-3-2 opgesteld; maar of dat bij jouw maatschappij ook zo is, weet ik niet)
Voordeel van het raam is dat je ertegen kunt slapen en eruit kunt kijken. Voordeel van het gangpad is dat je niemand stoort als je eruit moet en iets meer bewegingsvrijheid hebt.
Zelf vind ik het nooit prettig om voor een nooduitgang te zitten...

mellie
21-06-05, 03:03
Ik heb ook met LTU gevlogen. Als je van beenruimte houdt, eerste rij achter vleugel in het midden. De andere plekken voor als je dat niet zoveel uit maakt

onyx666
21-06-05, 10:22
Ik heb ook met LTU gevlogen. Als je van beenruimte houdt, eerste rij achter vleugel in het midden. De andere plekken voor als je dat niet zoveel uit maakt

bedoel je achter het schot (bulkhead) ?

FrankS
21-06-05, 10:53
Jammer dat je bij Martinair pas bij incheck je stoelnummers kunt vastleggen. Bijvoorbeeld bij United kun je dat online zelf doen, compleet met plattegrond van het vliegtuig.

Overigens gaat Martinair vanaf 1 November wel de serviceniveau's drastisch aanpassen, waardoor je bijvoorbeeld voor €49 p.p. (per enkele reis) extra al een service-upgrade hebt, met o.a. meer beenruimte. Het prijsverschil nu tussen Economy en Star Class is enorm, dus een "tussenklasse" maakt dit wat bereikbaarder.

Eric
21-06-05, 12:04
De plaatsen achter het schot bij Martinair hebben weliswaar meer beenruimte, maar die worden alleen onder voorbehoud gegeven.
Deze plaatsen zijn namelijk in de eerste plaats voor pssagiers die met met baby's reizen.
Het risico bestaat dus, dat je op het laatste momemnt moet verkassen, en dan niet meet naast elkaar kunt zitten.
Dus dat zou ik niet aanraden, ook al, omdat het risico er is, dat als je wel 2 plaatsen daar hebt, je naast je een huilende baby kunt krijgen, en geloof me, dat is geen pretje.
Eric

Marian
21-06-05, 13:24
De plaatsen achter het schot bij Martinair hebben weliswaar meer beenruimte, maar die worden alleen onder voorbehoud gegeven.
Deze plaatsen zijn namelijk in de eerste plaats voor pssagiers die met met baby's reizen.
Het risico bestaat dus, dat je op het laatste momemnt moet verkassen, en dan niet meet naast elkaar kunt zitten.
Dus dat zou ik niet aanraden, ook al, omdat het risico er is, dat als je wel 2 plaatsen daar hebt, je naast je een huilende baby kunt krijgen, en geloof me, dat is geen pretje.
Eric

petra
21-06-05, 13:41
He Eric,
Jij neemt dat lieve baby'tje niet even op je schoot? Even troosten, flesje erin duwen en je hebt er geen last meer van hoor......

Eric
21-06-05, 14:33
Persoonlijk duw ik liever een handdoek in zijn of haar mondje, maar ja, de meeste ouders aprecieren dat niet zo......
Eric

Ebelix
21-06-05, 15:07
nou, nou, nou dat is toch wel erg hard. Oordoppen in en 8 uur rustig blijven. Op het vliegveld mag je uit je dak gaan.

petra
21-06-05, 15:24
Eric, Completely SHOCKING!!!!!!!!!!!!!!!!!! Neem een goeie neut??

robijn
21-06-05, 15:28
kan je bij continental airlines ook bij het inchecken een stoel kiezen? of kan het eerder?

mapsit
21-06-05, 15:43
kan je bij continental airlines ook bij het inchecken een stoel kiezen? of kan het eerder?

ja eerder kon je dit soort dingen nog vragen, als je optijd aan het inchecken was, is dit nog steeds zo bij alle maatschappijen?

mellie
21-06-05, 17:32
bedoel je achter het schot (bulkhead) ?


Ik bedoel de eerste rij achter de laatste toiletten. Daar kun je je benen strekken. Links en rechts van de rij staan de xl stoelen.

Window
21-06-05, 17:49
Hm... daar heb je wel meer beenruimte, en geen vervelende mensenvoor je die met stoelen spelen of wat dan ook, maar dan kun je dus niet je tas voor je houden en moet ie in de laadruimte boven je hoofd. Zelf vind ik dat nooit zo handig, omdat het meer een gedoe is als je ergens bij wilt. Bovendien heb je dan die kleine tv's vlak voor je neus, die vaak een kleurafwijking hebben en sowieso ietstje te dichtbij.
Maar ik ben niet groot, dus dat extraatje beetje beenruimte betekent voor mij niet zoveel.

mellie
21-06-05, 22:43
Ik ben behoorlijk lang, dus voor mij was het perfect. Tassen kun je trouwens onder je stoel leggen.

SpaceAce
21-06-05, 22:48
Ik ben behoorlijk lang, dus voor mij was het perfect. Tassen kun je trouwens onder je stoel leggen.

Volgens mij niet. Meestal kun je je tassen onder de stoel van je voorganger leggen en niet onder je eigen stoel. Daar staan immers de spullen van degene achter je.

Of zijn deze stoelen aangepast qua eigen stoelruimte?

FrankS
22-06-05, 12:10
Volgens mij niet. Meestal kun je je tassen onder de stoel van je voorganger leggen en niet onder je eigen stoel. Daar staan immers de spullen van degene achter je.


Correct



Of zijn deze stoelen aangepast qua eigen stoelruimte?

Nee.

sophia
27-06-05, 08:21
en weet iemand hoe het zit met United, hoe kom ik erachter met welk type ze naar Miami vliegen, en rij 14 is dat wat?

Ebelix
27-06-05, 11:27
Sophia,

Wat is het vluchtnummer van je vlucht naar Miami :?:

Eric
27-06-05, 11:55
Met het vluchtnummer kun je op de website van United opzoeken wat voor type vliegtuig je vliegt, en dan kun je weer op seat guru kijken waar je precies zit.
Maar ik denk dat je met rij 14 niet bang hoeft te zijn, dat is vrijwel voorin elk vliegtuig, meestal zijn de eerste 10 rijen of zo busines class, dus zit je een van de voorst mogelijke rijen.
De meeste vliegtuigen hebben zo rond de 40 rijen.
Eric

sophia
27-06-05, 13:14
ik had natuurlijk weer verkeerd gekeken, de binnenlandse vlucht was rij 14, ik zag inderdaad op het ticket de boeing type en toen op seatguru.com dat het dan business class is, ik dacht dat kan nooit!! niets over gehoord namelijk bij het boeken. zat mezelf alweer helemaal te verlekkeren... maar dat is dus ook niet zo, want er staat bij stoelnr. check in required. Weet iemand wat dat inhoudt? volgens mij komt het er op neer, vroeg inchecken! mijn vriend is nl. dikke 2 meter.. dus ja een beetje beenruimte zou wenselijk zijn, iemand tips hoe je dit kunt regelen? bij de boeking zeiden ze namelijk dat ze geen stoelreservering konden maken!

Ebelix
27-06-05, 13:21
Als je in het bezit bent van een e-ticket kan je zelf de stoelen reserveren via de website van United. Een andere mogelijkheid is om het reisburo te bellen waar je de tickets gekocht hebt en vragen of zij de stoelen willen reserveren die jij uitzoekt op seatguru.

De laatste mogelijkheid is inderdaad zo vroeg mogelijk inchecken. United opent de balies om 8 uur 's ochtends.

Veel succes

sophia
27-06-05, 13:31
Ebelix, wij hebben inderdaad een e-ticket. Hoe gaat dat in zn werk dan met je eigen stoel reserveren? ben al op de website geweest, maar kan er niet uit op maken waar je moet zijn om je stoel te bevestigen.

Alvast bedankt!

Eric
27-06-05, 13:47
Ik weet niet zeker of dat bij United ook zo is, maar bv. bij Delta en bij Continental kun je met je reserveringsnummer (even opvragen bij je reisburo) zelf je stoelen vastleggen, of zelfs veranderen.
Het werkt erg makkelijk, een kind kan de was doen.
Succes, Eric

Ebelix
27-06-05, 13:54
Eric heeft gelijk. Bij United kan je, zover ik het kan zien, niet zelf de geboekte stoelen wijzigen. Het reisburo kan dat wel en wellicht staat er in het e-ticket nog iets over vermeld.

Succes

sophia
27-06-05, 14:28
okee, nou op united kon ik daar inderdaad niets over vinden, maar we zullen even met Exit reizen bellen dat zij dan stoelen kunnen reserveren.

we hadden het al gevraagd maar ze wilden het niet doen, maar als ik zeg welke stoel ik precies zou willen zitten, (als die natuurlijk beschikbaar is) moeten ze het toch wel doen?! :wink:

True1969
29-06-05, 01:00
Wij zijn net terug van 3 weken states....vluchten naar Cincinnati-La vegas-Atlanta-Miami-Atlanta_amsterdam... allemaal via delta..

stoelen van te voren via reserveringsnummer online vastgelegd ! werkt super...

rimpie
19-02-08, 10:37
Kan iemand mij vertellen wanneer :roll:we de stoelen in het vliegtuig kunnen reserveren.We vliegen pas in juli maar het zou fijn zijn als we nu vast:-D een goed plekje kunnen uitkiezen. We vliegen met KLM -Delta en Air France en hoe weet je nou in wat voor:?: vliegtuig je dan zit? Iemand ervaring???? [-o< Irma

Njit
19-02-08, 10:44
Deze pagina al bekeken bij de KLM? http://www.klm.com/travel/nl_nl/index_default.html?db=db_ici&mfinfo.ici_entrypoint=riatab#

Wanneer kunt u online inchecken?

U kunt zowel voor uw heen- als voor uw terugreis online inchecken (gewoonlijk vanaf 30
uur tot 1 uur voor vertrek).
Reist u alleen of in een groep van maximaal negen personen, dan kunt u profiteren van het gemak van internet check-in! U kunt met zowel handbagage als ruimbagage online inchecken. Het enige dat u nodig heeft is een e-ticket op een van onderstaande vluchten.


Internet check-in is beschikbaar voor de volgende vluchten
• alle vluchten die door KLM worden uitgevoerd
• alle KLM-vluchten die door Air France, Northwest Airlines, Continental Airlines en Kenya Airways worden uitgevoerd
• alle KLM-vluchten die door Malev Hungarian Airlines, Ukraine International Airlines en Aer Lingus worden uitgevoerd, alleen vertrekkend vanuit Amsterdam
In uw boekingsbevestiging vindt u informatie over welke luchtvaartmaatschappij de vlucht uitvoert.


Vooraf inchecken is niet op alle luchthavens toegestaan.
Vanwege immigratie-, veiligheids- en luchthavenbeperkingen is het op bepaalde luchthavens niet mogelijk uw eigen instapkaart vooraf te printen. In dit geval kunt u inchecken bij een selfservice incheckautomaat of bij de incheckbalie op de luchthaven.
Klik hier voor een lijst van luchthavens met voorzieningen voor internet check-in (http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_information/checkin_options/internet_checkin/ici_details/ici_availability.htm).


Afwijkende inchecktijden
Voor de volgende vluchten is internet check-in vanaf 24 uur tot 1 uur voor vertrek beschikbaar:
• Vluchten van Amsterdam naar de VS.
• Vluchten van Londen Gatwick, Parijs (CDG), Frankfurt, Dusseldorf en Brussel naar de VS die uitgevoerd worden door Northwest Airlines.
• Vluchten naar Amsterdam vanaf Abu Dhabi (KL0455), Ca&#239;ro (KL0554), Kaapstad (KL0598), Delhi (KL0872), Dammam/Dahran (KL0440), Dubai (KL0428), Hyderabad (KL0874), Kano (KL0577), Koeweit (KL0458) en Teheran (KL0434).


Bespaar tijd wanneer u naar de VS reist
Amerikaanse regelgeving vereist dat passagiers die naar en vanuit de VS reizen om aanvullende
informatie wordt gevraagd. U kunt tijd besparen op de luchthaven door deze gegevens vooraf al
online in te vullen. Dit zijn de specifieke voorschriften met betrekking tot bestemmingen in de VS (http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_information/checkin_options/internet_checkin/traveling_usa.htm).


Reizen vanuit de VS
Wanneer u vanuit de VS reist, kunt u gebruikmaken van internet check-in op de website van
Northwest Airlines: www.nwa.com (http://www.nwa.com/)

Geert76
19-02-08, 12:05
Voor een ieder die met KLM reist, contact mij. Ik werk bij de KLM op Schiphol en kan vaak wel wat leuks regelen qua seat assignment. Geen garantie, maar vaak lukt het wel....

TIP: Je kan bij ons exit seats reserveren. Kost 50 eurie extra p.p

annette
19-02-08, 14:25
Bij Delta kan je niet meer online inchecken voor de internationale vluchten. Wel nog voor de binnenlandse vluchten.

Njit
19-02-08, 14:39
TIP: Je kan bij ons exit seats reserveren. Kost 50 eurie extra p.p

Ik noem het gewoon geldklopperij.. Maar goed, ook de Blauwe Zwaan moet vliegen...

Suzie
16-03-08, 14:19
Hi Geert,

Kun je geen upgrade naar business voor ons regelen? \\:D/
Hoe ver van te voren moeten kunnen we contact met je opnemen? Wij vliegen 24 april met KLM naar Orlando :razz:

corrus
16-03-08, 15:10
Hi Geert,

Kun je geen upgrade naar business voor ons regelen? \\:D/
Hoe ver van te voren moeten kunnen we contact met je opnemen? Wij vliegen 24 april met KLM naar Orlando :razz:

:roll: :roll: :roll:

calypso
16-03-08, 15:25
Bij Delta kan je niet meer online inchecken voor de internationale vluchten. Wel nog voor de binnenlandse vluchten.
Sinds wanner si dat dan, Ik kan nog gewoon mijn stoelen reserveren hoor voor de vlucht van AMS-MCO

Geert76
16-03-08, 16:23
Helaas kan ik niemand helpen aan een free upgrade naar business class.

@ Suzie: KLM vliegt niet naar Orlando. Ik denk dat jij vliegt met Northwest Airlines, die hebben code share vluchten met ons, maar zij zijn de uitvoerende maatschappij, KLM "hangt" er alleen een vluchtnummertje aan...

Suzie
16-03-08, 17:12
haha was ook maar een grapje hoor van de upgrade, als je dat had kunnen regelen zou iedereen van het forum voortaan business vliegen ;-)

Je hebt gelijk, we vliegen met NWA. Dus jij kunt niets voor ons betekenen m.b.t. stoelen? Houdt dit dan ook in dat je via NWA geen exit-seats kunt reserveren (zoals bij KLM)?

corrus
16-03-08, 17:14
Houdt dit dan ook in dat je via NWA geen exit-seats kunt reserveren (zoals bij KLM)?

Inderdaad, deze heeft dezelfde policy

Ta2 Gerrit
17-03-08, 00:08
Sinds wanner si dat dan, Ik kan nog gewoon mijn stoelen reserveren hoor voor de vlucht van AMS-MCO

Annette had het over online inchecken, dat is iets anders dan stoelen reserveren.
Waarschijnlijk had je daar overheen gelezen :mrgreen:

tanzer
17-03-08, 06:19
Sinds wanner si dat dan, Ik kan nog gewoon mijn stoelen reserveren hoor voor de vlucht van AMS-MCO


Kan ik gewoon bij Delta de stoelen reserveren of op welke site moet ik dan zijn. Vlieg vanaf Dusseldorf naar Atlanta.[-o<

Michael66
17-03-08, 06:27
Seat Selection

With our online interactive seat map, you can confirm your seat in three mouse clicks. In some cases, seat assignments are made automatically based upon your preference for a window or aisle seat, noted in your profile (http://www.delta.com/profile/).
If your seating preference is not available, "NA" will appear in the "Seat Assignment" column of your itinerary. In this case, you will receive your seat during check-in on the date of departure.
We accommodate the seating requirements of customers with certain types of disabilities. This could result in the occasional need to change another individual's pre-assigned seat, with bulkhead seats being particularly subject to reassignment. We appreciate your cooperation in these special circumstances.

Kwestie van even inloggen met je itinerary (http://www.delta.com/traveling_checkin/itineraries_checkin/index.jsp)-gegevens.

annette
17-03-08, 15:05
Je kunt inderdaad gewoon je stoelen vooraf reserveren op de site van Delta, maar je kan niet meer voor de internationale vluchten inchecken (zie boardingpas printen). Wij vliegen ook van Dusseldorf naar Atlanta.

Saskiac1977
17-03-08, 15:27
Wij vliegen ook met Northwest op 28 april 2008
Wat je doet, is ff bellen naar KLM en daar je boekingsnummer vragen.
Vervolgens ga je naar de site van NW, daar voer je je achternaam in en het nummer van de KLM bij manage my reservations.
Vervolgens wordt het nr van de KLM omgezet naar een boekingsnummer van NW en voila, je kan je stoelen reserveren bij seat asignement....tenminste zo is het bij mij gelukt.
Je kan ook als je Frequent Flyer bij KLM bent dit nummer koppelen aan je NW boekingsnummer. Succes....

Michael66
17-03-08, 19:21
...maar je kan niet meer voor de internationale vluchten inchecken (zie boardingpas printen).Nee, dat kan niet omdat ze nog wat aanvullende info van je willen als je incheckt, het adres waar je (tenminste) de eerste nacht doorbrengt.

Kan het bij Delta wel voor de terugweg?

Vorige week kon ik namelijk bij United wel online inchecken voor de terugreis, terwijl dat voor de heenreis net als bij Delta niet kon.

tanzer
17-03-08, 19:28
Je kunt inderdaad gewoon je stoelen vooraf reserveren op de site van Delta, maar je kan niet meer voor de internationale vluchten inchecken (zie boardingpas printen). Wij vliegen ook van Dusseldorf naar Atlanta.
:-k\\:D/Wij vliegen 27 april!!\\:D/:-D

aeroxerel
17-03-08, 19:47
weet niet of het op het forum bekend is, maar via www.seatguru.com (http://www.seatguru.com) kan je zien welke plaatsen de beste zijn per type vliegtuig...

handig als je online boekt en zelf je stoelen kan aanduiden

Michael66
17-03-08, 20:05
weet niet of het op het forum bekend is, maar via www.seatguru.com (http://www.seatguru.com) kan je zien welke plaatsen de beste zijn per type vliegtuig...
Yup, da's bekend. Probeer de zoekfunctie maar eens met "seatguru" en je krijgt een heleboel "hits". Maar het is een goede tip, en goede tips kun je niet vaak genoeg herhalen!! :)

Guus
22-03-08, 10:39
Vorige week kon ik namelijk bij United wel online inchecken voor de terugreis, terwijl dat voor de heenreis net als bij Delta niet kon.United biedt inderdaad deze mogelijkheid voor vluchten in en vanuit de VS. Persoonlijk zie ik de toegevoegde waarde hiervan niet in. Als je namelijk meer dan alleen handbagage hebt, dan moet je alsnog aansluiten in een rij voor de balie waar je de koffers moet inchecken. Daarnaast wijzigen de luchtvaartmaatschappij, indien het ze beter uitkomt, op het allerlaatste moment alsnog de stoelindeling. Ik heb dit recentelijk nog meegemaakt met een collega. Het is waarschijnlijk net als het knopje in de lift waarmee je de liftdeuren sneller kunt sluiten. Ik denkt dat in 9 van de 10 gevallen dit knopje niet eens is aangesloten, maar het geeft je wel het gevoel dat je iets kunt beïnvloeden.

mc.kunst
08-04-08, 23:33
Wij hebben bij USAFV geboekt en vliegen met United Airlines. Op ons vluchtschema hebben we direct het vluchtnr. enz. gekregen. Nou heb ik begrepen dat UA de stoelen maar voor 30% vrijgeeft en dat de rest op Schiphol vergeven wordt. Wij hebben ook stoelnr.'s op ons vluchtschema staan. Betekent dit dat wij bij die 30% zitten of kan een ander "onze" stoelen online weer vastzetten? We zitten op 32a en b en 33a en b. Wel een beetje naar achteren, maar iig niet boven de vleugel. Volgens mij redelijke plaatsen toch? Is voor de kinderen wel leuk als ze naar buiten kunnen kijken.

Ik hoop dat iemand het antwoord op mijn vraag weet?

Groeten, Claudia

corrus
09-04-08, 01:21
De enige die dit zou kunnen veranderen is de luchtvaartmaatschppij zelf.
Dit recht behoudt trouwens iedere luchtvaartmaatschappij zich voor.
Maar in de regel gebeurt dit vrijwel nooit.

Guus
09-04-08, 09:45
Zo te zien zijn de stoelen toegewezen. Geen probleem dus. Mocht je toch twijfelen, bel dan even met United Amsterdam (020-2013708).

JKG
09-04-08, 10:22
Je krijgt gewoon die stoelen, dat staat voor 99,9&#37; vast, tenzij (zoals al gezegd) United wat gaat wijzigen. Let er wel op dat je waarschijnlijk nog wel een paar keer een nieuw schema krijgt van United. Ik weet niet of al je stoelen al zijn toegewezen voor de vluchten, maar dan zouden ze in zo'n nieuw schema zijn ingevuld. of dat de tijd wat wijzigd. Voor onze terugvlucht waren op het eerste schema nog geen stoelnr's doorgegeven door United. Dat kwam dus later....

Wij hadden op de terugweg eerst stoelen in het midden, maar gelukkig veranderde dat naar een raamkant. De komende keer zitten we wel in het midden, ook al boeken we een half jaar vooraf; het vliegtuig zit voller dan vorige maand!!!! Dat komt door de lage dollar, iedereen wil er nu volgens mij heen.

Heb nu trouwens ook de stoelnr's van alle 4 de vluchten. Heen en terug dus in het middenpad, maar lekker boeie, ik ga weer naar Amerika :P

Wat betreft de stoelen, dat is allemaal redelijk, ruimte zat. Het is geen klein vliegtuig waarmee je naar Spanje zou vliegen, daar zit je echt zowat vast in je stoel ;)

corrus
09-04-08, 10:26
Bovendien, mensen denken alijd een soort buskaartjes zijn en dat ze altijd maar kunnen kiezen waar ze willen zitten...
Op lijnvluchten (zekere in bepaalde periodes) denk ik dat je niet zo heel erg kritisch moet zijn.
Dit zijn duidelijk "window seats" dus vind ik het mooie plaatsen, niets om je druk over te maken. :D

Guus
10-04-08, 10:00
Bovendien, mensen denken alijd een soort buskaartjes zijn en dat ze altijd maar kunnen kiezen waar ze willen zitten...
Dat is het voordeel van de frequent flyer programma's. Als je maar vaak genoeg vliegt, dan heb je over het algemeen wel altijd eerste keus v.w.b. het soort zitplaats (gangpad of raam).

mc.kunst
10-04-08, 21:34
Bedankt voor de reacties! Da's mooi, dan is dat iig geregeld. 2 Raamplaatsen niet op de vleugel, wat willen we nog meer....?!

Groetjes, Claudia

Syllvia
10-04-08, 21:40
Sja wat je maar wilt, de 1 wil juist bij het raam, en de ander juist niet!

als ik maar niet midden in een rij van 5 mensen zit vind ik het best:)

JKG
10-04-08, 22:56
Bedankt voor de reacties! Da's mooi, dan is dat iig geregeld. 2 Raamplaatsen niet op de vleugel, wat willen we nog meer....?!


Wat je nog meer wil? Lekker eten in het vliegtuig.

Mij maakt het niet zoveel uit waar ik zit, goed, liever het raam, maar nu het de aankomende keer niet kan voor de lange vlucht (wel vanaf Washington), maakt het me niet uit. Ik ga op vakantie en daar draait het om ;) Als je eenmaal boven de wolken zit, valt er toch weinig spectaculairs te zien.

Saskiac1977
11-04-08, 07:12
Ja precies...ik vind het allang goed als ik maar bij vriend en kind zit en als we maar veilig aankomen....ik ga niet 8 uur naar buiten zitten gluren......

damian08
24-08-09, 21:02
Mijn ouders hebben vandaag mail gekregen voor de vliegtickets..
Nu zitten ze helemaal niet bij elkaar :shock:
Weet iemand of dit nu je vaste plek is.. of kan je nog bij Schiphol aangeven dat je gewoon naast elkaar wilt zitten.. ik vind het maar erg vreemd hoor, je gaat toch geen 2 personen zomaar ergens neer zetten ??

Tips zijn welkom hoe ik dit op moet lossen..

Ta2 Gerrit
24-08-09, 21:14
Normaal gesproken kan je met je reserveringsnummer bij veel airlines op de website inloggen en dan nog wat met stoelen schuiven, indien er nog plekken vrij zijn.

Maar niets is gegarandeerd tot het moment dat je incheckt. Gewoon even proberen.
Indien je niet kunt inloggen, zou je altijd nog ouderwets per telefoon kunnen informeren.

damian08
24-08-09, 21:20
Oh ok... dan gaan we dat even proberen op de website.

Maar anders zouden ze dus gewoon bij Schiphol nog iets kunnen regelen, want net wat je zegt.. niets is gegarandeerd totdat je incheckt.

Bedankt Ta2 Gerrit!!

Simone en Ton
24-08-09, 22:59
Hallo,

ik kreeg pas van Connections te horen dat ik niet online hoefde in te checken.
Zij hebben me blijkbaar al plaatsen toegewezen.
Ik heb al gemaild, welke plaatsen dan en of ze bij elkaar zijn.
Geen reactie...
We gaan in Oktober, dus zullen de plaatsen nog niet vast liggen, maar ik dacht dat we wel online konden inchecken...
(Dat word dus op tijd op het vliegveld zijn.)

Iemand ervaring ?

Groetjes

Teleton
25-08-09, 07:55
Iemand ervaring ?

Met welke maatschappij vlieg je?

Ta2 Gerrit
25-08-09, 08:54
Hallo,

ik kreeg pas van Connections te horen dat ik niet online hoefde in te checken.

Da's ook lekker. Eigenlijk zeggen ze dus; ga maar lekker in de rij staan wachten.
De on-line incheck is door de airlines verzonnen om alles zo makkelijk en efficient mogelijk te laten verlopen.

Thuis je stoelen bepalen en boardingpassen afdrukken, en op het vliegveld alleen je bagage droppen bij een aparte balie (die i.h.a. veel rustiger is dan de incheck-balies) en zo door naar de gate, bij wijze van spreken.

Lijkt mij toch beter dan in de rij staan wachten. Vreemde actie van Connection.

[verwijderd]
25-08-09, 08:59
Ik merk ook steeds meer dat je niet meer vooraf je stoelen kan reserveren, maar slechts 24 uur van te voren bij de check-in. Het zal wel aan de airliner liggen want bij sommige kan het wel al ruim van te voren.

En de stoelen staan toch niet vast totdat je ingechecked bent, wij hebben vorig jaar bij Delta uiteindelijk ook op andere stoelen gezeten dan vooraf aangegeven via hun site.

Vaak wil het wel helpen om dan vroeg op de luchthaven te zijn en daar te vragen of je 2 stoelen naast elkaar kan krijgen.

Maar eerst even proberen te achterhalen of je online al kunt inchecken en dan daar proberen te schuiven.

Teleton
25-08-09, 09:18
. Vreemde actie van Connection.

't Kan eigenlijk nooit een actie van Connections zijn, lijkt mij. Het reisbureau gaat toch niet over de incheckprocedure? Normaal gesproken krijg ik van Connections direct alle benodigde gegevens waar ik mee aan de gang kunt. Tot nu toe heb ik altijd op de dag van boeken, ook de stoelnummers vastgelegd.

Daarom zou ik eigenlijk eerst wel eens willen weten met welke maatschappij er wordt gevlogen om daarna te kunnen zien of het een misverstand is, of omdat ze misschien met een maatschappij vliegen die deze mogelijkheid niet biedt.

eVRT
25-08-09, 09:22
Wij hadden hetzelfde probleem bij United, ik heb dagen gezocht naar het goedkoopste ticket. Uiteindelijk gevonden (bij worldticketcenter) en meteen geboekt. Pas na de boeking (en betaling) ontving ik mijn e-ticket (logisch natuurlijk). Vanaf dat moment was het voor mij mogelijk om in te loggen bij United.com. Daar schrok ik en zag ik dat mijn vriendin en ik ook niet naast elkaar zaten (op de heen en terugweg). Vandaar dat dit het goedkoopste ticket was. Paniek...dan kun je dus 3 dingen doen:

- Iedere dag een keer inloggen en kijken of er annuleringen of verschuivingen zijn en dan snel jouw tickets verplaatsen naar die lege plaatsen (dit is mij gelukt op de heenweg).

- Of iets bijbetalen voor economy+ want die is vaak nog zo goed als leeg. Dit hebben wij dus gedan op de terugweg.

- Of heel vroeg inchecken en vragen of ze het kunnen aanpassen (wat vaak ook nog mogelijk is, mits je op tijd bent)

Succes!

Teleton
25-08-09, 09:56
Wij hadden hetzelfde probleem bij United, ik heb dagen gezocht naar het goedkoopste ticket. Uiteindelijk gevonden (bij worldticketcenter) en meteen geboekt.

Je kunt overigens, voor je boekt, ook vooraf op de site van United kijken om te zien hoe de bezettingsgraad is van de vlucht die je op het oog hebt.

Melanie
25-08-09, 11:41
Wij hebben via AV geboekt. Als je van hun de reisbescheiden krijgt kan je dan online inchecken? Wij vliegen met United.

corrus
25-08-09, 13:05
Je kunt overigens, voor je boekt, ook vooraf op de site van United kijken om te zien hoe de bezettingsgraad is van de vlucht die je op het oog hebt.

Dan zie je alleen 30% van de beschikbare stoelen...

Ta2 Gerrit
25-08-09, 13:46
Wij hebben via AV geboekt. Als je van hun de reisbescheiden krijgt kan je dan online inchecken? Wij vliegen met United.

Als het goed is krijg je van AV (of kun je krijgen) de reserveringscode van United.
Via die kun je weer inloggen (en inchecken) op de UA site etc.

Minnie
25-08-09, 14:15
Hallo, wij hebben vorige week bij connections geboekt en meteen onze eticktes ontvangen. Wij vliegen 12 februari met Continental Airlines en wij weten ook al onze stoelnummers. Gewoon met z'n 5en bij elkaar. Ik begrijp dus dat het overal anders gaat.

Groetjes,
Claudine

metendiana
25-08-09, 14:47
hoii wij hadden dit afgelopen juli ook met ua.wij 2 volwassen met 2 kids zaten ook apart,heb toen gewoon op de site van ua gekeken,en geupgrade met bijbetaling naar economy plus stoelen naast elkaar gezocht zodat wij verzekerd waren dat we bij elkaar zaten.veel sucses

ietie
25-08-09, 15:08
Wij vlogen dit jaar met 5 personen , op papier zaten wij verspreid over het vliegtuig, bij aankomst op schiphol hadden ze ons netje al verplaats en bij elkaar gezet, zonder dat wij daar om vroegen, en dit 2 keer over want ook op onze vervolg vlucht hadden ze ons bij elkaar gezet, prima service van united!

eVRT
25-08-09, 15:32
Je kunt overigens, voor je boekt, ook vooraf op de site van United kijken om te zien hoe de bezettingsgraad is van de vlucht die je op het oog hebt.

Ow dat is nieuw voor mij, handig om te weten voor de volgende keer, thanks! :-k

Teleton
25-08-09, 16:34
Dan zie je alleen 30% van de beschikbare stoelen...

Ik ben bang dat je de forumleden die hun weg zoeken in de wondere wereld van de luchtvaart, niet echt helpt met dit soort kretologie. Ieder hulpmiddel is voor hen toch welkom? Kijk even mee, voor de aardigheid Corrus.

Een voorbeeldje:
Volgens seat guru heeft de 777 waarmee United van Brussel naar Washington vliegt, tussen rij 30 en 43 Economy stoelen beschikbaar. Rij 27, 28 en 29 zijn exit-rows die je niet kunt vastleggen.

En wat zien we vandaag als we willen weten welke stoelen nog beschikbaar zijn voor een bepaalde vlucht van United? De beschikbare stoelen tussen rij 30 en 43. Volgens Bartjens zijn dat alle beschikbare economy stoelen, 100%. Vervolgens kan je aan de hand van de symbooltjes zien welke stoelen bezet zijn, en welke nog niet.

Als je dat wilt, kan je de stoelnummers die nog vrij zijn, als preferentie opgeven bij je reisbureau. Op enig moment krijg je de boekingscode, hiermee zie je of de gewenste stoelen zijn vastgelegd. Mocht dit niet het geval zijn, kan je altijd nog schuiven of betaald upgraden naar Economy Plus.

Mijn liefje, mijn liefje wat wil je nog meer.....:-k


http://img511.imageshack.us/img511/9008/stoelverdeling.jpg (http://img511.imageshack.us/i/stoelverdeling.jpg/)

Simone en Ton
25-08-09, 17:05
Hallo allemaal,

het zal iedereen dan toch verbazen (net als mij, als ik dit zo lees over Connection en UA) maar het gaat over United. Hieronder een stukje uit de mail die ik kreeg nav mijn vraag. Ik kreeg een melding over de vertrektijden die gewijzigd zouden zijn.,.. ik me suf zoeken, geen verschil te zien met de eerste mail. Ik las verderop in dezelfde mail als hieronder dat de vertrektijd in Miami 13 min was vervroegd... (het 'grappige 'is, is dat dit niet op de nieuwe papieren staat- hier staan dezelfde oorspronkelijke tijden op..)

Mail connection; (knippen/plakken is ideaal...:???:)

Het is de vertrekuurvanuit Miami op 19/10 die vervroegd werd van 13u40 naar 13u27 .
De stoelen heb ik voor julie ingeboekt . De online check in kan niet als u via Connections boekt . Dit is enkel mogelijk als u rechtreeks bij de airline boekt .


Ik heb natuurlijk een mail retour gestuurd met de vraag waar en wanneer ik mijn stoelen krijg toegewezen. In de bijlage van de mail (zullen dan de etickets zijn?) staat nl nergens een stoelnummer of wat dan ook.
Dat is nu een week of anderhalf geleden, ik zal er nog eens een mail tegen aan gooien...

Ta2 Gerrit
25-08-09, 17:16
Mail connection; (knippen/plakken is ideaal...:???:)

Het is de vertrekuurvanuit Miami op 19/10 die vervroegd werd van 13u40 naar 13u27 .
De stoelen heb ik voor julie ingeboekt . De online check in kan niet als u via Connections boekt . Dit is enkel mogelijk als u rechtreeks bij de airline boekt .

Beetje onzin. Iedere boeker, behalve Connections dus, kan en wil je het airline reserveringsnummer geven. En dan kun je ook online inchecken.
Tenminste, dat is onze ervaring, zowel bij Cheaptickets, WTC, AV, E-bookers, en misschien nog wel een paar die ik vergeten ben.
Het zal hun policy wel zijn, maar laten ze dàt dan zeggen.

Teleton
25-08-09, 17:24
. Ik heb natuurlijk een mail retour gestuurd met de vraag waar en wanneer ik mijn stoelen krijg toegewezen. In de bijlage van de mail (zullen dan de etickets zijn?) staat nl nergens een stoelnummer of wat dan ook.

Vreemd. Even stap voor stap: Als het goed is, vind je in de mail die van Connections hebt gehad de volgende zin.

Tickets: Je kan je elektronisch ticket vanaf 12u na de boeking HIER uitprinten.
Indien je een vliegtuigticket voor een low cost maatschappij (EasyJet, Vueling, ClickAir, Wizzair, TuiFly, Air Berlin en Aer Lingus) geboekt hebt, gelieve deze e-mail af te printen en je hiermee naar de incheckbalie van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij te begeven.

Verder vind je boven aan de mail je reservatiecode:
Dank voor je vertrouwen in Connections.
Deze mail is de bevestiging van je reservatie.
Je reservatiecode: LETGOEDOP

Klopt dat allemaal?

Simone en Ton
25-08-09, 17:31
Dat klopt. De bovenstaande gegevens heb ik.
Maar ik lees van vele anderen dat ze al de stoelen hebben, terwijl ze over een paar maanden vertrekken.
Ik heb op de site van United zojuist mijn reserveringsnummer en naam ingevoerd. Natuurlijk krijg ik nog geen gegevens...
De mail net na de boeking (2-3 maanden geleden) geeft trouwens nog steeds dezelfde vertrektijden aan als toen, terwijl de printdatum wel is aangepast.
Dus volgens die mail van Connection van een week geleden, moet ik gewoon 3 uur van te voren op het vliegveld zijn. Is op zich ook geen probleem, maar ik vind het zo raar dat 'iedereen' alle gegevens al heeft en wij niet...
Voel me nog net niet helemaal blonT ;)

Teleton
25-08-09, 17:36
Dat klopt. De bovenstaande gegevens heb ik.Voel me nog net niet helemaal blonT ;)

Mooi blond is niet lelijk, juist omdat je de enige bent, lijkt mij dat er ergens een enorme haar in de soep zit. Nu nog even zoeken waar.....

Heb je op hier geklikt om je e-tickets uit te printen? Als het goed is krijg je dan namelijk je iternary met de stoelnummers. Toegevoegd: Ik ben benieuwd wat jullie dan krijgen.....

parrot
25-08-09, 21:00
Alle feiten over on-line incheckken:

In principe kan iedereen on-line incheckken MITS de airline dit ondersteunt. Voor Amerika doen (vrijwel) alle airlines dit (Martinair mij onbekend) simpelweg omdat het goedkoper is. Sterker nog; heb je het nog niet thuis gedaan dan verzoeken ze je vriendelijk het met hun computer op het vliegveld zelf te doen (self check in).

Je hebt wel je boekingscode of e-ticketnr nodig en normaal gesproken krijg je altijd je e-ticket ongeacht het reisburo want hiermee wordt je door de airline geidentificeerd (=oude papieren ticket) Je kunt natuurlijk ook met creditcard, reserveringsnummer etc inchecken maar dat heb je niet want dat doet het reisburo.

Met je e-ticket check vanaf 24 uur van te voren in. De door het reisburo opgegeven stoelnummers worden zichtbaar evenals de vrije stoelen. Je kunt je toegewezen stoelen vastleggen of kiezen uit de beschikbare vrije stoelen of upgraden naar premium seats. Als er iemand upgrade naar een premium seat vervalt zijn reservering voor een normale stoel en deze komt dus weer vrij. Degene die dan net online is kan de stoelen weer oppikken. M.a.w. de stoelen zijn deels variabel beschikbaar, net zo lang tot iedereen in ingecheked. Eenmaal ingecheked hen je een boardingpass die je thuis uit print of als je op vakantie bent en net even je printer niet ook hebt meegenomen gewoon op het vliegveld print bij de selfservice kiosk.

Je hoeft dus niet naar het vliegveld, je doet dit van elke beschikbare internet toegang. Grote Amerikaanse hotels hebben hier zelfs een speciale computer voor staan die ook print.

Pas op met het kiezen van exit row seats tegen bijbetaling: minimaal 16 jaar oud zijn, voldoende engels spreken en fysiek & geestelijk in staat om te helpen bij de ontruimingsprocedure (= openen deur) Kan je 1 van die dingen niet ook al heb je ingecheked tegen betaling op deze stoelen wordt je zonder pardon weer verwijderd. Bij ons op JFK werd er zelfs een stel van boord gehaald omdat er geen andere stoelen meer beschikbaar waren!!!! (konden mooi een middagje wachten terwijl anderen hun plaats innamen) NB deze regels worden vermeld bij het inchekken dus de airlines staan in hun recht.

En tot slot er zijn ook nog altijd no shows omdat aansluitingen gemist worden. Ons toestel was overboekt, mensen kregen vergoedingen om niet mee te gaan en uiteindelijk waren er zeker 10 stoelen leeg van reizigers die hun aansluiting gemist hadden.

Moraal van dit verhaal: pa & ma zullen in praktijk vrijwel zeker naast elkaar zitten ook al is het omdat de crew dit voor ze op het allerlaatse moment regelt aan boord.

Prettige vlucht!

Simone en Ton
25-08-09, 22:35
Snap er niet veel van..
Had een heel bericht gemaakt en kom m nu niet meer tegen... Zucht.

De korte samenvatting;
WE HAVE A WINNER...

Ik heb de orginele mail nog maar eens opgevraagd en nogmaals de "hier" knop gebruikt. (Ik heb nu dus ruim 3 keer de tickets uitgeprint, hoe vaak mag je ze gebruiken om te vliegen naar USA;))
Misschien heeft Connections nu wel wat met de mail gedaan, want nu staan er stoelnummers op !
Aangezien ik nu echt aan mezelf begon te twijfelen, heb ik Ton even mee laten kijken naar de andere papieren en oef... Daar stond het echt niet op..

Dus.. allemaal bedankt voor het meedenken ! Het is ook echt niet mijn bedoeling om Connections in een kwaad daglicht te stellen, maar echt duidelijk was/is hun mail naar mij toe, nog niet echt geweest..

Teleton
25-08-09, 23:05
want nu staan er stoelnummers op !


Mooi! En dan nu de hamvraag, ben je er tevreden mee?

damian08
26-08-09, 09:31
Iedereen bedankt, mijn ouders zijn nu wel wat meer geruststeld..
Het zou gewoon raar zijn om iedereen maar een plek te geven.
En ze gaan toch al vroeg naar het vliegveld, dus ze zijn vast op tijd om een goed plekkie te krijgen.

Simone en Ton
26-08-09, 14:19
Teleton;
dat ik alles aan gegevens heb (voor zover nu bekend.. ), ja daar ben ik tevrden mee...
de stoelnummers? op Seatguru heb ik gezien dat we op alle vluchten twee stoelen naast elkaar heb, in een rij van twee.. Dus ja, ook daar ben ik blij mee ! De stoelen staan als 'witte' stoelen gemarkeerd, dus echt slecht/goed zal dat niet zijn, maar lekker neutraal.
Dus nu hopen dat er geen wijzigingen zijn... Ikke tevreden !
Bedankt !

Teleton
26-08-09, 15:28
Ikke tevreden !

Mooi zo, het is fijn als je weet waar je zit in het vliegtuig en dat het geen verkeerde plekjes zijn. Lekker zo laten, zou ik zeggen maar dat waren jullie ook al van plan.

Jammer dat ze je bij Connections zo ongelukkig hebben geholpen. Zijn we zo niet gewend! Met je reserveringsnummer moet je gewoon 24 uur van te voren digitaal in kunnen checken op de United site. Daar kan je dan zien of er geen stoelwisselingen zijn. Ook kan je met dit nummer, als je dat wilt, je maaltijdwensen doorgeven maar misschien ben je wel tevreden met chicken or pasta.....[-o<

parrot
26-08-09, 20:29
VROEG OP HET VLIEGVELD ZIJN HEEFT GEEN ZIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het gros checkt on-line in of heeft vastgelegde stoelnummers. Tijdig on-line inchekken geeft de meeste kans op goede plaatsen. Of anders het gewoon op z'n beloop laten. Als de "extra betaalplaatsen" niet afgenomen worden dan krijg je ze gratis. Het is net gokken.........

Teleton
27-08-09, 10:10
Vroeg op het vliegveld zijn, heeft geen zin! Afgezien van het feit dat het wel degelijk een beproefd middel kan zijn, hoef je er toch niet zo bij te SCHREEUWEN? 't Doet gewoon zeer aan mijn ogen.....:-$


Het is net gokken......... Precies, 'k zou er echter niet al te vast op rekenen, al komt een gratis upgrade naar plus bij het inchecken best wel eens voor, maar meestal pas als de economy overbooked is.

Tijdens onze laatste vluchten met United hield de cabin crew opvallend goed in de gaten dat er geen insluipers van de economy naar de economy-plus piepten. Er werd ook voor vertrek via de intercom gevraagd om in je eigen klasse te blijven. Niet iedereen had de batterij in het gehoorapparaat opgeladen, maar overtreders werden rücksichtlos teruggestuurd, wat weer voor een hoop commotie zorgde, omdat anderen hun originele plekje al hadden ingenomen. Stoelendans, altijd dolle pret.....

Simone en Ton
27-08-09, 10:15
Parrot,

als ik het goed begrijp, kan ik dus alleen 'onze' stoelen bevestigen door op tijd online in te checken? Of kan ik uit de mail van Connections opmaken dat onze stoelen ook al echt vast staan? Wij moeten allebei werken tot op de dag van vertrek (meteen na het werk naar het hotel in Brussel voor de overnachting..) en online inchecken is afhankelijk van de mogelijkheid om online te gaan....

Teleton zei; Precies, 'k zou er echter niet al te vast op rekenen, al komt een gratis upgrade naar plus bij het inchecken best wel eens voor, maar meestal pas als de economy overbooked is.


Hahaha, ik kan dus dan beter wachten met online inchecken en braaf in de rij gaan staan.... Wij zijn zoooo zielig, mogen we asje-asje-asjeblief naar de plus?


Teleton zei; Tijdens onze laatste vluchten met United hield de cabin crew opvallend goed in de gaten dat er geen insluipers van de economy naar de economy-plus piepten. Er werd ook voor vertrek via de intercom gevraagd om in je eigen klasse te blijven. Niet iedereen had de batterij in het gehoorapparaat opgeladen, maar overtreders werden rücksichtlos teruggestuurd, wat weer voor een hoop commotie zorgde, omdat anderen hun originele plekje al hadden ingenomen. Stoelendans, altijd dolle pret.....

Je bedoelt dat er andere gretig gebruik maken van de vrijgekomen extra been/ligruimte ? Slim...;)

parrot
27-08-09, 17:20
Stoelnummers die je op je reservering staan zijn vast totdat jij ze bij het inchekken veranderd. Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Aangezien ongeveer 60% van de stoelen vrijgegeven wordt voor pre-booking zijn er ook mensen die wel een gegarandeerde vluvht hebben maar geen stoelnummer. Die kunnen hun stoelnummer bij het inchekken alsnog vastleggen. Hiervoor gold dan ook mijn opmerking met hoofdletters (sorry als ze je ogen beschadigen) dat vroeg naar het vliegveld komen geen zin heeft. Deze circa 40% van de plaatsen worden 24 uur van te voren vrijgegeven en iedereen die nog geen stoelnummer had of een beter wil gaat vanaf dat moment proberen zijn geliefde stoel te pakken te krijgen.

Als je dus niet of pre-booked bent of van te voren hebt ingechekt blijven op de luchthaven slechts de restplaatsen over. Precies zoals de airlines willen want hoe meer je zelf vooraf doet hoe minder personeel zij op de luchthaven nodig hebben! Het zou toch zonde zijn als je voor zo'n lange reis extra vroeg naar het vliegveld gaat om daar verteld te worden dat je thuis maar on-line had moeten inchekken om naast elkaar te zitten (ik wil slechts helpen.........)

Bij Delta & KLM is geen sprak van 2 economy klassen maar van enkele stoelen die tegen toeslag geboekt kunnen worden omdat ze beter zijn. Bijv. nooduitgang of 2 op een rij. Als deze niet "verkocht" zijn dan worden ze toegewezen aan de laatsen zonder toeslag want dat kan dan niet anders.

Iets anders dus dan United dat blijkbaar een separaat cabinedeel heeft met meer beenruimte zoals Martinair dat ook heeft. Hier wordt je natuurlijk alleen naar geupgraded als de overige plaatsen helemaal vol zitten! (NB wij gingen zowel heen als terug geheel vol & overboekt & ook nog 1 maal op een interne vlucht!)

Guus
27-08-09, 17:22
Tijdens onze laatste vluchten met United hield de cabin crew opvallend goed in de gaten dat er geen insluipers van de economy naar de economy-plus piepten. Er werd ook voor vertrek via de intercom gevraagd om in je eigen klasse te blijven. Niet iedereen had de batterij in het gehoorapparaat opgeladen, maar overtreders werden rücksichtlos teruggestuurd, wat weer voor een hoop commotie zorgde, omdat anderen hun originele plekje al hadden ingenomen. Stoelendans, altijd dolle pret.....
Inderdaad altijd erg leuk tijdsvermaak. Bijna net theater, maar dan gratis. Ik begrijp alleen niet waarom de mensen die worden teruggestuurd altijd zo gepikeerd reageren. Je weet dat het niet mag, het wordt voor de vlucht nog eens duidelijk aangegeven dus wat is nou het probleem? Als je dan toch zo graag Economy Plus wilt hebben dan betaal je toch gewoon die paar tientjes. M.i. is dat geld goed besteed.

sonja
27-08-09, 18:49
VROEG OP HET VLIEGVELD ZIJN HEEFT GEEN ZIN!


Soms wel hoor, als je het lief vraagt kun je een exit row krijgen\\:D/, mits die nog beschikbaar is!

parrot
27-08-09, 18:52
Sonja,

Zie boven, die kun je 24 uur van te voren al vastleggen, hoef je het niet eens lief te vragen en je doet het lekker thuis of in je hotel......:---)

Teleton
27-08-09, 19:20
Zie boven, die kun je 24 uur van te voren al vastleggen, hoef je het niet eens lief te vragen en je doet het lekker thuis of in je hotel......:---)

Treffend dat je zelf de 'liar' smiley gebruikt. Je informatie is namelijk niet waar. Naast Delta en KLM zijn er toch ook nog andere maatschappijen? En die geven hun exit row seats vaak alleen maar bij het persoonlijk inchecken af. Sonja heeft dus groot gelijk dat ze hier nog eens op wijst.

Tip van Ton: In een andere posting geef je aan:
ik wil slechts helpen.........) Daar twijfel ik echt niet aan. Maar er voor te zorgen dat andere leden, die dit forum als naslagwerk gebruiken, blind kunnen varen op de informatie, is het wel handig dat de informatie die je geeft, dan ook klopt.

Als je zelf je informatie niet goed controleert, blijf je helaas houden dat er reacties met correcties of aanvullingen op je berichten komen. Lijkt me voor jou niet leuk, geeft wellicht irritatie en zorgt bij toekomstige lezers voor verwarring. Dus je helpt ook nog eens mee het forum gezellig te houden als je je berichten nog eens naleest, voor je ze plaatst. Kleine moeite, veel plezier, toch?

parrot
27-08-09, 19:54
Ton,

Voor mij mijn laatse reactie naar jou, aangezien jij gelukkig alles (beter) weet.

Bovenstaande ervaringen zijn gebaseerd op "live" observaties & ervaringen met NWA, DELTA & KLM (o sorry geschreeuwd met hoofdletters) en als je hier op de zo gewenste exit row wilt zitten moet je het echt van te voren regelen. Lees eerder, die spaans taligen die het gedaan hadden werden zonder pardon van de vlucht gehaald in JFK omdat alle andere plaatsen vergeven waren.

Mijn motto is altijd: "een goede voorbereiding is het halve werk". Mijn reis zit er op, alles ging perfect, mede dankzij de info op dit forum. Ik zou het sneu vinden als mensen nu nog denken dat de stoelen vergeven worden bij het inchekken op de airport. Als je Delta/KLM/NWA vliegt doen ze er echt alles aan om je via on-line cq self service op het vliegveld te laten inchekken. En die computers geven echt geen antwoord op vragen, al stel je ze nog zo vriendelijk!

En je eigen ervaring zal ook zijn dat die o zo lieve gate agent NA het inchekken & aan de gate nog van alles kan regelen mits het toestel niet vol is en er "no-shows" zijn. Wel alles vol (zoals in de vakantiedrukte) dan kunnen ook zij niets meer regelen en rest de inventiviteit & behulpzaamheid van de crew.

Voor United schijn jij de kenner te zijn, ik heb er niet mee gevlogen!

sonja
27-08-09, 20:13
Sonja,

Zie boven, die kun je 24 uur van te voren al vastleggen, hoef je het niet eens lief te vragen en je doet het lekker thuis of in je hotel......:---)

Nee hoor, exit rows worden bij United uitsluitend aan de balie uitgegeven.
We vliegen uitsluitend United en hebben uitgebreide ervaring

Guus
27-08-09, 21:28
Nee hoor, exit rows worden bij United uitsluitend aan de balie uitgegeven.
We vliegen uitsluitend United en hebben uitgebreide ervaring
Dat klopt niet wat je zegt. Ik zit namelijk nagenoeg altijd exit row. Gewoon zelf vooraf geselecteerd.

Ta2 Gerrit
27-08-09, 21:48
Dat klopt niet wat je zegt. Ik zit namelijk nagenoeg altijd exit row. Gewoon zelf vooraf geselecteerd.

En dat heeft niks te maken met een Premier Elite status o.i.d..
Bij mij staan de exit-row seats nl. niet op de seating-chart.

Of is er een andere weg die wij (of het merendeel) niet weten ?

Guus
27-08-09, 22:09
En dat heeft niks te maken met een Premier Elite status o.i.d..
Mogelijk. Ik kan namelijk alleen vertellen wat ik zie als ik inlog. Ik weet niet wat anderen wel/niet zien. Ik ging me eigenlijk meer om de stelligheid waarmee werd beweerd dat exit row stoelen alleen aan de balie worden uitgegeven. Dat is dus niet zo.

corrus
27-08-09, 22:09
Een bepaalde status is soms weleens gemakkelijk, maar Exit rows kun je in de regel nooit helemaal zelf uitzoeken, omdat er nog al wat restricties aan vastzitten.

FloridaVerslaafde
27-08-09, 22:42
De spanning in deze discussie is met een mes te snijden....

:cool:

Ta2 Gerrit
27-08-09, 23:02
Ach, als het me begint te vervelen, gooi ik er gewoon een slot op :lol::lol::lol::lol::lol:

Maar zo is wel te zien dat het kiezen van stoelen, en met name die bij de nooduitgang van veel factoren afhankelijk kan zijn; maatschappij, passagierstatus, eigen beleving etc.
Feit is dat je minstens 16 jaar moet zijn, goed Engels sprekend en fysiek in staat om in noodgevallen de deur te openen.

Zelf heb ik toch voorkeur voor E-Plus, of i.i.g. stoelen waarvan de leuning opklapbaar is, dus geen vaste met van die verschrikkelijke tafeltjes er in.
Of het moeten die van de Bussinesclass zijn :mrgreen:

shockblade
28-08-09, 00:35
Stoelnummers die je op je reservering staan zijn vast totdat jij ze bij het inchekken veranderd. Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Aangezien ongeveer 60% van de stoelen vrijgegeven wordt voor pre-booking zijn er ook mensen die wel een gegarandeerde vluvht hebben maar geen stoelnummer. Die kunnen hun stoelnummer bij het inchekken alsnog vastleggen. Hiervoor gold dan ook mijn opmerking met hoofdletters (sorry als ze je ogen beschadigen) dat vroeg naar het vliegveld komen geen zin heeft. Deze circa 40% van de plaatsen worden 24 uur van te voren vrijgegeven en iedereen die nog geen stoelnummer had of een beter wil gaat vanaf dat moment proberen zijn geliefde stoel te pakken te krijgen.

Als je dus niet of pre-booked bent of van te voren hebt ingechekt blijven op de luchthaven slechts de restplaatsen over. Precies zoals de airlines willen want hoe meer je zelf vooraf doet hoe minder personeel zij op de luchthaven nodig hebben! Het zou toch zonde zijn als je voor zo'n lange reis extra vroeg naar het vliegveld gaat om daar verteld te worden dat je thuis maar on-line had moeten inchekken om naast elkaar te zitten (ik wil slechts helpen.........)


Quiet, but quiet not yet.

Geen enkele stoel staat gegarandeerd vast. Stoelen die op een reservering staan, bieden garantie tot de volgende seconde. En zelfs dat hoeft niet zo te zijn. ;) Een airline kan op elk moment overrulen. Dit kan ook na het online inchecken zelfs nog gebeuren. De kansen zijn op dát moment erg klein, maar niet nul.

Daarnaast kan vroegtijdig op de luchthaven aanwezig zijn wel degelijk verstandig zijn, al naar gelang wat men wil bereiken. Bepaalde stoelen worden namelijk lang niet altijd los gegeven voor OLCI (online check in), enkel voor check in aan de balie. Hieronder veelal bepaalde bulkhead seats die geblokkeerd worden voor eventuele bepaalde medische behoeften. Dit laatste is praktijk bij elke Amerikaanse airline. Europese maatschappijen; verschilt per airline.

En dan hebben we het nog maar niet over de situaties waarin men geen gebruik kan maken van OLCI. Waar dan weer allerlei redenen aan kunnen hangen; bepaalde assistentie codes, reizen met een rolstoel, de TSA die het weer eens op de heupen krijgt, etc. etc.



Of exit rows gereserveerd kunnen worden verschilt per airlines. Er zijn inderdaad airlines die deze seats niet beschikbaar tonen voor de gemiddelde reiziger tot OLCI of zelfs aan de balie, maar die deze stoelen al wel vanaf moment van boeken beschikbaar hebben voor klanten met bepaalde frequent flyer status. Idem dito voor bijv. bulkhead seats.

Guus
28-08-09, 08:05
Exit rows kun je in de regel nooit helemaal zelf uitzoeken.
Ik kan alleen meepraten over hoe United het doet. Als je als Elite Member inlogt zijn de exit rows gewoon zichtbaar en 9 van de 10 keer kan ik gewoon een exit row plaats selecteren. Het enige dat me later nog wordt gevraagd is de standaard vraag die aan alle passagiers die op een exit row stoel zitten wordt voorgelegd.

corrus
28-08-09, 13:59
Ik kan alleen meepraten over hoe United het doet. Als je als Elite Member inlogt zijn de exit rows gewoon zichtbaar en 9 van de 10 keer kan ik gewoon een exit row plaats selecteren. Het enige dat me later nog wordt gevraagd is de standaard vraag die aan alle passagiers die op een exit row stoel zitten wordt voorgelegd.

Ik vlieg zo'n 3 tot 4 keer per jaar met United die plas over, maar wat is een Elite member???
Ik heb tegenwoordig zelf een gouden Premier Executive pas...

Ik ken Premier, Premier exec. 1K, maar Elite member ken ik niet van United...

Als jij dat zegt zal het wel zo zijn, maar ik heb nog nooit van te voren Exit-Row kunnen kiezen...
Zelfs niet met Premier-Exec.

Guus
28-08-09, 16:04
Ik ken Premier, Premier exec. 1K, maar Elite member ken ik niet van United...

Premier, Premier Executive, Premier Executive 1K => dat zijn dus de elite members.


Als jij dat zegt zal het wel zo zijn, maar ik heb nog nooit van te voren Exit-Row kunnen kiezen....Zelfs niet met Premier-Exec.Verschil moet er zijn ;-).

Chicco68
23-10-09, 11:55
Ik vraag me af of er mensen zijn die bewust voor een bepaalde plaats in het vliegtuig kiezen of de plaatsbepaling over laten aan de vliegtuigmaatschappij?
Ikzelf wil altijd het liefst vóór de vleugel zitten en natuurlijk bij het raam ;-) Dit probeer ik dan ook direct na boeking te regelen.
Reden is dat ik me niet echt op mijn gemak voel in een vliegtuig en zo tenminste nog wat afleiding heb als ik naar buiten kijk c.q. als het me een beetje misselijk wordt het naar buiten kijken altijd wel helpt.....

Oh ja, ik weet niet of de site bij jullie al bekend is, maar ik kwam deze ( http://seatexpert.com/ (http://seatexpert.com/)) tegen. Daar kun je (na invoer van je vluchtgegevens) zien waar welke stoel is, welke de betere/slechtere stoelen zijn etc. Tevens staan er per stoel/gedeelte nog specificaties vermeld door met je muis op de stoel te gaan "staan".

[verwijderd]
23-10-09, 12:03
Ik zoek meestal plaatsen uit die bij het raam zitten en liever niet boven de vleugel behalve als het een nachtvlucht is. Ik kijk graag uit het raam voor zover je gedurende de reis wat kan zien.

En verder kijk ik via seatguru of er een beperking/nadeel is met de stoel.

PENPE
23-10-09, 12:16
Wij boeken altijd United Economy Plus + windowseat en deze zijn gelegen ter hoogte van de vleugels
( en een stukje er voor en er na )

@ Cicco68 : In een vliegtuig zijn de stoelrijen thv de vleugels de veiligste plaatsen.

Groetjes,
Pieter & Petra

Nog een paar weekjes \\:D/

Njit
23-10-09, 13:27
Kende deze site niet. Wel handig dat je op basis van vluchtnummer je vliegtuig-type kunt opzoeken (hoewel dit voor onze vlucht (nog) niet werkt). Verder is de informatie volgens mij overeenkomstig Seatguru.

Lea
23-10-09, 14:14
Wel grappig , en krijg meteen een hele lijst en dan de goede er nog maar uit zien te zoeken.

Guus
23-10-09, 14:39
@ Cicco68 : In een vliegtuig zijn de stoelrijen thv de vleugels de veiligste plaatsen.
Er bestaat niet zoiets als de meest veilige plek in een vliegtuig. Je overlevingskansen bij een crash hangen namelijk helemaal af van het soort crash. Ik zou dus gewoon voor de plek gaan waar je voor jouw gevoel het meeste comfort hebt. Zoals b.v. de stoelen 21 H en J (United 777) of 20 J en in iets mindere mate K (United 767).

Marcelg
26-10-09, 04:36
Als je wel eens alleen de oversteek maakt, dan heb je ook nog eens te maken met iets waar je niets aan kunt doen en dat is:
WIE KRIJG JE NAAST JE TE ZITTEN, en dat kan wel zeker invloed hebben of je een leuke vlucht hebt.

knaapje
26-10-09, 09:52
Een Bulgaarse mevrouw, die werkelijk 50 woorden Engels sprak!
Allleen Bulgaars en Russisch en laat ik daar nu juist geen woord van spreken.

Knaapje

Lea
26-10-09, 09:56
of zoals ik met mijn eigen zoon(door zijn autisme) bijna niks zegt of erg binnensmonds zodat je hem ook niet verstaat door geronk motoren.
Dan duurt de vlucht ook lang hoor.
Weet wel hij kan er niks aan doen maar een gezellige gespreks partner is toch wel fijn.

Flufjuh
26-10-09, 11:24
Of een mega dikke Duitser waardoor je bijna niet eens in je eigen stoel past.

corrus
26-10-09, 11:29
Een mager iemand met een hééél zware zweetlucht, vind ik erger... :lol: :lol: :lol:

Flufjuh
26-10-09, 11:31
Wie zegt dat die Duitser lekker rook? ;)

1250
26-10-09, 16:22
Ik zat 2 X naast een vriendelijke Amerikaan(se), kijk zo worden vluchten leuk :wink:.

Michael66
26-10-09, 17:38
Graag weer on-topic: welke plaats in het vliegtuig

1250
26-10-09, 20:50
Nou het liefst altijd exit-row :wink:, van die koud heb ik nog helemaal niks kunnen merken, daarna zou ik voor Bulkhead Seat gaan...

mrloes
20-03-10, 09:41
hallO

Ik heb in september de tickets geboekt voor onze vakantie op 30 april as.
We vliegen met Continental en ik heb de vlucht bij een reisburo geboekt, niet online.
Toen we daar zaten konden we de stoelnummers aangeven en dat hebben we gedaan, links achterin en met z'n vijven verdeeld over 2 rijen achter elkaar.
Gisteren heb ik t reisburo gemaild en de stoelnummers opgevraagd omdat ik op Seatguru eens wilde kijken waar we zaten, leek me wel leuk om ff te checken.
De nummers die ik door kreeg van t reisburo klopten niet met wat we toen door hebben gegeven! Ik zit bv in rij 32 terwijl mijn broer met zijn gezin in rij 41 en 42 zit!
Dit heb ik zo echt niet aangegeven op t reisburo: je wilt als gezelschap toch bij elkaar zitten?!
Heb hen gemaild en gevraagd hoe dit nu ineens kon. Hun reactie was:
"Wij hebben een bericht in de boeking gezet met de vraag of men een stoel dichter bij de rest van het gezelschap kan blokken. Zodra we hier antwoord op ontvangen. Nemen wij weer cotact met u op."Later heb ik op de website van Continental gekeken om te zien welke stoelen er nog beschikbaar zouden zijn op de vlucht van A'dam naar Houston. De plattegrond gaf aan dat stoel 41a nog vrij was maar volgens de email van t reisburo zit mijn broer daar ... !
Vreemd, heel vreemd en vooral balen.

Nu lees ik hier dat je soms nog kunt schuiven met stoelen als je online incheckt, 24 u voor de vlucht, maar ik denk dat t in ons geval niet hoeft omdat we de tickets krijgen van t reisburo. Toch?

r.teeuwsen
20-03-10, 09:54
Hoi Marloes,

Dat is balen zeg, maar je kunt gewoon nog wijzigen op internet hoor, dat kan altijd.
Maar hoe verder je achter in zit, hoe minder beenruimte, hou dat wel in de gaten.
Als je bijv. europa vliegt met een 737 van KLM, boek dan altijd (als dat kan) tot rij 12, die staan namelijk in business opstelling ;-) omdat ze heel flexibel kunnen omgaan met aanvragen. De rijen komen vlak voor vertrek pas vrij en deze kun je niet bij het reisbureau reserveren.

Greetz, Remco

mrloes
20-03-10, 10:00
hi

Dankjewel voor je reactie, geeft de mens weer 'n beetje hoop.
Volgens de site van Continental vliegen we met een B767-400, deze wordt door Continental blijkbaar t meest gebruik voor vluchten tussen Amerika en Europa/Azië.

Ik heb al geprobeerd in te loggen op de site van Continental maar mijn reserveringsnr is dan niet geldig. Dit komt natuurlijk omdat ik een reserv-nr heb van t reisburo maar niet direct van Continental.

Teleton
20-03-10, 10:08
Dit heb ik zo echt niet aangegeven op t reisburo: je wilt als gezelschap toch bij elkaar zitten?!


Vast niet helemaal de reactie die je wilt horen want het zou veel leuker zijn als je nu al wist dat je gezellig bij elkaar zat: Hoe vervelend ook, je kunt nooit aanspraak maken op bepaalde stoelnummers. Je stoelnummer staat pas (min of meer)vast als je je boarding pass hebt. Zelfs dan kan een bemanningslid je nog verplaatsen, je bent immers verplicht hun aanwijzingen op te volgen. Je bent helaas toch een beetje overgeleverd aan de grillen van de luchtvaartmaatschappij.

Natuurlijk wil je graag bij elkaar zitten, maar hoe vervelend ook, soms lukt dat gewoon niet. Ook van het schuiven met de stoelen bij het inchecken mag je geen al te hoge verwachtingen hebben. Je kunt er altijd om vragen, zelfs nog als je in het vliegtuig zit. Ze zullen er in de regel alles aan doen om het je naar de zin te maken. Maar je blijft afhankelijk van de mogelijkheden, de inschikkelijkheid van andere reizigers en de inventiviteit van de crew. Bekijk het van de zonnige kant. Zit het mee, wees er dan tevreden mee. Zit het tegen, bedenk dan dat er ergere dingen zijn.....:wink:.

Heb je nog trouwens geen boekingscode of eticketnummer ontvangen? Hiermee kan je op de site van Continental (https://www.continental.com/web/en-US/apps/reservation/default.aspx?SID=3B04B2D76C4F4D4DBB7EB2023C68BD64) volgens mij zelf terecht voor het vastleggen van je stoelen. Zodra je inlogt met je naam en confirmation number, kan je aan de gang:

View/ Change seat assignments Overigens; over je vraagje over het inchecken: het maakt niet uit waar je je tickets hebt gekocht, er wordt niet voor je ingechecked. Dit moet je echt zelf hier (https://www.continental.com/web/en-US/default.aspx) doen.

Ik zie dat je confirmatie niet werkt. Volgens Continental zou dit wel moeten.
If your flight reservation was made on another Web site or through a travel agent, you may view and save your reservation into your account by entering the confirmation number and your last name below.
Waarom bel je niet naar Continental? Het reisbureau kan niet meer dan een verzoek voor je indienen. Zelf bellen, zou ik zeggen.

mrloes
20-03-10, 10:15
hi

Ik snap t ... heb in t verleden dus altijd mazzel gehad met de stoelnummers en t gezellig bij elkaar (kunnen/mogen) zitten. Misschien reis ik ook iets te veel met Ryanair waarbij je gewoon zelf bepaalt waar je zit ;)
Ik heb van t reisburo nog niets ontvangen qua codes/tickets.
Ik heb een boekingsnummer van hun maar dat zal van hun eigen administratie zijn.
Voor zover ik weet krijg ik de tickets 10 dagen v te voren ofzo?? Zelfs dat weet ik al niet meer dankzij Ryanair ;)

corrus
20-03-10, 10:22
Je krijgt helemaal geen tickets...
Tegenwoordig heeft iedereen e-tickets.
Het enige wat je nodig hebt om in te checken is je geldige paspoort.
Verder helemaal niets.

Sinds 1 juli 2008 geven de luchtvaartmaatschappijen alleen nog maar eTickets uit. (eTickets zijn electronische tickets).

Waarom geen papieren vliegtickets meer?
Het werken met eTickets is veiliger en efficiënter,
je kunt ze niet meer verliezen want alles staat al in de computer opgeslagen van de luchtvaartmaatschappij
Tevens is het behoorlijk milieu besparend, het verkleint de houtkap van de bomen, waar de papieren vliegtickets van werden gemaakt,
bovendien bespaard het een grote hoeveelheid papier afval.

Dus als je op je tickets wacht, kun je heel lang wachten die krijg je dus niet meer.

Michael66
20-03-10, 10:49
krijg ik de tickets 10 dagen v te voren ofzo??Als het reisburo je tickets al def. bij de luchtvaartmaatschappij heeft geboekt, dan hebben zij een e-ticketnummer voor je. Vraag het gewoon even bij ze op, dat kunnen ze je gewoon al geven. En dan kun je zelf de stoeindeling in de gaten houden en evt. aanpassen. Ben je niet meer afhankelijk van de nukken van het reisburo.

Tinkerbell
20-03-10, 11:27
Dat " gedoe" over de stoelen was een van de redenen dat ons reisbureau een paar jaar geleden zei dat we veel beter en makkelijker zelf via internet konden boeken.
We waren eigenlijk stomverbaasd hierover en waren nog niet zo "dapper" om alles zelf te boeken.:lol:

Deze raad heeft ons toen gewoon in het diepe geduwd en sindsdien kom ik niet meer op een reisbureau.
Het boeken en uitzoeken van de stoelen is bij Air Berlin een makkie. Plattegrond van het vliegtuig staat op hun pagina. Wij hadden al maanden geleden geboekt. Toen mijn zus ook ging boeken kon ze gewoon bij ons zitten. Even de stoelnummers opgeven en klaar ik Klara.

mrloes
20-03-10, 11:57
hi allemaal

Dank! Dank!
Ik heb in 2007 voor t laatst iets bij een reisburo geboekt, toevallig (?) ook Amerika maar dan vlucht & huurauto. Ik weet echt niet meer of we toen tickets kregen of e-tickets.
T is me duidelijk, via de forummers, dat we nu iig e-tickets krijgen. Vraag ik me alleen af waarom dit dan pas 10 dagen voor vertrek kan. Bedoel, dan had t reisburo ons toch meteen in september die e-tickets al kunnen geven? Ik ga ze meteen ff mailen.
Wordt vervolgd.

Tinkerbell
20-03-10, 13:23
@ mrloes (http://www.floridaforum.nl/member.php?u=8422)

Gewoon volhouden. Onze eerste reis hadden we hetzelfde probleem. Ook geboekt via een reisbureau en ik wilde ook perse weten welke stoelen we hadden.
Na aanhoudend gezeur :-\" hebben ze gebeld met KLM en voila daar waren de stoelnummers en maanden van te voren.
Hetzelfde probleem met OAD . voorgekookte reis geboekt en maar volhouden dat de hotels niet bekend waren. Pas tien dagen van te voren. Geloof je het zelf?

Een paar indringende telefoongesprekken met het hoofdkantoor werkte wonderen. Na een paar dagen rolde de hotels keurig per mail in onze mailbox.

shockblade
20-03-10, 14:37
Marloes, vraag het reserveringscode dat Continental hanteert even aan het reisbureau, dan kun je online gewoon zelf alles regelen. Dit is een code van 6 cijfers en letters (6 totaal). Die code heeft het reisbureau, wat ze ook roepen of beweren. Dit zijn lijnvluchten, derhalve zijn die gegevens beschikbaar.

Continental heeft de afgelopen weken diverse wijzigingen doorgevoerd in hun seating system. Zo hebben ze de rijen gehernummerd (meer uniformiteit over de gehele vloot hierdoor, maar zo kan het bijv. wel voorkomen dat er van rij 6 in ene naar rij 11 overgesprongen wordt en rijden 7 t/m 10 niet meer bestaan ;) ). Ook is het sinds de 17e zo dat je zitplaatsen met meer beenruimte tegen een meerprijs kunt reserveren. Daar wordt nog wat aan gewerkt, dus die stoelen zijn niet allemaal al online te regelen.

Het hernummeren van de rijen heeft tot gevolg gehad dat sommige seat assignments door de war gegooid zijn. Die operatie is nu achter de rug dus wijzigingen die je nu zelf doorvoert worden weer vastgelegd (wijzigingen tijdens die operationele veranderingsperiode hielden vaak geen stand!). Hier kan dus ook een deelschuld liggen, naast het reisbureau.


Het kan gebeuren dat alle 'gewone vrije' zitplaatsen al vergeven zijn. Continental houdt namelijk de eerste tig rijen 'bezet', deze zitplaatsen kunnen enkel vastgelegd worden door Onepass Elites (frequent flyers) en/of onder bepaalde bijzondere voorwaarden (bepaalde handicaps, baby bassinet etc.) Die zitplaatsen komen voor alle andere passagiers beschikbaar op het moment van online inchecken; 24 uur van te voren.


De vlucht AMS-IAH wordt inderdaad uitgevoerd door de 767-400ER. Dit is niet het meest gebruikte toestel de oceaan over (CO heeft grote liefde voor 777 en 757), maar wel het vaste toestel voor deze route sinds een tijdje.

mrloes
20-03-10, 17:01
hallO

T reisburo heeft me ondertussen de codes gemaild. Ook kwamen ze er achter dat wij inderdaad andere stoelnummers op hebben gegeven ten tijden van t boeken en dat t dus erg raar is dat iemand nu ineens ergens anders neer is gezet.
Ze gaan t wederom navragen en ik hoor t zsm.
In sept. was t vliegtuig verdeeld in rijen van 3 stoelen, althans links van het gangpad zegmaar. Wij hadden toen bv stoel 40a/40b/40c en daarachter 41 a/41b.
Nu zijn t ineens rijen van maar 2 stoelen naast elkaar.
Wat Shockblade aangeeft zou dus best 'n reden kunnen zijn van de verwarring.

Ik ga even kijken op de site van Continental en wacht t antwoord van t reisburo af, dit zal maandag wel komen. Ben iig blij dat er wat meer duidelijk is, dat we t zelf goed door hebben gegeven en dat ik nu de e-nummers heb.
Tuurlijk houd ik er in m'n achterhoofd rekening mee dat alles nog kan wijzigen voordat we ready for take off zijn, op 30 april.

mrloes
22-03-10, 14:18
Ben ik weer. Net bericht gehad van t reisburo, zie hieronder.
Ze hebben andere stoelen voor ons 'geblokt' maar helaas zitten we nog steeds wat uit elkaar, zeker op de terugweg van Houston naar A'dam.
Als ik nu inlog op de site van Continental en onze zitplaatsten/nrs daar bekijk zijn deze niet aangepast aan de gegevens van t reisburo. Nu kan t misschien zo zijn dat daar 'n paar dagen over heen gaan??
Wat is t meest betrouwbaar in jullie beleving: de plattegrond op de website van Continental of de info van t reisburo die t weer door hebben gekregen van Continental?
Want anders ga ik gewoon toch eigenhandig de boel verschuiven, online ....
Of gooi ik dan mijn eigen glazen in?
(t valt niet mee om op vakantie gaan met 5 personen geloof ik ;) )

Reactie reisburo:

Het is inderdaad zo dat de configuratie in de vliegtuigen zijn aangepast. Waarschijnlijk zijn de stoelnummers die oorspronkelijk geboekt stonden vervallen. Deze wijzigingen waren bij boeking nog niet bekend. Er zijn op dit moment meer luchtvaartmaatschappijen die dit doorvoeren. Vaak met als gevolg dat er meer beenruimte beschikbaar is. Nu heeft men u naar aanleiding van onze berichten zo veel mogelijk bij elkaar gezet. Dat wil zeggen in dezelfde rij of daar zo dicht mogelijk bij.

Teleton
22-03-10, 14:41
Wat is t meest betrouwbaar in jullie beleving: de plattegrond op de website van Continental of de info van t reisburo die t weer door hebben gekregen van Continental?

Effe wachte, nog effe wachte.....? Ik zou nu echt als de sodeju de beste stoelen die nog over zijn zelf uitkiezen. Daarna print je je iternary uit en controleer je in de loop van de weeek nog eens of de stoelnummers gelijk zijn gebleven.......

mrloes
22-03-10, 14:44
Oke, ik ben een zeur ... die 'iternary' is niet bindend?
Bedoel, je kunt evengoed nog op Schiphol komen en t horen krijgen dat je pech hebt en uit elkaar zit? Sorry maar dit is allemaal nieuw voor me ondanks de aardige km.s die ik in een vliegtuig gemaakt heb in mijn leven maar .. gedoe met stoel-nrs heb ik nooit gehad.
Het reisburo noemt het "stoelen blokken". Is dat een soort voorkeur die minder waarde heeft dan wat je zelf online aangeeft op de site van Continental?

Teleton
22-03-10, 15:14
Oke, ik ben een zeur ... Nou, dat valt wel mee, hoor. Je bent alleen nog niet gewend om gewoon zelf het beste uit je vakantie te halen en vertrouwt er op dat het reisbureau je vertroetelt. De moderne reizende mensch regelt het gedoe lekker zelf, zie ook de reactie van Marion....:wink:.

Het Forum is voor vragen en we slepen je er wel doorheen. De luchtvaartmaatschappij kan altijd nog met je stoelnummers goochelen. Je kunt dus nooit aanspraak maken op de stoelnummers uit je iternary, tot je je boarding pas hebt, blijft alles mogelijk. Het kan dus altijd gebeuren dat je bij het inchecken nog moet wijzigen. Ook als de stoelen door het reisbureau zijn geblokt.....

mrloes
22-03-10, 15:44
Oke, done it.
T is niet optimaal maar wel beter dan wat t reisburo geregeld had, in ieder geval voor
de persoon die alleen/apart moet zitten en that's me. Ze hadden me bv in t midden gezet van een rij van 3 stoelen. Dan zit ik liever aan de zijkant met maar 1 buurman/vrouw.

Heeft t zin om iedere week 'ns te kijken of er nog plaatsen vrij komen?
Of is dit zeer onwaarschijnlijk??

Teleton - bedankt voor je "duwtje", ik moet gewoon doen!!!

pumi1000
22-03-10, 15:52
Heeft iemand het ooit meegemaakt dat een kind alleen zit?

Dit is eigenlijk ook mijn 1e reis dat ik zelf de stoelen moet kiezen. Op alle vluchten hebben we nu stoelen bij elkaar, dus ik ben benieuwd of het zo blijft tot inchecken en of dat online inchecken natuurlijk gaat lukken........

Groetjes

hrjhaan
22-03-10, 16:07
Vorig jaar deden ze bij Delta een poging om ons uit elkaar te zetten. Bij de check-in konden ze ons niet bij elkaar zetten, maar we kregen de mededeling dat wij bij de boarding alsnog stoelen naast elkaar konden krijgen. En inderdaad bij de boarding aangegeven dat dit echt zo niet kon en dat we naast elkaar wilden zitten. Het duurde even, maar we kregen alsnog stoelen naast elkaar. En als het dan nog niet lukt zal de crew aan boord er alles aan doen om je te ruilen met andere passagiers. Alhoewel veel mensen die een raamplaatsje hebben, niet willen ruilen voor een gangpad plaats.

Teleton
22-03-10, 16:41
Heeft t zin om iedere week 'ns te kijken of er nog plaatsen vrij komen?

Ik zou het zeker doen, je weet het nooit. Volgende grote kans is als je je boarding pas krijgt op het vliegveld....Nog niet tevreden? Vraag het voor je aan boord gaat gerust nog eens. Geneer je niet; iedereen vraagt om het beste plekje en het is zeker niet vreemd dat je alle moeite doet om gezellig bij elkaar te kunnen zitten. Maar voorlopig zit je nu min of meer naar je zin...en zo hoort het ook, toch!


Heeft iemand het ooit meegemaakt dat een kind alleen zit?

'k zou me maar geen zorgen maken. Er is echt niemand bij de luchtvaartmaatschappij die jullie zo maar uit elkaar zal zetten. Zeker niet als het om een kind gaat, ze zien jullie geboortedata in één oogopslag. De jongens (sorry de mannen....) van Mattrob zaten onlangs één rij van hen verwijderd. Maar die jongens (sorry, die mannen.....;)) zijn al veertien!

En dat inchecken is echt een fluitje van een cent. Geen probleem dus, bende gek, houdoe!

mrloes
22-03-10, 16:54
T blijft spannend tot 30 april 10.10 uur ... :)

Weet je, t gaat me niet echt om t beste plekje - das volgens mij toch business class en niet te betalen - maar als we met z'n vijven bij elkaar kunnen zitten is dat t leukste voor iedereen. Als 1 persoon ergens anders moet zal ik dat zijn (en doen) want ik ben single, soort van gewend om alleen te zijn. Ik ga mijn broer niet bij z'n gezin vandaan zetten of 1 van de kids 3 rijen verderop 'dumpen'.
En ik probeer voor vertrek zo'n fijn wit tabletje los te peuteren bij de huisarts in de hoop dat ik toch zeker 6 van de 10 vlieguren slaap.

Ik vind t alleen niet correct dat je als klant 9 maanden van te voren boekt, 'n voorkeur door geeft én volledig betaalt maar men vervolgens dus gewoon kan doen wat hen uitkomt. Of de zgn. configuratie aan boord nu echt meer beenruimte oplevert is nauwelijks te controleren, voor een leek die zo 'ns af en toe de zee over mag.

Teleton
22-03-10, 17:29
van te voren boekt, 'n voorkeur door geeft én volledig betaalt

Mmm, je zegt het precies: je voorkeur opgeven mag altijd. Betalen ook.... Maar een voorkeur is nu eenmaal niet bindend. Such is life in the travelindustry......[-(.

En misschien had je toen wel wat brutaler moeten zijn zodat je meer keuze had en lekker de stoelen zelf bij elkaar kon vastleggen. Goeie leer voor de volgende keer, toch? Dan nog had je te maken gehad met de indelingswijzigingen bij Continental. Je zou ook kunnen hebben dat er een ander type vliegtuig wordt ingezet en zo is er altijd wel iets dat het reizen zo spannend maakt. Geen reisbureau ter wereld die dat kan voorkomen en geen luchtvaartmaatschappij waar je dit niet zult meemaken. Niet in blijven hangen, vooral niet mopperen en van de rest van de voorbereidingen genieten. 't is zo 30 april....\\:D/\\:D/.

hrjhaan
22-03-10, 21:52
Deze tekst kwam ik tegen op de site van British Airways:
If the group cannot be seated together, each child will be seated with an adult at least.

r.teeuwsen
22-03-10, 22:40
Hoi Marloes,

Als je alleen vliegt en de kans hebt om in te checken op een rij van drie, altijd de middelste stoel, grote kans dat er één leeg blijft. Want de meesten vliegen met 2 personen en gaan op voorhand niet A en C reserveren ;-)
Wat wij (collega's) nog wel eens doen is wel A en C boeken, meestal blijft B dan leeg, drie stoelen voor de prijs van....

Veel plezier en maak je niet druk.... genieten, dat moet je doen!!
Het voorbereiden moet leuk zijn!! Er zijn geen beren op de weg hoog in de lucht!!

Greetz, Remco

shockblade
22-03-10, 23:27
Ik vind t alleen niet correct dat je als klant 9 maanden van te voren boekt, 'n voorkeur door geeft én volledig betaalt maar men vervolgens dus gewoon kan doen wat hen uitkomt. Of de zgn. configuratie aan boord nu echt meer beenruimte oplevert is nauwelijks te controleren, voor een leek die zo 'ns af en toe de zee over mag.

Dat laatste is quatsch. Of het reisbureau weet niet waar men over praat (is niet bepaald goede beurt) of het reisbureau probeert je te paaien. Hoe dan ook, het is quatsch. CO is aan het hernummeren geslagen om de totale vloot meer op elkaar te laten doen lijken qua nummering. Geen enkel toestel in de economy class is op enige andere wijze gewijzigd en dat staat ook niet op de planning. Dit was puur een administratieve wijziging ten favoure van CO's administratie en een zo glad mogelijk verlopend proces in geval van toestelwijzigingen etc. Beenruimte wijzigt niet en dat is door CO ook altijd duidelijk zo gecommuniceerd.

De enige wijziging op gebied van beenruimte is dat je sinds 17 maart economy class plaatsen met meer beenruimte (op dit moment enkel de exit row seats) tegen een meerprijs kunt selecteren. That's it en staat volledig los van het administratief hernummeren van rijen. CO is/heeft een aantal wijzigingen aan het doorvoeren/doorgevoerd, maar is daarin ook duidelijk in haar communicatie. Een reisbureau dat zich hierin mengt zou m.i. geen uitspraken moeten doen tenzij ze weten waar ze het over hebben.


Voor wat betreft correctheid? Sja, het is hoe je het bekijkt. Lees je de reisvoorwaarden -van welke airline dan ook- dan kun je duidelijk lezen dat je slechts een plaats in een bepaalde klasse koopt, niets meer of minder. Dat levert de airline ook.

Daarnaast heb je zelf ook een bepaalde controle. Wijzigingen kunnen gebeuren, zeker als je zo ver van te voren boekt. Heel normaal in de vliegwereld en daarbij kunnen zitplaatsen die je geselecteerd hebben wijzigen. Regelmatig even inloggen en checken kan zeker geen kwaad. Belangrijkste les hierin; vaar niet blind op een reisbureau!! Houd zelf controle, zorg dat je de benodigde confirmation numbers hebt en houd zelf de boel in de gaten. Niet om de laatste plaats omdat je daarmee online kunt inchecken. Let op mijn woorden; grote kans dat je dan meer plaatsen naast elkaar vrij ziet komen, in het eerste gedeelte economy class. Vijf is een behoorlijk aantal, maar het zou me voor de vlucht AMS-IAH niet enorm verbazen als er een groep van 2 en een groep van 3 naast elkaar te verkrijgen is.

Tinkerbell
23-03-10, 08:00
Zo maar een losse gedachten flodder.
Ik lees erg veel klachten over de "Early Bird' service. Het is bij veel Amerikaanse maatschappijen mogelijk cq nodig om je stoel te reserveren tegen betaling.Elke stoel dus. Het betreft de binnenlandse vluchten, (Nog wel)
Je zoekt je stoelen uit en zorgt dat je familie bij elkaar zit. Uiteraard zijn er altijd mensen die dit niet weten en zitten dan niet bij elkaar. Je loopt dan wel de kans dat kleine kinderen van drie vier jaar naast een vreemde geplaatst wordt.Dan heb je nog de categorie passagiers die dit wel weet maar niet wil betalen. Die maken dus een scene van vanjewelste en eisen dat van diegene die wel gereserveerd hebben om te verkassen zodat zij wel naast hun kinderen kunnen zitten.
Als dit op de intercontinentale vluchten ook gangbaar wordt zie ik de problemen al op ons af komen.

Ta2 Gerrit
23-03-10, 10:04
Als dit op de continentale vluchten ook gangbaar wordt zie ik de problemen al op ons af komen.

Ik neem aan dat je intercontinentale vluchten bedoelt ?

Ik kende het fenomeen Early Bird nog niet, alleen bij restaurants :mrgreen:
Ik denk dat het vooral een probleem is voor de flightattendants, die het weer mogen oplossen. Voor de onwetenden; bad luck, voor diegene die bijbetaald hebben voor hun stoel; lekker blijven zitten waar je zit, tenzij er een beter alternatief aangeboden wordt :-\"

Maar i.h.a. wordt de stoelendans meestal naar tevredenheid opgelost, gelukkig.

Tinkerbell
23-03-10, 10:10
Oepsie,foutje bedankt. ;)

Hmmmmmm ik voorzie in ieder geval een massa problemen.
We hadden vorig jaar XXL seats geboekt aan de nooduitgangen en natuurlijk voor betaald.
Toch was er een zeer boze vader die vond dat we geen recht hadden op deze stoelen omdat het een ideaal speelplekje voor zijn kinderen was. Nadat hij ons niet op kon jagen stond hij de stewardess af te bekken. Al met al was het niet een echt lekkere situatie.

shockblade
23-03-10, 13:55
Zo maar een losse gedachten flodder.
Ik lees erg veel klachten over de "Early Bird' service. Het is bij veel Amerikaanse maatschappijen mogelijk cq nodig om je stoel te reserveren tegen betaling.Elke stoel dus. Het betreft de binnenlandse vluchten, (Nog wel)
Je zoekt je stoelen uit en zorgt dat je familie bij elkaar zit. Uiteraard zijn er altijd mensen die dit niet weten en zitten dan niet bij elkaar. Je loopt dan wel de kans dat kleine kinderen van drie vier jaar naast een vreemde geplaatst wordt.Dan heb je nog de categorie passagiers die dit wel weet maar niet wil betalen. Die maken dus een scene van vanjewelste en eisen dat van diegene die wel gereserveerd hebben om te verkassen zodat zij wel naast hun kinderen kunnen zitten.
Als dit op de intercontinentale vluchten ook gangbaar wordt zie ik de problemen al op ons af komen.

Dat zie ik persoonlijk niet 1-2-3 gebeuren. De airlines die nu een tarief heffen voor elke zitplaats zijn dezelfde type airlines die dit binnen Europa ook doen; prijsvechters. Waar bij ons Transavia, Easyjet en consorten dit doen, doen in Amerika airlines zoals JetBlue, SouthWest, Airtrain etc. dit.

Bij de 'groten' die de oceaan over hoppen zie je dat qua Amerikaanse airlines niet gebeuren. Natuurlijk heeft UA hun economy pluss met bijhorend tarief en sinds deze week CO hun ELR-stoelen tegen extra tarief. Menige airline maakt gebruik van het 'blocken' van een bepaald deel van het stoelaanbod ten favoure van hun frequent flyers. Maar dan nog blijft er bij de 'groten' meer dan genoeg ruimte over om kosteloos naar believen een zitplaats uit te zoeken, waarbij de eventueel geblockte stoelen veelal alsnog om 24 uur voor vertrek alsnog vrij voor de 'grote meute'.

koenkamphuys
24-03-10, 21:23
Wat ik mis in deze discussie is de vrijwillige stoelendans. Als een lid van het gezelschap apart zit, vraag je vriendelijk aan een buurman: 'excuse me, are you travelling alone?'. Goede kans dat er dicht in de buurt zo iemand zit die je dan heel vriendelijk en beleefd vraagt of-ie er misschien geen bezwaar tegen zou hebben te ruilen met een passagier daar-en-daar. Vaak vindt men dat niet erg. Heb dat meermalen gedaan, is maar een keer niet gelukt, maar toen klaagde ik hoe dan ook niet want mijn zoon en ik waren de laatste twee die mee mochten op de waitlist. Beste moment: tussen vliegtuig vol en wegrijden, daar zit heel vaak nog wel een minuutje of 10 tussen.

Als het schrijnend is dat een lid vanhet gezelschap alleen zit, wil een stewardess vaak nog wel de bemiddelende rol op zich nemen. Ik heb een keer geruild van plaats met voor een duidelijk behoeftige, hoogbejaarde heer op de binnenlandse vlucht van Chicago naar Orlando. (snowbirds! Heb later nog even met ze gesproken, ze hadden een trailer op een RV park in Lake Wales, da's al 3/4 mijn kant op...)

mrloes
25-03-10, 11:38
De stoelendans houden we er in!
Had t zelf ook al bedacht ja, op de terugweg zitten we bv schuin achter elkaar.
Grote kans dat 1 van die twee mensen wil ruilen. T valt te proberen: NEE heb je, JA kun je krijgen.

Andere vraag: t reisburo mailde dat ik dus online in kan checken en dan de boarding passes thuis kan printen. Staan hier de stoelnummers dan op vermeld? En kan ik dan nog een wijziging daar op aanvragen op Schiphol aan de balie?

[verwijderd]
25-03-10, 11:49
Als er lege of niet gereserveerde stoelen zijn kan je deze alsnog vragen op het vliegveld, afgelopen december kon ik bij zo'n automaat inchecken en heb ik daar ook onze stoelen nog gewijzigd aangezien we opeens niet meer bij elkaar bleken te zitten. Als de stoelen maar niet gereserveerd zijn kan dat dus.

shockblade
25-03-10, 14:06
Bij online inchecken kun je de zitplaatsen zien. Dan kun je zelf al schuiven als er beschikbaarheid is. Is die er niet; laat het bij online inchecken en print nog geen boardingpasses. Het is voor de incheckdames net wat makkelijker schuiven als de boardingpass niet opnieuw uitgegeven hoeft te worden. En gemak dient de mens. ;) En ja, op de boardingpass staan de stoelnummers vermeld.

De mogelijkheden van schuiven op Schiphol hangt natuurlijk wel o.a. af van beschikbaarheid, drukte (check ruim op tijd in, net wat handiger dan met rijen dik achter je) etc.

Mocht je voor de stoelendans (moeten) gaan, bedenk dan wie je het beste kunt aanspreken en welke zitplaats aan jouw toegewezen kun je het makkelijkst 'verruilen'. Mensen zijn eerder geneigd te willen ruilen als ze het gevoel hebben er minstens een zo goede zitplaats voor terug te krijgen. Dus stel jij hebt een middenstoel en benaderd iemand die een gangpadplaats heeft. Grote kans dat die het niet ziet zitten om gangpad (gewild!) in te ruilen voor een middenplaats. Andersom is wel een aantrekkelijk aanbod. Grofweg is de 'gewenstheid'; gangpad, raam, midden. En dan heb je uiteraard nog invloeden zoals dichtbij wc of niet (minder gewenst), laatste rij (minder gewenst), exitrow of bulkhead (geliefder), voorin toestel (geliefder) etc. Des te langer de vlucht, des te meer mensen hechten aan dergelijke zaken.

marjoleinenrick
25-03-10, 23:23
Hey,

Wij willen dit weekend ook onze tickets boeken.
Het gaat om een vlucht van Amsterdam naar Orlando, met Continental Airlines. Bij vliegtickets.nl of worldticketscenter zijn de prijzen hetzelfde, maar wat ik me afvraag is of we daar dan dus gelijk die stoelen te zien krijgen. Of moet je daar apart nog achterheen bij die websites??? En wanneer kan je eventueel aangeven dat je die comfort class wil boeken?
(je kan alleen kiezen tussen gewoon of business)

Ik wil eigenlijk wel een beetje weten waar we zitten :???:

theovg
25-03-10, 23:30
Als de prijs hetzelfde is kan je ook bij Continental zelf boeken dan kan je bij het boeken ook gelijk de stoelen uitkiezen.
Al moet je dat tot te tijd dat je vertrekt wel in de gaten houden want ze kunnen ze altijd nog veranderen.
Als je bij Vliegtickets boekt moet je met je E-ticket nummer op de site van Continental inloggen en dan kan je ook kijken welke stoelen je hebt of veranderen.

shockblade
26-03-10, 00:08
Tot op heden ben ik het nog niet tegen gekomen dat genoemde websites goedkoper boekbaar zijn dan continental.com . Ik zou dan ook via de CO website boeken. Voor die tijd even registreren voor het OnePass programma. Tickets boeken via continental.com leveren standaard 500 miles p.p. op.

Je kunt op co.com de zitplaatsen reeds bij boeken uitzoeken, voor zover het 'gewone' zitplaatsen betreft. CO blockt de eerste zoveel rijen in economy af voor hun OnePass elites. Daarnaast blocken ze zogenaamde ELR-stoelen (Extra Leg Room, op dit moment enkel de exit-row stoelen. Deze zijn verkrijgbaar tegen een extra prijs, na boeken) en de bulkheads.

Boek je via een andere website, dan kun je niet de zitplaatsen uitzoeken op moment van boeking. Dan zul je of het e-ticket nummer moeten hebben of het confirmatienummer om daar vervolgens mee in te loggen op de CO-website en daar de zitplaatsen te regelen.

CO heeft geen comfort classe. Daarvoor moet je bij onze 'vrienden' van Martinair zijn. United heeft economy plus. CO en United zijn sinds redelijk recentelijk partners. Het kan dus zijn dat je een CO-vluchtnummer boekt, maar dat de vlucht uitgevoerd wordt door United. Dit kun je op het moment van boeken normaal gesproken zien (in elk geval via de websites van de airlines, niet altijd via de andere aanbieders). Simpel gezegd; vluchten met een overstap op NewArk en Houston worden door CO uitgevoerd. Hierop is GEEN economy plus, comfort classe, hoe we het ook noemen willen, CO 'doet' enkel in economy, business class en een enkele zitplaats met meer beenruimte (let op; hiervoor gelden de gewone regels zoals voor exit rows gelden, hier mogen dus bijv. geen kinderen zitten, geen mensen met een beperking etc. etc. )

Vluchten met een overstap op Chicago etc. worden uitgevoerd door UA. Op die vluchten is er een economy plus aanwezig. Indien je via CO boekt en onder een CO-vluchtnummer geboekt bent, dan zul je met CO alles moeten regelen mocht je een economy plus plaats willen aanschaffen. Simpele vuistregel hierin is; "vluchtnummer is bepalend, desbetreffende airline is officieel aanspreekpunt, ongeacht wie de vlucht uitvoerd".

marjoleinenrick
26-03-10, 09:15
Thanks voor de info!

mrloes
31-03-10, 12:43
Ik dacht net "laat ik eens kijken of er stoelen gewijzigd zijn" en wat denk je? Ja dus!!
Op de terugweg van Houston naar A'dam zaten we redelijk achterin maar verspreidt
over 4 rijen, met 5 personen.
Nu ... zitten we in 1 rij met z'n allen naast elkaar met dus wel 't gangpad er tussen.
Ik heb dit zelf niet gewijzigd en t reisburo bemoeit zich nergens meer mee dus: rara?
Hoe kan dit dan weer?

Michael66
31-03-10, 13:43
Ik heb dit zelf niet gewijzigd en t reisburo bemoeit zich nergens meer mee dus: rara?
Hoe kan dit dan weer?Zinloze vraag; het gebeurt gewoon. Enige remedie is regelmatig kijken en aanpassen zodra het je niet meer bevalt. That's it. Vooral niet druk over maken, da's namelijk ook zinloos. 8-[

Chicco68
31-03-10, 15:48
Iemand een idee of je bij Lufthansa ook online kan checken welke stoel gereserveerd is? Kan helaas niks vinden op hun site :sad:

mrloes
31-03-10, 21:33
Michael66: jammer dat je mijn vraag zinloos vindt ... dan kun je de helft van t forum wel op slot doen. Mensen hier hebben nu eenmaal vragen, toch?

Chicco68: niet te veel moeite doen voor je stoel en je niet druk maken.

Michael66
31-03-10, 23:13
Michael66: jammer dat je mijn vraag zinloos vindt ... dan kun je de helft van t forum wel op slot doen. Mensen hier hebben nu eenmaal vragen, toch?De vraag is niet zinloos. Zeker niet. Maar het is zinloos om te proberen te achterhalen waarom plaatsen wijzigen, want ..... het gebeurt nou eenmaal, en wel regelmatiger wel dan niet. En je doet er helemaal niets tegen. Steek er dus niet teveel energie in om ook maar te doorgronden waarom het gebeurt. Je kunt er beter op voorbereid zijn DAT het gebeurt, en regelmatig en tijdig checken of er wijzigingen zijn en daarop anticiperen.

Blijf dus gewoon je vragen hier op het forum plaatsen, da's altijd zinvol. Maar soms ..... zo heel soms komt het voor dat er dingen gebeuren die je niet in de hand kunt hebben/houden, of waar eigenlijk geen goede reden voor te vinden is. Zoals in dit geval. Het is niemand z'n schuld en je kunt niets doen om het te voorkomen. Alleen maar reageren/corrigeren als het gebeurt en er verder niet teveel aandacht en energie aan besteden.

Chicco68
31-03-10, 23:28
Chicco68: niet te veel moeite doen voor je stoel en je niet druk maken.
Nou, ik wil graag WEL weten waar ik zit. Op de 1e plaats heb ik vrij lange benen, dus als ik ergens bij een nooduitgang kan zitten (in 2008 bij Air Berlin als verzoek gehonoreerd) zou dat mijn humeur/beweginsvrijheid tijdens de vlucht ten goede komen. Verder gaan we met 2 volwassenen en 3 kids. Zou natuurlijk prettig zijn als we met ons 5e naast elkaar (gescheiden door het gangpad) zouden kunnen zitten. Zeker gezien het feit dat de kids nog vrij jong zijn en het hun 1e keer is.
Dus als mensen een mogelijkheid (buiten het bellen naar Lufthansa) weten hoe ik via de site van Lufthansa kan zien op welke stoelen men ons heeft toegewezen zou dat fijn zijn.
Is die mogelijkheid er niet, ga ik uiteraard telefonisch contact opnemen met Lufthansa.